اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

انثى والا مسترجلة...!!!!!!!؟؟

بنت شعنونة

Recommended Posts

ما هي يا أغابي المصيبه لما بتكون فاكره نفسها ست و بتتصرف و بتتعامل مع ولادها و جوزها و معارفها زي ناظرة المدرسه او ظابط التجنيد

المصيبه ان تكون لا تعلم و لا تعلم انك لا تعلم

انا عن نفسي يا زوهيري لما بتقابلنى واحدة كدا عمرى ما حافكر انى الفت انتباهه لسبب بسيط انها حتقولى

وانتى مالك يا (....) اها اها - وهنا بقى انا شكلى يبقى باييييييخ

لكن للاسف الموضوع داه منتشر و خاصة اللى بيلفت انتباهى

اوى طريقة مشيتها بتبقى ماشية جنب جوزها وخطوتها اسرع منه وهو فى قمة الرقة والشياكة ماشي بروقاااان وراها

زى شعر الجاهلى ف الغزل لما بيوصف رقة مشية امورته فبيقول عنها

يمشي الهوينى كما يمشي الوجي الوحل

تخيل الراجل هو اللى ماشي برقة زى التشبيه فى الشعر الجاهلى - كان واحد ماشي بشششششويش وسط الوحل وبالراحة

اهو المنظر داه انا بشوفوه كتير بجد - يبقى هى مسرعة جدا فى خطوتها وهو ماشي وراها بهدوء

وكمان الاولاد مشتاتين بينهم لا عارفين يحصلوا خطوة الماما ولا يبطئو زى بابا

مفارقات فى الطريق بس اللى يركز ياما يشوف - اتاملوا الحياه حواليكم ازاى

يا ستات خلوا بالكم وحافظوا على انوثتكم ورقتكم - بليزززز

:give_rose:

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

• الردود 46
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ما هي يا أغابي المصيبه لما بتكون فاكره نفسها ست و بتتصرف و بتتعامل مع ولادها و جوزها و معارفها زي ناظرة المدرسه او ظابط التجنيد

المصيبه ان تكون لا تعلم و لا تعلم انك لا تعلم

انا عن نفسي يا زوهيري لما بتقابلنى واحدة كدا عمرى ما حافكر انى الفت انتباهه لسبب بسيط انها حتقولى

وانتى مالك يا (....) اها اها - وهنا بقى انا شكلى يبقى باييييييخ

لا اصلاح فيما افسده الدهر يا بنتي ماتتعبيش نفسك

هي بتبقى عاشت في دور الذكر (مش لازم في مشيتها او في حركتهاممكن جدا في اسلوب حوارها) و خلاص

بتبقى نسيت ازاي تتحاور كانثى

عاشت في دور ابله الناظره مفتش الدرك و لا يمكن الرجوع الى الأصل (ده اذا كان الأصل انثوي بصحيح)

و كتير من الحالات دي بتكون نفسيه على فكره و يمكن علاجها عند الطبيب النفسي

الا اذا كانت مبسوطه بوضعها الذكوري و الموضوع مش مضايقها فدي لا يمكن ترجع ابدا

بس فعلا اللي موقفهم صعب جدا هم زوجها و ابناءها

شيئ يثير الشفقه فعلا

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

لا اصلاح فيما افسده الدهر يا بنتي ماتتعبيش نفسك

هي بتبقى عاشت في دور الذكر (مش لازم في مشيتها او في حركتهاممكن جدا في اسلوب حوارها) و خلاص

بتبقى نسيت ازاي تتحاور كانثى

عاشت في دور ابله الناظره مفتش الدرك و لا يمكن الرجوع الى الأصل (ده اذا كان الأصل انثوي بصحيح)

و كتير من الحالات دي بتكون نفسيه على فكره و يمكن علاجها عند الطبيب النفسي

الا اذا كانت مبسوطه بوضعها الذكوري و الموضوع مش مضايقها فدي لا يمكن ترجع ابدا

بس فعلا اللي موقفهم صعب جدا هم زوجها و ابناءها

شيئ يثير الشفقه فعلا

ايوه دى كمان مشكلة تانية

الحوار - مفهوش رقة ولا رقى - حوار ناشف

مش عارف تبلعه عاوز ورا كل كلمة بتتكلمها معاك الست المسترجلة تشرب ميه

كدا مشكلة - بيصعبوا اوى عليا الستات المسترجلات اللى من نوع داه

ياريت يا ستات ويا بنتوتات الابتسامة والرقة فى كلامكم

لازم اللى ييتكلم معاكى يحس بالامان

فى موقف حصل مرة مع جوزى كنا بنخلص مصلحة فى السفارة

جوزى كان تعليقه على الموظفة قالى

انا كنت خايف وانا بسالها - دى كانت حتقوم تاكل دراعى

وداه تعبير صعب اوى يتقال عن واحدة ست

برغم كانت قريبة مننا وممكن تسمعنا وهو كان قاصد يسمعها

لازم الانثي تكون معبرة فى ملامح وشها وتصرفاتها وكلامها

لازم يا ستات اسلوبكن يكون خفيف ولطيف ورقيق

الانوثة ما تتعوضش وانا بحذركم اللى حتخسرها على راى زوهيري - مش حتقدر تستردها تانى

ولا عزاء للسيدات

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

الموضوع حلو اوى

بس أنا رأيى إن البنت تكون

بنت فى شكلها وكلامها وتصرفاتها

اللى ممكن يتغير فيها بسبب ظروف الحياة وكده

هو عقلها يعنى يكون تفكيرها عملى شوية مثل الراجل

عشان تقدر تتصرف فى اى موقف صعب يواجهها

لكن شكلها ولبسها و طريقة كلامها المفروض تظل كما هى

أنثى و بس

رابط هذا التعليق

للاسف محدش ناقش الحوار من منطلق دينى

و نسيتوا ( فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا ).

هنا نحن مطالبون بعدم الرقة فى الحديث مع الجنس الاخر

لاننا للاسف لسنا الوحيدات على هذا الكوكب

خلينا على الاقل نعمل للرجال طريق دائرى حول كل مدينة و شوفى الدنيا حيحصل فيها ايه

حتلاقى الستات استرجلت اكتررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

الانوثة دى حاجة فى الدم

يعنى انا ماما عمرها موجهت لى اى كلام موجع عشان اخشوشن لكن دى طبيعتى انى بفضل طابع الخشونة

فيها ايه لما البس طقم جينز و اقف مع العمال على صبة الخرسانة

وقتها مش حقوله لو سمحت و شغل رقة و هيئى و ميئى

لازم اقوله يالا ي .................

لكن فى البيت كائن اخر

يعنى مريض انفصام

تحياتى

" ربي أوزعني أن أشكر نعمتك التي أنعمت علي وعلى والدي وأن أعمل صالحا ترضاه وأصلح لي في ذريتي إني تبت اليك وإني من المسلمين "

رابط هذا التعليق

للاسف محدش ناقش الحوار من منطلق دينى

و نسيتوا ( فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا ).

هنا نحن مطالبون بعدم الرقة فى الحديث مع الجنس الاخر

لاننا للاسف لسنا الوحيدات على هذا الكوكب

خلينا على الاقل نعمل للرجال طريق دائرى حول كل مدينة و شوفى الدنيا حيحصل فيها ايه

حتلاقى الستات استرجلت اكتررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

الانوثة دى حاجة فى الدم

يعنى انا ماما عمرها موجهت لى اى كلام موجع عشان اخشوشن لكن دى طبيعتى انى بفضل طابع الخشونة

فيها ايه لما البس طقم جينز و اقف مع العمال على صبة الخرسانة

وقتها مش حقوله لو سمحت و شغل رقة و هيئى و ميئى

لازم اقوله يالا ي .................

لكن فى البيت كائن اخر

يعنى مريض انفصام

تحياتى

هناك خط رفيع يفصل بين الأنوثه و الميوعه

ممكن جدا انثى تكون مش مايعه ابدا انما مازالت انثى

و ما نتحدث عنه هنا هو الأنثى التي فقدت الأنوثه فقط

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

في رأيي إن الأنوثة تختلف تماما عن الميوعة وعن الخضوع بالقول المشار إليه في الأية

بالفطرة الأنثي تختلف عن الرجل حتي إذا كانت بتتكلم وتتصرف بطريقة رسمية وبمنتهي الاحترام

برضه هتفضل أنثي وهتختلف عن أي راجل...

مثلا الرقة والصوت المنخفض (نسبيا عن صوت الرجل) وطريقة الابتسام والضحك ممكن يكون باحترام ورسمية

ولايدخل في دائرة الخضوع بالقول وفي نفس الوقت متبقاش راجل

كذلك الأنوثة روح فبالتالي أنا لا أعتقد أن ممكن اصطناعها بعكس الميوعة من السهل جدا اصطناعها

<p class='bbc_center'><span style='color: #000080'><strong class='bbc'><span style='font-size: 14px;'>"من مدحك فإنما مدح مواهب الله فيك.....فالشكر لمن وهب وليس لمن وُهِب له" ابن عطاء السكندري<br /><br />"اللهم من ضاق صدره بنا فاجعل قلوبنا تتسع له" الامام أبو حنيفة</span></strong></span></p>

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      جرت العادة ربما منذ انشاء الحكومة في مصر ان الوزارات و الجهات الةحكومية تتقدم بتقديرات لاحتياجاتها المالية خلال السنة القادمة  ثم تقوم وزارة المالية  بربط الميزانية لكل جهة و عادة هذا الربط اقل بكثير مما طلبته كل جهة  و على ذلك اصبح هنا ما يشبه العرف ان الجهات تغالي في تقدير احتياجاتها تحسبا للربط المتوقع و في آخر السنة يعود الفرق الى وزارة المالية٠ هذا الاسلوب لم ينفع مع الدكتور طارق شوقي  يريد كل شيئ على بلاطة و بيقولك انه وقع على شيكات ليس لها رصيد كان طلب ١١٠ مليار جنيه وزارة المالية قدرت ال
    • 3
      كان الله فى عون أصحاب المبادئ .. إنهم كالماشى فى حقل ألغام أو على حبل  مشدود هذا ما يقوله المتابع للمواقف المصرية .. خصوصا فى الفترة الأخيرة التى شهدت تصاعدا فى الأزمة السورية متزامنا مع انعقاد القمة العربية فى السعودية .. والموقف المتشرذم للدول العربية قبل هذه القمة .. وبالذات موقف البلد المضيف وبعض الدول التى تدخل فى عداد "حلفاء مصر" من الدول العربية قرأت اليوم خبرا فى مصدرين .. الأول باللغة العربية من موقع "روسيا اليوم" .. والآخر باللغة الإنجليزية من موقع ها آرتز
    • 0
      http://www.youtube.com/watch?v=_o24fcRjE44 لو سئلنا الكائن الاخوانى الذى هبط على كوكبنا بالخطأ عن صحه هذه الاتهامات لمرسيهم وجماعته فعلى الفور سيكذب الخبر من دون ان ينظر الى فحواه حسنا ! .. سنقر لك بالتكذيب للخبر .. ولكن سنعيد عليك السؤال بطريقه مباشرة هل نفى او دافع عن نفسه كل من مرسى او الشاطر او ايا من قيادات الا خوان عن هذه الوثيقه التى ظهرت وقام بالتكذيب لها على الفضائيات او فى اى من وسائل الاعلام ؟ وهل نفى كل من اوباما او ادراته الامريكيه هذه الاتهامات فى اى من وسائل ا
    • 22
      لسبب ما .. حاول هؤلاء الصبيه قطع الطريق .. وكان جزاء أحدهم ما سترونه بأعينكم .. فهل كان هذا تصرف صحيح .. وماذا تفعل لو كنت فى نفس موقف سائق السياره ؟ http://www.youtube.com/watch?v=kOjnSpfYy80
    • 62
      مش عايز حد يستغرب ومش عايز حد يزعل من العنوان فكما تم تقسيم الأمة إلى فسطاطين تم تقسيم نساء الأمة إلى فئتين الفئة الأولى تسمى أخوات ومفردها " أخت " والفئة الثانية تسمى " نساء الرصيف " ومفردها " واحدة من على الرصيف " هذا ليس تقسيمي ولكنه تقسيم فضيلة المحامي المفوه والكادر الكبير والقيادي الإخواني البارز وعضو مجلس الشعب السابق عن الإخوان المسلمين. يرى المحامي والخطيب المفوه أن " الأخ " يجب أن يتزوج من " أخت " وليس من واحدة أحبها من على الرصيف. ياترى هل سيتحول الإخوان لـ " جيتو إسلامي " داخل
  • أضف...