اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 2
      قرر معتصمو ماسبيرو الاستمرار فى اعتصامهم، لحين انتهاء أزمة كنيسة العذراء بعين شمس، ومطرانية مغاغة، بعدما كانوا قد قرروا الانصراف وتنظيف المكان، إلا أن خبر قيام مواطنين بمحاصرة كنيسة العذراء بعين شمس رفضاً لافتتاحها أدى إلى تأجيل فض اعتصامهم انتظاراً لما يحدث. وكان مجموعة من أهالى عين شمس بشارع الأربعين قد حاصروا كنيسة العذراء، رافضين فتحها بناء على قرار من وزير التنمية المحلية ومجلس الوزراء، حيث أكد المواطنون أن المقر مصنع مغلق منذ 3 سنوات وليس بكنيسة، ولكن هناك محاولات لضمه لكنيسة العذراء المج
    • 27
      كل سنة وانتي طيبة يا تيتة شهههههههههد وهديتي ليكي في عيد ميلادك .. أكيد معروفة :closedeyes:
    • 3
      المكان : أحد أحياء القاهرة الزمان :يوم من أيام صيف عام سنه 2052 ........................((حفيده فى سن المراهقه "12 سنه " تجلس مع جدتها "70 سنه" ويدور بينهما هذا الحوار ))..................................... الحفيده :تيته ميرو إزيك .. بقى لى زمان ما قعدش معاكى . الجده : وهو أنا عارفه أتلم عليكى خااالص .. ده أنا قاعده زهقانه قوى ومش لاقيه حاجه تسلينى . :lol: الحفيده:وما بتفتحيش الدش ليه يا تيته . الجده : التليفزيون بقى مما خااااالص ما فيهوش غير 9700 محطه بس ! . وأنا كمان ما بعرفش أغير
    • 2
      لما كنا في المدرسة , كان في درس قراءة عنوانه "الحياة سنة 2000" كان يتوقع ان الناس على الألفية الجديدة هيبقى عندها عربيات بتطير و كبسولات بيعيشوا فيها...لكن الطريف أن إحنا كنا بنأخذ الدرس ده سنة 1993 و لم يكن يوجد أى تباشير لهذه الكبسولات الطائرة !! :) واضح أنه كان درس متوارث منذ الستينات في كتب القراءة و لم ينتبه أحد لتغييره .. أرجو أن يكونوا قد تنبهوا إليه الأن... أما عن الحياة سنة 2052 ..لسه بعييييييد...دي تخيلات كاتب مغمور( و لكم طبعا مطلق الحرية في الإضافة و في إطلاق خيالكم الخصب...) :
    • 0
      >المكان أحد أحياء القاهرة > الزمان يوم من أيام صيف عام 2052 > > حفيدة في سن المراهقة 12 سنه تجلس مع جدتها70 سنه ويدور بينهما هذا > : الحوار > >الجدة: إنتي كنتي فين يا فتفت؟ > > الحفيدة:أصل إحنا أخدنا الولد من الحضانة.. > > الجدة: ولد !! ولد إيه اللي أخدتوه من الحضانة؟ > > الحفيدة: آه صحيح أنا نسيت أقول لك... أصل أنا جبت ولد من سمسم صاحبي > > الجدة: يا بنتي مستعجلين على إيه مش لما تتجوزوا ؟ حسبي الله ونعم الوكيل! > &g
  • أضف...