اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كيف احافظ على اثاث منزلى

بنت الشاطئ1

Recommended Posts

السلام عليكم

عزيزاتى المغتربات

كما تعلمون اننى مغتربة مثلكن وانزل اجازه لبلدى مرة فى العام واريد طريقة للمحافظة على الموبيليا الجديدة لأن كثير من الصديقات نصحونى بعدم شراء اثاث غالى الا بعد ان استقر فى مصر ولكن كما تعلمون مش باين فيها استقرار فايه اقتراحاتكم مثلا للنيش اكيد هيبقى مليان اتربة هل من رأيكم تغطيته بالكامل ..

ممكن تدلونى على نوعية حجرة الضيوف تكون جلد واللا ايه الافضل

ايه المكان اللى اشترى منه دمياط ام القاهرة

ايضا ايه نوعية الاجهزة اللى بتعيش مثلا الثلاجة اى نوع افضل

دهان الحائط اى نوعية انا افكر فى ورق حائط لحجرة الاطفال لكن اريد ان اعرف هل مكلف ام لا

نبدأ اولا بنصائح شراء الاثاث ثم كيفية المحافظة على هذا الاثاث ..انا حبيت ادمج الموضوعين مع بعض لأنه مفيش امامى الكثير من الوقت

شكرا لكم

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 2
      انا انشاء الله نازل مصر نهائى وبيع العفش كلة وكمان الشقة الى يرغب فى ايجارها
    • 0
      هل توجد عواقب للتقديم على هاتف منزلى واستخدامة فى مؤسسة؟؟ سالنى صديق هذا السؤال وهو مقيم بالسعودية.
    • 11
      هنا المستخدم أفخاد دجاج مخلية عشان أنعم من الصدور .. وفيها قطع صدور قليلة .. بعد التقطيع قطع صغيرة .. تتبل بملح وفلفل .. وثوم مفروم وبصل مفروم وملعقة خل وزنجبيل أخضر مفرى وزبادى وزيت زيتون (او ذرة) .. وممكن دبس رمان .. تنقع ليس أقل من ساعتين فى التتبيلة .. ثم توضع فى الأسياخ .. قطعة طاووق مع قطعة بصل وففل .. أخضر أو أحمر أو أصفر .. يمكن أيضا وضع أناناس أو مشمش مجفف معها .. طبعا الأساس انها تتشوى عى الفحم .. لكن هذه مطهية فى فلاية شوى على النار من فوق .. المكرونة سباجيتى مسلوقة 7 دقاي
    • 25
      عاوز رايئكم بصراحه اصلى عاوز اغير ديكور البيت بتعى شويه فاقولت لنفسى خد رائى اخواتك بوصوا بقه على غرفه المعيشه غرفه المعيشه تابع غرفه المعيشه وهنا غرفه النوم وهنا المطبخ زاويه تانيه للمطبخ المطبخ متعرفوش اد ايه ده مهم الحمام زاوية تانيه للحمام ايه رايئكم بقه ينفع التصميم ده ولا بلدى شويه ولا مافهوش راحه اسمع خبرتكم
  • أضف...