اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أنت مسلم مصري و ليس فرعوني

جويرية

Recommended Posts

حضرتك محدش يقدر يحكم على احد مات ايه مصصيره جنة او نار الا رب العمين سبحانه وتعالى

اتفق مك تماما في هذه النقطه

ثاني انت والاخ حسام محد ش منك زعل يعنى لما الاخ اياه قال على الامام ابن تيمية مصاب بلوثة ولا محمد فوزى وام كلثوم اعلى عليك من ابن تيمية

بالنسبالي ابن تيميه عالم دين وأحترمه و أم كلثوم و محمد فوزي علماء موسيقى و احترمهم و استطيع ان انتقد بعض اراءهم لو زلوا أو أخطأوا

وكنت فين حضراتكم اللى جالكم الضغط وهو بيحلل الخمر ولا الاخ الثانى اللى مش عجبه البخارى ولا البانى ولا الائمة الاربعة

كتير من حضراتكم رديتوا عليه و كفيتوا و وفيتوا و بالتالي ردي انا مش حيزود ولا ينقص واحنا مش في مظاهره كل ما زاد عددها صحت نتائجها

اما حكاية غرزة وقهوة فهذه سخرية زيادة والاخت جويرية فى ردها مازلت ملتزمو بلغة الحوار الراقية

حكاية الغرزه و القهوه هي ارقى ما يمكن أن يتم الرد به على تسفيه جويريه العزيزه..... و اساءتها لهذه النخبه والإساءه لهؤلاء العظماء ليس لها علاقه ابدا بلغة الحوار التي تعتقد انت انها راقيه

واخير ا اخت جويرية احيانا الحوار غالبا محدش بيتحمله لان الراى الاخر دايما عند اصحاب العقل (اللى مش هم احنا)مبيتحملوش غير الكتاببن اللى قراهم

ياريت انت كمان تتحمل آراء Jay كما نتحمل نحن اراءكم و تحياتي لك على الاف الكتب التي قرأتها يا قارئ يا شديد العلم

:roseop:

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

• الردود 258
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

السلام عليكم

لم نحلل خمرا والعياذ بالله

المشكلة فى الاخوة المتشددين

الذين افسدواحياتنا

ومش عايزين طوبة قايمة فى البلد

الفراعنة مش عارف اية

سعد زعلول شد الحجاب من على السيدة هدى شعراوى

وشغل كلة ترديد بلا فكر او عقل لحساب فكرمتشدد يريد ان يمحى مصر

واعلامها

نفسى بس الاخت جويرية تبطل الكوبى بيست

ونتكلم ونتحاور

دى محاورات المصريين

مش كوبى بيست المصريين

وياريت الكوبى بيست من مصادر عدلة

وبعدين دقيقة اية اللى اخدتها عشان ارد عليكى يا اخت جويرية؟

نفسى بس يا اخت جويرية تقتنعى اننا مسلمين زيكم والله

ونبدأ نتكلم من غيرتنا وحبنا للاسلام

مش تشدد واهانة للرموز

وتكفير

والغاء

وتهم جاهزة

نفسى تناقشى اللى حضرتك مقتنعة بية

مش كل الدنيا كوبى بيست

ناقشوا

تصحوا

وانا اسف يا عزيزى محمد ان كنا اثقلنا عليك

اناكنت مش هدخل الموضوع تانى

بس مينفعش نسيب الناس دى والافكار المتشددة

تهيل التراب على اعلام مصرية

وتمجدالظواهرى

يارب

عفوك ورضاك

رابط هذا التعليق

ومعلهش بقى هكسوس اية اللى فراعنة؟

اية يا جماعة اللى بيتكتب دة لوسمحتوا؟

ناقص بقى نقول ان المغربلين فى الحى اللاتينى فى باريس

صبرنى يارب

رابط هذا التعليق

هذه مهمة كل اصحاب العقول المستنيره يا حسام

تصحيح المفاهيم المغلوطه لإخوانهم

تحياتي

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

بس انا عايز بدل دوا ضغظ يا عم زهيرى

ومش انابس كمان

يارب ادينا الصحةو

دى تحية عشانك يا اخت جويرية :roseop:

رابط هذا التعليق

الأستاذ / ريمو

الاستاذه جويريه: حضرتك قلتى

"أهلا بيك معانا في المنتدي ، و اكيد بنرحب بحضرتك ، ومفيش فرق سعودي ولا مصري كلنا مسلمين "

بكده حضرتك لغيتى المسيحيين اصلا مع ان المنتدى اسمه "محاورات المصريين". الموضوع ده بصراحه بيحز فى نفسى! لأن ده معناه انكار وجودى او تجاهله او انكار مصريتى! و للاسف مش حضرتك بس اللى وقعتى فى الخطأ ده. فنا بسمع فى برامج و حوارات كتير جمله "كلنا مسلمين" و كئن المسيحيين دول صفر على الشمال مثلا!

!

لأ العفو يا استاذ ريمو المسيحين مش صفر علي الشمال ابدا ، احنا اللي بقينا صفر علي الشمال

الزمن ده مش زمن المسلمين يا أستاذ ريمو ، زمنهم عدي وفات

و كنا بنقول أستوصوا بأهل الذمة خيرا ، دلوقتي نقول لأهل الذمة استوصوا بالمسلمين خيرا

الا بذكر الله تطمئن القلوب

رابط هذا التعليق

هذا الكلام و تلك الفتاوى هى دليل لا يدحض على نبوءة رسول الله صلى الله عليه و على آله و سلم .. فهى دليل على سيادة الجهل و الجهالة .. بل و تفردهما بشكل رهيب ... أمة فيها هذا الفكر .. و تلك التبعية هى أمة -بدون شك- تستحق ما فيه .. و ستستحق الأكثر و الأكثر .

نستحق بدون شك أن نكون أرض العظايا بدون منازع ... فكما أن فينا من يمجد أفعال سفلة القوم و أرذالهم من أمثال الارهابيين و التكفيريين و الذين رفعوا راية تدمير الدين و اجتثاثه من أصوله كأسامة بن لادن و الظواهرى و الى آخر هذه السلسلة من الأرذال الذين يمرق منهم الدين كمرق السهم من الرمية .. و الذين لا يبلغ ايمانهم حناجرهم .. و كما أن فينا من معاول هدم كل ما هو جميل و متحضر و راق .. بل و يعتبر قيما مثل الجمال و التحضر و الرقى قيما هدامة .. و يريد أن يلصق بالاسلام دينى .. كل ما هو غث و فاسد و منتن .. بل و يتعدى بشكل سافر و قبيح و صلف على معتقدى الدينى .. و على وطنى الذى أعشقه .. و على كل القيم الجميلة ... كما أن فكرا كهذا موجود و متأصل فقد استحققنا ما نحن فيه بجدارة.

ووالله لن تقوم لنا قائمة الا لو اجتثثنا مثل هذا الفكر الخبيث .. و الطوية الفاسدة .. و الأفكار الهدامة من حياتنا .. اجتثاثا لا انبات من بعده .

أرى - و هذا رأيى - أن كل ما جاءت به العضوة صاحبة الموضوع هنا هو على سبيل الاستفزاز لا أكثر .. و أن كل ما سردته هنا من معلومات و فتاوى لمرضى عقليين كل هذا أساسه و فرعه و جذره خطأ فى خطأ ... و الفتاوى و المعلومات التاريخية انما تنم عن جهل مدقع .. أو عن فساد طوية و كلاهما خطر بالقدر ذاته ..

أنا أشك بالفعل فى الانتماء الفكرى و العقائدى بل و الوطنى للعضوة المذكورة .. و احذر الأعضاء و من يقرأوا هذا الموضوع من الانزلاق الى ذات مستنقع العمالة و الخيانة الذى تفوح رائحتهما من الموضوع .

و أقر بأننى أرى - و هذا رأيى - من يحب دولة أخرى أكثر من وطنه .. أو يتبع منهجها على حساب بلده .. و يحاول تطبيق مخططاتهم الفكرية التى يحاولون بثها دائما على غرار مسألة لا تفخر بمصريتك .. و المسيحيين فى مصر ليسوا من بنى جلدتك و لا تنتمى اليهم .. و يجب أن تكون مصر (الدولة الأمة) تابعة لدول أخرى لم يتعد عمرها بضع عشرات من السنين لأن الاسلام يقول هذا .. أقول أننى أرى من يؤمن بهذا و يتبعه و يحاول بثه خائنا عميلا بكل المقاييس .. يجب توضيح صورته على أساسها حتى لا يختلط الأمر بمن يحسن به ظنا .

هذا هو رأيى فيمن ينتهج منهجا و فكرا كهذا دون شخصنة أو تسمية

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>حين يصبح التنفس ترفـاً .. و الحزن رفاهية .. والسعادة قصة خيالية كقصص الأطفال</span>

رابط هذا التعليق

أرى - و هذا رأيى - أن كل ما جاءت به العضوة صاحبة الموضوع هنا هو على سبيل الاستفزاز لا أكثر .. و أن كل ما سردته هنا من معلومات و فتاوى لمرضى عقليين كل هذا أساسه و فرعه و جذره خطأ فى خطأ ... و الفتاوى و المعلومات التاريخية انما تنم عن جهل مدقع .. أو عن فساد طوية و كلاهما خطر بالقدر ذاته ..

أنا أشك بالفعل فى الانتماء الفكرى و العقائدى بل و الوطنى للعضوة المذكورة .. و احذر الأعضاء و من يقرأوا هذا الموضوع من الانزلاق الى ذات مستنقع العمالة و الخيانة الذى تفوح رائحتهما من الموضوع .

العضوة المذكورة ؟

طيب ملهاش أسم العضوة دي ؟

مستنقع العمالة و الخيانة ؟

طيب ما الكلام ده من مذكرات سعد زغلول اللي كاتبها بخط أيده ، أنا أيه ذنبي بأه في الموضوع ده ، هوه بخط ايده كاتب ان لعب القمار خلاه بيبع املاكه

أنا مقدرة الصدمة اللي أنتو فيها ، لأني برده اتصدمت لما عرفت ان كل الناس اللي كانوا بيدرسولنا في المدرسة ان هما عظماء ، طلعوا مش عظماء و لا حاجة ، عظماء في بيع دينهم وو طنهم نظير الدنيا الفانية

و اللي مش مصدقني يرجع يقرا اكتر عن الناس دي و حتتأكدوا من كلامي ، و بلاش نرجع للمصادر الأسلامية اللي بنقول عنهم متشددين ، نرجع لكلامهم هما عن بعضهم ، لما قريت مذكرات هدي شعراوي أكتشفت فعلا حقيقة الكلام ده

رابط هذا التعليق

مفيش اى صدمة و لا حاجة الا من مستوى تفكير البعض ... و أنا لن أدخل فى جدل لأننا لا نتحدث ذات اللغة .. انت كارهة لوطنك و هذا شأنك .. لكننى محب لها بشكل لا تتخيليه .

ليس سعد زغلول هو محور اختلافنا فلن تجرينى الى جدل جانبى الهدف منه محاولة التشويش على ما ذكرتيه سلفا .. و ليس سعد زغلول هو أساس المشكلة فلا داعى لهذه الادعاءات ..

أحمد الله أن فكرا كهذا .. و سمتا و منهجا كذاك ليس له أتباع .. و ان هو الا الشذوذ و الخروج .. و هذا قلة قليلة تكاد تكون ندرة ..

ردودك و تعلقاتك تدل على ما قلت أنا لا ما قلت أنت .. ان هو الا الاستفزاز .. رحم الله أناسا مصلحين ما استطاعوا .. لم يريدوا الا الخير للآخرين .. و قاتل الله اناسا ان يريدون الا التفرقة و الاتباعية و الضعف و الهوان و المذلة و الغاء العقل و محاربة الدين فى مقتل على سبيل تزجية الوقت و مراقبة ردود الأفعال ...

أنت تطالبيننا أن نقرأ كتب التاريخ .. و أنا أطالبك أن تقرأى .

مهيب

<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>حين يصبح التنفس ترفـاً .. و الحزن رفاهية .. والسعادة قصة خيالية كقصص الأطفال</span>

رابط هذا التعليق

يا اخت جويرية بلاش الانتقاء فى الشخصيات العظيمة دى

لعب القمار حرام وماحدش يقدر يتكلم فى دى

لكن لكل شخصية ميزاتها

وأخطائها

انتى سبتى-هوة مش حضرتك هم الجماعة اللى انتى ماشية بتفكيرهم دول-

كل ما قام بة زعيم الامة

من أجل البحث عن نقيصة

دة مش تاريخ

دى شتيمة مش اكتر

ولما تقرى تاريخ او غيرة

اقرى لمصادر محترمة

مش لعنيز بن خلطبيط

او المعيفر بن شرذمة

سيبك م الجماعة دول

لو انتى بتدورى ع الحقيقة

رابط هذا التعليق

يا للعجب اصبحنا ندافع عن الفراعنة و سعد زغلول .............. اكثر مما ندافع عن الدين

هل الفراعنةأو سعد زغلول او غيرهما هم الوطن؟هل عندما انتقدهما فانا انتقد الوطن؟

حاجة كويسة قوى انه الوطن اصبح مجوعة افراد!!!!!!!!!!!!

كل ما اورد لنا فى شان الفراعنة انهم قوم ظالمين اهلكوا بظلمهم

هل هم اصحاب حضارة ؟ نعم هم اصحاب حضارة

و لكنهم ظالمين ويجب ان نبغضهم لبغض الله لهم

و الكلام هذا ليس له علاقة بوطنية و بلاش خلط الامور ببعضها البعض

اصبر على كيد الحسود*********فان صبرك قاتله

النار تاكل بعضهاالبعض********ان لم تجد ما تاكله

رابط هذا التعليق

مستنقع العمالة و الخيانة ؟

طيب ما الكلام ده من مذكرات سعد زغلول اللي كاتبها بخط أيده ، أنا أيه ذنبي بأه في الموضوع ده ، هوه بخط ايده كاتب ان لعب القمار خلاه بيبع املاكه

بتعملي بالضبط زي زكريا بطرس لما بينتقي صفات لسيدنا محمد من السيره و يوجهها لما يريد و يهدف!!!!

أنا مقدرة الصدمة اللي أنتو فيها ، لأني برده اتصدمت لما عرفت ان كل الناس اللي كانوا بيدرسولنا في المدرسة ان هما عظماء ، طلعوا مش عظماء و لا حاجة ، عظماء في بيع دينهم وو طنهم نظير الدنيا الفانية

هي فعلا نفس الصدمه لما بنسمع كلام زكريا بطرس عن الإسلام قبل ان نكتشف خداعه

و اللي مش مصدقني يرجع يقرا اكتر عن الناس دي و حتتأكدوا من كلامي ، و بلاش نرجع للمصادر الأسلامية اللي بنقول عنهم متشددين ، نرجع لكلامهم هما عن بعضهم ، لما قريت مذكرات هدي شعراوي أكتشفت فعلا حقيقة الكلام ده

الرجاء الرجوع الى كتب زكريا بطرس و ستكتشفي العديد مما كان خافيا عليكي مما قاله المسلمون على بعضيهم

تحياتي :roseop:

تم تعديل بواسطة mzohairy

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

يا للعجب اصبحنا ندافع عن الفراعنة و سعد زغلول .............. اكثر مما ندافع عن الدين

و لماذا لا ندافع عن الفراعنه اجدادنا و عن الوطن و عن الدين؟

هل الفراعنةأو سعد زغلول او غيرهما هم الوطن؟هل عندما انتقدهما فانا انتقد الوطن؟

نعم هم تاريخ وطنك و رموزه و من يسبهم يسبك و يسب وطنك و خصوصا لو لم يكن مصريا

حاجة كويسة قوى انه الوطن اصبح مجوعة افراد!!!!!!!!!!!!

اعتقد انه عندما يتم انتقاد واحد من الصحابه فإنك ستهرول دفاعا عنه بإسم الدين ...وهذا حقك رغم ان الاسلام ليس مجموعة افراد

كل ما اورد لنا فى شان الفراعنة انهم قوم ظالمين اهلكوا بظلمهم

تخطئ و مازلت مصرا على الخطأ بأن الفراعنه كلهم في سله واحده و كأنهم نوع من الانسان الآلي المتشابه

ارجع الى قراءة التاريخ الفرعوني لتعرف انهم مثل باقي البشر فيهم الصالح و الطالح و العادل و الظالم و ان كانوا تميزوا على العالمين بعلمهم و حضاراتهم

هل هم اصحاب حضارة ؟ نعم هم اصحاب حضارة

متشكرين على الاعتراف الغريب

و لكنهم ظالمين ويجب ان نبغضهم لبغض الله لهم

مش كلهم يا أستاذي الفاضل

مش كلهم ولو عايز تبغض حد ابغض الظالمين ككل في كل العصور سواء كانوا من الفراعنه او من اليهود او من المسيحيين او من المسلمين

تحياتي :roseop:

تم تعديل بواسطة mzohairy

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

يا أخ منصوراوى

لية الفراعنة قوم ظالمين؟

عشان فرعون موسى واللى مش عارفين هوة مين بيالظبط؟

تحكم على كام الف سنة

و 30 اسرة من التاريخ بجرة قلم؟

يا اخواننا مش كدة

فية ناس كتير كانت تتمنى انهم يبقوا احفادهم اللى انت بتتبرأ منهم دول

واضح ان فيةمنطق معين متبع عندبعض الناس

لأن جويرية مش لوحدها

دى مدرسة معينة فى التفكير وناس بيؤمنوا بيها

علية العوض ومنة العوض

رابط هذا التعليق

يا أخ منصوراوى

لية الفراعنة قوم ظالمين؟

عشان فرعون موسى واللى مش عارفين هوة مين بيالظبط؟

تحكم على كام الف سنة

و 30 اسرة من التاريخ بجرة قلم؟

يا اخواننا مش كدة

:unsure: :blink: phn:

Vouloir, c'est pouvoir

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

بدأ الموضوع بالدعوة لنفى اننا فراعنة

ومر باكثر من خلاف الا ان انتهى باحتقار رموز مصرية

والمسافة واسعة بين من يدعون انهم معتدلون

ومن يدعون انهم ملتزمون ومعهم بعض المتعاطفين

اللى شايفين كل مسلم اسلامى

واللى مش مع الاخوان والجماعات والقاعدة غير ملتزم

والموقف فى هذا الموضوع

تلخيص لمايحدث فى مصر الان

وأعتقداننا يجب ان نصل لنقطة نظام او نقاط اتفاق بين الفريقين

على المنتدى

ولولم نصل

يبقى اكيد المشكلة دى على المستوى الاكبر اللى هوة

مصر

مش هتتحل ابدا

وهنفضل فى الحرب الاهلية الفكرية دى

حد عندة النية فى ايجاد نقاط اتفاق؟

انالا امثل الانفسى

واللى يحب اننا نحاول نتفق من الطرفين انا مستعد

نفسى تبقى المسافةبيننا كمختلفين

اقل من المسافة بيننا وبين اعدائنا

حد عندة النية؟

طيب فية اى امل؟

فية اى حاجة ممكن نتفق عليها؟

عن نفسى انا شايف ان فية نقطةمهمة ممكن نتفق عليها كلنا

اعضاء الفريقين

اننا احنا الاتنين بنحب الاسلام

وانة بالنسبة لينا مش مجرد دين بندين بية بس

لأ

احنابنحبة

ونفسنا يبقى العالم الاسلامى فى تطور للاحسن

حد ممكن يبقى معايا فى هذة المحاولة للم الشمل؟

اتمنى

رابط هذا التعليق

اللهم صلى ع النبى

اية المصادر الممتازة دى

ياسلام

اية الفتوح دى كلها

اناتعبان

ومريض ضغط

حد يكمل يا جماعة

أستاذ / حسام

أنا عندى ضغط وسكر ومتغرب كمان ، وخايف يجى لى رعاش من بعض المواضيع !!!

أستاذة / جويرية

انت مقتنعة بما تكتبيه يا استاذة جويرية؟

مقتنعة و الله باللي باكتبه

اللي مش مصدق كلامي ، يدور بنفسه عشان يتأكد اذا كان كلامي صح و لا غلط

رابط هذا التعليق

أحيي الزملاء الأفاضل / Mohammed و mzohairy و حسام يوسف - على ردودهم الراقية التي احترمت رأي الزميلة الفاضلة/ جويرية وناقشتها بموضوعية متناهية .

phn: smk: smk:

شكرا لك يا أخي الكريم

كانوا بيقولوا أختلاف الرأي لا يفسد للود قضية

دلوقتي أختلاف الرأي :D :blink: :unsure:

رابط هذا التعليق

حضرتك محدش يقدر يحكم على احد مات ايه مصصيره جنة او نار الا رب العمين سبحانه وتعالى

ثاني انت والاخ حسام محد ش منك زعل يعنى لما الاخ اياه قال على الامام ابن تيمية مصاب بلوثة ولا محمد فوزى وام كلثوم اعلى عليك من ابن تيمية

وكنت فين حضراتكم اللى جالكم الضغط وهو بيحلل الخمر ولا الاخ الثانى اللى مش عجبه البخارى ولا البانى ولا الائمة الاربعة

اما حكاية غرزة وقهوة فهذه سخرية زيادة والاخت جويرية فى ردها مازلت ملتزمو بلغة الحوار الراقية

واخير ا اخت جويرية احيانا الحوار غالبا محدش بيتحمله لان الراى الاخر دايما عند اصحاب العقل (اللى مش هم احنا)مبيتحملوش غير الكتاببن اللى قراهم

الأستاذ / iloveegypt

فعلا فيه فرق أزاي نقدر نصبر علي الناس اللي بتشكك في ثوابت الدين و نقول دي حرية ، عن نفسي مقدرش ادخل في جدل ملوش اخر مع ناس بتجادل في أيات القرآن و في الأحاديث الشريفة

رابط هذا التعليق

بدأ الموضوع بالدعوة لنفى اننا فراعنة

ومر باكثر من خلاف الا ان انتهى باحتقار رموز مصرية

والمسافة واسعة بين من يدعون انهم معتدلون

ومن يدعون انهم ملتزمون ومعهم بعض المتعاطفين

اللى شايفين كل مسلم اسلامى

واللى مش مع الاخوان والجماعات والقاعدة غير ملتزم

والموقف فى هذا الموضوع

تلخيص لمايحدث فى مصر الان

وأعتقداننا يجب ان نصل لنقطة نظام او نقاط اتفاق بين الفريقين

على المنتدى

ولولم نصل

يبقى اكيد المشكلة دى على المستوى الاكبر اللى هوة

مصر

مش هتتحل ابدا

وهنفضل فى الحرب الاهلية الفكرية دى

حد عندة النية فى ايجاد نقاط اتفاق؟

انالا امثل الانفسى

واللى يحب اننا نحاول نتفق من الطرفين انا مستعد

نفسى تبقى المسافةبيننا كمختلفين

اقل من المسافة بيننا وبين اعدائنا

حد عندة النية؟

طيب فية اى امل؟

فية اى حاجة ممكن نتفق عليها؟

عن نفسى انا شايف ان فية نقطةمهمة ممكن نتفق عليها كلنا

اعضاء الفريقين

اننا احنا الاتنين بنحب الاسلام

وانة بالنسبة لينا مش مجرد دين بندين بية بس

لأ

احنابنحبة

ونفسنا يبقى العالم الاسلامى فى تطور للاحسن

حد ممكن يبقى معايا فى هذة المحاولة للم الشمل؟

اتمنى

اخ حسام مين قال انا مش اى حد فى الاخوان ميكونش ملتزم الشيخ الشعراوى او الشيخ عطية صقر او الشيخ كشك الله يرحمهم جميعا مش فى الاخوان او اى جماعة تانية

ولو الاخوان فى مصر بالكتير 2 ملون يبقى 78 مليون مصرى مش مسلمين محدش قال كدة ولا حتى الاخوان نفسهم

حضرتك دايما بتتهم اى حد بيحب دينه انهم اخوان هو حضرتك عندك موقف شخصى منهم phn: :blink:

انا مثلا مش من الاخوان(وهذا لا ينكر حبى واحترامى لهم لانهم بيحبو البلد جدا) بس بحب دينى يار ب متقولش على متطرف

بس بتفق معاك فى نقطة احنا كلنا متفقين على نقطتين حب الدين وحب مصر :unsure:

ليه منهتمش بالنقطتين دول ونحاو ل جاهدين السعى لتقدم دينا وبلادنا بدل الخلاف فى اشخاص ماتوا احسن من احسن واساء من اساء وبلاش مواضيع الحجاب وانكارها وانكار الاحتديث والمواضيع اللى ماتجبش الا الخلاف وكل واحد مسئوا عن اعتقادته

يار يت نكز اذى نحب ديناو بلدناونتقدم بيهم للامام

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...