اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مصر فى كأس العالم

حسام يوسف

Recommended Posts

هو يعنى مفيش غير اليوم المهبب بتاع النكسة ويلعبوا فية ماتش الجزائر

هى المشرحة ناقصة قتله

النكسة ذكراها كانت امبارح

المباراة يوم 7يونيو

وان شاء الله خير :lol:

رابط هذا التعليق

• الردود 112
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

• بعد 2 أسابيع...

غدا مباراة هامة ومؤثرة فى تصفيات مجموعتنا بكأس العالم

مع انشغالنا بكأس القارات

زامبيا تستضيف الجزائر الساعة الثالثة عصرا بتوقيت القاهرة

أتمنى التعادل

تم تعديل بواسطة حسام يوسف
رابط هذا التعليق

تتقدم الجزائر على زامبيا فى عقر دارها 2-صفر

كدة عرفنا اللعبة شكلها ايه

من هدف تعادل مؤكد لزامبيا يطلع من على خط الجون لهجمه مرتدة يحرز الجزائر منها الهدف الثاني

- المشكلة الأكبر ان الجزائر فاضلها زامبيا في الجزائر ورواند في الجزائر (يعني كده ادي كمان 6 نقاط والان عندهم 7 اذن المجموع سيكون 13 نقطة قبل ماتش مصر !!!!!!!!!!!!)

يعني حتى لو كسبنا الأربع مباريات هنكون 13 زيهم واعتقد هيكون فارق الاهداف في صالحهم

إيه رأيكم ،،،،،،،،،!!!.؟؟

متهيأ لي فريقنا يركز في كأس القارات ، لأن الفرصة اصبحت ضعيفة جدا ، وبعدين هو هيلاقي فرق احسن من الفرق اللي بيلاعبها في كأس القارات ؟؟ هنلاعب مين يعني أحسن من الفرق للي معاه ،،، وسلموا لي على الدوري اللي فضلنا مش عاوزين نسيب لاعبتنا تروح لحسن شحاته بسسبه وتركنا فريقنا يشحت معسكر طويل مجمع وطبعا لم توافق الفرق التي لها لاعبين في الفريق القومي

ياريت بأه منسمعش أي واحد يجي يتكلم عن فريق مصر لو موصلش لكاس العالم من الناس اللي كانت بتعترض على حسن شحاته لما كان عاوز يأخذ كل لاعبيه بصرف النظر عن اشتراكهم في الدوري

مشكلتهم ليست في الدستور اولا ..ولا في نسبة اعضاء اللجنة التأسيسية ولا في كفاءة المرشح الرئاسي.!!!! كل مشكلتهم هي لا...لكل ما هو اسلامي أولا ، وثانيا ، وثالثا ً، فهم لا يرضون الا بأن يروا كل الاحزاب الاسلامية خلف اسوار السجون..!!

رابط هذا التعليق

تتقدم الجزائر على زامبيا فى عقر دارها 2-صفر

كدة عرفنا اللعبة شكلها ايه

من هدف تعادل مؤكد لزامبيا يطلع من على خط الجون لهجمه مرتدة يحرز الجزائر منها الهدف الثاني

- المشكلة الأكبر ان الجزائر فاضلها زامبيا في الجزائر ورواند في الجزائر (يعني كده ادي كمان 6 نقاط والان عندهم 7 اذن المجموع سيكون 13 نقطة قبل ماتش مصر !!!!!!!!!!!!)

يعني حتى لو كسبنا الأربع مباريات هنكون 13 زيهم واعتقد هيكون فارق الاهداف في صالحهم

إيه رأيكم ،،،،،،،،،!!!.؟؟

متهيأ لي فريقنا يركز في كأس القارات ، لأن الفرصة اصبحت ضعيفة جدا ، وبعدين هو هيلاقي فرق احسن من الفرق اللي بيلاعبها في كأس القارات ؟؟ هنلاعب مين يعني أحسن من الفرق للي معاه ،،، وسلموا لي على الدوري اللي فضلنا مش عاوزين نسيب لاعبتنا تروح لحسن شحاته بسسبه وتركنا فريقنا يشحت معسكر طويل مجمع وطبعا لم توافق الفرق التي لها لاعبين في الفريق القومي

ياريت بأه منسمعش أي واحد يجي يتكلم عن فريق مصر لو موصلش لكاس العالم من الناس اللي كانت بتعترض على حسن شحاته لما كان عاوز يأخذ كل لاعبيه بصرف النظر عن اشتراكهم في الدوري

عذرا أخى الفاضل أبوريم

أختلف مع حضرتك فى كام نقطة

أولا وأهمهم على الاطلاق

كأس القارات مع خالص احترامى للنتائج الجميلة التى حققها منتخبنا

بطولة استعراضية

لا تسمن ولا تغنى من جوع

حاجة كدة زي كأس العالم للأندية

نتايج تاريخية على عيني ورأسي

انما كأس العالم لكرة القدم هوة البطولة الاهم على كوكب الأرض

يعنى مصر تاخد كأس القارات وتغلب امريكا واسبانيا والبرازيل

على عيني ورأسي

لكن لا قدر الله لا نصل لكأس العالم

دي المشكلة والكارثة التى لن نعوضها

ثانيا

مع كلامك ان الجزاير خطت خطوات كاملة بالفوز على مصر فى ارضها والفوز على زامبيا خارج ملعبها

لكن أمام مصر فرصة جيدة جدا للعودة للبطولة بمباراتى رواندا بشرط الفوز وبعدد وافر من الأهداف

ويفضل بعدها مباراة الجزائر التى بفوزنا فيها ان شاء الله ستعوض فارق أى اهداف لأن كل هدف لمصر يصنع فى الفارق تأثيرا مزودجا كما تعلم

ثم من أدراك ما سيحدث فى المباريات القادمة؟

مبارايات رواندا مع الجزائر هناك وكذلك الجريح زامبيا هناك

؟

وحتى مبارياتنا نحن؟

الكورة ليس فيها تنبؤات

والدليل قالوله ما يحدث من مفجآت قاسية فى كأس القارات

ان الله لا يضيع أجر من يجتهد

ولكل مجتهد نصيب

ثالثا

مع خالص احترامي لحسن شحاتة

حتى لو فاز بكأس القارات ووصل لكأس العالم

لا يوجد من هو فوق النقد أو المساءلة

لهذا صار الغرب متقدما

وصرنا الى ما صرنا اليه

وتقبل خالص تحياتى :sad:

رابط هذا التعليق

ان الله لا يضيع أجر من يجتهد

ولكل مجتهد نصيب

ثالثا

أنا معاك اخي حسام ان بطولة كأس العالم اهم ، بس في النهاية انا باتكلم من واقع النتائج الان التي تقول ان الجزائر اجتهدت أكثر من مصر ، وواضح ان موضوع المفاجات التي بنتمناها جميعا سيكون صعب حدوثها ، ( الأمل الأخير ان زامبيا تتعادل مع الجزائر أو تفوز عليها في الجزائر ) ولكن الجزائر واخدة المسالة جد جدا ، وتركوا التعصب للأندية اللي ودانا في داهية لدرجة أن في نفس هذا الموضوع ستجد ان هناك ناس بتتلكم عن الأهلي والحدود وكأس الكونفدرالية !!!! وبيعتبروا المشاركة فيها مهمة ايضا زي تصفيات كاس العالم ،

طبعا أنا كلي املي ان مصر توصل وفريقنا لا يصاب بالاحباط ،،، ولكن احنا هنا بنتكلم كجمهور يتابع ولسنا مديرين فنيين سنؤثر على فريقنا بالاحباط.

ولكن نظريا فرصنا بالفعل صعبة الان جدا وخصوصا ان فارق الاهداف في صالح الجزائر ولا تنسى ان الجزائر ايضا لسه هتلاعب رواند في الجزائر وزامبيا في الجزائر والفارق سيتسع جدا ،

مع العلم اننا لم نتعود ان فريقنا في تصفيات كاس العالم بيعود من جديد ، فدائما وابدا لو تعثرنا في البداية بنجد ان الحظ لا يخدمنا بنتائج الاخرين في النهاية. ولكن بالتأكيد سننتظر المعجزة ..... باننا نفوز على زامبيا في زامبيا ورواند في رواند !!!!

واتمنى الا تصيب نتائجنا في كاس القارات فريقنا بالغرور المعتاد ، ونطلع عمليا من ماتش رواندا في رواندا

مشكلتهم ليست في الدستور اولا ..ولا في نسبة اعضاء اللجنة التأسيسية ولا في كفاءة المرشح الرئاسي.!!!! كل مشكلتهم هي لا...لكل ما هو اسلامي أولا ، وثانيا ، وثالثا ً، فهم لا يرضون الا بأن يروا كل الاحزاب الاسلامية خلف اسوار السجون..!!

رابط هذا التعليق

أمامنا مبارتان مع رواندا رايح جاي

وان شاء الله نفوز ونعوض فارق الأهداف

وباذن الله فوز على الجزاير فى القاهرة 2-صفر بيعمل فارق +4أهداف

لا تقلق فى فارق الأهداف

المهم الفوز فى الأربع مباريات القادمة باذن الله

وننسي الأهلى والزمالك ونفتكر بس منتخب مصر

تقبل تحياتى

وان شاء الله هفكرك بالمشاركتين دول

رابط هذا التعليق

أمامنا مبارتان مع رواندا رايح جاي

وان شاء الله نفوز ونعوض فارق الأهداف

وباذن الله فوز على الجزاير فى القاهرة 2-صفر بيعمل فارق +4أهداف

لا تقلق فى فارق الأهداف

المهم الفوز فى الأربع مباريات القادمة باذن الله

وننسي الأهلى والزمالك ونفتكر بس منتخب مصر

تقبل تحياتى

وان شاء الله هفكرك بالمشاركتين دول

يارب ... تفكرني ... يارب

بصراحة أنا نفسي على الأقل تفكرني لما على الأقل نرجع من ماتش زامبيا كسبانين ، ساعتها ممكن يكون في أمل معقول ،

بس مش عارف هل فوز الجزائر على زامبيا اليوم سيكون عامل إيجابي أم سلبي على مباراة مصر مع أمريكا في كأس القارات ؟؟؟

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

مع كامل احترامي لجميع الأراء هنا ...

ومع أنني دائما أكون في قمة التفاؤل ... إلا أن الأمور ازدادت صعوبة بدرجة كبيرة جدا

الجزائر الآن في قمة الروح المعنوية ... ولهم مبارتان أخريان مع زامبيا ورواندا متتالتين في الجزائر ...

وفارق الأهداف أيضا لصالح الجزائر ... لهم + 4 ... واحنا - 2

يعني عشان نعوض فارق الأهداف لازم نفوز 6 صفر المباراة القادمة على رواندا في القاهرة ..

ولكن الجزائر بعدها ستلعب مع زامبيا ورواندا في الجزائر ... ومن ثم يمكنها زيادة فارق الأهداف أكثر وأكثر ...

في حين أننا سنلعب مع رواندا وزامبيا خارج الأرض .. وسنكون مطالبين ليس بالفوز فقط خارج الأرض .. ولكن بالفوز أيضا بفارق كبير من الأهداف .. وهذا بكل تأكيد أمر صعب للغاية ...

ثم بعد ذلك يأتي لقاء الجزائر في القاهرة ... وحينها وبنسبة كبيرة ستكون النتيجة النهائية غالبا لصالح الجزائر

الفوز ( فوز الجزائر ) في صالح الجزائر

التعادل في صالح الجزائر

الهزيمة ( أي فوز مصر ) بفارق هدف واحد بل وربما فارق هدفين أو ثلاثة أيضا قد تكون في صالح الجزائر ...

الحل الوحيد هو الفوز بعدد كبير جدا من الأهداف ( على الأقل 10 أهداف ) في مجموع مباراتي رواندا .. وقد لا يكون هذا كافيا أيضا.

ثم الفوز على زامبيا في زامبيا.

ثم الفوز على الجزائر في القاهرة.

اللهم احفظ مصر من الفتن؛ ما ظهر منها وما بطن

اللهم احفظ مصر من الفتن؛ ما ظهر منها وما بطن

رابط هذا التعليق

الموضوع مش بالشكل التشاؤمي ده يا جماعة

احنا كان لينا اتنين منافسين

دلوقتى بقم واحد

الجزاير طبعا

ومش لازم يعنى نعوض فارق الأهداف فى ماتش واحد نغلب رواندا 10صفر

وعلى فكرة الجابون غلبت الجزائر فى ارضه فى مباراة سابقة

اللعب لازم يكون لآخر نفس

بعد ما نفوز على رواندا باذن الله فى القاهرة هيكون عدى النص وفاضل النص

وتفاءلوا بالخير تجدوه

رابط هذا التعليق

كان نفسي نكون مع تصفيات اسيا ، اللي بياخدوا فيها الأول والثاني والثالث والرابع والخامس من كل مجموعة وبيلعب السادس والسابع ملحق أما الثامن فممكن يدخل في قرعة مع طاجكستان ويدخل برده لكاس العالم

أما أفريقيا إللى فيها كل الفرق ممكن تنافس على الوصول يأخدوا منها واحد بس !!!!! من كل مجموعة

أنا بأقول نعمل من حسابنا من دلوقت ونشوف نعمل إيه في تصفيات 2014 ، وخاصة ان احنا هنكون كالعادة في مجموعة الموت

( بتسوانا ، سيراليون ، وجزر القمر ) وأكيد حسبة برما من اول ماتش ، وياترى ... ميدو لاوم يلعب مع الفريق ، ولا يلعب في شعره أحسن.....!!

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...