اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أقلام أفتقدها

Scorpion

Recommended Posts

الاخوه الاعزاء جداااااااااااااااااااااااااااااااا

اولا شكرا ثم شكرا ثم تليها شكرررررا

تانى حاجه

انا افتقدكم جميعا اوى بجد وافتقد اقلامكم والجو الأسرى جدا بينكم

wst:: لما صدقت المكتب يفضى وقولت فرصه اخد نظره

بس للاسف وجدت ان فى اشخاص كتيير اختفوا بس المحاروات مازالت محتفظة بالناس الجميله اللى عرفتها واتعودت عليهم

ربنا يخليكوا يارب وتفضل المحاورات منوره بيكم ديما يارب

wst:: الورده دى لكل عضو وعضوه فى المحاورات من اخوكم عمرو

الدنيا يومان

يوم لك ويوم علبك

فافعل ماشئت

لكن تذكر

كما تدين تدان

رابط هذا التعليق

• بعد 4 أسابيع...

استاذنا الكبير

سكوربيون

سكوب

ابو جون...والا جونيور زى ما بتحب تناديه

وحشتنا يا استاذ مفتقدينك و الله

انا عارفة انك بتدخل و انت لابس طاقية الاخفاء ..... حتى مستكتر علينا نعرف آخر تواجد لك كان امتى :closedeyes:

يا استاذ آخر مشاركة لك كانت من اكتر من اسبوعين....ارجع بقى خلاص رياح الخماسين خلصت و دخلنا فى الصيف حتى نسمة الهوا مش لاقينها :blush2:

أقلل عتابك فالبقاء قليل...و الدهر يعدل تارة و يميل

رابط هذا التعليق

ريشة الفنان ليدو بتنسحب هى الاخرى

و ماله

عشان ريشة تانية تحل محلها

ريشة الفنانة الكبيرة بيبو

و بتقدم اهداء خاص للريشة السابقة

أقلل عتابك فالبقاء قليل...و الدهر يعدل تارة و يميل

رابط هذا التعليق

كوكوواوا ........ ربنا يطمنا عليك

ماما سلوى ........يا رب ترضى عننا وترجعى بجد مفتقدينك

العزيز اسكوب .......... نفتقد الحكمة والحيادية والذوق

الافوكاتو ........مفتقدين القدوة بليز ارجع تانى

ليدووووووووو ........هليت علينا مدة صغيرة دخلت السعادة فى انفسنا وشكلك هتستخسرها تانى فينا طب والنبي

ارجع متسبناش لريشة هبة هنطفش وانت المسئول

وكتير مفتقداهم بس لا تسعنى ذاكرتى لذكرهكم الان ............. :aslam:

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

معذرة أخت قرنفله .مكنتش أعرف ان فى سمسمه غيرى بس مش مشكله افتكرتك تقصدينى انا.فرصه سعيده وربنا يرجع سمسمه التانيه مش أنا وما تغيب عنا كتير

رابط هذا التعليق

استاذنا الكبير

سكوربيون

سكوب

ابو جون...والا جونيور زى ما بتحب تناديه

وحشتنا يا استاذ مفتقدينك و الله

انا عارفة انك بتدخل و انت لابس طاقية الاخفاء ..... حتى مستكتر علينا نعرف آخر تواجد لك كان امتى wst::

يا استاذ آخر مشاركة لك كانت من اكتر من اسبوعين....ارجع بقى خلاص رياح الخماسين خلصت و دخلنا فى الصيف حتى نسمة الهوا مش لاقينها :sad:

في عملية نضيفة ميه في الميه قامت شركة الكهرباء عقب عاصفة رعدية هنا بلخبطة التيار الكهربائي مما أسفر عن انتقال التلاجة و تليفزيون و مونيتور كومبيوتر جونيور و كومبيوتر العبد لله بكل مشتقاته من سكانر و مونيتور و مودم دي اس ال الي جنة الخلد... و حتي القيام بتنفيع شركة ادوات منزلية بشراء كل تلك القطع .. و ان كان معظمها حيتغطي بالتعويض من شركة الكهربا نفسها.. و لكن دخولي المحاورات من حوالي 6 ايام محصور فقط في الشغل .. و زي ما انتم عارفين بخلاف علة الكتابة بالماوس الواحد مش ممكن يركز ابدآ..

ده كان جزء من طلب الأجازة الأجبارية اللي كتبته لفريق المشرفين و اضطريت فيه اتغيب عن المحاورات و تزامن مع شغل يشيب الكتكوت فعلآ .. لو حكيت نصه مش حتصدقوني .. لكن الحمد لله عدي كله علي خير و عدنا ...

شكرآ علي السؤال يا آنسة هبة و ان كان زي ما انتي شايفة ما كانش ليها دعوة بالخماسين المصرية و لكن بالعواصف الرعدية الأيطالية..

wst::

حدش شاف العفريتة الزرقا بتاعت الشغل ؟؟؟

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

في عملية نضيفة ميه في الميه قامت شركة الكهرباء عقب عاصفة رعدية هنا بلخبطة التيار الكهربائي مما أسفر عن انتقال التلاجة و تليفزيون و مونيتور كومبيوتر جونيور و كومبيوتر العبد لله بكل مشتقاته من سكانر و مونيتور و مودم دي اس ال الي جنة الخلد... و حتي القيام بتنفيع شركة ادوات منزلية بشراء كل تلك القطع .. و ان كان معظمها حيتغطي بالتعويض من شركة الكهربا نفسها.. و لكن دخولي المحاورات من حوالي 6 ايام محصور فقط في الشغل .. و زي ما انتم عارفين بخلاف علة الكتابة بالماوس الواحد مش ممكن يركز ابدآ..

ده كان جزء من طلب الأجازة الأجبارية اللي كتبته لفريق المشرفين و اضطريت فيه اتغيب عن المحاورات و تزامن مع شغل يشيب الكتكوت فعلآ .. لو حكيت نصه مش حتصدقوني .. لكن الحمد لله عدي كله علي خير و عدنا ...

لولا سلامك سبق كلامك .. كنت أكلت لحمك قبل عظامك (من الأقوال المأثورة في حواديت أمنا الغولة و احنا صغيرين wst:: )

و انا اللي كنت فاكرك دلقتني و مش راضي ترد عليّا .. هاسامحك المرة دي علشان مابقاش انا و شركة الكهربا.

عندي فيشة استعمال خفيف حوالي 12 سنة و باظت من كام يوم .. خدها مشي بيها حالك لغاية ما تصلح فيَشة الكمبيوتر .. انت حبيبي و مش هاستخسرها فيك wst::

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

لا تنسوا استاذنا الكبير الذى اتمني من الله ان يكون بصحة جيدة و يكون امتناعه عن الكيابة خير و هو الاستاذ اخناتون و ايضا الاستاذ الافوكاتو

رابط هذا التعليق

تابعت المنتدي لفترة قبل الاشتراك...واعجبتني اقلام افتقدها الان للاسف....... :sad:

كليو.

ماما سلوي.

بنت مصريه ...........مقله جدا جدا.

فيروز...........عود احمد......بس مقله برضه.

نورا.

داركر.

ياسوفيناس.

الطفشان...........مقل للغايه.

تحياتي للجميع wst:: wst::

املأ عينيك من وجوه الأحباء والأهل والأصدقاء فقد يغيبون عنك بعد حين ولا تؤجل إفصاحك لهم عن مشاعرك الطيبة تجاههم إلى الغد فقد لا يكونون على مسرح الحياة حين يجيء ذلك الغد

رابط هذا التعليق

أنا أفتقد روح و قلم

ALEX LOVER .... حد يعرف عنها حاجة.....

كن كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

ان لله عبادا أختصهم بقضاء حوائج الناس حببهم في الخير وحبب الخير اليهم انهم الامنون من عذاب الله يوم القيامة )

رابط هذا التعليق

أنا أفتقد روح و قلم

ALEX LOVER .... حد يعرف عنها حاجة.....

فكرتنى ببلدياتى يا "شامى"

مش عارف إيه حكايتهم ؟ ... كنت حاسس إن لىَّ عزوة ... غاب منهم ناس لا يمكن يتنسوا

مدام سلوى

ياسو

واحد تانى .. (يدخل ويخرج كالطيف)

Alex lover

وغيرهم وغيرهم ... ما حدش يزعل لو نسيت أذكره :cry1:

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله.....

بدرية..ما اخدتش بالى انك كنت بتسألى علّى ...سامحينى العتب على النظر...انت عارفة السن بقى...

سكوب بيقول شركة الكهربا حتدفع تعويضات...ايه الموضوع ده؟...مفروض الشركة دى تيجى عندنا ...اشمعنى احنا...

اما أنا ...فأفتقد فعلا كل الاعضاء الغائبين...

عمنا اخناتون

استاذنا الكبير الافوكاتو

أشعار ام مادا

نانو....من أجمل الشخصيات اللى اتعرفت عليها هنا...احترام وأخلاق عالية..وذوق وروح جميلة....وحشتنى جدا يا نانو :blush2:

سلوى...الحقيقة أنا مش مفتقدة قلم سلوى بس...زى باقى الاعضاء...أنا مفتقدة وجودها بالكامل...كنت بأشعر معاها بدفء أسرى جميل...وكنا دايما نحلم اننا قاعدين جنب بعض بنعمل قهوة على السبرتاية ونتسامر واحنا بنطبق الغسيل.....

اشمعنى بنطبق الغسيل يا سلوى؟...ماتيجى نشرب القهوة كده من غير اشغال شاقة....

ده بالاضافة الى انها سابتنى لوحدى وسط معشر الرجال فى الاشراف لما خلاص طلع لى شنب :cry1: ....( الله يكون فى عونك يا ميس نجفة فهلوة ما انت كمان مدرسة واحدة بس فى وسط هيئة التدريس :ninja: )

ادعو الله ان يكونوا جميعا بخير....ونلتقى فى حب الله...

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

مافيش غيرطريقة واحدة بس تخلي الأعضاء الأسكندرانية تكتب .... انك تستفزهم .... :cry1:

هي عادتهم و الا حيشتروها يا أبو محمد .... هما كده بتوع الأسكندرية .. يحببوك فيهم و بعدين زوووووو آدي وش الضيف ....

بس انا وصل لعلمي ان سبب اختفائهم المؤقت انهم مش موافقين انك تكون انت ممثلهم في البرلمان و المتحدث الرسمي بأسمهم في الأدارة .. علشان كده مدام سلوي بما ليها من محبة في القلوب ... استغلت الكلام ده و قومت الأسكندرانية عليك ... و واحد تاني غير الواحد التاني بتاعنا اتصل بياسو و Alex lover و الخطوة اللي جاية انهم حيطالبوا بالأستقلال التام و نفيك الي جزر سيشل ....

دي هي الحكيكة الموتلكة .. و لو فيه حد منهم عايز يعترض عليها ييجي يورينا لون الحبر اللي بيستخدمه .... :blink:

بس بجد كل اللي كتبتهم هنا و أولهم مدام سلوي وحشونا كلنا ...

:blush2: :ninja:

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

ده بالاضافة الى انها سابتنى لوحدى وسط معشر الرجال فى الاشراف لما خلاص طلع لى شنب :blush2: ....( الله يكون فى عونك يا ميس نجفة فهلوة ما انت كمان مدرسة واحدة بس فى وسط هيئة التدريس :blink: )

لا متخافيش ميس نجفة فهلوة بتتعاطى عصير برسيم وما ادراكي ما ذا يفعل عصير البرسيم .......... :ninja:

العزيز اسكوب .......حمدالله ع السلامة .......نورت بيتك من جديد ...... :cry1:

وشكر خاص لشركة الكهرباء اللى رجعتك لنا بعد ما خدتك مننا تانى .............

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

مافيش غيرطريقة واحدة بس تخلي الأعضاء الأسكندرانية تكتب .... انك تستفزهم .... :cry1:

هي عادتهم و الا حيشتروها يا أبو محمد .... هما كده بتوع الأسكندرية .. يحببوك فيهم و بعدين زوووووو آدي وش الضيف ....

بس انا وصل لعلمي ان سبب اختفائهم المؤقت انهم مش موافقين انك تكون انت ممثلهم في البرلمان و المتحدث الرسمي بأسمهم في الأدارة .. علشان كده مدام سلوي بما ليها من محبة في القلوب ... استغلت الكلام ده و قومت الأسكندرانية عليك ... و واحد تاني غير الواحد التاني بتاعنا اتصل بياسو و Alex lover و الخطوة اللي جاية انهم حيطالبوا بالأستقلال التام و نفيك الي جزر سيشل ....

دي هي الحكيكة الموتلكة .. و لو فيه حد منهم عايز يعترض عليها ييجي يورينا لون الحبر اللي بيستخدمه .... :blink:

بس بجد كل اللي كتبتهم هنا و أولهم مدام سلوي وحشونا كلنا ...

:blush2: :ninja:

دى مؤامرة طليانى بقى .. الغرض منها دق أسفين فى حوض البحر المتوسط ...

مش حننسولك هازا الموكف يا سكوب ..

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

الفاضل أبو محمد (ابو اسكندر)

بصفة حضرتك من فريق الأشراف و اسكندرانى زى حالاتى عاوزين نعرف يتكلف كام عمل منتدى خاص بمحاورات الأسكندرانية.... :angry:

كن كما قال رسول الله صلى الله عليه وسلم :

ان لله عبادا أختصهم بقضاء حوائج الناس حببهم في الخير وحبب الخير اليهم انهم الامنون من عذاب الله يوم القيامة )

رابط هذا التعليق

الفاضل أبو محمد (ابو اسكندر)

بصفة حضرتك من فريق الأشراف و اسكندرانى زى حالاتى عاوزين نعرف يتكلف كام عمل منتدى خاص بمحاورات الأسكندرانية.... :roseop:

هو بالنوسبة للتكلفة ما يهمش يا ابو الشام مقدور عليها بعون الله .. أنا بينى وبينك أخاف نتلموا كلنا فى حتة واحدة .. بعيد عنك العين .. فلقت الحجر نصين ... واديك شايف .. حتى الطلاينة عاوزين يكعبلونا فى بعضينا ويعملونا اسباجيتى .. بس على مين teasing.gif ..

أنا بنقول نكتبوا لحبايبنا الاسكندرانية الغايبين على الخاص أحسن ...

تساند جيشها

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب

رابط هذا التعليق

النهارده شفت اسم العمدة بينور المحاورات ....

مش مهم انه يكتب ... بس كفاية نطمن انه بخير و ان الحكومة سمحت له ( أو زوغ منها ) و طلع عالكومبيوتر ....

الف حمد لله عالسلامة يا أستاذ أخناتون ....

و عقبال ما نشوف أسامي مجموعتك الرائعة اللي خلتني أعشق المحاورات ....

الأفوكاتو الحبيب

و مصر عشقي العزيز

و الغالية ... مدام سلوي ....

:sad: :angry: wst:: :angry: :wub:

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 4
      محاولة للإستجابة لطلب الرئيس بتشكيل لجنة قومية لمناقشة إستراتيجية التعامل مع مواقع التواصل الإجتماعي  ..... و دعوة لكل من شارك يوما في محاورات المصريين أن يشارك هنا بالرأي و لو بخاطرة في سطر أو سطرين  ..... من أجل الوطن  أكرر من أجل الوطن. ما أسهل المطلوب أن يقال الحل أن اللجنة القومية عليها مراقبة التعامل مع مواقع التواصل الإجتماعي و هذا فكر موظفين ..... ليس بالضرورة  فكر من يعرف أبعاد التواصل من خلال هذه المواقع. إسمحوا بالدعوة  لدراسة تجربة محاورات المصريين الموجودة على الساحة لمدة
    • 12
      بالأمس كنت أشاهد حلقة برنامج المجلس على قناة أزهرى, وكان ضيف الحلقة أحد المحامين وهو الدكتور محمد بهاء الدين أبو شقة, وكما هو واضح من الاسم أنه ابن المحامى بهاء الدين أبو شقة. المهم أن الأستاذ المحامى فى معرض الحديث عن القوانين وعلاقتها بالشريعة حذر بشدة من أقلام صينية تباع فى الأسواق الآن علانيةً وثمن الواحد منها فى حدود 18 جنيه, هذه الأقلام منها نوعان: النوع الأول يحتوى على ذاكرة إلكترونية يمكنها الاحتفاظ بصورة من توقيع ما, بحث إن المستخدم وهو يوقع على شيك أو عقد يتم التوقيع بالصورة المخزن
    • 5
      خناقة فى الملعب بين جمال حمزة وريكاردو فى مباراة اليوم بين الزمالك والمحلة اللى انتهت بفوز الزمالك 2-صفر مش مهم النتيجة مش مهم الماتش مش مهم الدورى مش مهم الكورة على اللى بيلعبوها على اللى بيتفرجوا عليها زملا بيضربوا بعض فى الملعب وبالقلم ؟؟؟؟؟؟ angl:: :ninja: :sad: :lol: حاجة تقرف
    • 0
      خناقة فى الملعب بين جمال حمزة وريكاردو فى مباراة اليوم بين الزمالك والمحلة اللى انتهت بفوز الزمالك 2-صفر مش مهم النتيجة مش مهم الماتش مش مهم الدورى مش مهم الكورة على اللى بيلعبوها على اللى بيتفرجوا عليها زملا بيضربوا بعض فى الملعب وبالقلم ؟؟؟؟؟؟ angl:: :ninja: :sad: :lol: حاجة تقرف
    • 17
      أصبحت عقولنا واقعة تحت طوفان من المعلومات والأفكار التى تلقى بها الينا فى كل لحظة الصحف ومواقع الانترنت والفضائيات من كل صنف ولون .. ووسط هذا الخضم الهائل صار إكتشاف الفكرة الجيدة والقلم الجرىء والمعالجة الجادة .. عملية شاقة .. فالإغراق الإعلامى كالتعتيم سواء . :blink: وأعتقد أن الكثيرين منا حينما تجذبهم إحدى الموضوعات الجيدة يتمنى أن يشارك الآخرين معه فى قراءتها .. وفى هذا المكان يمكن أن نتشارك فى قراءة ما يعجبنا من مقالات أو موضوعات صحفية .. :lol: B) وسأبدأ بنفسى .. وأقدم لكم هذا المقال
  • أضف...