اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      الاعضاء الكرام كيف سيكون وضعي بمصر في حاله التنازل عن الجنسيه المصريه! ماذا سيحدث لميراثي؟  هل ساضطر لاستخراج فيزا لمصر وهل سافقد رقمي القومي؟  شكرا 
    • 0
      انا عايز ازور مصر بالباسبور الاجنبى. الباسبور المصرى منتهى. عرفت انه بشهادة الميلاد و الباسبور الاجنبى ممكن ادخل من غير مدفع فلوس تاشيره طيب انا غير مطلوب للتجنيد، سؤالى عن سفر من مصر للخارج بالباسبور الاجنبى هل بيسألو عن التجنيد؟ انا فوق الاربعين سنه . هل لازم يكون معايا شهادة الاعفاء من التجنيد   شكرا جدا لاى حد ممكن يجاوب على سؤالى
    • Guest أبو بكر
      0
      أنا عندي سؤال. أنا أخذت الجنسيه الأمريكيه و أنا أصلا معفى نهائي من التجنيد و معايا شهادة الاعفاء  هل أنا برضه محتاج أقدم طلب الاذن بالتجنس بجنسيه أجنبيه مع الاحتفاظ بالجنسيه المصريه? و لا الكلام ده للناس اللي عايزه أعفى بس?
    • 39
      اولا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ياترى يا هل ترى لو اتعرض عليك جنسيه تانيه ياترى هتقبل ؟؟ طيب ياترى ياهل ترى لو كان حصولك على الجنسيه التانيه يتطلب تنازلك على الجنسيه المصريه ياترى هتوافق ؟؟ طيب لو اصبحت مزدوج الجسيه هيبقى انتمائك لاى بلد ؟؟ مصر ولا البلد التانيه ؟؟ ياريت كل واحد يقول رايه بصراحه ؟؟
    • 34
      السلام عليكم: اذا عرض عليك الجنسيه في احدي الدول التي لا تقبل ازدواج الجنسيه (كدول الخليج) يعني لازم تتنازل عن الجنسيه المصريه هل تقبل وتستفيد مع احتفاظك بمصريتك ام ترفض؟؟؟
  • أضف...