اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

حاله غريبه تنتابني

hussaindoit

Recommended Posts

اشعر كثيرا انني مش عاجبني اي حد حواليه بمجرد الخلاف مع أحد - اكره اللي حواليه كلهم وخصوصا من يزالو على اتصال مع الشخص اللي اختلفت معاه - أعلم ان المتكبر لا يدخل الجنه وأحاول مقاومه تلك الصفه لا أعرف وخصوصا انها ملازمه لي لثقتي في سلوكي لأني اعتبر نفسي لا أؤذي أحد وسلوكي راقي ولذلك اصنف ما دون المستوى في سلوكه انه انسان دون المستوى - لكن المشكله الأكبر هو لما يكون عندي خلاف مع أحد وافتقد العدد الكافي للأصدقاء - لأن الأصدقاء بالنسبه لي المفروض يحوذوا على ثقتي التي تنتج فقط عندما يكونوا على مستوى سلوكي راقي

ولكن أشعر اهم مشكله عندي هو ان تنتابني الأحساس بالتكبر على على اي واحد يصادق من أنا على خلاف معاه كثيرا ومش عارف أعمل ايه؟؟؟

رابط هذا التعليق

انت بس على ما يبدو حساس حبتين ويتزعل بسرعة يعنى لما اصحابك يكلموا اللى انت مخصموه دا بيغضبك فدا احساس طبيعي جدا بس فى اللى بيقدر مننا يخفيه او يظهرة

والتكبر اللى كتبت عنه دا بيكون رد فعل دفاعى defence mechanism

طبيعي انك يعنى قوى ومش محتاج حد وانك احسن من الكل بس المهم انك فى العادى او مع الناس العاديين كويس ومش متكبر

من الواضح من موضوعاتك التلاتى اللى انا وخداهم مقاولة وبارد عليهم

انك تعانى من مشكلة نفسية عادية وليس مرضية

خلها تغير جو واجازة للاستجمام

ويا ريت تلحقلك يومين قبل ما المصيف يخلص

:rolleyes: اى خدمة

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 25
      إني ارى رؤوسا قد اينعت وحان وقت طيرانها . هلموا ياشباب حان وقت الخلاص من الاحتلال النسائى المصرى . زلزال بقوة 12 الف حاله زواج سوريه يضرب عرش المراة المصريه فى مقتل . بعد ان احتلت البلاد والعباد . وعثوا فى الارض فسادا قرونا من الزمان . وقلبوا حياه الرجال الى جحيم . وافسدوا المجتمعات ورموا الاطفال فى الشوارع ليلقوا مصيرهم المجهول . وهدفهم الاول والاخير فقط هو الانتقام من الرجال . وإلا ان يسيطروا عليهم بعد ان قالوا . المحاكم غايتنا . وقوانين الهانم دستورنا . والموت فى سبيل النكد هو اسم
    • 8
      كم أدفع لصاحب مكتب السفريات فى حاله إن التأشيرة طلعت وغيرت رأيى بعدها؟ أنا دفعت فقط 200 جنيهافى الأول مصاريف نت . وسؤالى هو :- التأشيرة بتكلف المكتب كام بحيث لو ما فى نصيب ندفع لصاحب المكتب المصاريف التى دفعها لأستخراج التأشيرة وهل يلزم تغيير الجواز بعد إلغاء التأشيرة ؟ شكرا
    • 5
      مش عارفه احط الموضوع دا فين موضوعات خفيفه و لا موضوعات شخصيه ولا حتى دعوه للابتسام بس الحقيقه اتفاجات بنفسى جدا و مش عارفه حد برضه كدا مش عارفه انا كدا ابقى لسعت و لا لسه شعره و لا ايه الموضوع بسيط بس متضحكوش عليا الى حصل ان انا و زى ما انت عارفين مبحبش كتير اغير الصوره الرمزيه بتاعتى و لا توقيعى و بيفضل معايا فتره طويله المشكله بقى ان انا بقيت و انا بتصفح النت عادى و الاقى مثلا حد تانى فى موضوع او منتدى تانى حاطط نفس الصوره بتاعت توقيعى كتوقيع ليه او صوره رمزيه ليه بضايق جدا و لاول
    • 6
      (اصيله يازوبه)،، اخر عباره قلتها وداعاً لسيارتى القديمه ،، وكنت قد صحبتها الى مركز الصيانه أخبرنى المهندس المختص بأن تجديدها سوف يكلفنى سته عشر الف جنيه،ثم اسر لى بنصيحعه (غيرها احسن) وامتثالآ الى توجيهاته اطررت اسفا الى استبدالها بأخرى جديده،انه الفراق كدائما ما يحول بينى وبين من احبهم واخلصوا لى،لقد تفانت فى خدمتنى مما يقرب من سته سنوات دون ملل او كلل او خُذلان. اليوم توجهت الى المرور لإنهاء اجراءات تراخيص سيارتى الجديده،بدايه من دخولى وحدة التراخيص استهلتنى لوحه ارشاديه،مكتوب عليها (كبار
    • 2
      اخواني واحبائي حاله ان بروسسنك ماذا تعني ؟ هل هي الموافقه على الملف وننتضر الفحص الطبي ولا ممكن يكون رفض او قبول ؟ يعني الي حلتو ان بوسسنك يطمن خلاص يكون عدا حاله الرفض؟
  • أضف...