اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كرسي الاعتراف

inas

Recommended Posts

عزيزي Joo

- في رأيك ليه المسيحيين في المحاورات ما بيدلوش برأيهم في قضايا اجتماعية من وجهة نظر مسيحية .. لكن اشتركوا كلهم في موضوع لما شافوه بيمس عقيدتنا ؟

ده آخر سؤال ... و بعد كده المفروض ترشح اللي بعدك .

:roseop:

اولا يا عزيزى كون ان المسيحيين لا يشاركو فى قضايا اجتماعية لان كلام الشعب كلة مش مسموع يبأ كلام المسحيين هيبأ مسموع

ثانيا احنا ضيوف على الارض واحنا بنحاول نقضى ايامنا فى سلام مش فى مشاكل مع الناس والمجتمع لان لما نسيب الارض ونطلع عند ربنا سوف نقول لة احنا ضيعنا وقتنا فى المشاحنات على ارض فانية

ثالثا بالنسبة لمواضيع تخص عقيدتكم انا عن نفسى لا اتكلم فى عقيدة احد لانة ليس من تخصصى 00 انا بتكلم عن نفسى

رابط هذا التعليق

• الردود 1.5k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ايه دة هو الكرسي ماله نايم ليه ؟

فين الناس ؟

طيب جست وعيان ( الف سلامة عليك ياجست يااخويا لا واجب برضه نجيب 3ك برتقال وسفندي ونيجي ناكلهم عندك اجهز بقي المحاوراتية كلهم جايين :roseop: )

فين عنبي

فين لماضة

فين

فين

اقولك انا بقي راحوا فين ياجو ......... اصلك بصراحة كنت طيب معانا كلنا ومابتسألش جامد علشان كدة مكسوفين منك !

بس لايونكن ابداً لاااااااااااازم نسأل

جو

ياتري انت اب صديق لاولادك .... ولا العلاقة بينكم آمر ومأمور ؟

انا واولادى اكتر من اصحاب

ايه اكتر حاجة تزعلك لو ابنك عملها ؟

لو شتم اختة

بجيرانك شكلها ايه ؟

اكتر من حبايب

لو مراتك مسافرة وطلبت منك تقعد مع الولاد ....... هتدخل المطبخ تعمل اختراعات اكل ولا هتشتري دماغك وترفع سماعة التليفون وتتطلب دليفري ؟

بعمل بيض

لو مرة راكب مترو وشوفت حرامي بيسرق محفظة من راجل هتعمل ايه ؟ مع العلم الحرامي معاه مطوة وبصلك نظرة تهديد ووعيد ؟

طبعا الشهامة هتخدنى وهجرى هو العمر بعزئة

جو لما بيزعل من حد بيعامله ازاي ؟

بسيبة فترة وبعدين بكلمة بس من غير عتاب

ايه اكتر عربية بتحبها ونفسك تشتريها ؟

ماتركس

يالا جاوب بقي ............. خلي بالك بلاش الايجاز في الاجابات علشان تاخد الدرجة كاملة mfb:

رابط هذا التعليق

ثالثا بالنسبة لمواضيع تخص عقيدتكم انا عن نفسى لا اتكلم فى عقيدة احد لانة ليس من تخصصى 00 انا بتكلم عن نفسى

:roseop:

سكر يا جو

انت متعرفش عقيدة سكوربي

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

لالالالالالالالالا

كده بقي

سكوربي هيحط عليك

انا ماليش دعوه يا عم

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

لالالالالالالالالا

كده بقي

سكوربي هيحط عليك

انا ماليش دعوه يا عم

يا عم يطلع زى ما يطلع 00000000000000 انا اساسا مبحبش حد يسألنى بخباثة بس علشان محرجوش رديت

لان السؤال مش فى مكانة الصحيح

لانة زى ميكون بيقول لى لوحد جاب سيرة بنت الجيران مش بتتكلم لية ولو حد جاب سيرة بنتك بترد لية؟

تم تعديل بواسطة joo

رابط هذا التعليق

لا يا جدع .... انت طلعت عنيف و انا مش قدك

السماح يا عم سكوب

خد بقي السؤال ده

اخر مرة سافرت ... كانت فين و لمدة اد ايه؟

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

السماح يا عم سكوب

خد بقي السؤال ده

رابط هذا التعليق

السماح يا عم سكوب

خد بقي السؤال ده

[/quot

لا يا عم انا مش عنيف ولا حاجة على العموم انا اسف يا عم سكوب

انا سافرت سوريا لمدة اسبوع

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

عمو جو.......

يا تري اخبار اقدامك ايه.... لسه متعبة و ضميرك مستريح

طب متعبة من ايه.... ما احنا مقعدين حضرتك اهه علي كورسي اخر الاجة...... و اشي كهربا و اشي مية هتترش قدامك عشان تخطي عليها و انت مااااااااااشي

بجد يا مسيو جو...... حضرتك شخصية متصالحة اوي مع نفسها..... ربنا يديم عليك و يدفيك دايما بالقرب من حبايبك

دلوقتي

مسيو جو....................U can Go

بس لازم ترشح لنا 3 عشان نظبطلهم بقي القعدة ع الكورسي.... و نعمل ترشيحات و هيصة و وزمبوليطة (ع راي اخوانا السودانيين)

معاك المكرفون....... ايه ده بتمسك السلك عرياااااااااااااااااااااااااااااان ليه...... :lol:

صباحك..... فولت كهربا.... مش عالي..... مش واطي..... بس بيديك شحنة امل ان النهاردة هيبقي يوم حلو

رابط هذا التعليق

بجد يا جو مش عارف اسئلك في ايه

اصلك صعبان عليا تطلع من غير ما اهريك اسئلة

بس يلا خلي الناس تفرح شوية حظك دور البرد اللي ظبتني الفترة اللي فاتت

مستنيين ترشيحاتك يا عمونا

[(من أجل ذلك كتبنا على بني إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعا ومن أحياها فكأنما أحيا الناس جميعا ولقد جاءتهم رسلنا بالبينات ثم إن كثيرا منهم بعد ذلك في الأرض لمسرفون) سورة المائدة (32)

{وَكَذَلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ} [الأنعام:129]

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)سورة الأنعام 123

( أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (الجاثية 23 )

{ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ }[ سورة الأعراف ]

رابط هذا التعليق

بس يلا خلي الناس تفرح شوية حظك دور البرد اللي ظبتني الفترة اللي فاتت

مستنيين ترشيحاتك يا عمونا

سلامتك يا جست مي

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

سلامتك يا جست مي

الله يسلمك يا باشمهندس

الا من حق ايه رأيك تتطلع الكرسي

[(من أجل ذلك كتبنا على بني إسرائيل أنه من قتل نفسا بغير نفس أو فساد في الأرض فكأنما قتل الناس جميعا ومن أحياها فكأنما أحيا الناس جميعا ولقد جاءتهم رسلنا بالبينات ثم إن كثيرا منهم بعد ذلك في الأرض لمسرفون) سورة المائدة (32)

{وَكَذَلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ} [الأنعام:129]

( وَكَذَلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ)سورة الأنعام 123

( أفرأيت من اتخذ إلهه هواه وأضله الله على علم وختم على سمعه وقلبه وجعل على بصره غشاوة فمن يهديه من بعد الله أفلا تذكرون (الجاثية 23 )

{ وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالأَرْضِ }[ سورة الأعراف ]

رابط هذا التعليق

ارجع ال ص. 65 من هذا الموضوع يا أستاذ جو ..

علشان يعنى انسأل قبل كدة

على العموم انا ممكن اعفية علشان هيتجوز

رابط هذا التعليق

اعفاء مين يا جماعة

ده المفروض يتحط فورا علشان عايزين نعرف التفاصيل

قا نعفيه علشان هيتجوز

:lol:

وبقعدين ايه المشكلة اما نحطه على الكرسي ماهو لما كان قاعد مكنتش موجود علشان اسأله يبقى هاعتبره مقعدش ولا ايه رأيك يا جو

رابط هذا التعليق

يا جماعة الخير

لو مشينا بالطريقة دي

فكل ما هينضم عضو جديد يبقي حتما ولابد اني اطلع الكرسي تاني

انما الطبيعي انكم لما تخلصوا الاعضاء نبقي نعيد من تاني

مش كده ولا اييييييييه

تفاءلوا بالخير تجدوه

بعضا مني هنا .. فاحفظوه

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان