اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

النهمان .. تذكر انه عيان ..بعد دخوله اللومان .. !!!!


achnaton

Recommended Posts

نعمان جمعة يتحدث ل "المساء" من سجن طرة:

أنصار أباظة.. حاولوا قتلي بالرصاص وقنابل المولوتوف

غير معقول.. أنا في الزنزانة.. والبلطجية أحرار!!

عاملوني أسوأ معاملة.. ومنعوا عني الدواء.. أثناء التحقيقات

قاضي المعارضات ينظر غداً تجديد حبس نعمان وناصر وولديه وأعوانهم

كتب مختار عبد العال:

اتهم د. نعمان جمعة أنصار محمود أباظة بمحاولة قتله بالرصاص وقنابل المولوتوف الحارقة أثناء وجوده في مقر حزب الوفد بالدقي.

قال في حديث ل "المساء" بعد قرار حبسه وترحيله إلي سجن طرة: لست مجرماً ولم ارتكب جريمة وكل ما فعلته هو الدفاع عن حقي كرئيس لحزب الوفد وغير معقول ان أكون أنا في الزنزانة والبلطجية وأباظة أحرار.

أعرب د. نعمان عن حزنه للمعاملة السيئة التي لاقاها بداية من اصطحابه في عربة الشرطة المصفحة وهو يعتقد انه ذاهب إلي منزله وانها جاءت لحمايته وتأمينه إلي منع الدواء عنه وهو الذي أجري عملية قلب مفتوح وقام بتغيير 4 شرايين.

من جهة أخري ينظر قاضي المعارضات غداً أمر تجديد حبس نعمان جمعة وأحمد ناصر المحامي وولديه أشرف وإيهاب و12 آخرين.

m-3-4-2006.jpg1144006427.jpg

الكلام اللى فات ده .. نشرته اليوم جريدة المساء .. خيال المآته بتاع جريدة سمارة او زماره اللى احنا منتظرين تشريفه قريب فى نيابة الاموال العامه عندما تنهض " المنحوسة " – المحروسة سابقا لإستعادة اموالها .. واملاكها .. إذا شاء المولى .. والنعمان هذا .. كان فى يوم من الايام عميدا لكلية الحقوق .. يعنى مفيش بنى آدم عاقل حيقول انه جاهل .. مثلا ..

وقد عرفناه فى هذا المنتدى منذ زمن .. عندما لم يتحمل النقد .. او تصور أنه إذا تخلت جريد الوفد عن المنتدى .. مات !! وكان هذا المنتدى يصدر عن جريدة الوفد زمان .. قبل ما يستولى عليها النهمان .. ومن يومها وهو عامل زى الجناينى الخايب .. يختار أجمل زهور البستان ويتخلص منها .. واللى حول حياتهم جحيم فى الحزب او الجريده .. نجدهم الآن صفوة الاعلام الحر .. وحتى نوضح الصورة اكثر .. هذا الرجل مع الحزب النعمانى الذى استولى عليه كانوا السبب فى تضييع الفرصه على الشعب من الوقوف امام ما كان يدبره الثالوث الشيطانى فى حكاية تعديل المادة 76 .. هو الذى باع المصلحة الوطنية عن دراية او عن غباء حينما قبل وبصدر رحب استئناس حزب المعارضة الاكبر ..وقاد ما اطلقوا عليه ايامها الحوار الوطنى فاضاع الوقت والفرصه على الشعب ليقول لأ .. والف لأ .. بل ووعمل فرح لبسنا جميعا فيه السواد عندما شارك التتكيل ببرعم النجاح ايمن نور .. حبسوا ايمن نور احد الذين رفعوا فى وجهه كلمة " لأ .. يا نعمان " وبدلا من يقف للدفاع عن مبادئ الحرية .. وجدناه يزور بنفسه النصوص القانونية لحبس عشاق الحرية ..

هذا الرجل الذى جرب الاستعانه بالبلطجية فى انتخابات الرئاسة مرة .. وانتخابات مجلس النوام مرة اخرى .. تصور انه بالبلطجية حيقعد على كرسى رئاسة حزب الوفد مرة تانيه بعد ان خلعه الاحرار .. ومش عارف ايه السبب الذى يدفع واحد زيه عامل عملية فى قلبه ومحتاج لأدوية وخلافه .. وبلغ سن المعاش من اكثر من خمس سنوات .. ليه تعلقه بهذا الكرسى .. اوقف داخل هذا الحزب العظيم كل المراكب السائره .. وطفش بدماسه ( من المدمس ) خلقه معظم المؤمنين بمبادى حزب الوفد بتاع سعد باشا والنحاس باش وسراج الدين باشا .. النهارده لما دخل السجن افتكر انه مريض وفى حاجة لدواء .. النهارده لما فشل مع البلطجية فى الاحتفاظ بالكرسى داخل مقر الحزب .. اطلقوا على المدافعين عن رمز لقمة عيشهم النار ورفعوا عليهم السنج والسيوف؟؟.. بعد كده افتكر النهارده انه غير اربعة شرايين .. وعدى السبعين .. وكان بيدافع عن نفسه عندما هاجمه الصحفيين والعاملين بمقر الحزب والجريده .. امال لو كان هاجمه شوية مجرمين بلطجية زى اللى جابهم كان حيقول ايه ؟؟؟

من اول يوم مسك فيه ميكروفون الوفد قلنا له فى هذا المنتدى ..لأ .. عاوزين عمل ومش كلام .. وشوفوا الموضوعات

" النعمان والحزب الحيران " .. ليست هذه شماته .. ولكن فى الحق تقرير واقع .. الراجل ده هدم احد دعامات المعارضة فى مصر .. وشتت اعضائها .. وكان منتدانا هذا اول منتدى مصرى ثقافى جاد على النت .. قاده وبامانه هشام عبد الوهاب " الملك " والقدير عادل ابو زيد حتى الآن رغم تخلى الوفد عنه .. الوفد تخلى عنا عندما سرقه النهمان .. الذى وصل اخيرا أخيرا اللى اللومان وان شاء الله مش حيخرج منه الا على اللومان الأبدى .. بتاع الرحمن ... ويا ايها الخجل أين حمرتك ..

وحسبى الله ونعم الوكيل ..

سنوحى .. بتوجيه جده اخناتون المنيا .. المرضان من زمان

تم تعديل بواسطة achnaton

كلمات حق وصيحة فى واد .. إن ذهبت اليوم مع الريح ، فقد تذهب غدا بالأوتاد ..

ليس كل من مسك المزمار زمار .. وليس كل من يستمع لتصريحات الحكومة الوردية ..حمار

ويا خسارة يامصر .. بأحبك حب يعصر القلب عصر

رابط هذا التعليق
شارك

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

    • لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

    • 0
      على مدار عقدين من الزمن ومع توالى خمسة رؤساء أمريكيين حمل كل منهم أچندة شملت التعهد بإنهاء الحرب فى أفغانستاعرض المقال كاملاً
    • 11
      كشف خالد يسرى، مؤسس ائتلاف كلنا مصر، مفاجآت عديدة فى واقعة استشهاد الشيخ الشهيد "عماد عفت" أمين لجنة الفتوى الكتابية بدار الإفتاء المصرية، مشيراً إلى أنه كان بجواره عندما سقط برصاصة كاتمة للصوت. وأضاف أن الجيش لم يطلق أعيرة نارية على المتظاهرين، كما شاهد كمية كبيرة من أنابيب الفريون فى ميدان التحرير تقدر بحوالى 10 آلاف جنيه. وأكد يسرى، أنه رأى مكان الرصاصة فى جانب الشيخ من الخلف، وذلك عندما خلع طبيب المستشفى الميدانى ملابس الشيخ عماد عفت. مستنى حد يجيب شهادة او دليل انه انضرب من الجيش
    • 6
      http://www.youtube.com/watch?v=6sz4p-gMzcE&feature=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=FY-ERqohYkU&feature=player_embedded
    • 11
      http://www.youtube.com/watch?v=OAtGsrEhiWQ لينك الفيس بوك http://www.facebook....337425 كان ده كان كان شعبى حبيبى..كان ده كان كان يوم تحت ايدى وكان ضحت بعمرى سوزان...توريث توريث توريث..توريثها للواد جمال وكان جمال..جمال اللى جابكم هنا ..تقولوا لاء فى الميدان..وقولتوا يرحل كمان و خربها اهو الولا ولا جمااااال...ياما اتحملته انا..عبيط ودمه تقيل...عالقلب زي الفيل قفا و رزيل اوى الولا وانا اللى بينكم انا...عايش زى الغراب...و جايبلكوا الخراب ولا شوفتوا
×
×
  • أضف...