اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      ابني عمره سنتين وتصرفاته فاقت حد الصبر عندي، وحتى لا أظلمه بدأت في البحث والقراءة لمعرفة أصول التربية، حتى ينشأ نشأة سليمة خالية من العقد النفسية.. في مصر الضرب جزء أساسي من التربية. ومن منا لم يتعرض للضرب المبرح يوماً من أحد والديه؟ أو مدرسيه؟ أتذكر شخصياً أنني وأنا صغير ضربت عشرات المرات من أبي، بل وتعلقت على "الفلكة" مرات عديدة لإخفاقي في الإجابة على أحد أسئلة مدرس العلوم وكان يجعلنا نتحرك حفاة في الفصل حتى لا تتورم أقدامنا! في الدول الأوروبية الضرب ممنوع تماماً ولست أدري السبب،
    • 0
      كشف عبد الجليل الشرنوبي ، رئيس تحرير موقع إخوان أون لاين سابقًا عن حقيقة موقف جماعة الإخوان المسلمين من المشاركة في ثورة 25 يناير، وتحديدًا الدكتور محمد مرسي رئيس الجمهورية . وقال الشرنوبي ، خلال ندوة بالإسكندرية ، مساء الخميس: " الدكتور مرسي قال لي أنت معلي سقف الدعوة ليوم 25 يناير على الموقع ليه ،إحنا لم نتفق على ذلك، فنحن لم ندعُ ولم نتبنى وليس لنا علاقة بشوية العيال دول، اللي منعرفش عاوزين يورطونا في أيه" ، ثم أقسم الشرنوبى على ما قال . وأضاف الشرنوبى إن الأخوان لم يشاركوا في ثورة 25 يناير
    • 8
      يعني تلاقي واحد معتبش التحرير و يحكيلك اللي حصل بالظبط و يحلف عليه يعنى لما تشترى أى جورنال متلقيش ملطوع فى أول صفحة: الرئيس مبارك يلتقى بعاهل المملكة يعني أجي اكلمك عن ناس بتموت...وأنت تقولي خلاص حوزع عليهم بنبوني يعني اسامة سرايا والقط لسه رؤساء تحرير لحد دلوقتي يعني ايه كوك زيرو ؟؟؟ ... يعنى الراجل اللى ورا عمر سليمان وبلوفر شفيق أشهر من نائب الرئيس و رئيس الوزراء السابق ىعنى الناس تعترض على ترشىح البرادى و ىسىبو عمرو مصطفى ىرشح نقسة يعني ايه كوك زيور .. يعني البرادعي عميل ومبارك ابون
    • 33
      اول مرة اشوف الفيديو الرائع دا النهاردة بصراحة ايه دا هو الكلام دا بجد في ناس عايشة كده في ناس بتقول الكلام دا حقيقي و الله كنت باحسب الناس بتبالغ تصدقوا قلبي اتقطع الله يسامح اخوانا بتوع الثورة ليه يعملوا في الناس كده http://www.youtube.com/watch?v=fi-lt9UCgm4&feature=player_embedded سؤال على جنب يعني ايه طفل صغير لسا بيرضع بما انه عنده سنتين او على الاقل لسا متنيل مفطوم يتعشى ريش
    • 49
      عمرك فكرت تبقى روش اخر حاجه انا عارف وضعك وعارف شغلك بيفرض عليك شخصيه معينه بس مع نفسك كده وانت فى اجازه مثلاً فكرت تعمل حاجه روشه كده فكرت مره تسيبك من البدله وتروح مكان مافيش حد يعرفك فيه وتتعامل بطبيعتك بعيداً عن الشغل والمواقع فكرت تعمل روشنه لنفسك كده تتماشى مع سنك ومع احترامك لنفسك يعنى عمرك جبت لبس غريب ولبسته حتى فى البيت فكرت ترجع عيل تانى يلا بقى عاوزين افكار روشه اخر حاجه تحياتى الحاج محمد الروش كبير الرشاشنه بكفر ابو الروش
  • أضف...