اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

عدم مطابقة الموهل والتاشيرة

Guest سامح

Recommended Posts

• الزوار

السلام عليكم 

انا مهندس مدني جالي سفرية للسعودية بس الفيزا مهندس كهربا والمكتب قدمت استثنا ودفعنا 4000 جنيه لكن التاشيرة تاخرت والمكتب مش عارف يخلصها  هل حد يفيدني اعمل ايه 

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 12
      السلام عليكم .. بدون مقدمات .. لدي تاشيرة بالسفارة السعودية بمهنة مهندس ميكانيكا وانا موظف بالتربية والتعليم .. قمت بعمل اجازة بدون راتب من التربية  والتعليم واحضار العقد الموثق من الخارجية المصرية بمهنة مهندس ميكانيكا   وجواب موجة من التربية والتعليم الي الاحوال المدنية بتغيير المهنه من معلم الي مهندس لاستخراج البطاقة ثم جواز السفر ... خرجت البطاقة بمهنة مهندس ميكانيكا بالتربية والتعليم !!!! ... ورفضو في الاحوال حذف كلمة التربية والتعليم الا  في حالة الاستقالة من العمل !!! عملت الجواز بنفس المه
    • 0
      برجاء الافادة عن مسمى تأشيرة اخصائى عقود والمهنة بالباسبور محام حر ...هل سبق لاحد التعامل على هذا المسمى ..؟!! وهل هناك مشكلة فى المهنة فى الباسبور ؟!
    • 4
      السلام عليكم ياجماعة انا كنت طرحت الموضوع قبل كدا وكان مفيش اى رد ? ودلوقتى انا عن طريق مكتب ومعرفة قدرت اخلص موضوع التأشيرة اتمنى التواصل لكل ينطبق عليه نفس الحالة ربناا يكرمنا كلنااا وييسر الامور وشكرا ليكم جميعا
    • 1
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. سؤالى لاهل الخبرة بخصوص تاشيرة عمل بالسعودية بمهنة مهندس تصنيع .. فى حين ان الباسبور والبطاقة مهندس مدنى حر والمؤهل بكالوريوس هندسة مدنية .. الشركة بتقولى مفيش مشكلة...فهل فعلا كده لانهم باعتينلى الفيزا وطالبين منى ادور على مكتب يخلصها .. فهل اشوف مكتب على كده ام ان الفيزا هيبقى فيها مشكلة بالمسمى الوظيفى ده. الرجاء المساعدة ولو فى حد عنده مكتب معرفة يضمن يخلصها كده يفيدنى وانا الحمد لله اوراقى كلها جاهزة ومتوثقة لانى كنت فى السعودية قبل كده لكن ما اتعاملتش
    • 1
      الاخوة الافاضل بالمنتدي الكريم اولا اشكر للجميع مساهاماتهم ومشاركاتهم التي كانت حلولا لكثير من الاخوة المقبلون علي السفر للعمل او المغتربين بالخارج بالفعل سؤالي للاستاذ خالد تم شراء تأشيرة حرة بمهنة ( مبرمج حاسب الي ) وتم الانتهاء من الكشف الطبي بعد تعديل المهنة بالبطاقة وجواز السفر الي ( مبرمج حاسب الي بالخارج ) مؤهلي دبلوم صنايع 5 سنين قسم حاسب الي وشهادة المؤهل بمسمي ( فني اول حاسبات ) وتم دخول الجواز للقنصلية من يوم 26 فبراير والي الان لم ترد نتيجة واخبرني المكتب اليوم الخميس انه تم ر
  • أضف...