اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تعليم الارهاب بغيرمعلم

mohamed saad

Recommended Posts

خدمة جديدة تقدمها منظمة ارهابيون بلا حدود بالتعاون مع منظمة مجرمون فىكل مكان خدمةلجيل جديد صاعد من القتلة وجيل جديد من المفتشين فى قلوب الناس مانحينمفاتيح الجنة وصكوك النار واليكم النصائح التالية ياشباب المجرمين والارهابين فى كل انحاء العالم

1- عليك ان تقنع نفسك انك تملك الحقيقة ولا تعتقد الا الحق ولا تقول الا الصواب وكل من يخالفك فى الرأى فهو باطل ورأيه باطل وحقه فى ان يقول هذا الرأى باطل ايضا فلا حق الا لرأيك وكل من يشاركك رأيك وكل من تجرأ وخالف هذا الراى فلا تتردد ان تتهمه بالخيانة للدين والكفر المبين مستعينا بذلك بشوية ايات من كتاب الله عن المرتدين وجزائهم والكافرين ومصيرهم

2- تعصب لهذا الرأى (بتسأل ازاى كده :) ) وان نعتك احد بالتعصب فلا تنكر ذلك بل امتلىء فخرا فانت تتعصب للحق ولا شىءغير الحق( هو انت يا راجل بتقول غير الحق :) ) وان نعتك احد بالارهاب فاجعل هذا وسام على صدرك وقل انك تفخر بكونك ارهابي ترهب اعداء الله (اللى هما خصومك فى الرأى) :blink:

3-خذ تفويض من الله او ادعى ان لك هذا التفويض بأن تحكم على الناس وتصنيفهم على اساس ايمانهم وتمنحهم مفاتيح للجنة او صكوك فى النار فكل من هومعك فامنحه صك فى الجنة وكل من هو ليس معك فملكه عقدا فى النار :D

4-نمى طاقة الكراهية لديك فاكره العالم كله (ازاى بردوا؟ كده هو :blink: ) الا من هو معك فى الجهاد المقدس ضد البشرية فقل على هؤلاء انهم كفرة يستحقوا القتل وعلى هؤلاء عملاء يستحقوا التفخيخ وعلى هؤلاء مرتدين يستحقوا الدبح وليس لهم الا الحق فى الموت وكله فى سبيل خدمة القضية اللى هى حرب الانسانية كلها وابادة جنس البشر

5-استحل دماء البشر جميعا فليس اهون علينا الا الدماء وما ارخص دماء الكفرة (اللى كفروا بأنك عارف كل حاجة واكتر واحد فاهم فى دين الله)

6-القتل وسيلة والقتل غاية لا هدف الا القتل اقتل اى حد وبعد كده دور على سبب هو يعنى حد يقدر يحاسبك ماانت اللى معاك مفاتيح الجنة ومفاتيح النار فارضى غريزتك فى القتل وانت موقن انك بكل دم تستبيحه تقرب نفسك من الجنة اكثر

7- وفى النهاية لو ما لقيتش حد تقتله فجر نفسك فى خلق الله اللى ماشين بأمان الله واهو كدة تبقى غورت فى ستين دهية واخدت معاك اكبر قدر ممكن من ارواح الابرياء علشان تكون شاهدة عليك لما تروح فى ستين الف داهية بأءذن الله

محمد سعد

عضو الحركة الليبرالية المصريه

حلم

رابط هذا التعليق

• بعد 5 سنة...

الحمد لله ان المملكه العربيه السعوديه اطلقت عليهم الفئه الضاله ,,

واجهزتها الامنيه المختلفه تترصدهم وتتعقبهم وتعتقلهم الواحد تلو الاخر هم ومن يشاركونهم في الفكر ,,

لكن احنا كمان يا بيبو علينا عبئ مهم جدا ,, ولا نبريئ انفسنا من الخطأ ,,

مش المفروض ابدا اننا نتفرج على الابرياء دول وهما بيتخطفوا ادام عينينا الواحد تلو الآخر ,,

بل دورنا اصيل واساسي في توضيح روح الاسلام الحقيقيه ونشر الوسطية والاعتدال في كل مكان كل حسب قدراته ,,

ودورنا ايضا ابلاغ الجهات الامنيه في الدوله عن اي انشطه ارهابيه متطرفه او دعم او تجنيد يتم في الخفاء لغسل عقول الابرياء ,,

االله الهادي المستعان ,, ولي عوده لو سخن الموضوع ان شاء الله ,,

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

استاذ محمد سعد اهلا بحضرتك معانا :redrose:

ممكن تعرفنا اكثر عن حركة " حلم " اللي حضرتك عضو بها ؟

افكارها واهدافها وموقفها من الاسلام الوسطي المعتدل

اتكلم اكثر عشان نشوفك :happy:

رابط هذا التعليق

انا في رأيي ان اي شاب في الدنيا وطنه يحرمه من حقه انه يشتغل و حقه انه يتزوج و حقه انه يعيش في حريه و حقه انه يتعالج و حقه انه يتعلم كويس

الشاب ده ما أسهل ان يكون انتحاري ليفجر اي هدف يوصي به موجهيه

Vouloir, c'est pouvoir

اذا كنت لا تقرأ الا ما يعجبك فقط فإنك لن تتعلم ابدا

Merry Chris 2 all Orthodox brothers

Still songs r possible

رابط هذا التعليق

بصراحة

انا مش موافق لا على معظم كلامك ولا على اسلوبك

بس مضطر اقيمك ايجابى

لأن زميل عزيز طلب منى اقيمك لأن رصيده خلص

دى بقى جديدة

انا بقى هاقيمك سلبى . هههه

رابط هذا التعليق

اذا كان اسلوب تفكيرك كده فتوقع المثل من الطرف الاخر

وهو ما يحدث فعلا

إتهم عبد الله كمال رئيس تحرير جريدة روز اليوسف الحكومية، حركة شباب 6 أبريل بأنها حركة مسلحة فاشية، في تعليق له علي مظاهرة يوم 12/12/2010 علي قناة البي بي سي العربية

وقال عبد الله كمال إن المتظاهرون يوم 12/12/2010 و يوم 13/12/2010 رفعوا علم أسود توجد فيه القبضه، وإدعي إن ذلك دليل علي عودة الحركات الإسلامية المسلحة، و ظهور الحركات الفاشية التي شعارها القبضة.

جاء ذلك في إتصال هاتفي لعبد الله كمال مع برنامج (أجندة مفتوحة) علي قناة البي بي سي العربية، يوم الثلاثاء الماضي 14/12/2010.

وقال محمد عادل المتحدث بإسم حركة شباب 6 أبريل، إن تصريحات عبد الله كمال، هي دليل إن أنشطته الحركة أصبحت تزعج شله لجنه السياسات ومبارك التي تعتبر جريدته "روز اليوسف" المتحدث الرسمي بإسمهم، وإن جريدته تحاول دائما وصف الحركات والتيارات السلمية دائما بأنها حركات مسلحة وعنيفة.

من جانبة دعي أحمد ماهر المنسق العام لحركة شباب 6 أبريل، الأستاذ عبد الله كمال، إن يحاول قراءة أدوات وإستراتيجات حركة شباب 6 ابريل، البعيدة كل البعد عن العنف، وأضاف ماهر إننا نرفض إستخدام السلاح في مواجهه خصمنا السياسي.

http://www.youtube.com/watch?v=VDM9_tovfqM&feature=player_embedded#!

رابط هذا التعليق

هيا الناس دي معندهاش دم ؟

الناس دي حتتشد حتتشد ان شاء الله بعد ما سحس قصر الله في عمره يتكل

وحتقف امام الشعب في محاكمه عادله يحاسبون فيها على كل كلمه وقرش حرام دخل كروشهم

رابط هذا التعليق

أنا كمان مش موافق تماما على الموضوع ده

- عليك ان تقنع نفسك انك تملك الحقيقة ولا تعتقد الا الحق ولا تقول الا الصواب وكل من يخالفك فى الرأى فهو باطل ورأيه باطل وحقه فى ان يقول هذا الرأى باطل ايضا فلا حق

وبرضه عبدالله كمال ده شايف ان الحزب الوطني صح وهو صح واي واحد يخالفه باطل

صح أرش

انت بتحب المواضيع دي اوي

الراجل بيقولك ليبرالي يعني حضرتك مستني يشرح ويوضح اه ماهي واضحة اوي وزي الفل

رابط هذا التعليق

- عليك ان تقنع نفسك انك تملك الحقيقة ولا تعتقد الا الحق ولا تقول الا الصواب وكل من يخالفك فى الرأى فهو باطل ورأيه باطل وحقه فى ان يقول هذا الرأى باطل ايضا فلا حق

صح أرش

انت بتحب المواضيع دي اوي

اهلا مصطفى ,,

انا بطبعي ما بخدش الناس بالشبهه وبالظن

انا اساله اولا ,, وبعدين اسمع رده بنفسه وبعدين اناقشه

بس ننتظر رد الاخ الكريم الاول علينا :happy:

رابط هذا التعليق

صح أرش

انت بتحب المواضيع دي اوي

اهلا مصطفى ,,

انا بطبعي ما بخدش الناس بالشبهه وبالظن

انا اساله اولا ,, وبعدين اسمع رده بنفسه وبعدين اناقشه

بس ننتظر رد الاخ الكريم الاول علينا :happy:

كويس والله لكن

الموضوع فعلا قديم

تم الارسال 08 July 2005 - 08:52 PM

والاخ لم يحدخل المنتدى من 2008

موفقين

رابط هذا التعليق

ههههه

حاجه تكسف والله :happy:

معلش حصل خير ,,

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...