اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

حدث في رااااااااااااابعة

Alshiekh

Recommended Posts

شاهد فضيحة الاخوان برابعه العدويه و حالات تعذيب و قتل خلف المنصه

http://www.youtube.com/watch?v=G0dxPyQ7vu8

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

ذو العقل يشقى في النعيم بعقله *** وأخو الجهالة في الشقاوة ينعم
مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)
A nation that keeps one eye on the past is wise!A
A nation that keeps two eyes on the past is blind!A

رابط القرآن كاملا بتلاوة الشيخ مصطفى إسماعيل برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط
القرآن كاملا ترتيل وتجويد برابط ثابت مع رابط للقراءة
رابط سلسلة كتب عالم المعرفة

رابط هذا التعليق

• الردود 73
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

كل الكلام اللي حضراتكم بتقولوه تمام لكن ليه مثلا الاعلام مش بيفتح كاميرات قنواته ويعرض لنا ع الاقل نتفرج ع المهازل ده ،وعجبي يزداد ان الانسان بيكون انسان ويجب احترام انسانيته لما يكون من الطرف المضاد للاخوان انما العكس فهو انسان بشرطة ناقص شوية اوبشنز

يعني لا أرى اي تعجب مثلا او اشمئزاز ان يتقال ان السوريات ب50 جنيه ف رابعة العدوية واتعجب ان الناس ترى هذا كلام عادي وليس قذف للمحصنات ولا غيره
اما مثلا لما تيجي صورة استخدمها المفروض انه شيخ بيفهم ف الدين لفنانة زي الهام شاهين قدمت خدمات جليلة للشباب والثقافة وتكون الصورة من فيلم لها والراجل يتجاوز ويقول تفسير للمشهد اللي لا خلاف عليه لكل من يرى نقول انه قذف للمحصنات !!!! وقلة ادب وبجاحه ويترفع قضية

هل تقبلوا وبأخص بالذكر ان الاخوة الخليجيين يقولوا احنا بفلوسنا بنجيب أحسن مصرية ف شارع جامعة الدول !!!! لمذا هذه الازدواجية لا أرى ولن أرى هنا ف المنتدى اي كلام عن موضوع السوريات أم 50 جنيه ولا عن دعاوى التحريض للعبقري توفيق عكاشة ع السوريين والفلسطينيين اللي كان بيقول ع الفريق السيسي انه اخوان !!!!

اتمنى ان يزول عجبي وعلامات الاستفهام وأن نكون في منتدانا العزيز مثال ع التعامل بحيادية مع الامور وكم اتمنى من الافاضل قراءة مقال باسم يوسف اللي اتمنى ان الكثيرين يقرئوه لكن كما أعلم عشان هو مش ع المزاج مش هيتم التعليق عليه

انا اعلم انه لا أمل في جيلنا الحالي ان نكون موضوعيين وحياديين ونكون ننقد نقد بناء لكن اتمنى ف اولادنا او احفادنا ان يتعلموا هذا اتعجب من ان كل مشكلتنا دلوقت اننا لازم نقصي الاخوان وكل مشكلة اعلامنا حاليا هو اقصائهم الحرب العالمية الثانية كانت بسبب الاخوان غرق العبارة بسبب الاخوان حوادث القطارات بسببهم كل شئ بسببهم نفس ماكان الاخوان يفعلوه من قبل كل شئ بسبب مبارك والفلول
مش هنخلص بقى من نظام تعليق الاخطاء ع الغير مش هيجي اليوم ونبقى واقعيين مع نفسنا
ع فكرة ميدان التحرير أخباره ايه ؟؟؟مش المفروض ينظف ويرجع حلو زي زمان بل احلى المفروض مفيش مليونيات ماهو اللي ف السلطة المفروض مايعملوش مليونيات !! زي ماكنا بننتقد الاخوان ف ذلك

اتمنى ان نوفق في الوصول الى وطن يتعايش فيه الجميع بتوافق ليس بتطابق فالاختلاف موجود

رابط هذا التعليق

كل الكلام اللي حضراتكم بتقولوه تمام لكن ليه مثلا الاعلام مش بيفتح كاميرات قنواته ويعرض لنا ع الاقل نتفرج ع المهازل ده

الإعلام العاص او العام لايستطيع الذهاب هناك الا متخفيا، وكل الفضائح التي تنقل من الداخل إما ينقلها صحفيين متخفيين، او ضحايا لم يفارقوا الحياة، واعتقد ان ذلك واضح من خلال كل الروايات او الفيديوها المصورة خلسة بواسطة تليفونات محمولة.

--

{وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ}(11){اَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِنْ لَا يَشْعُرُونَ}(12)وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمَا آمَنَ النَّاسُ قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَا آمَنَ السُّفَهَاءُ أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَاءُ وَلَكِنْ لَا يَعْلَمُونَ}(11)

مشكلة العالم هي أن الحمقى والمتعصبين هم الأشد ثقة بأنفسهم ، والأكثر حكمة تملؤهم الشكوك (برتراند راسل)

رابط

رابط هذا التعليق

الإعلام العاص او العام لايستطيع الذهاب هناك الا متخفيا، وكل الفضائح التي تنقل من الداخل إما ينقلها صحفيين متخفيين، او ضحايا لم يفارقوا الحياة، واعتقد ان ذلك واضح من خلال كل الروايات او الفيديوها المصورة خلسة بواسطة تليفونات محمولة.

حضرتك فاكر تامر بتاع غمرة

حضرتك فاكر الاعلام قال ايه على بتوع التحرير وجاب ناس انها إتعذبت فى التحرير وقال ان فى التحرير فيه 26000 قطعه سلاح

وعلاقات جنسية ووووو

نفس الكلام بتقال على متظاهرى رابعه العدوية

تم تعديل بواسطة مصطفى يونس
رابط هذا التعليق

قناة الجزيرة تدعي أن هناك مظاهرات مظاهرات في المحافظات وتبرز ذلك على شاشاتها وتقول : مليونيات بالمحافظات ... وبما أني شاهدت مليونية أمس بمطروح العدد كان فيها 500 فرد فقط يظهرون على الشاشة وكأنهم ملايين

حضرتك شوف حاجه تانيه غير الاعلام المصرى وانت هتلاقى مظاهرات فى معظم الاماكن

رابط هذا التعليق

ياسيدى يطلعو يصورو بالطيارات زى ما عمل السيسى فى حصر اعداد المتظاهرين لو الكلام اللى انتا بتقوله صح

رابط هذا التعليق

ما يحدث فى رابعة العدوية هو من صميم الإسلام

وإماطة الأذى من الطريق هى أبسط تكليفات الإيمان

وفى الحقيقة هم عاملين الواجب وزيادة

http://www.youtube.com/watch?v=gB6S-Trs-2M

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

http://www.youtube.com/watch?v=B_lK_Q8HtfQ

سيادة لواء الشرطة بيمسي ع الاعضاء شوفتوا الانجازات

أعضاء مين اللي بيمسي عليهم؟

انت ليه حاطط نفسك في مواجهة مع أعضاء المحاورات؟

أنت من بلد تاني؟

انت من جنسية تانية غير جنسية أعضاء المحاورات؟

أنا أسأل بس علشان ابقى عارف انا باتكلم مع مين؟

بلا وكفاية استفزاز لاعضاء المحاورات، كفاية اللي الفصيل اللي بتؤيده قايم بيه علشتن يكره الشعب في كل المتأسلمين

وبعدين سيادة اللواء لا ضرب واحد ولا سحل واحد ولا سلط واحد بمطواة او شومة يضرب واحد.

--

رابط

رابط هذا التعليق

أعضاء مين اللي بيمسي عليهم؟

انت ليه حاطط نفسك في مواجهة مع أعضاء المحاورات؟

أنت من بلد تاني؟

انت من جنسية تانية غير جنسية أعضاء المحاورات؟

أنا أسأل بس علشان ابقى عارف انا باتكلم مع مين؟

بلا وكفاية استفزاز لاعضاء المحاورات، كفاية اللي الفصيل اللي بتؤيده قايم بيه علشتن يكره الشعب في كل المتأسلمين

وبعدين سيادة اللواء لا ضرب واحد ولا سحل واحد ولا سلط واحد بمطواة او شومة يضرب واحد.

حضرتك زعلان ليه انا بقول سيادة اللواء بيمسي ع اعضاء المحاورات !!!ولا حضرتك شايف ان سيادة اللواء عمل حاجه ش مقبولة لا من سنه ولا قامه الراجل بيمسي بايده مش حضرتك بتقول معملش حاجه غلط طب زعلان ليه

اه فكرتني الداخلية اللي سحلت ومحمد ابراهيم اللي كان بياخد اوامره من مرسي هو ليه لسه وزير داخلية مش ده اللي خد اوامر بسحمل حماااااااااااادة وهو ذات نفسه اللي ساب مقرات الاخوان تتحرق وجري عشان كسور ف مقر حزب الوفد

ومن عجائب القدر اننا نحتفظ به كوزير داخلية بعد الثورة المجيدة

والحمد لله اللي انا متبنيه وبقوله عبر عنه باسم يوسف ومصطفى النجار ده ناس موضوعية اعلم ان هناك صعوبة ف ان نكون موضوعيين لكن دعنا نحاول

ماتزعلش يااستاذي انت شايف ان الحركة اللي بيعملها سيادة اللواء عادية عادي مفيش مشكلة الامور نسبية وشايف انهم يمنعوا المصور من التصوير عادي مفيش مشكلة ومش محتاجه ان انا من بلد اخرى ولا جنسية اخرى الحكاية شوية موضوعية

مادام شايف ان حركة لواء شرطة بالمنظر ده عادية يبقى خلاص والداخلية اللي سحلت بيكرم وزيرها باستمراره ف العمل مع ان الكل كان معترض ع اداء الداخلية لكن دلوقت محدش بيتكلم !!!! مش غريبة يا محمد بيه عرفت ان انا من بلد ثانية غير البلد اللي حضرتك بتتكلم عليها

تم تعديل بواسطة herohero
رابط هذا التعليق

حضرتك زعلان ليه انا بقول سيادة اللواء بيمسي ع اعضاء المحاورات !!!ولا حضرتك شايف ان سيادة اللواء عمل حاجه ش مقبولة لا من سنه ولا قامه الراجل بيمسي بايده مش حضرتك بتقول معملش حاجه غلط طب زعلان ليه

اه فكرتني الداخلية اللي سحلت ومحمد ابراهيم اللي كان بياخد اوامره من مرسي هو ليه لسه وزير داخلية مش ده اللي خد اوامر بسحمل حماااااااااااادة وهو ذات نفسه اللي ساب مقرات الاخوان تتحرق وجري عشان كسور ف مقر حزب الوفد

ومن عجائب القدر اننا نحتفظ به كوزير داخلية بعد الثورة المجيدة

والحمد لله اللي انا متبنيه وبقوله عبر عنه باسم يوسف ومصطفى النجار ده ناس موضوعية اعلم ان هناك صعوبة ف ان نكون موضوعيين لكن دعنا نحاول

ماتزعلش يااستاذي انت شايف ان الحركة اللي بيعملها سيادة اللواء عادية عادي مفيش مشكلة الامور نسبية وشايف انهم يمنعوا المصور من التصوير عادي مفيش مشكلة ومش محتاجه ان انا من بلد اخرى ولا جنسية اخرى الحكاية شوية موضوعية

مادام شايف ان حركة لواء شرطة بالمنظر ده عادية يبقى خلاص والداخلية اللي سحلت بيكرم وزيرها باستمراره ف العمل مع ان الكل كان معترض ع اداء الداخلية لكن دلوقت محدش بيتكلم !!!! مش غريبة يا محمد بيه عرفت ان انا من بلد ثانية غير البلد اللي حضرتك بتتكلم عليها

عندى سؤال ياستاذنا الفاضل

سبق وقال اميركم طز فى مصر

وقال ايضا ان مصر ديار كفر

فلما يحتمون بالمساجد عند الهجوم عليهم من قبل الشعب عند ارتكاب جرايمهم ؟؟؟

ولماذا لم يتجرء العلمانيين واللبراليين والاناريكيين وهذه المسميات التى تصدرت مشهدكم على الهجوم على المسجد وهم بداخله ؟؟؟؟؟

اما آن لكم الان ان ترحلوا عن ديار الكفرهذه بعيدا عنا ؟

اما آن لكم الان ان تغربوا عنا فقد كرهتم العيون

عبيد وصناع الأصنام يكرهون دوما من يقوم

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

استاذ متعب اميرنا ايه بس هو انا مادام مش معترض ع المطلق ابقى مؤيد ع المطلق يا اخي انا حاطط مشهد وناشراه المصري اليوم
لسيادة لواء شرطة بيعمل حركة لا تصح لمن هو ف قامته

حضرتك والاستاذ محمد بتاخدني ف اتجاه ثاني طب وحياة اغلى حاجه عندك لو حد ثاني كان عملها كنت هتسكت ولا الاعلام هيسكت

مش عارف هي الحركة ده بقت تحية عسكرية ولا شرطية ماينفعش نقول غلط
استاذ متعب مرسي مشي وانتهى انا بكلمك ع موقف انسى مرسى وانساني ياسيدي مش تقولي اميرنا واميركم ف ايه

انا بتكلم ع موقف سيادة اللواء حضرتك والاستاذ محمد شايفينه صح ،اوك معاكم لما حد من اطفالكم يسالكم بابا هو عمو اللواء بيعمل ايه هتقولوا له ايه ؟؟؟؟

شوف عشان اريحك ناس من الاخوان شتمت ف مصر وسبت ماشي ياسيدي دول وحشين وولاد ستين .....
ده حقيقة ترضي حضرتك وترضي الكثيرين وناس حلال فيهم كل حاجه

خلينا ف اللواء اللي ...... هل ده تصرف محمود وحضرتك شايفه صح ومش قادر حتى تبرره ده العجيب انك شايفه عادي خالص

رابط هذا التعليق

أفعال اللواء تأخذ عليه لا على الجميع ولست بصدد الدفاع عنه . فكم طالبنا بتطهير الداخليه إلا انه ابى واستكبر

فكم صفقتم لرجال المجلس العسكرى عندما اهتك الاعراض فى ميدان لستم بفرسانه

وكم صفقتم ايضا لرجال طنطاوى عندما استخدم الاسلحه المحرمه دوليا فى اباده شعب كنتم انتم الراضين على افعاله . بل وكرمتوه بقلادات عده لم يحلم بها اى مجرم من مجرمين الخلق .

الان تعترض فقط على اشارة !!!!!

وحينئذ طلقتكم دينكم وتنازلتم عن عقيدتكم وارتضيتم ان تهجروا المساجد ليحل محلها الجلوس على الفضائيات لمهاجمه كل من هو شريف وعفيف واعترض على حكمكم . بل وتعديتم على حدود الله وحللتم ما حرمه ابتغاء مرضاه البيريزين لتغرق مصر فى ديون اشبه بالسيول وسط تصفيق حار من من يدعون انهم علماء

اعتقد آن الاوان الان لمحاكمتهم لاذدراء الدين الاسلامى وكل الرسالات السماويه

عبيد وصناع الأصنام يكرهون دوما من يقوم

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

استاذ متعب انا لست ممثلا لتيارات الاسلام السياسي ولست مدافعا عنهم
وبقول لحضرتك كل اللي ذكرته صحيح وهم عقدوا الصفقات مع الجيش والشرطة كي يضمنوا الوصول للحكم

لكن انا لست براضي في لعبة تبادل الادوار الحادثة الان يعني كنا بننتقد الجيش والشرطة ف تجاوزات الاقي الطرف اللي كان بينتقد اصبح مؤيد والعكس

رابط هذا التعليق

ارحل ياسيسي على الوصفة الاخوانية العدوية

http://www.youtube.com/watch?v=7Xt25XRblyI

--

رابط

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...