اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ماهي الاموال المسموح بالدخول بيها الي المطارات المصرية

Recommended Posts

لو سمحتم لاي حد نزل مصر قريبا يعني الشهر ده هل بيحصل تفتيش علي الاموال في المطار وخاصة برج العرب في اسكندرية يعني بتتسأل علي الفلوس اللي انت نازل بيها لان سمعت ان فيه قانون بمبلغ معين -يعني لو انا نازل بفلوس اسرتي وواحد باعت معايا فلوس لاهله لتسديد ديون شقة له كل الكلام ده اخباره ايه

وبعدين حاجة تانية لو انا عندي حساب في بنك في مصر بس بالجنية المصري وهو حساب جاري حتي لا اخد فوائد وادخل في موضوع الربا وكده هل لو بعت دولارات عليه قبل مانزل مصر وروحت اسحبها من البنك هل حيرضوضوا يدوهالي دورلارات ولا حيرفضوا ؟

رابط هذا التعليق

لو سمحتم لاي حد نزل مصر قريبا يعني الشهر ده هل بيحصل تفتيش علي الاموال في المطار وخاصة برج العرب في اسكندرية يعني بتتسأل علي الفلوس اللي انت نازل بيها لان سمعت ان فيه قانون بمبلغ معين -يعني لو انا نازل بفلوس اسرتي وواحد باعت معايا فلوس لاهله لتسديد ديون شقة له كل الكلام ده اخباره ايه

وبعدين حاجة تانية لو انا عندي حساب في بنك في مصر بس بالجنية المصري وهو حساب جاري حتي لا اخد فوائد وادخل في موضوع الربا وكده هل لو بعت دولارات عليه قبل مانزل مصر وروحت اسحبها من البنك هل حيرضوضوا يدوهالي دورلارات ولا حيرفضوا ؟

المبلغ المسموح به هوا 10 الاف دولار او ما يوازيه

لكن استفسار البنك لا استطيع الاجابة

رابط هذا التعليق

المبلغ المسموح به هوا 10 الاف دولار او ما يوازيه

لكن استفسار البنك لا استطيع الاجابة

هل هذا للاسرة ولا للشخص

يعنى لو معاك زوجة وطفلين يبقى من حقهم 40 الف ؟

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

اللهم لك الحمد ولك الشكر كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

رابط هذا التعليق

انا هرد عليك علي موضوع البنك دا

لو انتا حسابك جاري بالجنية المصري وانتا محول عليه بالدولار ..هيتحول تلقائي لجنية مصري

اما لو بعتها كحوالة عادية مش علي رقم حسابك ...بتسحبها بنفس العملة المرسلة ودي انا لسة باعتها ووصلت بالدولار عادي

بخصوص الاموال المسموح تنزل بيها ..هي 10 الاف دولار اعتقد هي للشخص البالغ فقط

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...