اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

سيده بمليون رجل تواجه حمدين صباحى

التونسى

Recommended Posts

http://www.youtube.com/watch?v=ZoVTiI0pnb0

الست دى عبرت عن أغلبية الشعب المصرى فى تساؤلاتها الحائره .. والتى وجهتها لحمدين صباحى الذى ساقه سوء حظه ليواجه وابل طلقاتها الكلاميه حيث كان يحضر بمفرده دون اى عضو من اعضاء جبهة الانقاذ ..جنازة احد الشهداء الذين توفوا مؤخرا ..

اللهم أرنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه

و أرنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

الست دي بالعة راديو .....

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

http://www.youtube.com/watch?v=kRQo_FC-BEY

وهنا بيتم توبيخ حمدين وطرده من الجنازه .. لسان حالهم بيقول ((تقتل القتيل وتمشى فى جنازته))

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

الحقيقه المؤسفه ان اى حد حيقعد على كرسى الرئاسه حيقتل .. ولو كان شفيق هو الرئيس كان حيقتل .. ولو البرادعى ..ولو حمدين.. ولو نبى مرسل .. برده كان حيقتل .. حد فاهم انا اقصد إيه !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟ على فكره انا مش ب ابرر القتل .. لكنى أُقِر بحقيقه وصلت إليها مؤخرا وبعد مرور سنتين على الثوره

كرسى الرئاسه ومنصب وزير الداخليه هو فخ ل اللى حيقع فيه ..

لقد وقعنا جميعا ..حكام ومحكومين ..فى الفخ .. والله المستعان

تم تعديل بواسطة محمود البصيلى

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

تحياتي مستر محمود وانا قولت ومحدش رد عليا ممكن نحط نفسنا مكان المجند المعغولب ع أمره حد شاف نفسيته ايه أكيد غالبيتنا شاف فيلم البرئ --أحمد سبع الليل

ياترى كم أحمد سبع الليل عندنا هل طبيعي اني اتبهدل ولما الاقي حد من الطرف اللي بيبهدلني اخده بالاحضان ؟؟؟ياسادة الكلام وانا بعيد عن المنصب او الموقف سهل جداااااااااااا

وكالعادة أحب افكركم بكلمتي المحببة لقلبي

اللي ع شط عوااااااااااااااااااام

مرسي او شفيق او حمدين صباحي او مبارك

بس مبارك انا سيبته 30 سنة يعني اديته فرصته جدااااااا

فاي حد مننا لو كان ف موقع المسئولية كان هيكون له كلام آخر وتصرفات أخرى

رابط هذا التعليق

أحد التعليقات الناريه على الفيديو

ربنا ينتقم منك يا حمدين قاعد في بيته هو و عياله و بيبعت ولاد الناس علشان يموتو ... لو كان وطني بجد كان بعت عياله يمشو في وسطيهم علشان يصير عليهم ما يصير علي ولاد الناس لو صاحب قضية بجد كان بيتهم في ميدان التحرير مع المعتصمين و لو كان شهم كان نزل بنته سلمي تلقي مصير المغتصبات في مليونياته اللي دنس بيها ميدان التحرير

آمين آمين آمين

رابط هذا التعليق

هو أحلى حاجه ف الفيديو انها قالت وقت الانتخابات قولنا لكم اتوحدوا انما كل واحد طمع ف المنصب

لان فعلا لو حمدين +عبدالمنعم أبوالفتوح =وااااااااااحد كان الوضع اختلف انما للاسف وانا كان ليا رأي

حمدين + ابو الفتوح+ محمد سليم العوا

كان بقى عندنا كيان الى حد كبير متوافق عليه الشعب

انما للاسف انانية وطمع الكل ف المنصب وصلنا لحالة الانقسام

رابط هذا التعليق

الحقيقه المؤسفه ان اى حد حيقعد على كرسى الرئاسه حيقتل .. ولو كان شفيق هو الرئيس كان حيقتل .. ولو البرادعى ..ولو حمدين.. ولو نبى مرسل .. برده كان حيقتل .. حد فاهم انا اقصد إيه !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟ على فكره انا مش ب ابرر القتل .. لكنى أُقِر بحقيقه وصلت إليها مؤخرا وبعد مرور سنتين على الثوره [/sizeكرسى الرئاسه ومنصب وزير الداخليه هو فخ ل اللى حيقع فيه .. لقد وقعنا جميعا ..حكام ومحكومين ..فى الفخ .. والله المستعان

استاذ محمود .....ساعذرك (جزئيا )في نغمة اليأس التي باتت تغلف حروفك في الفترة الاخيرة

بسبب الصدمة الحضارية التي تعرضت لها ذاكرتك الوطنية وكلنا مصدمون مثلك

ولكن لا احبذ ان تدع رؤيتك تتجه نحو التشاؤم فاللون الداكن لايناسبك .خاصة وانك في اكثر من موضع

بينت ان (يقينك)بربنا اقوى من كل شئ ..ذلك اليقين الذي بوصلته نحو السماء كيف له ان يخذلك الان ؟؟

كلهم فاشلون وساعون للسلطة ولكن ربك يهيئ اقدارا لانعرفها فثق به وكلما زادت المحن فماذاك الا دليل اقتراب انفراجها

اللهم هيئ لمصر امرا رشدا .....................تحياتي

تم تعديل بواسطة همس

رابط هذا التعليق

لابد من شكر السيد الرئيس وجماعته

فقد أنطقوا النساء والشيوخ والأطفال بعد أن كان الشباب فقط هو الناطق بالحق

نشكر الرئيس وجماعته فقد كان أداؤهم سببا فى تحقيق ما قالته السيدة

"ياما قلنالكم قبل الانتخابات "اتوحدوا"

لقد حقق الرئيس وجماعته - بأدائهم الفاشل الفاشيستى - ما كنت تتمنين يا سيدتى

الشباب فى الشارع الآن هو القائد .. هو الذى يهز عرش مصر تحت أقدام الطغاة

مبادرات جبهة الانقاذ الوطنى والأزهر وباقى الشـُيَّاب متأخرة كثيرا عن نبض الشباب

نحن فى حالة حرب لم يخض جيشنا مثلها من قبل
فى الحروب السابقة كانت الجبهة الداخلية مصطفة
تساند جيشها
الآن الجيش يحارب الإرهاب وهناك من يطعنه فى ظهره
فى الحروب لا توجد معارضة .. يوجد خونة

تحيا مصر
إقرأ فى غير خضـوع
وفكر فى غير غـرور
واقتنع فى غير تعصب
وحين تكون لك كلمة ، واجه الدنيا بكلمتك

رابط هذا التعليق

غريبة انا سمعت الفيديو وكان الكلام مباشر لصباحي وجبهة الانقاذ والسيدة بتقوله احنا زهقنا من الكلام والمؤتمرات وقولنالكم ف الانتخابات اتوحدوا

وسبحان الله بقدرة قادر طلع انها كدة بتوجه لومها للاخوان المسلمين ومرسي وجماعته

يبدو فعلا ان الواحد قدراته الذهنيه محدودة يعني الكلام مباشر لصباحي صعب اننا نقول انه غلط وان الجبهة لم تصل للناس فعلا وان مرسي وجماعته غلط وأيضا صباحي وجبهته غلط

رابط هذا التعليق

غريبة انا سمعت الفيديو وكان الكلام مباشر لصباحي وجبهة الانقاذ والسيدة بتقوله احنا زهقنا من الكلام والمؤتمرات وقولنالكم ف الانتخابات اتوحدوا

وسبحان الله بقدرة قادر طلع انها كدة بتوجه لومها للاخوان المسلمين ومرسي وجماعته

يبدو فعلا ان الواحد قدراته الذهنيه محدودة يعني الكلام مباشر لصباحي صعب اننا نقول انه غلط وان الجبهة لم تصل للناس فعلا وان مرسي وجماعته غلط وأيضا صباحي وجبهته غلط

ما تزعلش ياستاذ هيرو ها هى ام من امهات مصر وانظر ماذا تقول لمرسى

فى جنازة شهيد الاتحادية الجندى || ام تضرب نفسها ب"الجزمة" لانها انتخبت الاخوان فى البرلمان ومحمد مرسى فى الرئاسة " قتلتو شبابنا وجنودنا ومش هنخاف منكم كل رصاصة

بتقوينا .. هنرجعكم السجون تانى يا محمد يامرسى "

http://www.youtube.com/watch?v=cH7bK3VBA3o

تم تعديل بواسطة egyptawy

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

اللهم لك الحمد ولك الشكر كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

رابط هذا التعليق

عزيزي ايجابتاوي انا عارف ان هنا ف المنتدى بنراعي الموضوعية وع فكرة لو نزلت الشارع ف مصر هم لا راضيين عن مرسي ولا المعارضة والكلام ده من زمااااااااان قولته احنا نطلب رئيس احتراف زي لاعبين الكرة

لكن العجيب اننا بنصر ان نوجه تهمة خيبة الامل لجهة واحدة عموما

انا عارف اننا هنا ف المنتدى لو حصلت مشكلة ف استراليا هنقول ان سببها كائن اخواني كل ما أرغب فيه هو ان نوصل لحل وده قولته كثييييييييييييييييير ومن دلوقت بقول لو مشي مرسي وجاء اي رئيس برده هنلاقي نفس الكلام بس ما تبادل المواقف والحل مش كدة أبدا وكنت أتمنى ان مناقشتنا تكون كانها برين ستورم نطلع بها لحلول خارج الصندوق ولكن كان الرد ده مش مسئوليتنا ده مسئولية الحكومة باختصار احنا مسئوليتنا النقد وخلاص وهم يتحملوا مش هم وافقوا ع تحمل المسئولية

رابط هذا التعليق

عزيزي ايجابتاوي انا عارف ان هنا ف المنتدى بنراعي الموضوعية وع فكرة لو نزلت الشارع ف مصر هم لا راضيين عن مرسي ولا المعارضة والكلام ده من زمااااااااان قولته احنا نطلب رئيس احتراف زي لاعبين الكرة

لكن العجيب اننا بنصر ان نوجه تهمة خيبة الامل لجهة واحدة عموما

انا عارف اننا هنا ف المنتدى لو حصلت مشكلة ف استراليا هنقول ان سببها كائن اخواني كل ما أرغب فيه هو ان نوصل لحل وده قولته كثييييييييييييييييير ومن دلوقت بقول لو مشي مرسي وجاء اي رئيس برده هنلاقي نفس الكلام بس ما تبادل المواقف والحل مش كدة أبدا وكنت أتمنى ان مناقشتنا تكون كانها برين ستورم نطلع بها لحلول خارج الصندوق ولكن كان الرد ده مش مسئوليتنا ده مسئولية الحكومة باختصار احنا مسئوليتنا النقد وخلاص وهم يتحملوا مش هم وافقوا ع تحمل المسئولية

عزيزى هيرو انت بتفكرنى بمحمد هنيدى لما خبط فى عربية ونزل لاقى سواق التاكس ضخم الجثة والراكب ضعيف فمسك فى خناق الراكب وقاله انت ما معكش رخصة ليه

انا هاسيب الاستاذ احمد هو الا يرد عليك

مسؤولية رب البيت الحفاظ على أبنائه واطعامهم وحمايتهم من انفسهم قبل الأعداء ... فإن عجز عن حمايتهم ، لن يحاسب غيره ، وإلا فليترك الأمر لمن يستطيع ، فما بالنا وكل ما يقوم به رب البيت هو تعبدة الطريق للبعض وفي سبيل ذلك لا يرى دماء ولا ارواح سكان البيت ... يا سادة البلد تنهار ونحن على وشك أن نصبح سوريا ، وكلنا نتحمل الذنب

لا ألوم غير رب البيت .... وهو مسائل مسائل مسائل .... وإن لم يستطع فليعتزل لا يكلف الله نفساً الا وسعها ، اما التمادى فى اذلال واضعاف البلد بهذه الطريقة التى نراها حتى لم يتبق سوى الإنهيار الكامل ... فعذرا هذا هو الفشل بعينه أو هو الخيانة بعينها باتفاق بليل

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

اللهم لك الحمد ولك الشكر كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

رابط هذا التعليق

حاجه من عجائب الزمن . ممكن نضمها لعجائب الدنيا السبعه

يعنى قدامنا قاتل وسفاح وكافر وندور الدفه على مواطن ايا ان كان موضعه . سيان حمدين او البرادعى

يعنى ال قتل دلوقتى هو حمدين مش كلاب مكتب الارشاد ومطلوب مننا دلوقتى اننا نعمل مليونيه للخلاص من حمدين القاتل . كده وكده يعنى

الحقيقه قدرة عجيبه قوى على التلفيق والتزوير للحقائق بشكل مرعب . كأن الشعب المصرى اصبح عاهات كله والشعب المصرى هو ال مختصر على ناخبين الاخوان . هما دول شعب مصر

يبقى تروحوا تخاطبوهم بقه هما . وتقولولهم حمدين بيقتل القتيل ويمشى فى جنازته اما مكتب الارشاد ده امام المرسلين

وكل الناس ال اتقتلت برده دبسوها فى اى حد معارض والسلام وبالذات جبهه الانقاذ

وياترى حمدين صباحى مختص قتل الثوار بس وملوش علاقه بالاخوان نهائى . يعنى مشفناش قتبل واحد اخوانى . شفنا قتل للثوار وشفنا كمان بجاحه انهم اخوان

مصر مع الاسف الشديد وقعت فى مقلب زباله بمعنى الكلمه

عبيد وصناع الأصنام يكرهون دوما من يقوم

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

حاجه من عجائب الزمن . ممكن نضمها لعجائب الدنيا السبعه

يعنى قدامنا قاتل وسفاح وكافر وندور الدفه على مواطن ايا ان كان موضعه . سيان حمدين او البرادعى

يعنى ال قتل دلوقتى هو حمدين مش كلاب مكتب الارشاد ومطلوب مننا دلوقتى اننا نعمل مليونيه للخلاص من حمدين القاتل . كده وكده يعنى

الحقيقه قدرة عجيبه قوى على التلفيق والتزوير للحقائق بشكل مرعب . كأن الشعب المصرى اصبح عاهات كله والشعب المصرى هو ال مختصر على ناخبين الاخوان . هما دول شعب مصر

يبقى تروحوا تخاطبوهم بقه هما . وتقولولهم حمدين بيقتل القتيل ويمشى فى جنازته اما مكتب الارشاد ده امام المرسلين

وكل الناس ال اتقتلت برده دبسوها فى اى حد معارض والسلام وبالذات جبهه الانقاذ

وياترى حمدين صباحى مختص قتل الثوار بس وملوش علاقه بالاخوان نهائى . يعنى مشفناش قتبل واحد اخوانى . شفنا قتل للثوار وشفنا كمان بجاحه انهم اخوان

مصر مع الاسف الشديد وقعت فى مقلب زباله بمعنى الكلمه

استاذ متعب مش ظانت شوفت الكليب الكلام موجه لمين للاستاذ حمدين صباحي صح روح بقى هاجم السيدة اللي قالت له الكلام ده والحمد لله الكلام كان باللغه العامية زي بالضبط لما حضرتك تحط فيديو لسيدة بتهاجم وبتشتم مرسي عادي يعني ولا هو ما ينفعش سيدة مصرية تهاجم او ياسيدي توجه كلام للاستاذ حمدين !!!!!!!!

رابط هذا التعليق

الست بتقول فى الفيديو موجهه كلامها لحمدين لو مسكت رئيس جمهوريه هعتمل فينا كده وهتقتل ولادنا فى الشوارع

الفيديو اصلا فيديو حوارى . ومش عارف التسميات الغبيه دى على اى اساس

خلاص بقى لما مكتب الاجرام ده يقتل بعد كده نروح على طول على اى حد معارض ونقوله بكل بجاحه انته السبب

ونسيب القاتل ونمسك فى البردعه ودى تبقى الصبغه الجديده

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

الست بتقول فى الفيديو موجهه كلامها لحمدين لو مسكت رئيس جمهوريه هعتمل فينا كده وهتقتل ولادنا فى الشوارع

الفيديو اصلا فيديو حوارى . ومش عارف التسميات الغبيه دى على اى اساس

خلاص بقى لما مكتب الاجرام ده يقتل بعد كده نروح على طول على اى حد معارض ونقوله بكل بجاحه انته السبب

ونسيب القاتل ونمسك فى البردعه ودى تبقى الصبغه الجديده

ok

رابط هذا التعليق

ال ناقص بس انهم يشيعوا بين الناس ان القتل سيد الاخلاق

زى ما حولوا فيديو عتاب لفيديو اجرام

اما لو اتقتل واحد اخوانى هبقى القتل هنا اجرام للاخلاق

زى بالظبط كده ما بيقتلوا الناس عشان بتدافع عن نفسها منهم بالطوب

فى المقابل قتل بكل انواع الاسلحه ويطلعوهم هما ال مجرمين

ده علاوة على كفرهم . حاجه اورجينال خالص

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...