اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ابو اسماعيل ( الراقصة مذنبة و الكذاب مذنب و المدمن مذنب و لكنهم يحبون الله )

AhMeD nOr

Recommended Posts

السلام عليكم

بخصوص ان الشيخ حازم هيعلن عن حزبة النهارده

دا تسجيل عن منهج الحزب للشيخ حازم

رجاء من المؤيد و المعارض سماعه اولا

من يعارض حازم اتمنى ان يتعفف على الاتهام بالكذب دون دليل بعد حكم المحكمه المصرية

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

أبو إسماعيل من حقه أن يؤسس حزبا سياسيا قانونيا له منهج وفكر مستقيم بعيد عن العنف والتهيد والوعيد لمخالفيه ويلم في الحزب حازمون ولازمون وكل مسمياته

ومن حقه أن يدخل البرلمان

وخيرا فعل بدلا اللجوء لأعمال غير شرعية أو يمكن أن توصف بالبلطجة ....

وبمناسبة كلمة الراقصة اللي في العنوان

هناك فيديو مسيء له من راقصة منشور اليوم على الفيسبوك

تم تعديل بواسطة tarek hassan

هل يمكن أن أكتب كلاما مثاليا 

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

ومين يقدر على العوالم

هزء نفسه وخلى اللي يسوى واللي ما يسواش يفرش له الملاية

كان المفروض ينزوي ويعتزل السياسة بعد خيبته التقيلة لكن واضح انه بيحب كده التهزيء يعني

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

أبو إسماعيل من حقه أن يؤسس حزبا سياسيا قانونيا له منهج وفكر مستقيم بعيد عن العنف والتهيد والوعيد لمخالفيه ويلم في الحزب حازمون ولازمون وكل مسمياته

ومن حقه أن يدخل البرلمان

وبمناسبة كلمة الراقصة اللي في العنوان

من حقه عمل حزب و من حقه الاعتصام امام مدينه الانتاج الاعلامى فى اى وقت و من حق انصاره عمل مسيرات و مظاهرات فى اى مكان

و لكن دائما ما تكون خبطات حازم قوية ضد المخربين فلذلك يتاثرون لفترات طويله ولا ينسون ما يفعله بهم :D

اما الراقصه شفت عنوان الفيديو لكن لم افتحه لاننى لا اتفرج على الراقصات و هذه انسانه تحب الشهره و لذلك لصقت اسمها باسم حازم فى فيديو

ال البلطجة فالبلطجية هم من يحرقون المقرات و يقفلون الميادين العامه و مجمع التحرير و هم من يعتدون على قصر الرئيس

اما الموضوع فحضرتك من الواضح لم تسمع الفيديو :D

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

ومين يقدر على العوالم

كان المفروض ينزوي ويعتزل السياسة بعد خيبته التقيلة لكن واضح انه بيحب كده التهزيء يعني

ماشاء الله

رد حضرتك و كلماتك مهذبة جدا و منتقاه باحترافية تدل على كاتبها و تتناقض مع توقيعه

علقتم على كلمه فى العنوان و لم تسمعو الفيديو و اذا كنتم سمعتوه فلم تجدوا فيه ما تعيبوا عليه

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

أما الموضوع فحضرتك من الواضح لم تسمع الفيديو :D

فتحته وسمعت بعضه ووجدت أني سمعته من قبل مع إن السماع اختياري مش إجباري ولكن فكرة الموضوع الأساسية هي إنشاء حزب وهذا شيء طيب أن يسهم في الحياة السياسية ولكن حضرتك العنوان بمناسبة منهج الحزب السياسي وما علاقته بــقول أبو اسماعيل الذي أوردته حضرتك
( الراقصة مذنبة و الكذاب مذنب و المدمن مذنب و لكنهم يحبون الله )

يا سيدي ممكن حضرتك تعرض لنا منهج الحزب متفضلا ونحن سنناقشة إن شاء الله

تحياتي

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

أما الموضوع فحضرتك من الواضح لم تسمع الفيديو :D

فتحته وسمعت بعضه ووجدت أني سمعته من قبل مع إن السماع اختياري مش إجباري ولكن فكرة الموضوع الأساسية هي إنشاء حزب وهذا شيء طيب أن يسهم في الحياة السياسية ولكن حضرتك العنوان بمناسبة منهج الحزب السياسي وما علاقته بــقول أبو اسماعيل الذي أوردته حضرتك
( الراقصة مذنبة و الكذاب مذنب و المدمن مذنب و لكنهم يحبون الله )

يا سيدي ممكن حضرتك تعرض لنا منهج الحزب متفضلا ونحن سنناقشة إن شاء الله

تحياتي

عليك ان تضحى ببعض وقتك و تسمع الفيديو كامل حتى تعمل بعض الملامح عن منهج الحزب ان كنت تريد

و هذا ما فتحت الموضوع من اجله هو الفيديو و العنوان جزء من كلام فى الفيديو

و الفيديو جديد و اول مره ينشر

و لكن ما علاقة ردك الاول الذى يحتوى على بعض الاتهامات بالبلطجة و غيرها بالموضوع و الفيديو ؟؟؟

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

عليك ان تضحى ببعض وقتك و تسمع الفيديو كامل حتى تعمل بعض الملامح عن منهج الحزب ان كنت تريد

و لكن ما علاقة ردك الاول الذى يحتوى على بعض الاتهامات بالبلطجة و غيرها بالموضوع و الفيديو ؟؟؟

ما أبريء نفسي من اتهامه بالبلطجة في أوقاتها ولكن في هذا المقام ( مقام إنشاء حزب والعمل السياسي ) قلت :

عرفت يا أستاذ : أحمد ... أنت بس علشان متوقع إننا ندخل نقول بلطجي ..... وحاضر ياسيدي هاسمع الفيديو كاملا علشان خاطرك ... وعلى رأي أخويا إسلام مساءك فل

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

ومين يقدر على العوالم

ماشاء الله

رد حضرتك و كلماتك مهذبة جدا و منتقاه باحترافية تدل على كاتبها و تتناقض مع توقيعه

علقتم على كلمه فى العنوان و لم تسمعو الفيديو و اذا كنتم سمعتوه فلم تجدوا فيه ما تعيبوا عليه

اسمع ايه يا راجل

اسمع واحد كذاب فقد مصداقيته لدي ومهما قال وعاد مش هانسى ابدا حكاية كدبه دي الى ان يتوب امام الله وامام الناس ساعتها يمكن لي ان احترمه واسمع له

اما طول ما هو مصر على كذبه فانا هافضل مصر على مهاجمته

وبعدين اي تناقض بين توقيعي وبين ما قلته

منقي كلامي باحترافية ماشي

لكنه يتناقض مع التوقيع فده كلام مش مضبوط لان الذي يريد الاصلاح ما يستطيع يتضمن مواجهة الكذابين اينما وجدو

وسأعتبر نفسي حسن النية(طيب يعني ) واخذ كلامك على معناه الظاهري واقول انك بتمدح فيه ولا تقصد غيره

ولا لك رأي تاني

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

ما أبريء نفسي من اتهامه بالبلطجة في أوقاتها ولكن في هذا المقام ( مقام إنشاء حزب والعمل السياسي ) قلت :

عرفت يا أستاذ : أحمد ... أنت بس علشان متوقع إننا ندخل نقول بلطجي ..... وحاضر ياسيدي هاسمع الفيديو كاملا علشان خاطرك ... وعلى رأي أخويا إسلام مساءك فل

مساء الياسمين يا استاذنا

بس هو يمكن توصف بالبلطجة مش فارقة كتير عن بلطجة :D

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

ومين يقدر على العوالم

ماشاء الله

اسمع ايه يا راجل

اسمع واحد كذاب فقد مصداقيته لدي ومهما قال وعاد مش هانسى ابدا حكاية كدبه دي الى ان يتوب امام الله وامام الناس ساعتها يمكن لي ان احترمه واسمع له

لكنه يتناقض مع التوقيع فده كلام مش مضبوط لان الذي يريد الاصلاح ما يستطيع يتضمن مواجهة الكذابين اينما وجدو

وسأعتبر نفسي حسن النية(طيب يعني ) واخذ كلامك على معناه الظاهري واقول انك بتمدح فيه ولا تقصد غيره

ولا لك رأي تاني

لا يا غالى و انا اقدر يكون ليا رأى تانى انت على راسى

و لكن عليك انت ان تتوب الى الله بعد اتهامك للرجل بالكذب

و اذا كان لديك دليل واضح و بين بعد حكم المحكمه للشيخ حازم بحكم قضائى نهائى بان ورق اللجنة العليا للانتخابات لا يثبت جنسية ياريت تقولى عليه

غير ذلك من فيديوهات و وورق و كلام من دا لا يهمنى بالمره

اذا كنت لم تقرا الحكم و تعلم رأى المحكمة فى الورق ال اعتمدت عليه اللجنه عليك ان تبحث عنه و تقرأه فاتهام الناس بالكذب ليس امر هين

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

سامحك الله يا أستاذ : أحمد

علشان خاطرك سمعت الفيديو لحد ما الفلاشة جابت آخرها في آخر خمس دقائق .... لا وجدت برنامج ولا شيء إلا حديث الرقاصة ومسك العصاية من الوسط ... الخ

تحياتي

أو أن اصل لمثالية كلامي 

ولا يوجد كلام مثالي 

ولا مثالية لمتكلم

رابط هذا التعليق

ومين يقدر على العوالم

ماشاء الله

اسمع ايه يا راجل

ولا لك رأي تاني

و اذا كان لديك دليل واضح و بين بعد حكم المحكمه للشيخ حازم بحكم قضائى نهائى بان ورق اللجنة العليا للانتخابات لا يثبت جنسية ياريت تقولى عليه

اذا كنت لم تقرا الحكم و تعلم رأى المحكمة فى الورق ال اعتمدت عليه اللجنه عليك ان تبحث عنه و تقرأه فاتهام الناس بالكذب ليس امر هين

لا لا

حكاية اننا نفتح نقاش في موضوع كدبه او عدمه من ناحيتي مش هايحصل لاني تشبعت من الموضوع ده خلاص

وبما ان حضرتك جديد على المنتدى فيمكن لك ان ترجع للمضوع ده

وفيه 106 صفحة ممكن حضرتك تتسلى فيه وعلى راحة راحتك وهاتعرف الاجابة وما وصلت اليه من قناعة

لكن ارجع اتناقش تاني في الموضوع ده اسمح لي انا ما عنديش مرارة

تحياتي

رابط هذا التعليق

سامحك الله يا أستاذ : أحمد

علشان خاطرك سمعت الفيديو لحد ما الفلاشة جابت آخرها في آخر خمس دقائق .... لا وجدت برنامج ولا شيء إلا حديث الرقاصة ومسك العصاية من الوسط ... الخ

تحياتي

طيب ليه فلاشة مفيش خط dsl

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

ومين يقدر على العوالم

ماشاء الله

اسمع ايه يا راجل

ولا لك رأي تاني

لا لا

حكاية اننا نفتح نقاش في موضوع كدبه او عدمه من ناحيتي مش هايحصل لاني تشبعت من الموضوع ده خلاص

وفيه 106 صفحة ممكن حضرتك تتسلى فيه وعلى راحة راحتك وهاتعرف الاجابة وما وصلت اليه من قناعة

تحياتي

انا لا اريد النقاش و لن ارى الموضوع الذى ارفقته

لان للاسف كله يتكلم بناء ورق قد تم جحده من القضاء المصرى و انا محامى و عارف يعنى ايه جحد المستندات المرفقة

اما انا فلن اغير راى فى حازم حتى لو اوباما جاب الجواز و جه يقعد معايا يقنعنى

انا بس حبيت اقولك ان لو انت غلطان هتتحاسب على اتهامك له بالكذب و لو قلت مكنتش اعرف هتتحاسب على اتهامك دون الالمام بالقضية

اما حازم فهو يسير ولا ينتظر رأى احد و قد جمع من قبل 161 الف توكيل و داخل المجلس و سنرى كم سيحصد حزبة

رغم انى قد لا انتخب احد فى البرلمان فانا مع فكره

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

ومين يقدر على العوالم

ماشاء الله

اسمع ايه يا راجل

ولا لك رأي تاني

لا لا

تحياتي

انا لا اريد النقاش و لن ارى الموضوع الذى ارفقته

لان للاسف كله يتكلم بناء ورق قد تم جحده من القضاء المصرى و انا محامى و عارف يعنى ايه جحد المستندات المرفقة

اما انا فلن اغير راى فى حازم حتى لو اوباما جاب الجواز و جه يقعد معايا يقنعنى

انا بس حبيت اقولك ان لو انت غلطان هتتحاسب على اتهامك له بالكذب و لو قلت مكنتش اعرف هتتحاسب على اتهامك دون الالمام بالقضية

اما حازم فهو يسير ولا ينتظر رأى احد و قد جمع من قبل 161 الف توكيل و داخل المجلس و سنرى كم سيحصد حزبة

رغم انى قد لا انتخب احد فى البرلمان فانا مع فكره

انا ما قلتش عليه كداب

حكم لجنة الرئاسة حكمت عليه بالكذب واحنا لنا الاحكام وحكم لجنة الرئاسة المكونة من اكبر قضاة مصر حكمت عليه بالكدب وقالت ان ورقه مرفوض لانه ثبت لديها تجنس والدته بالجنسية الامريكية وكان يمكن له لو كان شخص له ذمة ويبحث على ابراءها ان يأخذ الموضوع موضوع شرف وان يثبت لنفسه قبل ان يثبت لنا انه صادق وان ما حدث معه كان تلفيقا ولكنه حتى تاريخه لم يثبت ولن يثبت لانه كذاب بالفعل ويجمع حوله مجموعة من المغيبيين الذين يسوقهم دون تفكير منهم ثم يحدث تهديد لكل من يقول عليه كذاب وكأنه ولي حميم وكأنه لا يحمل الا الصدق

اخي الفاضل قد تكون تلك اخر مداخلة لي في هذا الموضوع طالما تكلمت في سيرة كذبه لان ليس عندي ما اضيفه ووقتي اثمن من ان اضيعه على كذاب

تحياتي

رابط هذا التعليق

انته متخيل ان فى حد ممكن يسمع واحد زى ده

طيب حد يقولى من ال شاركوا انهم فتحوا الفيديو ده من الاصل

ده واحد معتوه اساسا

عبيد وصناع الأصنام يكرهون دوما من يقوم

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

انا ما قلتش عليه كداب

حكم لجنة الرئاسة حكمت عليه بالكذب واحنا لنا الاحكام وحكم لجنة الرئاسة المكونة من اكبر قضاة مصر حكمت عليه بالكدب وقالت ان ورقه مرفوض لانه ثبت لديها تجنس والدته بالجنسية الامريكية وكان يمكن له لو كان شخص له ذمة ويبحث على ابراءها ان يأخذ الموضوع موضوع شرف وان يثبت لنفسه قبل ان يثبت لنا انه صادق وان ما حدث معه كان تلفيقا ولكنه حتى تاريخه لم يثبت ولن يثبت لانه كذاب بالفعل ويجمع حوله مجموعة من المغيبيين الذين يسوقهم دون تفكير منهم ثم يحدث تهديد لكل من يقول عليه كذاب وكأنه ولي حميم وكأنه لا يحمل الا الصدق

اخي الفاضل قد تكون تلك اخر مداخلة لي في هذا الموضوع طالما تكلمت في سيرة كذبه لان ليس عندي ما اضيفه ووقتي اثمن من ان اضيعه على كذاب

تحياتي

تقول انك لم تقل عليه كذاب و اخر كلامك (كذاب تحياتى)

المهم يا غالى لجنة الرئاسة ( فى القانون لو عندك اعتراض قانونى ماشى اما الهوى ليس له محل عندى )

اللجنة العليا للانتخابات الرئاسية لجنة ادارية ليس لها الحكم فى القضايا الخاصه بالمرشحين هى فقط فقط تدير الانتخابات و ليس من حقها الفصل او الحكم فى قضايا دى نقطه

النقطه التانية ان المحكمه ال حكمت لحازم اسمها المحكمه الادارية العليا ( الادارية العليا ) و من اسمها فهى محكمه حكمها سارى على اى جهة ادارية داخل مصر

لما حازم شعر ان هناك تزوير من لجنه ادارة الانتخابات توجه الى من هو اعلى منها و هى اللمحكمه الادارية العليا و رفع قضيه ضد اللجنه العليا للانتخابا و وزارة الخارجية المصرية ووزارة الداخلية

و احضر حازم اوراقه ولا اريد ان اعلمها و احضرت الداخلية اورقها و الخارجية و اللجنة العليا و كل منهم ترافع امام المحكمه و فاز حازم و اخذ حكم بعدم وجود ادلة بجنسية والدة الامريكيه و ان امه مصرية فقط و اجبار الداخلية على توثيق ذلك

طبعا اللجنه العليا للانتخابات لا تقدر على مخالفه هذا الحكم و للذلك ماذا فعلت احضرتك ورقه من احد الاوراق التى حكمت المحكمه عليها بالبطلان و لكن غيرت فقط تاريخها لبعد الحكم بيوم و قالت ان هناك اوراق جديده و لذلك حازم استبعد بناء على الورقه الجديده التى ظهرت ( و هى قديمه و حكمت المحكمه ببطلانها )

دا كلامى انا محامى و فاهم الدستور و القانون و الحكم ال حازم حصل عليه و د ور اللجنه العليا للانتخابات فحازم استبعد ظلما بالماده 28 فقط

دليل ان اللجنه العليا للانتخابات لا تستطيع استبعاد مرشح الا بحكم قضائى انتخابات مجلس الشعب تجد ان الطعون تكون امام المحاكم الادارية و تنفذها اللجنه العليا و دا حصل فى انتخابات مجلس الشعب كثير

الخلاصه حازم موقفه القانونى 100% يدخل الانتخابات و لكن المجلس العسكرى و لجنه التزوير استبعدوه بالماده 28 فقط لانهم لن يقدروا على اسقاطه

هذا كلامى القانونى و اعتقد لن تقدر على الرد عليه فسوف يكون ردك الاخير اخر رد :D

و لو رديت ياريت تناقشنى بعقلانية و موضوعيه فى الكلام ال فوق دا مش تجى تقول كذاب و اللجنه و فين اثباته و الكلام دا كله

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

يكفى انك شاهدت رد سما الراقصة فهذا هو مقامك

و للاسف الجهل يعمل اكتر من كدا

تتدعى انه اساء لرسول الله

و انت تتفرج على راقصة عارية

و تتكلم عن وهابية وثنية فانت تجهل رسالة محمد عبدالوهاب

الغيرة على الدين تكون محاربة كل من يقول انا اسلامى و عايز الشريعة

و انت تجهل ما هى الشريعة اصلا

تم تعديل بواسطة AhMeD nOr

غير مصرح بالإعلانات

رابط هذا التعليق

تحية كبيرة لاحباء ومريدين الشيخ حازم ابو اسماعيل الذين سيكذبون اوباما نفسه لو طلع بجواز والدة الشيخ ويثبت انها امريكية ويصدقون شيخهم

ويصدقونه فى انه كان عنده مشكلة فى ظهره او ركبته عندما كانوا يتساقطون من اجله فى العباسية

ويصدقونه فى انه فقد شاحن تليفونه عندما كانوا بيخدوا علقة اسكندرانى

الشيخ حازم مع احترامى الشديد لمريدنه:ظاهرة تستحق الدراسة

1-هو معسول اللسان

2-هادىء الاعصاب

3-دائم الابتسام

4-يمتلك من الشجاعة ان يهاجم خصوم مثل المجلس العسكرى

5-سريع التخلى عن رجاله فى اى موقع او موقعة

6-يمتلك من الاموال التى كانت ظاهرة بقوة فى ايام انتخابات الرئاسة

7-اعتصاماته خمس نجوم بيفكرنى بأعتصام رامى الاعتصامى

8-يستطيع ان يجاوب على سؤال باجابة مطولة ناعمة بيعدة كل البعد عن السؤال حتى تنسى السؤال او تمل من تكرار السؤال مرات عدة

انا احسده على ايمان جماعته به حتى لو كان على باطل

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...