اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

جمعه الغضب فى الطريق

متعب

Recommended Posts

هل تستطيع ان تشق عن القلوب يا أبو عمر

السلام عليكم

اختى الكريمه نور العين جزاك الله خيرا

حاشا لله ان ادعى هذا

انما هو استقراء ظاهرى لما اراه و اسمعه ..و افهمه قد اصيب فيه و قد اخطئ

على كل حال اسأل الله ان ينعم علينا بالامن و الامان و ان يكسر رقاب مريدى الشر لمصر ...أمين

يعلم الله ما في النفوس يا ابو عمر

وليس دفاعا عن نفسي

فأنا القي برأيي هنا مهما كان صداميا لدي البعض ولا اخاف لومة لائم

ولكن تسيأني بعض الكلمات المغلفة ذات المعاني المتعددة من قبل البعض وكأنهم يشقون عن النفوس وأربأ بك ان تكون منهم

ولكن هنا لم تحركنى الا عاطفة تجاه هذا الشاب ومحاولة لتقييم الموقف بالعدل

لست مع ما يحدث من الشباب اليوم

وان كنت لم أخفي يوما موقفي تجاه مرسي وجماعته

الا انني اجد ان هناك حلولا كثيرة للتعبير غير اثارة مثل هذه الاحداث

رابط هذا التعليق

• الردود 121
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الغضب على الابواب لامحاله

منذ دخولى منتدى محاورات المصرين وانا ضد هؤلاء الذين سموا انفسهم بالاخوان المسلمين مستندا الى تاريخهم المشبوه

وتعالت الصرخات والتحذيرات والنداءات دون جدوى .

بل اصبحت انا الجانى وهوجمت من الكثير حتى من مشرفين هذا المنتدى وعلى رأسهم السيد عادل ابو زيد الذى يفترض انه لبرالى الفكر ولا ينتمى الى هذه التيارات

فدعونى اسئلكم الان يامن ملئتم ملفى بالانزارات والتحذيرات

ما حال مصر الان . هل وصلنا الى العالميه وانتقلنا من العالم الثالث الى العالم الاول ؟

هل حققت اهداف الثورة واقلها العداله الاجتماعيه ؟

هل اعادوا محاكمات النظام السابق كما وعدا صديق بيريز العظيم واخلف ؟

هل حقق القصاص الذى وعد به امير المؤمنين وايضا اخلف ؟

هل قتل اسرائيلى واحد على حدودنا حتى عن طريق الخطأ كما قتلوا جنودنا فى سيناء ورفح ؟

هل حقق اهداف الثورة الذى قال عنها هو بنفسه انها مستمرة ؟

ف اى ثورة مستمرة كان يعنى بها . هل الثورة المضادة ؟ !!!!!!!!!!!!!

اجيبوا يامن ملئتم مشاركاتى بالتقيمات السالبه والابلاغ عنها بالتقارير السيئه ؟

هل حقق امير مؤمنيكم وعوده بتكوين مؤسسة رئاسة تتكون من نواب ومساعدين ومستشارين على أن تشمل كافة القوى الوطنية ومن مرشحي الرئاسة الوطنيين والشباب والمرأة والتيار السلفي والأقباط لترسيخ معنى المؤسسة الرئاسية. ؟ !!!

هل حقق وعوده بـ تشكيل حكومة ائتلافية موسعة من القوى الوطنية المختلفة والكفاءات . على أن يتم اختيار رئيسها على أساس الكفاءة وبالتوافق مع البرلمان ولا يمثل حزب الحرية و العدالة فيها الأغلبية.؟ . أم اننا نخرج الان من قنديل الى الشاطر ياقلبى لاتحزن !!!!!!!!!

هل حقق اميركم تعهده بعدم المساس بحريه الاعلام وانه لم يقصف قلم ؟

أم اننا امام قفل متعمد لكل الفضائيات المعارضه الان وترك قنوات التت ؟

هل أقام الشريعه الاسلاميه كما وعد السلفيين بها ؟ هل اقامها حتى مدنيه ام اننا الان امام دوله اخوانيه لاتمد للمدنيه ولا للاسلاميه بصله ؟

هل ستجيبوا ام سيصلنى الانزارات على هذه المشاركه او ارسال التقيم السالب لها ؟

فقبل ان تفعلوا هذا فعليكم الان بسماع هذا الرجل وبعدها ارسلوا تقيماتكم السالبه

http://www.youtube.com/watch?v=9ynZ5aXUfuo

طيب ياعم متعب....معلش الغضبة المرة دي..لم تأتي بما تشتهيه..والناس كلها عاوزه العيال دي تتسحل علشان شايفين اللي بيعملوه ده بلطجة ...( يعني هذه الاحداث جاءت لمصلحة مرسي وليس ضده كما كنت تمني نفسك )

فهل ياترى هنشوف جمعة الغضب بعد يومين ولا...مش هنشوف......( أنا أقول لك : مش هنشوف )

طيب ولو حصل ونزل الناس..ياترى هنشوفك مع الناس دول ولا هتكتفي بالكتابة هنا في الموقع...

- بس أنا لي ملاحظة عاوز اسئلك عنها......ياترى انت عاوز مين يمسك الحكم ويكون قادر على انه يحل مشاكل مصر في 6 شهور مش 4 يعني حدد لي اسم شخص بديل لمرسي لو سمحت

لاني ملاحظ انك مثلا كنت مؤيد الثورة ضد مبارك...وبعدين ايدت الثورة ضد المجلس العسكري..وأيدت الثورة ضد مرسي.....(يعني ما شاء الله عاوزة ثورة وتشبع فيها....؟؟؟ )

فياترى مين تحديدا تحب ان يكون بديل لمرسي ..ولن تطالب بثورة ضدة

جمعه الغضب آتيه لامحاله فى وسط سياسه عمياء . سياسه الصم البكم الذين لايسمعون سوى صوتهم

سياسه صلاة الجمعه والاهتمام بغزة وال مش عجبه الاخوان يرحل من مصر . كأنها اصبحت عزبه جديده ليهم . بس الاول بالله عليك تنتخب مرسى . بالله عليك وبعد ما تم انتخابه انته علمانى كافر وانته لبرالى والاخوان اسيادك .

عموما كويس انك لم توصفنى بالفلول . انا زى ماقلت ضد نظام مبارك . بس تقدر تقولى ايه الفرق بين مرسى ومبارك الان . ايه الجديد يعنى . هل فى سياسه غير سياسه مبارك الان على الساحه . جميع الفلول كانت بتقول على بره الثورة انهم فيهم وفيهم . ايه الجديد يعنى .

اما بقى انا عاوز مين يمسك البلد . عاوز حكومه ائتلافيه زى ما قال اميرك ونقد عهده . حكومه تمثل كل طوائف الشعب . امال هو كان بيقول كده ليه اصلا إلا اذا كان متفق ان ده الصح ولذالك اشترى كل الناس المعارضه بالفلوس حتى صفحات الفيس دفعوا فيها ارقام خياليه من موارد الدوله

عاوز مين يمسك البلد

عاوز واحد ملحد يمسكها . كافر . لايعترف بوجود الاه . بس يعترف بوجود البشر

انا مش الاه عشان اعاقبه . ربنا هو ال هيحسبه على اعتقاده مش انا ولا انته ولا هيحاسبنى انا بصلاة الجمعه بتاعه اميرك ومش هثاب عليها

عاوز واحد يقدم البلد دى مش يأخرها ميت سنه

عبيد وصناع الأصنام يكرهون دوما من يقوم

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

عاوز مين يمسك البلد

عاوز واحد ملحد يمسكها . كافر . لايعترف بوجود الاه . بس يعترف بوجود البشر

عاوز واحد يقدم البلد دى مش يأخرها ميت سنه

[size<font size="5">=2]</font><font size="4">هوه لو معرفناش ربنا عمره يوفقنا ستذهب كل اعمالنا هباء منثورا ولا اى لزمه للى هن</font>عمله طبعا ماهى جمعه مصر مش عزبه كانت اول جمعه من غير صلاجمعه يعنى مش فارقه معاهمه

تم تعديل بواسطة nana
رابط هذا التعليق

هو المؤمن ده مؤمن له هو ولا لينا احنا

هو مش برده رئيس امريكا كافر والاتحاد الاوروبى كافرة وبيقولوا المسيح هو الاله زى مابتقولوا . امال بتسجدوا ليهم ليه وبتتمنوا الرضا ليهم يرضى ليه وبتاخدوا جنسيتهم ليه

هو مش الغرب برده كافر ؟ ولا انا ال بسمع غلط . عمل لينا ايه بقى الرئيس المؤمن غير الكوارث

انا مالى ومال علاقته بربنا . هى مش العلاقه دى بين العبد وربه ولا بين العبد والسلفيين ولا الاخوان !!!!!!!!!!!!

اروبا وامريكا كلها علمانيه . هل يجرء احد من المتأسلمين ال ربنا بلانا بيهم دول يقول عليهم االمسميات دى هناك

دول راحو يتحالفوا مع العلمانيين عشان يمسكوهم الحكم وجم علينا احنا واتهمونا بالعلمانيه رغم ان مفيش اصلا علمانيه فى مصر من اصله

مش ده عبث برده .

طيب متتحالفوا معانا احنا كمان واعتبرونا علمانيين من بتوع امريكا

ولا التحالف فى امريكا غفور رحيم وللمصريين شديد العقاب ؟

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

المؤمنين الاطهار يتحالفون مع العلمانيين فى الخارج ويتهموا المسلمين بالداخل بانهم علمانيين !!!

المؤمنين يتحالفون مع العلمانييين فى الخارج ويتعهدوا لهم بأمن وسلامه اسرائيل !!!!!

المؤمنين يتعهدون بحل وقتى لوقف المجازر ضد غزة ولم يتحرك لهم ساكن لوقف مجازر محمد محمود !!!!

تم تعديل بواسطة متعب

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

المؤمنين الاطهار يتحالفون مع العلمانيين فى الخارج ويتهموا المسلمين بالداخل بانهم علمانيين !!!

المؤمنين يتحالفون مع العلمانييين فى الخارج ويتعهدوا لهم بأمن وسلامه اسرائيل !!!!!

المؤمنين يتعهدون بحل وقتى لوقف المجازر ضد غزة ولم يتحرك لهم ساكن لوقف مجازر محمد محمود !!!!

السلام عليكم

الاخوه الكرام جميعا جزاكم الله خيرا

ابننا الغالى العزيز متعب ...زعبله ..سابقا

يا ابنى الله يهديك ما تستعماناش يعنى العربى بتاعك تعبان ..قلنا مش مهم

الانجليزى بتاعك مش و لا بد ..عديناها و قلنا ابننا و لازم نستحمله

لكن حتى فى النقل و الغش خيبان

http://www.washingtontimes.com/news/2012/apr/5/muslim-brotherhood-seeks-us-alliance-as-it-ascends/?page=all

هذا رابط لصفحه الواشنطن تايمز الموجوده فى الصوره الحمضانه التى نقلتها اعلاه و التى فوقها كلام منسوب لخيرت الشاطر

بتاريخ الخميس 5 ابريل 2012 فى حين يا ابنى يا متعب ..زعبله ...سابقا ان المقال

يدور حول حوار و كلام منسوب الى ..عبد الموجود درديري .. محامى فى حزب الحريه و العداله فى اثناء جوله له فى امريكا

و خيرت الشاطر مذكور فى المقال كأحد المرشحين وقتها لانتخابات الرئاسه و لا يوجد اطلاقا فى المقال هذه الهرتله التى نقلتها

ابننا متعب ..زعبله ...سابقا نحن زملائك فى المنتدى و قلبنا عليك من هذه الحاله التى اصابتك و جعلتك تنقل اى

هرطشه فى اى هرتله كذبا و بهتانا فقط للاساءه للاخوان و التيار الدينى

ارجو من اداره المنتدى التنبيه و التنويه على خطوره الغش و الاستغفال للاخرين .

جزاكم الله جميعا كل خير

تم تعديل بواسطة abaomar

<strong class='bbc'><strong class='bbc'>وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلاً عَمَّا</strong></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>يَعْمَلُ </span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'><strong class='bbc'>الظَّالِمُونَ</strong></span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ</span></strong><br /><br /><br /><br /><br /><br /><p class='bbc_center'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'>(24) إبراهيم </strong></span></p>

رابط هذا التعليق

ياسلالالالالالالالالالالالام

الخبر موجود ونشرته اكتر من جريده ومحجله على شبكات الاخبار . تحب اجيبلك منها كام رابط

هو اى رابط يتحط وخلاص

ثم ان الخبر ده قديم قوى ومصر كلها تعرفه مش بس زعبله يعنى

ثم انك علقت على الصورة وتجنبت الكلام ال تحتها ممكن تفسير

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

ياسلالالالالالالالالالالالام

الخبر موجود ونشرته اكتر من جريده ومحجله على شبكات الاخبار . تحب اجيبلك منها كام رابط

هو اى رابط يتحط وخلاص

ثم ان الخبر ده قديم قوى ومصر كلها تعرفه مش بس زعبله يعنى

ثم انك علقت على الصورة وتجنبت الكلام ال تحتها ممكن تفسير

السلام عليكم

ابننا العزيز متعب ..زعبله ..سابقا انت بتقاوح فى ايه لقيت نفسك اخطأت و انكشفت اعتذر و خلاص هانسامحك لكن تقاوح بالشكل ده

ثم لو ان الخبر نشرته اكثر من جريده و مجله زى ما بتقول ....يبقى كلهم كدابين و غشاشين و بيستعموا الناس برضه

و انا وضعت لك رابط الجريده و موقعها الاصلى و فيه نفس العنوان بالانجليزى يمكنك الرجوع اليه و تأكيد كلامى او نفيه

اتق الله يا متعب و لا يجرمنك شنأن قوم على ظلمهم ..إعدل يا متعب ..يا زعبله سابقا .ماشى

<strong class='bbc'><strong class='bbc'>وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلاً عَمَّا</strong></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>يَعْمَلُ </span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'><strong class='bbc'>الظَّالِمُونَ</strong></span></strong><br /><br /><strong class='bbc'><span style='font-family: arial'>إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ</span></strong><br /><br /><br /><br /><br /><br /><p class='bbc_center'><span style='font-size: 18px;'><strong class='bbc'>(24) إبراهيم </strong></span></p>

رابط هذا التعليق

ولو العالم كله نشر الخبر هيكون برده العالم كذاب

ولو عابوا فى الذات الالهيه هنعبد الاصنام برده

عموما اتفرج على الفيديو ده

بيقول من الذى مد يده للصهاينه

ده قبل الحكم . اما بعد الحكم صديقى العظيم بيريز

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

الاخوه الكرام جميعا جزاكم الله خيرا

ابننا الغالى العزيز متعب ...زعبله ..سابقا

يا ابنى الله يهديك ما تستعماناش يعنى العربى بتاعك تعبان ..قلنا مش مهم

الانجليزى بتاعك مش و لا بد ..عديناها و قلنا ابننا و لازم نستحمله

لكن حتى فى النقل و الغش خيبان

http://www.washingto...cends/?page=all

هذا رابط لصفحه الواشنطن تايمز الموجوده فى الصوره الحمضانه التى نقلتها اعلاه و التى فوقها كلام منسوب لخيرت الشاطر

بتاريخ الخميس 5 ابريل 2012 فى حين يا ابنى يا متعب ..زعبله ...سابقا ان المقال

يدور حول حوار و كلام منسوب الى ..عبد الموجود درديري .. محامى فى حزب الحريه و العداله فى اثناء جوله له فى امريكا

و خيرت الشاطر مذكور فى المقال كأحد المرشحين وقتها لانتخابات الرئاسه و لا يوجد اطلاقا فى المقال هذه الهرتله التى نقلتها

ابننا متعب ..زعبله ...سابقا نحن زملائك فى المنتدى و قلبنا عليك من هذه الحاله التى اصابتك و جعلتك تنقل اى

هرطشه فى اى هرتله كذبا و بهتانا فقط للاساءه للاخوان و التيار الدينى

ارجو من اداره المنتدى التنبيه و التنويه على خطوره الغش و الاستغفال للاخرين .

جزاكم الله جميعا كل خير

الفاضل ابو عمر

اجد انك محق في ان ما كتب اعلى الصورة غير صحيح

فلم يكون بالمقال اي حديث صحفي مع خيرت الشاطر

حتى ان اسمه لم يذكر بالمقالة اصلا!!!!

لكن الصحيفة كتبت على لسان مبعوثيين الاخوان .. المحامى الدرديري وثلاثة اخرين

كان غرضهم الاساسي من الزيارة الاتفاق على انه لا تغيير في معاهدة السلام وتحسين صورة الاخوان لدى البيت الابيض

اي ان ما كانوا يقومون به هو تبليغ رسائل طمأنة من قياداتهم للحكومة الامريكية

وبالطبع وضعت الجريدة صورة خيرت الشاطر لانه كما يقال الراس المدبر للجماعة

صحح لى ان كنت مخطأة ارجوك

عموما هذا الموضوع كان معروفا فيما مضي لكن شد انتباهي ترجمته

فاعذر تدخلى

رابط هذا التعليق

مسيرات جمعه الغضب غدا

التجمع سيكون في الساعه الواحده

المسيره الأولي ستكون من مسجد النور في العباسيه

والمسيره الثانيه ستكون من مسجد الأستقامه من الجيزه

نرجو المشاركه معا غدا

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

الهتاف غدا

انا مش كافر انا مش ملحد.... يسقط يسقط حكم المرشد!!!

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

عـــــــــــــــــااااااااااجل من صفحه تطهير مصر من الدقون النجسه

الي كل شباب الثورة الشرفاء والغيروين على وطنهم

تدعو مليشيات الاخوان القذرة ورؤوس الارهاب عن حشد مليشياتهم في ميدان التحرير وجميع الميادين من اجل نصرة قرارات مرشدهم الارهابي الصهيوني

هذه المليشيات القذرة الارهابية والحشرات النجسة التي طلعت من جحورها من مشايخ الفتة والدعارة والقبور ان الاوان لتطهير مصر من ذقونهم وفجرهم وضلالهم

1- الحرق لمليشيات المرشد الارهابي الخائن

2- المطارده لهم ولاسرهم ومنعهم من المساجد واذلالهم في كل مكان

3- التعامل المباشر من قيادتهم مطبلين المرشد وكلابه بالحرق لهم ولذقونهم ومنازلهم واعمالهم امثال ( بلتاجي - حجازي- العريان - الشاطر- حازم- ابو الفتوح- شاهين )

4 - الحرق لجميع مقرات الاخوان عاجلا او اجلا وجميع مكاتبهم وشركاتهم واعمالهم ومنازلهم

ان الاوان لتطهير مصر من المجرمين وعبيد الكرسي الذي تحالفو مع العسكر واليهود والامريكان والقاعدة من اجل الوصول للحكم وموتهم على

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

مش هنسلم مش هنبيع مش هنسيبها لكلب بديع .

انزل يامصري اليوم عيد ..... حط النهاية لحكم العبيد

شارك يامصري عيد امجادك .... دا الخرفان حرقو بلادك

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

يان من ضباط الجيش المصرى يتم توزيعه الان فى ميدان التحرير ..!!

بســم اللـه الرحمــن الرحيــم

بيــــــــــــان 1

مـن ضبـاط الجيــش المصــري إلى الشعـــب المصــري العظـــيم

نحن الآن نوجه أول نداء يصدره الجيش إلى الشعب , بإعتبار الشعب مصدر الشرعيه الوحيده للوطن نقسم بالله أننا لسنا خونه ولسنا عملاء لأجندات أحد نحن أبناء مخلصين للوطن نحمي مصر بأرواحنا .

لقد استطاع الخونه أن يوقعوا بيننا فما كان منا إلا أن تركناكم ترون الحقيقه بأنفسكم , لقد حمينا ثورتكم وهتفتم ضدنا ومات منا من مات في الثوره ولم نعلن عن ذلك .

وقتل من جنودنا في رفح في رمضان وعندما أردنا ان نثآر لهم عزلوا قادتنا وأوهموكم بأن الجيش خائن للشعب , إن الوطن باق والأشخاص ذاهبون ومصر الآن بين أيديكم إما أن تستعيدوها وإما أن تضيع منا .

نحن لا نريد مناصب ولا انقلاب على الشرعيه , لقد اقسمنا على الحفاظ على شرف البدله العسكريه والدفاع عن الوطن بأرواحنا , الآن الشرعيه معكم انتم .

نحن نعلنها صريحة هم قتلة الثوار وتجار الدين ولا يعلمون شيئا عن ادارة البلاد فمن عاش تحت الأرض قرابة 80 عاماً يدافع عن أهداف جماعته محال أن يعطي الحريه لبني وطنه أو يدافع عن أرضه .

قفوا معنا ثقوا برجال قواتكم المسلحه والشرطه قبل أن يضيع كل شيئ ولنستعيد ما اخذوه منا , نرجو من الله وحده أن تفيقوا فليس لنا فرصه اخرى بعد ذلك .

سيقوم الخونه بتصفية قادتنا تحت مسمى الشرعيه التي سيستمدونها من سكوتكم ولن تجدوا من يقف معكم , فهم لديهم ميليشيات مسلحه لتصفيتكم ولقتل الثوار وكتم الأفواه إن أمننا القومي في خطر وتذكروا سيناء التي تضيع من أيدينا وكم مات وسيموت فيها دفاعاً عنها .

أيها الشعب العظيم تبقى الكلمه الاخيره لكم والشرعيه معكم , واعلموا أن رجال الشرطه والجيش معكم ولن يقفو في وجه احد منكم ولكنهم يريدون تدمير جيشكم ونظامكم الأمني .

اللهم اجعل مصر بلداً امناً واحفظها من الخونه والأعداء .

نحن رجال اقسموا على خدمه الوطن ولن نبيع مصر أبداً حتى لو ضحينا بأنفسنا فداءا للمصر ...

عاشت مصر وعاش ابنائها أحفاد ابطال أكتوبر والإنتصارات

بيان صدر من :

ضبــــاط فــي الجيــش المصــــري

نحــن فـي انتظــار كلمـة الشـعب

اللـه الوطــــن الشعـــــــــب

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

أعلن "أولتراس أهلاوى" وأولتراس "وايت نايتس" الزمالك، مشاركتهما رسميا فى جمعة إسقاط حكم الإخوان والحكومه ،، أظن الرساله وصلت

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

الشيخ نبيل نعيم "مؤسس تنظيم الجهاد الاسلامى ":

قرارات مرسى خاطئة وتؤدى الى انهيار المجتمع ومرسى لغى المعارضة وتحصين التأسيسيه لمصلحة الاخوان،،!!

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

المئات يتوافدون على التحرير للمشاركة فى جمعة الغضب

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

اللهم لك الحمد ولك الشكر كما ينبغى لجلال وجهك وعظيم سلطانك

اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات

رابط هذا التعليق

بجد لاتعليق

مش عارف الناس دى جننسيتها ايه اصلا

بكرة السلفيين يزعلوا هما كمان من الاخوان ويصبح البرادعى هو العظيم مش بيريز

مفيش مبدء

نوووووووووووووووووووووووووووو كرامه

بتكسيرها

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...