اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

انا قلقان من المكتب الي ماشي تبعه

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا مهندس فى مكتب كلمنى على شغل المهم رحت قابلت الكفيل واتفقت نعاه على كل حاجه وقدمت ورقى للمكتب واخد منى زر العاده نصف الفلوس وقالى قدمت الورق فى السفاره من 10 ايام وكل ماكلم المكتب يقولى لسه التاشيره مطلعتش حد يقولى اعمل ايه

شكررا

للاسف يا باشمهندس انا زيك بالضبط دفعت نصف الفلوس وجوازي في القنصلية من يوم 11 نوفمبر علي حسب كلام المكتب يعني ماشي في ثالث اسبوع ... المفروض انت بتابع تأشيرتك بنفسك علي موع انجاز https://enjazit.com.sa/AppSearch/VisaAppSearchScr.asp

رابط هذا التعليق

• الردود 42
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا مهندس فى مكتب كلمنى على شغل المهم رحت قابلت الكفيل واتفقت نعاه على كل حاجه وقدمت ورقى للمكتب واخد منى زر العاده نصف الفلوس وقالى قدمت الورق فى السفاره من 10 ايام وكل ماكلم المكتب يقولى لسه التاشيره مطلعتش حد يقولى اعمل ايه

شكررا

للاسف يا باشمهندس انا زيك بالضبط دفعت نصف الفلوس وجوازي في القنصلية من يوم 11 نوفمبر علي حسب كلام المكتب يعني ماشي في ثالث اسبوع ... المفروض انت بتابع تأشيرتك بنفسك علي موع انجاز https://enjazit.com.sa/AppSearch/VisaAppSearchScr.asp

انا دخلت علىموقع انجاز طلعت رساله تقول لاتتوفر شروط البحث تقريبا

رابط هذا التعليق

أنا زيكم برضة ياجماعة مقدم ورقى فى المكتب من 15 يوم ولسة لحد دلوقتى التأشيرة ماطلعتش ....ربنا يستر

وكلمت المكتب النهاردة قاللى الدفعة اللى مقدمة على التأشيرة بعدكم طلعت التأشيرات بتاعتهم لكن انت واللى مقدمين معاك لسة!!!

فياريت حد من الاخوة القائمين على الموقع واللى ليهم خبرة فى المجال دة يقولولنا هل طبيعى ان اللى اللى مقدمين بعدنا تأشيرتهم تطلع قبلنا ؟؟؟

واية المدة الطبيعية اللى المفروض التأشيرة تصدر خلالها فى الأيام دى خاصة ان مفيش ضغط ولاموسم حج والعمرة برضة مفيش عليها ضغط ..

وسؤال أخير وأسف على الاطالة :هل القنصلية والسفارة شغالين السبت ولا لاء ؟؟

أرجو الرد علشان أنا قلقان جدا .....و ربنا يستر ياااااااااااااارب

رابط هذا التعليق

أنا زيكم برضة ياجماعة مقدم ورقى فى المكتب من 15 يوم ولسة لحد دلوقتى التأشيرة ماطلعتش ....ربنا يستر

وكلمت المكتب النهاردة قاللى الدفعة اللى مقدمة على التأشيرة بعدكم طلعت التأشيرات بتاعتهم لكن انت واللى مقدمين معاك لسة!!!

فياريت حد من الاخوة القائمين على الموقع واللى ليهم خبرة فى المجال دة يقولولنا هل طبيعى ان اللى اللى مقدمين بعدنا تأشيرتهم تطلع قبلنا ؟؟؟

واية المدة الطبيعية اللى المفروض التأشيرة تصدر خلالها فى الأيام دى خاصة ان مفيش ضغط ولاموسم حج والعمرة برضة مفيش عليها ضغط ..

وسؤال أخير وأسف على الاطالة :هل القنصلية والسفارة شغالين السبت ولا لاء ؟؟

أرجو الرد علشان أنا قلقان جدا .....و ربنا يستر ياااااااااااااارب

بص يا باشا انا بقالي دلوقتي 3 اسابيع والاسبوع الجاي الرابع باذن الله ويا رب يكون الاخير بالنسبة للقنصلية اجازة جمعة وسبت .بالتوفيق ..

رابط هذا التعليق

انتم كلكم اوراقكم مستوفاه ولا لأ ؟ يعني المؤهلات مطابقة و المهن مثبته في الجواز و الكشوفات الطبية سليمه ؟؟

رابط هذا التعليق

انتم كلكم اوراقكم مستوفاه ولا لأ ؟ يعني المؤهلات مطابقة و المهن مثبته في الجواز و الكشوفات الطبية سليمه ؟؟

المهنة في الجواز حاصل علي بكارليوس علوم كيمياء

المهنة في التأشيرة فني كيميائي

العقد كيميائي

الكشف الطبي سليم

رابط هذا التعليق

دا رابع اسبوع الجواز داخل السفارة ومش عارف اعمل ايه ...؟

حدث خطأ يرجى التأكد من البيانات المدخلة والمحاولة مرة أخرى

المكتب كل ما اكلمه بيلف ويدور

رابط هذا التعليق

والدي فالي هات الجواز والفلوس الي دفعتها ... ومش مصدق ان الجواز قعد المده دي كلها في السفارة ...... واللي مكبر الموضوع ان في واحد قريبنا جوازه دخل السفارة بعدي وخد التاشيرة وبيخلص في التصاريح وماشي ونا لسه..............؟؟

رابط هذا التعليق

ياباشا مسالة التأشيرة دى نصيب ...يعنى مش شرط اللى جوازة داحل الاول يخلص الأول...انا كمان جوازى داخل فى الأسبوع التالت ولسة برضة ......حتى انا لما كلمت بتاع المكتب قاللى دة فية جوزات دخلت بعدك و طلعت ...

فمش شرط يعنى بالمدة .

والمكتب اللى ماشى معاة معروف وكذا واحد خلصوا معاة ورقهم

..مش عارف بقا هما نظامهم اية فى شغل التأشيرات دى بصراحة مادام مابيخلصوش اللى داخل أولا مش عارف بيخلصوا التأشيرات على أساس ...

وربنا يفرجها من عندة ان شاء الله

رابط هذا التعليق

ياباشا مسالة التأشيرة دى نصيب ...يعنى مش شرط اللى جوازة داحل الاول يخلص الأول...انا كمان جوازى داخل فى الأسبوع التالت ولسة برضة ......حتى انا لما كلمت بتاع المكتب قاللى دة فية جوزات دخلت بعدك و طلعت ...

فمش شرط يعنى بالمدة .

..مش عارف بقا هما نظامهم اية فى شغل التأشيرات دى بصراحة مادام مابيخلصوش اللى داخل أولا مش عارف بيخلصوا التأشيرات على أساس ...

يا رب تأشيرتي ما تطلع ... قول أميـــــــن

بلا سفر بلا قرف

حسبي الله ونعم الوكيل

رابط هذا التعليق

فمش شرط يعنى بالمدة .

يا رب تأشيرتي ما تطلع ... قول أميـــــــن

بلا سفر بلا قرف

حسبي الله ونعم الوكيل

ليه بس كدة يا أخى

خليك صبور وإن شاء الله أمورك حتتيسر وما تدفع فلوس تانى غير لما التأشيرة تشوفها بعينيك على الجواز.

الله الموفق

أقوي كورس عربى لتعلم قيادة السيارات

https://www.youtube.com/sewakah

http://sewakah.blogspot.com

رابط هذا التعليق

m shabana علي فكرة التاشيرة بتاعتك طلعت مبروك و ربنا يعينك

" اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْكُو إِلَيْكَ ضَعْفَ قُوَّتِي ، وَقِلَّةَ حِيلَتِي ، وَهَوَانِي عَلَى النَّاسِ ، أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ ، أَنْتَ رَبُّ الْمُسْتَضْعَفِينَ ، أَنْتَ رَبِّي ، إِلَى مَنْ تَكِلُنِي ؟ إِلَى بَعِيدٍ يَتَجَهَّمُنِي ؟ أَوْ إِلَى عَدُوٍّ مَلَّكْتَهُ أَمْرِي ؟ إِنْ لَمْ يَكُنْ بِكَ غَضَبٌ عَلَيَّ فَلا أُبَالِي ، وَلَكِنْ عَافِيَتُكَ لِي أَوْسَعُ ، أَعُوذُ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ الظُّلُمَاتُ ، وَصَلُحَ عَلَيْهِ أَمْرُ الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ أَنْ تُنْزِلَ بِي سَخَطَكَ ، أَوْ يَحِلَّ عَلِيَّ غَضَبُكَ ، لَكَ الْعُتْبَى حَتَّى تَرْضَى ، لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلا بِكَ "

رابط هذا التعليق

m shabana علي فكرة التاشيرة بتاعتك طلعت مبروك و ربنا يعينك

جبت الكلام ده منين...؟

من علي موقع انجاز بالرقم اللي انت منزله في موضوع قبل كده

" اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْكُو إِلَيْكَ ضَعْفَ قُوَّتِي ، وَقِلَّةَ حِيلَتِي ، وَهَوَانِي عَلَى النَّاسِ ، أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ ، أَنْتَ رَبُّ الْمُسْتَضْعَفِينَ ، أَنْتَ رَبِّي ، إِلَى مَنْ تَكِلُنِي ؟ إِلَى بَعِيدٍ يَتَجَهَّمُنِي ؟ أَوْ إِلَى عَدُوٍّ مَلَّكْتَهُ أَمْرِي ؟ إِنْ لَمْ يَكُنْ بِكَ غَضَبٌ عَلَيَّ فَلا أُبَالِي ، وَلَكِنْ عَافِيَتُكَ لِي أَوْسَعُ ، أَعُوذُ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ الظُّلُمَاتُ ، وَصَلُحَ عَلَيْهِ أَمْرُ الدُّنْيَا وَالآخِرَةِ أَنْ تُنْزِلَ بِي سَخَطَكَ ، أَوْ يَحِلَّ عَلِيَّ غَضَبُكَ ، لَكَ الْعُتْبَى حَتَّى تَرْضَى ، لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ إِلا بِكَ "

رابط هذا التعليق

m shabana انا هبعتهالك في ملف علي الياهو

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...