اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 13
      ضمن سلسلة مقالات الثقافة القانونية بقلم المستشار ق/ هانى عادل السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ببساطة وكل وضوح ما فيش حاجة اسمها عقد ايجار قديم !!!! @ازاي يا عم ؟ خلصت خلاص .. واي حد ييجي يقولك حاكتب لك عقد ايجار ونعمله بتاريخ قديم او على ورق عقد ايجار املاك بتاع زمان الحلو ده . عشان تقعد وتبرطع في الشقة براحتك . وحتدفع بس قرشين كده .. كام ألف .. زي خلو رجل .. بس اسمع .. حيتخصموا من الايجار .. وكمان حاكتبه ليك مشاهره .. ده واحد .. وانا أأأسف في اللفظ بيشتغلك .. @بيشتغل
    • 17
      هاحاول في الموضوع ده اقدم معلومات ومحاضرات مُبسطة في علم الادارة بشكل عام انا عارف ان ناس كثير بتستتقل دم بعض المواضيع وخصوصاً الموضوعات الطويلة اللي بتاخد العديد من الصفحات وبالتالي سأحاول على قدر الامكان تبسيط تلك المفاهيم المكلكعه وتقديمها بشكل مبسط ومفيد وجميعها تتعلق بما قرأته او بما لدي من محاضرات تتلعق بهذا الموضوع والمنتظر من حضراتكم حاجتين : 1- اما انكم تنفضوا لي وتقولوا كفايه وارحمنا بقى مش ناقصه كلاكيع والافضل ان تقول لنا كام نكته على حكيوه حلوه كده 2- او تشجعوني عشان اكمل
    • 4
      نبدأ سويا فى هذه المقالات الخفيفه الخوض فى منطقه معقده من الفلسفه وعلم النفس فى تعريف بالفلسفه الوجوديه ثم ننتقل سويا بين الوجوديه ونظريه اللاوعى لفرويد ونقدها لدى ابو الوجوديه سارتر من خلال كتاباته فى مرجعه الحقيقه والعدم ونبدأ سويا واتمنى ان تستمتعوا معى بهذا الباب من العلم. اولا التعريف بالوجودية: نمت الأفكار الرئيسية التي دارت حولها الفلسفة الوجودية من التأزم العميق الذي عاشه الإنسان بكل وجدانه نظراً لوجوده في عالم مهموم، عالم لا مخرج له مما هو فيه، عالم منغلق. لكنها ولدت من الثورة على هذ
    • 18
      أعزائى ,....... مساء الخير عليكم جميعاً ,... بالأمس كنت مع أصدقائى فى النادى متجمعين ندردش و نضحك و نهرج كعادتنا كل خميس , ... و أثناء دردشتى مع أحد من أعرفهم من فترة طويلة ,... تطرقكت دردشتنا إلى القرآن ,... و فوجئت به يشن هجوماً على كلمات القرآن الشريفة ,...... لقد ذهلت !! و نظرت الى من حولى فوجتهم ينظرون لى نظرة ذات مغزى و أنصرفوا جميعاً من حولنا بحجج مختلفة .... و بعد أن أنهيت الموضوع مع صاحبنا المهاجم هذا ,.. ذهبت أستفسر عن سبب هجومه من أصدقائى ربما كان مسيحياً متشدداً ........ ففوج
  • أضف...