اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الى اخوانى المغتربين بالامارات

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اخوانى المغتربين فى الامارات

جايلى عرض وظيفة مشرف بيع فى شركة دبى للمرطبات

لو حد يقدر يساعدنى ويفدنى عن سمعة الشركة هناك

وجزاكم الله خيرا

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اخوانى المغتربين فى الامارات

جايلى عرض وظيفة مشرف بيع فى شركة دبى للمرطبات

لو حد يقدر يساعدنى ويفدنى عن سمعة الشركة هناك

وجزاكم الله خيرا

أخى الكريم

سؤالك منقوص لم تذكر اية تفاصيل عن عقدك فقط سمعة الشركة

كل شركات الامارات محترمة و القانون يطبق على الصغير والكبير

عموما شركة دبى للمرطبات هى شركة البيبسى وهذا موقعهم الالكترونى

http://www.pepsidrc.com/

بالتوفيق

تم تعديل بواسطة أبو العز

اللهم اني اعوذ بك من الهم والحزن ، واعوذ بك من العجز والكسل ، واعوذ بك من الجبن والبخل ، واعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

اللهم اني اعوذ بك من الكفر والفقر، واعوذ بك من فتنة المحيا والممات ، واعوذ بك من عذاب القبر

اللهم عافني في بدني وعافني في سمعي وعافني في بصري

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      لا تتفاجأوا فى هذا الأسبوع المنتظر أيام 10 و11 و12 ديسمبر الجارى مما ستشهده اللجان الانتخابية ومحيطها فى كلعرض المقال كاملاً
    • 39
      محدش يعني بيتكلم من مصريين المانيا خالص يعني وكان مالهومش وجود , انتو فين في الخلق اللي موجودة هنا بس انا قصدي المصريين الجدعان مش النص الكم اللي بيقول لو شفت مصري اعمل نفسك مش مصري , انا اسف غير مرحب بيكم هنا انا بتكلم علي ولاد بلدي حبايب قلبي اللي والله احسن ناس فعلا انتو فين لا احنا مش متجمعين لااحنا مش معا بعض ,النص كم ياريت مايتكلمش منعا للاحراج اخوكماالمهندس احمد
    • 4,085
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة يا شباب عاوزين عاوزين نجمع المصريين اللى شغالين او المتواجدين فى الكويت
    • Guest كريم
      0
      أنا عملت بطاقة رقم قومي لأختي اللي عندها 16 سنة وبتدرس أولى ثانوي في السعودية، بس اتكتب في البطاقة (بدون عمل). سألت الموظفة إزاي أخلي المهنة (طالبة) لأن ده هيفيدها جداً؟ قالت لازم أروح السفارة وأطلب خطاب أو ختم يثبت أنها بتدرس في الخارج، وأشتري استمارة بطاقة جديدة وأملاها. من فضلكم، إيه الخطوات اللي لازم أعملها؟ وإيه الأوراق اللي هيطلبوها في السفارة؟ ولكم جزيل الشكر.. 
    • 6
      كثير من الزملاء في المنتدى - وأنا واحد منهم - يمكن أن نطلق عليهم مغتربين بالوراثة أو مغتربي الجيل الثاني ... وهم من سافر آباءهم الى دول الخليج للعمل وأصطحبوا معهم عائلاتهم أو من ولدوا هناك ... ثم ظلّ الأبناء في تلك الدول أو عادوا اليها إما للعمل أو مرافقين لأزواجهم. سؤالي هو ... هل تعتقدون بوجود سمات مشتركة بين المنتمين لهذه الفئة من حيث طريقة تفكيرهم واهتماماتهم ونمط حياتهم فرضتها عليهم ظروف نشأتهم في الغربة؟ وهل كانت عودتهم الى الغربة باختيارهم نتيجة لعدم قدرتهم على التأقلم مع الأوضاع في مصر؟
  • أضف...