اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

طلب إستشارة عاجلة

Recommended Posts

الأخوة الكرام يرجى الا تبخلوا على بالمشورة

أنا كنت تعاقدت مع شركة وحصلت على التأشيرة وطلب منى الإنتظار وعدم السفر حتى يتم إبلاغى نظرا لظروف تغيير الموظفين بالشركة و خروج البعض نهائى وقد وجهت عناية الشركة بالمملكة بأنه كى أحصل على إجازة من عملى بمصر يجب إرسال عقد عمل موثق لى و أن حصولى على إجازة من عملى تستغرق من ثلاث لأربع أسابيع

وتم إرسال عقد العمل الموثق بتاريخ 21-11-2011 وهذا يعنى أنى لن أستطيع السفر إلا بعد مرور المدة المذكورة سابقا وعليه تكون مدة التأشيرة ال 90 يوم قدإنتهت فما هى الطريقة المثلى لتمديد التأشيرة لمدة إسبوع أو إسبوعين بحد أقصى حتى أستطيع السفر للمملكة على خير

اللهم أنت ربى لا إله إلا أنت خلقتنى وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما إستطعت أعوذ بك من شر ما صنعت أبوء لك بنعمتك

على وأبوء بذنبى فأغفر لى فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت

رابط هذا التعليق

يا اخى الموضوع ده مش بيدك بيد الشركه اللى انته متعاقد معاها هيا اللى تشوف الحل وتقولك انته مش بايدك حاجه انته تأشيرتك طلعت خلاص وربنا يسهلك

رابط هذا التعليق

الأخوة الكرام يرجى الا تبخلوا على بالمشورة

أنا كنت تعاقدت مع شركة وحصلت على التأشيرة وطلب منى الإنتظار وعدم السفر حتى يتم إبلاغى نظرا لظروف تغيير الموظفين بالشركة و خروج البعض نهائى وقد وجهت عناية الشركة بالمملكة بأنه كى أحصل على إجازة من عملى بمصر يجب إرسال عقد عمل موثق لى و أن حصولى على إجازة من عملى تستغرق من ثلاث لأربع أسابيع

وتم إرسال عقد العمل الموثق بتاريخ 21-11-2011 وهذا يعنى أنى لن أستطيع السفر إلا بعد مرور المدة المذكورة سابقا وعليه تكون مدة التأشيرة ال 90 يوم قدإنتهت فما هى الطريقة المثلى لتمديد التأشيرة لمدة إسبوع أو إسبوعين بحد أقصى حتى أستطيع السفر للمملكة على خير

الاخ الفاضل

هو اصلا مفيش غير حل واحد فقط غير كدا مش تتعب نفسك

انك تسيب التاشيره الا معك تنهتي وتقدم علي الاجاز ومجرد ما تقدم علي الاجازه تلغي التاشيره مره تانيه وترسل للكفي يوكل من جديد للشركه وتعمل كشف طبي تاني مره والله يعني علي دغع مره اخري للمكتب الا بيجيب لك التاشيره

رابط هذا التعليق

طيب يا أستاذ خالد أنا عشان ألغى التأشيرة محتاج خطاب إلغاء من الشركة ولا ححتاج لأيه بالظبط وهل ينفع يعملوه رقم نت على نفس رقم التأشيرة قبل ما ألغى يعنى لحد ما تتلغى التأشيرة أكون عملت التحاليل والكشف ويأخدوا بعد كده الباسبور يلغوا ويدخلوه القنصلية تانى

تم تعديل بواسطة aboueyad alex

اللهم أنت ربى لا إله إلا أنت خلقتنى وأنا عبدك وأنا على عهدك ووعدك ما إستطعت أعوذ بك من شر ما صنعت أبوء لك بنعمتك

على وأبوء بذنبى فأغفر لى فإنه لا يغفر الذنوب إلا أنت

رابط هذا التعليق

الاخ الفاضل

انت مش محتاج اي شي من الشركه خالص لان مكتب العماله هو الا هيلغي ويعل لك كل شي بس زاي ما انت قولت اعمل نت واكشف وبعد كدا هو يلغي والكفيل فقط بعد الغاء التاشيره متاج يوكل المكتب من جديد غير كدا كل الشغل في مصر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...