اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

ايه المستندات المطلوبة عند السفر

Recommended Posts

انا مسافر السعودية ان شاء الله أول مرة

و\طلعت الباسبور والتأشيرة

النهارده بس افتكرت انى لازم اطلع تصريح سفر من التجنيد

فانا عايز أعرف

ايه المستندات (كلها ) اللى لازم اروح بيها المطار

عشان ما اروحش ويقولولى ارجع جيب اللى ناقص

رابط هذا التعليق

ولا مستندات ولا حاجة

تصريح سفر من التجنيد + تصريح عمل من مجلس المدينة الرئيسي للمحافظة بس كدا

تصريح السفر من التجنيد ( محتاج شهادة الجيش فقط الباسبور يكون معاك )

تصريح العمل ( 3 صور خلفية بيضاء + خد الجواز معاك علشان هتصور منة التأشيرة والبيانات + 130 جنية تقريبا )

رابط هذا التعليق

ولا مستندات ولا حاجة

تصريح العمل ( 3 صور خلفية بيضاء + خد الجواز معاك علشان هتصور منة التأشيرة والبيانات + 130 جنية تقريبا )

أول مرة اسمع عن تصريح العمل ده

هو لازم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رجاء الرد بسرعة

رابط هذا التعليق

ولا مستندات ولا حاجة

أول مرة اسمع عن تصريح العمل ده

هو لازم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رجاء الرد بسرعة

اه لازم اوقات كتير بيسال علية في المطار

رابط هذا التعليق

لازم ولا بد طبعا تكون عامله

بيتعمل فى القسم الي تابع ليك

طب بيطلع فى ساعتها ولا بياخد وقت؟؟؟؟؟

معلش يا جماعة محتاج رد سريع

انا مسافر ان شاء الله تالت يوم العيد

وبكرة آخر يوم شغل حكومى فى مصر

أفيدونى اعمل ايه أفادكم الله

رابط هذا التعليق

بيطلع تاني يوم ...بس لو روحت بكرة وشرحت ظروفك ممكن تروح بدري وتاخدة بعدها بساعتين مثلا او تلات ساعات

علي فكرة انا مسافر تالت يوم العيد برضو علي طيران السعودية طيارة 11 الصبح :D

رابط هذا التعليق

بيطلع تاني يوم ...بس لو روحت بكرة وشرحت ظروفك ممكن تروح بدري وتاخدة بعدها بساعتين مثلا او تلات ساعات

رابط هذا التعليق

انا مسافر على شركة طيران العربية من الاسكندرية

الطيارة الساعة 9

توصل بالسلامة ان شاء الله وربنا يوفقك

رابط هذا التعليق

• بعد 7 سنة...

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 8
      اخوة المحاورات السلام عليكم انشاء الله ساكون احد الوافدين الجدد لمدينة الرياض لقد اسعدني كم المعلومات بخصوص السكن و المدارس الموجودة في الباب عن مدينة الرياض و لكن هناك معلومة اود الاستفسار عنها و هي الاوراق المطلوبة لدخول المدارس فس السعودية حاليا ابني موجود باحد مدارس اللغات في مصر و انا انوي ان اقدم له باحد مدارس اللغات في الرياض و عايز اعرف ماهي الاوراق المطلوبة للالتحاق ابني بتلك المدارس حيث انه قادم من مصر و لكم جزيل الشكر
    • 0
      انا عايز ازور مصر بالباسبور الاجنبى. الباسبور المصرى منتهى. عرفت انه بشهادة الميلاد و الباسبور الاجنبى ممكن ادخل من غير مدفع فلوس تاشيره طيب انا غير مطلوب للتجنيد، سؤالى عن سفر من مصر للخارج بالباسبور الاجنبى هل بيسألو عن التجنيد؟ انا فوق الاربعين سنه . هل لازم يكون معايا شهادة الاعفاء من التجنيد   شكرا جدا لاى حد ممكن يجاوب على سؤالى
    • 0
      انا عايز ازور مصر بالباسبور الاجنبى. الباسبور المصرى منتهى. عرفت انه بشهادة الميلاد و الباسبور الاجنبى ممكن ادخل من غير مدفع فلوس تاشيره طيب انا غير مطلوب للتجنيد، سؤالى عن سفر من مصر للخارج بالباسبور الاجنبى هل بيسألو عن التجنيد؟ انا فوق الاربعين سنه . هل لازم يكون معايا شهادة الاعفاء من التجنيد   شكرا جدا لاى حد ممكن يجاوب على سؤالى
    • 0
      يحمل المسافرون القادمون إلى دولة الإمارات العربية المتحدة عبر مطارات دبي، الثلاثاء، ذكرى جميلة تؤرخ وصول "مسبار الأمل" الذي أطلقته الإمارات قبل حوالي 7 أشهر نحو كوكب المريخ في أول مهمة فضائية علمية عربية لاستكشاف الكواكب، وفقاً لما ذكره الموقع الرسمي للمكتب الإعلامي لحكومة دبي. View the full article
    • 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN)-- سيحمل المسافرون القادمون إلى دولة الإمارات العربية المتحدة عبر مطارات دبي الثلاثاء ذكرى جميلة تؤرخ وصول مسبار الأمل الذي أطلقته الإمارات قبل حوالي سبعة أشهر نحو كوكب المريخ في أول مهمة فضائية علمية عربية لاستكشاف الكواكب، وفقاً لما ذكره الموقع الرسمي للمكتب الإعلامي لحكومة دبي. وبالتزامن مع وصول مسبار الأمل إلى مداره حول الكوكب الأحمر، وبدء مهامه العلمية، سيجد زوار الدولة والقادمين عبر مطارات دبي "ختم المريخ" الأول من نوعه في العالم،... View the full ar
  • أضف...