اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

الأهلي هوه هوه بيكسب بره وجوه

se_ Elsyed

Recommended Posts

صديقي اللدود س س rs:

نفسي مرَّة واحدة أبعت لك sms أرد بيها على اللي بتبعتهم لي بس فرقتك مش مدياني الفرصة :rolleyes:

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

• الردود 196
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

صديقي اللدود س س  :)

نفسي مرَّة واحدة أبعت لك sms أرد بيها على اللي بتبعتهم لي بس فرقتك مش مدياني الفرصة rs:

اللي ماحدش يعرفه إن محبط وموديست بيكلفوني SMS غالي قوي .. فبصراحة ما بقيتش ملاحق عليهم رسايل بعد كل فضيحة للزمالك ... :)

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...
صديقي اللدود س س  rs:

نفسي مرَّة واحدة أبعت لك sms أرد بيها على اللي بتبعتهم لي بس فرقتك مش مدياني الفرصة :)

شكل بتوع شركة الإتصالات غضبانين عليك يا موديست ومش عايزين يدوك فرصة ..

أعتذر عن عدم التعليق على مباراة الاهلي الأخيرة أمام الإتحاد لغيابي لظروف خاصة ..

بس أستطيع أن أضع لها عنوان واحد فقط وهي أنها " لم تكن مباراة كؤرة قدم .. بل كانت مباراة بالية إيقاعي " نظراً لخفة ورشاقة جميع لاعبي الأهلي وبصراحة أمتعونا وظبطونا ..

- اما مباراة الزمالك بالأمس أما طلائع الجيش فهي أستمرار لمهازل النادي اللي من غير صحاب ونجوم إنطفئت وأصبحوا مش محصلين لمبة نمرة 10 سهاري ومافيهاش جاز كمان .. حد يصدق إن بطل الدوري عن جدارة الموسم الماضي يصل الفارق بينه وبين الاهلي إلى 21 نقطة وإمتى ؟ في الأسبوع السابع عشر ..

ده الاهلي في عز أزمته كان متماسكاً وكان ينافس حتى النهاية ولم يرمي الفوطة الصفرا مثلما يفعل النادي الزمالك الآن ..

الغريب بقى في اللاعب المصري إنه بيبقى لاعب دولي وبقى له 100 سنة بيلعب يعني المفروض حتى لو جاله مدرب زبالة وإنتهازي زي كابرال المفروض اللاعب ده ما يحتاجش مدرب ويُبدع ويلعب بدون مدرب .. زي عبد الحليم على وحازم وجمال ومدحت عبد الهادي وطارق السعيد وباقي لاعبي نادي الزمالك ... وهل غياب بشير التابعي يخلي الدفاع شوربه كده وكل من هب ودب أحرز اهداف في الزمالك هذا الموسم ؟ ( 17 هدف في 17 مباراة .... بيتهيألي عمرها ما حصلت )

وبعدين إيه سن اليأس اللي وصل له لاعبي الزمالك ده ؟ هما ناسيين إنهم بيلعبوا في البطولة العربية ولسه كاس مصر وأفريقيا .. يعني مجرد خسارة الدوري ليس نهاية العالم .. وممكن بطولة كبيرة زي بطولة أفريقيا تفتح آفاق واسعة أمام اللاعبين وتنقلهم للعالمية وذلك باللعب في بطولة العالم للأندية التي ستقام في اليابان العام القادم وسيشترك فيها الفائز ببطولة أفريقيا للأندية هذا العام ... والفلوس هاتبقى بالهبولي والنادي اللي هايشترك هايعوض القديم والجديد .

رابط هذا التعليق

صديقي اللدود س س  rs:

نفسي مرَّة واحدة أبعت لك sms أرد بيها على اللي بتبعتهم لي بس فرقتك مش مدياني الفرصة :)

شكل بتوع شركة الإتصالات غضبانين عليك يا موديست ومش عايزين يدوك فرصة ..

أعتذر عن عدم التعليق على مباراة الاهلي الأخيرة أمام الإتحاد لغيابي لظروف خاصة ..

بس أستطيع أن أضع لها عنوان واحد فقط وهي أنها " لم تكن مباراة كؤرة قدم .. بل كانت مباراة بالية إيقاعي " نظراً لخفة ورشاقة جميع لاعبي الأهلي وبصراحة أمتعونا وظبطونا ..

- اما مباراة الزمالك بالأمس أما طلائع الجيش فهي أستمرار لمهازل النادي اللي من غير صحاب ونجوم إنطفئت وأصبحوا مش محصلين لمبة نمرة 10 سهاري ومافيهاش جاز كمان .. حد يصدق إن بطل الدوري عن جدارة الموسم الماضي يصل الفارق بينه وبين الاهلي إلى 21 نقطة وإمتى ؟ في الأسبوع السابع عشر ..

ده الاهلي في عز أزمته كان متماسكاً وكان ينافس حتى النهاية ولم يرمي الفوطة الصفرا مثلما يفعل النادي الزمالك الآن ..

الغريب بقى في اللاعب المصري إنه بيبقى لاعب دولي وبقى له 100 سنة بيلعب يعني المفروض حتى لو جاله مدرب زبالة وإنتهازي زي كابرال المفروض اللاعب ده ما يحتاجش مدرب ويُبدع ويلعب بدون مدرب .. زي عبد الحليم على وحازم وجمال ومدحت عبد الهادي وطارق السعيد وباقي لاعبي نادي الزمالك ... وهل غياب بشير التابعي يخلي الدفاع شوربه كده وكل من هب ودب أحرز اهداف في الزمالك هذا الموسم ؟ ( 17 هدف في 17 مباراة .... بيتهيألي عمرها ما حصلت )

وبعدين إيه سن اليأس اللي وصل له لاعبي الزمالك ده ؟ هما ناسيين إنهم بيلعبوا في البطولة العربية ولسه كاس مصر وأفريقيا .. يعني مجرد خسارة الدوري ليس نهاية العالم .. وممكن بطولة كبيرة زي بطولة أفريقيا تفتح آفاق واسعة أمام اللاعبين وتنقلهم للعالمية وذلك باللعب في بطولة العالم للأندية التي ستقام في اليابان العام القادم وسيشترك فيها الفائز ببطولة أفريقيا للأندية هذا العام ... والفلوس هاتبقى بالهبولي والنادي اللي هايشترك هايعوض القديم والجديد .

الزميل موديست يعتذر عن الرد لأسباب صحية ill.gif.... حيث ان ضغطه يواصل الارتفاع منذ بداية الموسم الحالي حتى وصل إلى رقم قياسي يصعب عليه تحمُّله temperature.gif

و حسب شهود العيان فقد شوهِد المدعو مساء أمس " في مشهد تكرر منه كثيراً منذ اكتوبر الماضي " في شوارع جدة هائماً على وجهه يهذي بكلمات غير مفهوم منها إلا "منكم لله .. فضحتونا"

وقف الخلق ينظرون جميعا ... كيف أبني قواعد المجد وحدي

وبناة الأهرام في سالف الدهر ... كفوني الكلام عند التحدي

أنا تاج العلاء في مفرق الشرق ... ودراته فرائد عقدي

إن مجدي في الأوليات عريق ... من له مثل أولياتي ومجدي

أنا إن قدر الإله مماتي ... لا ترى الشرق يرفع الرأس بعدي

ما رماني رام وراح سليماً ... من قديم عناية الله جنده

كم بغت دولة عليّ وجارت ... ثم زالت وتلك عقبى التحدي

إنني حرة كسرت قيودي ... رغم أنف العدا وقطعت قيدي

أتراني وقد طويت حياتي ... في مراس لم أبلغ اليوم رشدي

أمن العدل أنهم يردون الماء ... صفوا وأن يكدر وردي

أمن الحق أنهم يطلقون الأسد منهم ... وأن تقيد أسدي

نظر الله لي فارشد أبنائي ... فشدوا إلى العلا أي شد

إنما الحق قوة من قوى الديان ... أمضي من كل أبيض وهندي

قد وعدت العلا بكل أبي ... من رجالي فانجزوا اليوم وعدي

وارفعوا دولتي على العلم والأخلاق ... فالعلم وحده ليس يجدي

نحن نجتاز موقفاً تعثر الآراء ... فيه وثمرة الرأي تردى

فقفوا فيه وقفة حزم ... وارسوا جانبيه بعزمة المستعد

رابط هذا التعليق

إبننا العزيز موديست ... إرجع عشان خاطر بابا ... طب عشان خاطر ماما اللي بتعملك برام البامية باللحمه الضاني اللي بتحبه ... طب إرجع إحنا خلاص هاندبح مرتضى منصور على العيد بدل الخروف ...

وهكذا تفقد الأوساط الرياضية مشجعي رياضة كرة القدم الواحد تلو الآخر بسبب هذا الكائن الهلامي المدعو الزمالك ..

فبعد ان فقدنا إبننا أفيونة في ظروف غامضة بعد مبارة الزمالك أمام الأهلي في الدور الأول ، وتحوم الشبهات حول قيامه بمحاولة إنتحار بتناوله جرعة زائدة من اللحمة الأثيوبية مما أدى إلى إرتفاع في نسبة البهاريز بالدم والتي أدت بدورها إلى حالة من اللاوعي الشعوري المنبثق عن الكيان الداخلي لجدار المعدة .

و ها هو موديست على وشك فقدان أخر تُمن في عقله بسبب فضايح الزمالك المستمرة ...

رابط هذا التعليق

انتقل الى رحمه الله تعالى المغفور له نادى الزمالك للالعاب الرياضيه والعزاء فى بيت العيله الكائن فى شارع 26 يوليو بميت عقبه

هذا ومن المعلوم ان المغفور له قد انتقل الى رحمه لله بعد صراع طويل مع المرض وبعد محاولات مضنيه لعلاجه الا ان العلاج لم ياتى باى نتيجه ملحوظه نظرا للتاخر التام فى الحاله ورفض الجسم التام للعلاج وتمنى اسره المريض من كبير العيله الى نائبه فى استمرار الوضع على ما هو عليه حتى يتوفى المريض ويرثون التركه المبهره

وقد تحقق لهم المراد وتوفى المريض مسموم نعم مسموم فلقد سمه كبير عيله هوونائبه لكن كل منهم بطريقته الخاصه

من المعلوم ان الاطباء اختلفوا فى توضيح اسباب الوفاه المفاجأه فقد كان سليم البدن معافى فى اوج صحته وذلك منذ اربع اشهر فقط وفجأه بدا انهيار الاعضاء مما ادى الى الوفاه المنتظره ومن المعلوم ان كان هناك عولمل خارجيه ساهمت فى التعجيل بالوفاه مثل محاولات المعلم الكبير المعصوم من الخطا المنعم بالرأى السديد ذو بعد النظر فى حل مشكلات الكره المصريه

فقد لهذا الكائن دورا رئيسيا فى معظم ما حث مما ادى التعجيل بالوفاه ولتخلص من هذا المريض

والعزاء مره ثانيه فى شارع 26 يوليو ويمتنع كل من يرتدى فانله حمراء من الحضور وترفض التلغرفات مقدما منه ولا شكر ولا عفوا منهم fty:: mfb: bk: :) cr((: fty::

تم تعديل بواسطة theblackpirate2005

وكما قال سعد زغلول مفيش فايده

رابط هذا التعليق

والعزاء مره ثانيه فى شارع 26 يوليو ويمتنع كل من يرتدى فانله حمراء من الحضور وترفض التلغرفات مقدما منه ولا شكر ولا عفوا منهم fty::  mfb:  bk:  :) cr((:  fty::

الواجب برضوا نذكر محاسن موتانا

ما هو المشكلة إن المرحوم ماكنش له محاسن خالص B)

رابط هذا التعليق

يا سى السيد

قلنا العزاء مرفووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووض من كلمن يرتدى فانله حمرا من بتوع الهنود الحمر cr((:

وكما قال سعد زغلول مفيش فايده

رابط هذا التعليق

واخيراً توقفت إنتصارات الأهلي على تعادل مع المصري البورسعيدي .. بعد مبارة غريبة كانت النتيجة المنطقية فيها هي 15-0 وكم هائل من الفرص المؤكده الضائعة ولكن " العبرة بالنتيجة النهائية "

ووصل الأهلي إلى النقطة رقم 52 بفارق 20 نقطة عن الإسماعيلي الثاني و 22 نطقة عن الزمالك الثالث .

والجدير بالذكر بإن الزمالك لقى هزيمته الرباعة أمام حرس الحدود بإستاد الإسكندرية 0-1 ليتجمد رصيده عند 30 نقطة ، على حين فاز الإسماعيلي على البلدية 1-0 لينتزع المركز الثاني من الزمالك ويصل إلى النقطة رقم 32 .. بينما خسر ثالثهم إنبي من غزل المحلة 1-0 ليتجمد رصيده عند 29 نقطة رافضاً رافضاً قاطعاً كل مساعدات الزمالك له لكي يتقدم خطوة للأمام .

رابط هذا التعليق

الأهلي قاب قوسن أو أدنى من الإحتفال رسمياً بالفوز بدرع الدوري ... وحاسس إنها هاتكون في مباراة الزمالك والإسماعيلي التي ستنتهي بإذن الله بالتعادل ..

فقد فاز الأهلي بالأمس على بلدية المحلة بهدفين مقابل هدف على أرض الأخير ..

بعد عرض باهت وأستهتار من جانب لاعبي الأهلي وقرار خطأ من جانب إدارة الاهلي بإيقاف محمد شوقي مباراتين وكان يُمكن الإكتفاء بمبلغ الخمسين ألف الغرامة الموقعة عليه نتيجة سفره بدون إذن .. ولكن سيتضح هذا في مباراة الزمالك حيث إنه لاعب من العيار الثقيل في وسط الملعب ...

وكان هدف الفوز للأهلي نتيجة ضربة جزاء صحيحة ( سامع يا محبط .... ضربة جزاء صحيحة ... صحيحة .... صحيحة ) في الوقت بدل الضائع نتيجة تقمص لاعب بلدية المحلة لدور لاعب جودو وأسقط عماد متعب بلمس الأكتاف داخل المنطقة ..

وبالطبع سارع الزملكاوية بالإدانة والشجب والتنديد .. وكأن لاعبي الأهلي لابد أن يُذبحوا ذبح البعير أمام الجميع وعلى الهواء مباشرة لكي يتم إحتساب ضربات جزاء لهم ..

لكن مش مهم وليفعل الزملكاوية ما يفعلونه فكل ده تنفيس عن خيبتهم اللي نتمنى إن ما توصلش الحالة بهم إنهم يفرقعوا من الغيظ ...

ولكن موعدنا يوم 12/2 يا كتاكيت ... فالدوري كله كوم والماتش ده كوم ....

مين يعادينا ها ها في أراضينا ها ها

رابط هذا التعليق

انا مش فاهم مين اللى بيقول ان ضربة الجزاء مش صحيحة

ده لاعب البلدية اخد عماد متعب واحد سوبرسوفليكس ميعرفش يعمله كرم جابر <_<

رابط هذا التعليق

دى مش ضربة جزاء ده فيلم عربى اولا الاستاذ عماد لامواجه مرمى ولا فى اى خطوره وبالعقل كده هيوقعوا علشان يديله ضربة جزاء معلش صعبه شويه وزى البرئ الطيب عماد اللى ضرب الحارس وكسر وشه والكوره بعيد عن وشه وماسكها فى ايده يعنى لو على الكوره هتبقى الخبطه فى اليد مش الوش ويعينى ده مش قصده جاب له عاهه مستديمه غصب عنه وحتى لم يقال له عيب ياعمده عيب ياحبيبى لكن كله يهون عشان الاهلى يكسب بره وجوه وعمنا سى السيد ينبسط

رابط هذا التعليق

ليه كده يا دكتور مطحون .. ده أنا بأحبك ...

h):

عامة هناك برامج رياضية للصبح ونشوف رأي الحُكام ...

لكن خلينا نتفق على عدة أشياء :

1- عماد متعب كان يستحق إنذار في الكورة اللي أشترك فيها مع حارس المرمى .. لكن بالله عليك هل عرفت عنه أو سمعت إنه لاعب بلطجي ومثير للشغب وبالتالي ممكن يتعمد أذية حد ؟ ... وعلى قناة النيل للرياضة بعد المبارة مباشرة إستضافوا حارس المرمى وقال بصريح العبارة إن عماد من اعز أصدقائه في منتخب الشباب وإنه لا يُمكن ان يتعمد أذيته.. أي أن صفة العمد يا حضرات القضاة ليست متوفرة في الجريمة .

2- هل لما الماتش يخلص ويبقى عندنا مثلاً 5 دقائق وقت بدل ضائع .. هل يعني ذلك ألا يتحتسب الحكم أي عدد من ضربات الجزاء الصحيحة بسبب إنه خلاص الماتش خلص ويا حرام ده الفريق الثاني بيصارع الهبوط وما إلى ذلك ؟

3- إشمعنى مع الاهلي موجوده الحساسية والهرش والحاجات دي :lol: ؟ يعني لازم يا دكتور اللاعب المنافس يطلع خنجر مسموم ويضرب به مهاجم الاهلي عشان تتحسب ضربة جزاء ؟

رابط هذا التعليق

الله انا كمان بحبك جدا لكن منظر الحارس فعلا حاجه صعبه وانا من وجهة نظرى ان فيها تعمد لبعد الكوره عن وجه الحارس ربما اكون غلطان لكن اختلاف الراى لا يفسد للحب قضيه مع خالص تقديرى لسيادتكم

رابط هذا التعليق

مبروك ياعمنا سى الســــيد .... بالدورى البطولة المفضلة للنادى الاهلى ...

انفض المولد السنة دى بدرى .... قبل ميعاده ب 7 أسابيع ...

عقبال كل سنه ان شاء الله ...

رابط هذا التعليق

الله يبارك فيك يا عم نجمة البحر ..

والله دي حاجات بسيطة وأدي المرة الثلاثين اللي ناخد فيها الدوري .. وأهو كله عشان مصر .

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...