اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تسقط 6 ابريل .. يسقط العملاء الخونة . كوميديا سوداء

Simba

Recommended Posts

كلنا بنحب البلد

ومين بس ما يحبهاش

بس كل تيار بقي شايف اللي قدامه مسخ

اللي بيشكك يمكن اكتر وطنية من الطرف التاني بس مغيب والطرف التاني مش بيساعد ان حد يفهمه

كله بيخون في كله

http://www.youtube.com/watch?v=S5kW_pBempQ&feature=related

يا سلام لو حكومتنا الرشيدة تعمل الحد الادني 1200 جنيه ورقابة مشددة علي الاسعار علشان المواطن البسيط يحس ان فعلا الثورة دي كانت حاجة حلوة

صحيح الحد الادني مالوش ادني علاقة بالفيديو

لكن اقصد ليه سايبين الناس كلها تخون في بعضها

انا شفت الفيديو

ضحكت بحسرة

رابط هذا التعليق

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

الفاضل architect

لا يوجد ادني شك ان شباب 6 ابريل هم و جميع شباب الحركات الأخري همهم الأول هو مصر .. تصحيح مسارها الأجتماعي و السياسي ...

مثلنا هنا جميعآ ... كلآ منا له طريقه و لكن الهدف النهائي واحد .

تحفظي الوحيد علي 6 ابريل هو اسلوب حضرتك في التعبير عنها علي الأقل هنا في المحاورات .. فهذا ما يخصنا في النهاية ..

عرفتك قلم رشيق .. مهذب ... متواضع يجنح الي السلم و لا يسعي الي خلافات ...

و لكن هذا القلم ابحث عنه الآن و لا أجده .. فلقد حل محله ما استطيع ان اشبهه بفتوة حارات نجيب محفوظ ...

تهديد و ووعيد دائم .. سخرية و استهانة ... استخدام مصطلحات قد اتفهمها من شاب بلطجي يريد لفت الأنظار اليه. و لكني لا أتخيلها من من هو المفروض ممثل لحركة سياسية تبحث عن صالح الوطن .. ارتداء ثياب الزعامة الكاذبة التي هي آخر ما يحتاجه وطننا الآن ...

الم تتسائل مرة لماذا تغيرت مشاعر كثيرين معك .. هؤلاء الذين يومآ ما صوتوا في صالحك لتحصل علي اشارة مميزة في المحاورات ... ما الذي جد كي تفقد رصيدآ كبيرآ من اعجابهم هذا .. ما الذي جد كي تجبرفريق المشرفين علي حذف تعليقات لحضرتك و ما يواكبها من اجراءات ادارية ..

تلك رسالة من زميل لحضرتك في المحاورات يأمل ان تغير قليلآ من اسلوب لم نعرفك فيه ... و هو اسلوب ليس في صالح الحركة التي تمثلها اطلاقآ...

حتي العنف اذا تم اجبارنا عليه يمكن ان يكون في اطار من الفروسية ...

اتمني ان تتفهم المغزي الحقيقي لرسالتي تلك ( و التي لا انتظر ردآ عليها ) و ان لا تأخذها كهجوم شخصي .. فنحن في النهاية لسنا اكثر من حروف تعبر عن آمالنا ...

أعتذر للفاضل سيمبا علي الخروج عن فكرة الموضوع الرئيسية ...

كل اللي حيلتي زمزمية أمل... و إزاي تكفيني لباب القبر

"صلاح جاهين"

رابط هذا التعليق

اوك يا سكوربي

وفعلا الواحد حماسه خلاه يفقد احيانا فضيلة الصبر وسعة الصدر واللي كان ممكن في ثواني تكسب كل الخصوم الى صفك وتجعلهم يؤمنون بمبادئك

عموما عفى الله عما سلف واحنا ولاد النهارده

ومحتاج رأيك السديد في موضوع الدائره البيضا واديني لا جبت سيرة فصيل معين ولا نسبت الفضل لنفسي

ومادام فتحت الموضوع انا بطبعي غير كده خالص على فكره لكن كثرة الخصوم كما تعلم انت تستفز روح المقاتل

لكني اكتشفت الآن ان روح النبي صاحب الرساله المفاوض هي التي تربح في النهاية

نفسي ابتدي مع الجميع وانت بالذات صفحه جديده ونرجع حبايب وصوحاب زي زمان

ان شاء الله

رابط هذا التعليق

وانا راجع في باص الشغل

اللي في الباص بعد ما غسلوا المخلوع وابنه وكانوا قارفين الشعب

اذا فجأة هما كمان بيشتموا في 6 ابريل

وواحد في اخر الباص بيقول ايه 6 ابريل دول شوية بلطجية مع انه من ثواني كان بيشكر في الثورة

واذ فجأة أنا اتغظت مش حب في 6 ابريل ولا حاجة بس انا مش بحب التشكيك في اي حد وقولت له انت تعرف الحركة دي بدأت امتي

قال بثقة المحللين السياسين آه في عز الثورة

يايلا خير برامج التوك شو عملت احلي شغل :happy:

رابط هذا التعليق

العيب مش في الإعلام

العيب في محدودي التفكير اللي مش قادر يربط الاحداث ببعضها

المفروض اللي بيفهم لما يلاقي ابناء مبارك وآسفين ياريس محروقين اوي من حد وحيموتوا م الغيظ

لو عنده ذرة عقل يربط فورا اطراف الصورة بعضها ببعض

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...