اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

محاصرة المتظاهرين في العباسية لحد امتى؟؟

Recommended Posts

مش عارف بجد المتظاهرين من امبارح متحاصرين في العباسية ودلوقتي بلجية العين يضربوا فيهم ويرموا قنابل مولوتوف عليهم وهما عاوزين يخرجوا ويرجعوا الميدان بس كل الطرق مقفولة ونازلين فيهم ضرب

عايزة تبكي ياما على حالي؟؟

ابكي على حالي وشوفي ملامحي

ابكي على حالي وانا جندي مقتول برصاص الصهاينة على الحدود

ابكي على حالي لما هان عليهم دمي وتعب جدود الجدود

ابكي على حالي لما مدوا ايدهم لليهود

ابكي على حالي في الوضع الحالي

رابط هذا التعليق

الناس دى بتفكرنى بمبارك كل حسابتهم غبيه يعنى يروحوا العباسيه فى وقت البلد كلها مخنوقه منهم ووصلوهم لمستوى من الكراهيه ليهم ولكل من له علاقه بالتحرير الناس فى العباسيه بتعيش يوم بيوم ومش ناقصيين يتخرب بتهم علشان مطالبلب الناس حاسه انها لن تنتهى بلا سقف وبلا منطقوحاسيين انهم ضد الناس والشعب رجاء اى حد يبلغ اللى اغسمهم ثوار انهم لا ثوار ولا حاجه وان مش كل البلد اللى مش معاهم بلطجيه وبلاش تلاعب باقوات الناس لان التحرك الشعبى هيكون عليهم مش ليهم

رابط هذا التعليق

الناس اللى فى العباسية اللى رايحين عند مقر المجلس الاعلى للقوات المسلحة فى وزارة الدفاع

وزارة الدفاع يعنى الدولة المفروض دى خط احمر يعنى ممنوع الاقتراب منها

تم تعديل بواسطة مصطفى يونس
رابط هذا التعليق

الناس دى بتفكرنى بمبارك كل حسابتهم غبيه يعنى يروحوا العباسيه فى وقت البلد كلها مخنوقه منهم ووصلوهم لمستوى من الكراهيه ليهم ولكل من له علاقه بالتحرير الناس فى العباسيه بتعيش يوم بيوم ومش ناقصيين يتخرب بتهم علشان مطالبلب الناس حاسه انها لن تنتهى بلا سقف وبلا منطقوحاسيين انهم ضد الناس والشعب رجاء اى حد يبلغ اللى اغسمهم ثوار انهم لا ثوار ولا حاجه وان مش كل البلد اللى مش معاهم بلطجيه وبلاش تلاعب باقوات الناس لان التحرك الشعبى هيكون عليهم مش ليهم

اقول لك على سر ميعرفهوش غير المعتصمين فى التحرير؟

المعتصمين فى التحرير انفسهم زهقوا و حسوا انهم فشلوا - ايا ما كانوا بقى 6 ابريل ولا غيرهم - لانهم كانوا فاكرين انهم هيعملوا مليونية جامدة قوى و يستغلوها ضد المجلس.. و لكن الموضوع بقى زى اللعبة البايخة اللى بدأت تفقد مصداقيتها.

التصرفات الغبية دى هى اللى هتضيع هيبة ميدان التحرير و تفقده اى مكسب.

و على فكرة على لسان المعتصمين نفسهم... كانوا بيسألوا بعض امبارح احنا اللى بنعمله ده صح ولا غلط.. يعنى هما نفسهم مش متأكدين من موقفهم!!

رابط هذا التعليق

هو سؤال برئ كده علي الماشي

ازاي الجيش يسمح بوجود مدنيين شايلين سيوف وشوم بحجة انهم لجان شعبية :blink:

تم تعديل بواسطة Simba
رابط هذا التعليق

مش عارف بجد المتظاهرين من امبارح متحاصرين في العباسية ودلوقتي بلجية العين يضربوا فيهم ويرموا قنابل مولوتوف عليهم وهما عاوزين يخرجوا ويرجعوا الميدان بس كل الطرق مقفولة ونازلين فيهم ضرب

اللي يخرج من داره يتقل مقداره

دي غلطة كبيرة عملوها لكن ملحوقة لما يرجعوا لدارهم وخيامهم

(.....إِنْ أُرِيدُ إِلاَّ الإِصْلاَحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللّهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ) (هود : 88 )

رابط هذا التعليق

مراسل الجزيرة بيقول

انهم ممكن يخرجوا من شارع رمسيس في منطقة معينة

يعني مش محاصرة بالمعنى المفهوم

لالا يا اخت بينك رووز هما متحاصرين من امبارح ولسه من نص ساعة لع بيان من القوات المسلحة انهم هايفتحوا ليهم مخرج امن

رابط هذا التعليق

يا أخ مطحون الناس كانت رايحة في مظاهرة سلمية للتأكيد على الطلبات وعشان الاعتقالات اللي حصلت في السويس والاسكندرية

تعرف اكتر واحد في موقعة الجمل اخد حكم خمس سنين؟؟

ياترى ده قصاص؟؟

فين الاحكام العسكرية وان البلطجة هاتبقى مؤبد واعدام؟؟

رابط هذا التعليق

الناس اللى فى العباسية اللى رايحين عند مقر المجلس الاعلى للقوات المسلحة فى وزارة الدفاع

وزارة الدفاع يعنى الدولة المفروض دى خط احمر يعنى ممنوع الاقتراب منها

صح انا معاك بس بقى يبقى الاول كنا نقول ان مبارك الريس والريس يعني الدولة يعني خط احمر يبقى مكناش نثور ضده

رابط هذا التعليق

اقول لك على سر ميعرفهوش غير المعتصمين فى التحرير؟

المعتصمين فى التحرير انفسهم زهقوا و حسوا انهم فشلوا - ايا ما كانوا بقى 6 ابريل ولا غيرهم - لانهم كانوا فاكرين انهم هيعملوا مليونية جامدة قوى و يستغلوها ضد المجلس.. و لكن الموضوع بقى زى اللعبة البايخة اللى بدأت تفقد مصداقيتها.

التصرفات الغبية دى هى اللى هتضيع هيبة ميدان التحرير و تفقده اى مكسب.

و على فكرة على لسان المعتصمين نفسهم... كانوا بيسألوا بعض امبارح احنا اللى بنعمله ده صح ولا غلط.. يعنى هما نفسهم مش متأكدين من موقفهم!!

والله انا نفسي بدأت اسال اذا الثورة كانت صح ولا لا

انا بفكر انزل مصطفى محمود واقول انا اسف يا مبارك ويا عادلي

احنا وصلنا لفين من بعد الثورة؟؟؟

انا شايف اننا رايحين للأسواء

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...