اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

سوزان تصاب بانهيار عصبى وبكاء مستمر مما منع إجراء عملية القسطرة

Recommended Posts

لقاهرة:- أكد الدكتور عادل عدوى مساعد وزير الصحة للطب العلاجى أن عملية القسطرة التشخيصية والعلاجية للقلب التى تم تحديد إجرائها اليوم الأحد فى تمام الساعة التاسعة مساء لسوزان مبارك بمستشفى شرم الشيخ لم يتم اجراؤها.

وقال ان الدكتور مارين عكاشة أستاذة أمراض القلب بالمستشفى توجهت لإجراء القسطرة للمريضة إلا أنه استحال ذلك بسبب عدم استقرار الحالة وإصابة سوزان ثابت بارتفاع مفاجىء فى ضغط الدم حيث بلغ 190 على 120 كما أصيبت بحالة انهيار واضطراب عصبى شديد وبكاء مستمر مما يترتب عليه ارتفاع من نسبة الخطورة في حال إجراء عملية القسطرة.

وقررت الطبيبة تأجيل إجراء عملية القسطرة لحين تحسن حالتها واستقرارها، ووصفت أدوية علاجية للمساعدة فى تجاوز تلك المرحلة الحرجة ونصحت بعرضها على طبيب أمراض نفسية وعصبية.

http://www.gn4me.com/gn4me/details.jsp?artId=3953689

رابط هذا التعليق

لاحول ولا قوةالا بالله

"قل اللهم مالك الملك تؤتي الملك من تشاء و تنزع الملك ممن تشاء..و تعز من تشاء و تذل من تشاء"

ان كان الخبر صحيح فعلا..مش محاولة لإستمالة القلوب للتعاطف معها

يبقي ربنا يشفيها..ويشفي مرضي المسلمين..هي بالتأكيد في موقف عمرها ما تخيلت انها ممكن تتحط فيه في يوم من الأيام..

تخيل دي من كام شهر كانت تلقب بالسيدة الأولي في مصر..وكان الكل تحت أمرها و رهن اشارتها..

نحن لا نشمت بدا في مرض أو موت..و لكن حتي الشامتين لابد أن نعذرهم..رغم أن هذه المفروض ليست من أخلاقنا..بس برضه نعذرهم..أنهم ممكن يكونوا شافوا حاجات احنا ما شفناهاش

أحد المشايخ كان يبكي و هو يحكي خروج زين العابدين بن علي من تونس..طبعا..هو مش بيبكي عليه..بس بيبكي من الموقف..و من الموعظة..كان بيقول :

سبحان الملك..رئيس دولة..عمال يلف بطيارته في الجو..و مش لاقي بلد ترضي تاخده..سبحان الله الذي يعز من يشاء و يذل من يشاء

تم تعديل بواسطة Alattar

(( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ))

رابط هذا التعليق

لاحول ولا قوةالا بالله

"قل اللهم مالك الملك تؤتي الملك من تشاء و تنزع الملك ممن تشاء..و تعز من تشاء و تذل من تشاء"

ان كان الخبر صحيح فعلا..مش محاولة لإستمالة القلوب للتعاطف معها

يبقي ربنا يشفيها..ويشفي مرضي المسلمين..هي بالتأكيد في موقف عمرها ما تخيلت انها ممكن تتحط فيه في يوم من الأيام..

تخيل دي من كام شهر كانت تلقب بالسيدة الأولي في مصر..وكان الكل تحت أمرها و رهن اشارتها..

نحن لا نشمت بدا في مرض أو موت..و لكن حتي الشامتين لابد أن نعذرهم..رغم أن هذه المفروض ليست من أخلاقنا..بس برضه نعذرهم..أنهم ممكن يكونوا شافوا حاجات احنا ما شفناهاش

أحد المشايخ كان يبكي و هو يحكي خروج زين العابدين بن علي من تونس..طبعا..هو مش بيبكي عليه..بس بيبكي من الموقف..و من الموعظة..كان بيقول :

سبحان الملك..رئيس دولة..عمال يلف بطيارته في الجو..و مش لاقي بلد ترضي تاخده..سبحان الله الذي يعز من يشاء و يذل من يشاء

الحقيقة يا أخى انا من الشامتين فى جميع اركان النظام *** ,ثم ان خلافنا مع النظام البائد ليس خلافا عاديا بل هى عداوة فى الدين اساسا

كم حاربوا الاسلام داخليا و خارجيا ؟ و كم خربوا صحة المواطنين و خبروا البلد عمدا و ليس جهلا ,, هم اكبر من مجرد شله حرامية

احسب و الله اعلم انها دعوات المظلومين فى مصر و غزة

رابط هذا التعليق

هى ايه حكاية العيلة دى كل ما نييجى ننقل حد للسجن يقول قلبى قلبى قلبى .....

ماكانت قاعده بتدلع نفسها فى شرم جنب المعزول ....وقبلها كانت بتحضر الدلوعة علشان يقعد على انفاسنا

ودلوقت قلبها وجعها امال قلبونا احنا تعمل ايه

كام ام قلبها وجعها من العيلة دى وكام اب وكام واحد جابوا له احباط وساب مصر كلها علشان مايشوفش الخلق دى

ودلوقت قلبك وجعك مش عارف اقول ايه

حسبنا الله ونعم الوكيل

يا قدس يا سيدتي معذرة فليس لي يدان ،

وليس لي أسلحة وليس لي ميدان ،

كل الذي أملكه لسان ،

والنطق يا سيدتي أسعاره باهظة ، والموت بالمجان ،

سيدتي أحرجتني، فالعمر سعر كلمة واحدة وليس لي عمران ،

أقول نصف كلمة ، ولعنة الله على وسوسة الشيطان ،

جاءت إليك لجنة، تبيض لجنتين ،

تفقسان بعد جولتين عن ثمان ،

وبالرفاء و ا لبنين تكثر اللجان ،

ويسحق الصبر على أعصابه ،

ويرتدي قميصه عثمان ،

سيدتي ، حي على اللجان ،

حي على اللجان !

رابط هذا التعليق

بصرف النظر عن الشماتة او غيرها

المهم الدرس

لكن

هل مثل هذه الاخبار نصدقها؟؟؟؟

اشمعنا الاتنين دول الاي واخدين المستشفى لوكاندة ومريحين على الاخر والسلطات متخذة دي سبب انه حالتهم مش مستقرة

بصراحة الكلام ده حاسس انه مش حقيقي وشكل الموضوع هيقف عند هذه المرحلة لاهيكون هناك سجن ولايحزنون

نتمنى شفافية اكثر لان كده هنصدق ان حسني وحرمه المصون بعيدا عن اي سجن

رابط هذا التعليق

انا شايف انها حاجه طبيعية جدا - انت لو معاك 100ج وو قعت منك تقعد طول النهار مقهور عليها

فما بالك و هم كانوا ملوك و ملكات فى ايام معدودات اتبدل الحال .. سبحان الله

رابط هذا التعليق

يا جماعة انت ناسين انها بشر و هى هتفوق من اية و لا اية و اية كل يوم بتيجى خبطة على دماغها

انا شخصيا موافقة ترد الفلوس اللى اخدتها

لميزانية الدولة و ساعتها تاخد حكم مخفف

[على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء

أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء

بحبها وهي مالكة الأرض شرق وغرب

وبحبها وهي مرمية جريحة حرب

بحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء

واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء

واسيبها واطفش في درب وتبقى هي ف درب

وتلتفت تلاقيني جنبها في الكرب

والنبض ينفض عروقي بألف نغمة وضرب

على اسم مصر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...