اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

25 يناير ... موعد المصريين (1)

Recommended Posts

اللواء نبيل لوقا باباوي عضو مجلس الشورى .. يقضي حاجته .. قصدي بيتكلم على البي بي سي ...

بصراحة مخلوق بشع لا يُمكن أن نصفه بإنه إنسان

والنبي يا جماعة حد يجيب لنا عنوانه عشان ده أول واحد عاوز أسحله لما اللي في بالنا يحصل

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

• الردود 462
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الأيام الأكثر مشاركة

الجزيرة مركزة مع لبنان ...

تم اسقاط النظام فى لبنان بالفعل.... عقبالنا يارب انصرنا على الظالم..

رابط هذا التعليق

كفايانا نوووووووووووووووووووم بقي

post-1385-0-86051600-1295981306_thumb.jp

اَلاِنْتِهَارُ يُؤَثِّرُ فِي الْحَكِيمِ أَكْثَرَ مِنْ مِئَةِ جَلْدَةٍ فِي الْجَاهِلِ.

امثال 17 : 10

رابط هذا التعليق

نبيل الباباوي بيشكر الشعب المصري بغنه لم ينضم إلى تلك المظاهرات

وحياة خالتك يا لوكا لهاتتعلق من رموشك .. الصبر جميل

رابط هذا التعليق

من ميدان التحرير: الكردون الأمني مفتوح و عساكر الأمن تسمح بالدخول و الخروج يارييت تبلغوا الناس تنضم إلينا, عايزين نكون الصبح 3 أضعاف العدد

رابط هذا التعليق

تصدقوا متابعة اخبار المظاهرات على النت الذ من متابعتها في الواقع .. بتحسسك ان في حاجه بجد

عن نفسي في المحلة دلوقت وحادفه ودني على الشباك من الصبح بس للاسف مسمعتش حاجه خالص .. بيقولوا في النت ان المظاهرات في شارع البحر بالنسبة لي في السبع بنات ومفيش حاجه عندنا ـ ولا الهوا ـ معرفش الوضع ايه في الاماكن التانية ..

اتصلت بمراسلنا في طنطا والي وصيته يقف يصور لي من البلكونه .. سمعني الاصوات بتاعت المظاهرات وواضح ان العدد كان كبير .. أفاد بان في حشود كتير في الشارع ( عادي زي مظاهرات تانيه قبل كده حضرتها من البلكونة برضه ) وقال انهم حاولوا يقتحموا مبنى الحزب الوطني بس بعدين سابوه في حاله ..

من الطريف انه وهو بيصور تفاجأ بالمتظاهرين كلهم بيبصوا له وبيتهتفوا ( انزل .. انزل ) قبل مايكملوا هتافاتهم ضد النظام ..

بيقول برضه ان مجموعه من المتظاهرين كانت بتهتف (( الشعب المصري فين )) وتفاجأ بان عساكر امن مركزي واقفين على الجانب التاني ( بيرقصوا ) على نغمه الهتاف !!

اتصلت بمراسلتي في طنطا وساكنه في مكان تاني ( بطرس ) اسألها عن الوضع عندها فافادت بان مفيش حاجه خالص ومكانش عندها فكرة ان في مظاهرات من اساس .. يبدوا ان المظاهرات برضه زي المحلة كانت محصورة في شارع البحر .

عموما اتصلت بمراسلنا منذ قليل فافاد بأن المظاهرة انفضت خلاص والناس روحت ..

ظريف والله الناس دي باين عليها اتسلت زي الكرنفال واكتر خاصه والكل اجمع ان في تعليمات واضحه على مايبدوا للامن بعدم التعرض للمتظاهرين .

معرفش الوضع كده عندي انا بس والامن مستتب في شارعنا وشوارع قرايبنا في طنطا ولا نفس الشي بالنسبة لمدن مصر الاخرى ؟ ياريت المحاوراتية الي في مصر والاسكندرية والمدن الرئيسيه يقولولنا شافوا ايه النهرده والوضع عندهم ازاي .. الوضع من الشباك وعلى ناصية الشارع مش من الجزيرة او النت .

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

بيان من وزارة الداخلية يتهم الاخوان بإثارة الشغب والتحريض على التظاهر

بصراحة ... لو الأخوان بالقوة دي يبقى بصراحة يستحقوا كرسي الحكم

الاخوان اصلا كانوا رافضين المظهارات دلوقت احلوت فى عنيهم و عايزين ينسبوا

الفضل لنفسهم لا معلهش

ديه حركه شعبيه لا البرادعى و لا الاخوان و لا وفد ولا حد له فضل

I shall be telling this with a sigh

Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I—

I took the one less traveled by,

And that has made all the difference

رابط هذا التعليق

مصدر امني : بعض من الجماعة المحظورة يندسون وسط المتظاهرين بالعاصمة

مصدر امني : تعدي المتظاهرين علي الامن بالحجارة

مصدر امني : مئات من المتظاهرين يتجمعون في بعض المحافظات

ومازال التعتيم الاعلامي علي القنوات الارضية والفضائية

تجاهل تااااااااااااااام لما يحدث

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

برنامج الحياة اليوم بدأ

أما نشوف هايطلع هيسي بيسي هو راخر ولا إيه

رابط هذا التعليق

الطابعه الاولى كلمتين عن المظهرات و بعدين الحلزونه ياما الحلزونه

ياعم ماتبقاش تعمل السبع رجاله و انتى مش قادر تقول المظاهرات لاسقاط مبارك

I shall be telling this with a sigh

Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I—

I took the one less traveled by,

And that has made all the difference

رابط هذا التعليق

تصدقوا متابعة اخبار المظاهرات على النت الذ من متابعتها في الواقع .. بتحسسك ان في حاجه بجد

عن نفسي في المحلة دلوقت وحادفه ودني على الشباك من الصبح بس للاسف مسمعتش حاجه خالص .. بيقولوا في النت ان المظاهرات في شارع البحر بالنسبة لي في السبع بنات ومفيش حاجه عندنا ـ ولا الهوا ـ معرفش الوضع ايه في الاماكن التانية ..

اتصلت بمراسلنا في طنطا والي وصيته يقف يصور لي من البلكونه .. سمعني الاصوات بتاعت المظاهرات وواضح ان العدد كان كبير .. أفاد بان في حشود كتير في الشارع ( عادي زي مظاهرات تانيه قبل كده حضرتها من البلكونة برضه ) وقال انهم حاولوا يقتحموا مبنى الحزب الوطني بس بعدين سابوه في حاله ..

من الطريف انه وهو بيصور تفاجأ بالمتظاهرين كلهم بيبصوا له وبيتهتفوا ( انزل .. انزل ) قبل مايكملوا هتافاتهم ضد النظام ..

بيقول برضه ان مجموعه من المتظاهرين كانت بتهتف (( الشعب المصري فين )) وتفاجأ بان عساكر امن مركزي واقفين على الجانب التاني ( بيرقصوا ) على نغمه الهتاف !!

اتصلت بمراسلتي في طنطا وساكنه في مكان تاني ( بطرس ) اسألها عن الوضع عندها فافادت بان مفيش حاجه خالص ومكانش عندها فكرة ان في مظاهرات من اساس .. يبدوا ان المظاهرات برضه زي المحلة كانت محصورة في شارع البحر .

عموما اتصلت بمراسلنا منذ قليل فافاد بأن المظاهرة انفضت خلاص والناس روحت ..

ظريف والله الناس دي باين عليها اتسلت زي الكرنفال واكتر خاصه والكل اجمع ان في تعليمات واضحه على مايبدوا للامن بعدم التعرض للمتظاهرين .

معرفش الوضع كده عندي انا بس والامن مستتب في شارعنا وشوارع قرايبنا في طنطا ولا نفس الشي بالنسبة لمدن مصر الاخرى ؟ ياريت المحاوراتية الي في مصر والاسكندرية والمدن الرئيسيه يقولولنا شافوا ايه النهرده والوضع عندهم ازاي .. الوضع من الشباك وعلى ناصية الشارع مش من الجزيرة او النت .

يا مدام ضحي يشهد الله اني بحترمك جدا جدا وبحب اقرا دايما مشاركاتك

بس المرة دي واضح لكنة السخرية اللي تقريبا لا في وقتها ولا محلها اكيد غالبا كلامك بيقول مفيش حاجة بتحصل اومال كل الفيديوهات والصور دي منين والناس اللي لسه بتتوافد علي ميدان التحرير

حتي لو محصلش حاجة والناس خرجت وطلعت الغضب اللي في صدرها كفاية اوي ان الرسالة تكون وصلت والفترة اللي جاية مين عارف يمكن ربنا يكرمنا والاوضاع تكون احسن

رابط هذا التعليق

تغطية مصورة أكث رمن ممتازة الان على برنامج 90 دقيقة

بالرغم من إننا عارفين معتز الدمرداش وتوجهاته

رابط هذا التعليق

الحركة دي لو فشلت بجد الناس هيصيبها الاحباط الشديد

وتبقي كدة بتنهي كل أمل لينا في التغيير

يارب سلم يارب

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

زائر
هذا الموضوع مغلق.
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...