اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

طلب من الاخوة الكرام بجده ؟؟

Recommended Posts

[font="Times New Roman"]ارجو من الاخوه بجده طلب معرفه كغبل بيبيع فيزا حره محاسب عام

وفى اى مكان بالتحديد بجده او يسهل الامر برقم هاتفه ويارب يكون

كفيل محنرم علشان ميغلبنيش ولو عند احد اى فكره بالسعر النعائى

يقولى ؟؟؟

ارجو الافاده يسرعه لكى اكون معاكم فى جده لو ربنا شاء ,,

ولكم منى ألف شكر

رابط هذا التعليق

يعني انت بتسال فقط عن فيزا حره لكن انت مظبط نفسك في الشغل في جدة صح ؟؟

المجد لولادك المخلصين ...

رابط هذا التعليق

يعني انت بتسال فقط عن فيزا حره لكن انت مظبط نفسك في الشغل في جدة صح ؟؟

ايوه انا مظبط الشغل بس واقف على الفيزا وعاوزها بسرعه ويكون واحد محترم يا ريت لو حد يعرف يسعدنى وجزاك الله خير

رابط هذا التعليق

الاخ معماري Architectالسلام عليكم

لية صديق مهندس معماري في الرياض معاه فيزا حرة وهو دفعة 2002 خبرة 6 سنين كلهم بالسعودية بمكتب تصميم واتخنق من المكتب اللي كان شغال فية فاخد نهائي ورجع علي تاشيرة حرة بيشتغل اوتوكاد وفوتوشوب و3 دي ماكس بس لسة بيطلع التامين والاقامة والهيئة السعودية والاجراءات دي فكنا عاوزين نستفسر من حضرتك هل الخطوة اللي عملها دي بانة اشتري فيزا حرة احسن وكذلك فرصتة في العمل ؟؟ وكم الراتب اللي المفروض ياخدة ولك جزيل الشكر ومنتظرين رد حضرتك

ين

رابط هذا التعليق

الحمد لله انه وصل بالسلامه ,,

الخطوه الحمد لله طيبه جدا واسال الله سبحانه ان يبارك له في كل اموره

الراتب الي يطلبه لا يجب ان يقل ان شاء الله عن 10000 اجمالي باي حال ,,

انا كنت عاوز اضع 12000 ب قلت اجيب الحد الادنى مع اعتبار راحته للمكان الذي سيذهب اليه يعني لو مرتاح فيه مع 10000 يبقى تمام

خليه يتوكل على الله ويقبل في مكان كويس حتى لو الراتب 10000

وبعدين وهو في المكان ده يبتدي يقدم اوراقه في كذا مكتب وشركه زي بن لادن وسعودي اوجيه و زهير فايز وهكذا

جاله عرض اكبر ومغري كان بها

المهم ان الايام تمر بس وهو ماسك شيئ في ايديه ما يكونش جالس فاضي ينتظر

والله يكتب لنا جميعا كل الخير يارب ,,

في رعاية الله وحفظه ,,,

رابط هذا التعليق

شكرا يا اخي وجزاك الله خير

هنخلص الاجراءات الاولية اقامة وما الي ذلك

وربنا يقدم مافية الخير

اشكرك ثانيا علي سرعة ردك واحترامك ولانستغني طبعا عن خدماتك وارائك

وبارك الله لك في كل امورك

ين

رابط هذا التعليق

شكرا للاخ architect على الرد على استفسار زميل لينا

بس الموضوع اساسا بتاعى علشان استفسر عن فيزا حره محاسب وأريد ان اعرف من حضرتك أى معلومات عن أى كفيل عايز يبيع الفيزا فلو سمحت لو تعرف احد قولى يا حبيبى ؟

رابط هذا التعليق

شكرا للاخ architect على الرد على استفسار زميل لينا

بس الموضوع اساسا بتاعى علشان استفسر عن فيزا حره محاسب وأريد ان اعرف من حضرتك أى معلومات عن أى كفيل عايز يبيع الفيزا فلو سمحت لو تعرف احد قولى يا حبيبى ؟

انا ارسلتلك رساله اخي الكريم على الخاص من 4 ساعات تقريبا ,,

ان شا ء الله تكون وصلتك

واعلمني ان كان الامر غير ذلك ,,,

رابط هذا التعليق

الاخ بقلظ

ارسلت لحضرتك علي الخاص رقم واحد معقب في جدة عندهم تاشيرات حرة وسعرها من 9000 ريال للعامل العادي الي 14000 للمحاسب

وبالتوفيق

ين

رابط هذا التعليق

الاخ بقلظ

ارسلت لحضرتك علي الخاص رقم واحد معقب في جدة عندهم تاشيرات حرة وسعرها من 9000 ريال للعامل العادي الي 14000 للمحاسب

وبالتوفيق

اسف على التدخل فى الموضوع.........بس ياريت اعرف الاسعار دى موجودة فعلا..؟

مش قصدى اشكك فى كلام حضرتك بس اللى اقصدة يعنى لو حد حب يجيب تأشيرة وهو موجود فى مصر لسه ممكن يتعامل مع مكتب فى السعودية زى اللى حضرتك جبت اسعارة ده......؟..وفى كمان حاجه عايز اسال عنها بس لما ترد عليا هسالكم فيها

لان هنا الاسعار غير كدة خالص....ياريت الرد فى اقرب وقت للاهمية

رابط هذا التعليق

لية يا استاذ حكيم بتشكك

هي الاسعار عند حضرتك كم ؟؟

عموما دة من واقع تجارب شفتها ادامي انا مش تاجر ولا حاجة انا بس حبيت اجاوب الاخ بقلظ

ين

رابط هذا التعليق

لية يا استاذ حكيم بتشكك

هي الاسعار عند حضرتك كم ؟؟

عموما دة من واقع تجارب شفتها ادامي انا مش تاجر ولا حاجة انا بس حبيت اجاوب الاخ بقلظ

يا سيدى الفاضل لو قريت كلامى كويس هتلاقينى قايل انى مش بشكك فى كلام حضرتك وسالت هل ينفع التعامل مع المكاتب اللى حضرتك قلت عليها فى السعوديه مباشره بدون وسطاء زى ما بيحصل هنا كده

الاسعار اللى شفتها هنا وشفتها فى مهنه العامل العادى انما بصراحة مشفتش محاسبين ..كان سعرها 12000 ريال وكان اللى جايبها بيقول خدمه ومبتتعملش لاى حد وشويه كلام من ده..

ياريت اعرف بئا هل ممكن التعامل مع المعقبين عندكم مباشره ونوفر الفلوس اللى الوسطاء بياخدوها دى كلها

واسف لو حصل سوء فهم لكلامى

رابط هذا التعليق

الاخ بقلظ

وبالتوفيق

معلش هو اسم الشركه ايه ومعقب دى منطقه فى جده !!

معلش انا معرفش اى حاجه فى السعوديه

ممكن امكان بالتفصيل ؟

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 19
      الي جميع الأعزاء في اسرة المحاورات الجميلة ... رمضان كريم .. كل سنة و احنا كلنا بخير .. كل سنة و احنا جميعآ صافيين من جوه حتي لو فيه عكارة بره .. كل سنة و احنا بنضحك من جوانا حتي لو اللي حوالينا كله نكد .. كل سنة و المحاورات بتجمعنا دايمآ ...   رمضان كريم ...
    • 6
      الاخواه الكرام ان شاء الله عن قريب كها كم يوم اجيب لكم الخبر الاكيد ان الزوجه تطلع استقدام حتي لو عندها فيروس اي شخص عنده المشكله يصبر بعض ايام فقط
    • 6
      الموضوع من البداية تم إستخراج تأشيرة للسفر للملكة العربية السعودية يوم 20 / 7 / 2009 وبعدين طلب منى السفر بعدها لكن إعتذرت لأن زوجتى كانت فى حالة وضع وكان من الصعب تركها وحدها فى هذه الفترة وإتفقت على أن يكون السفر بعد رمضان لكن فوجئت بالأتى :- إتصال من مدير الموارد البشرية بالشركة السعودية يطلب من يوم الثلاثاء الماضى 15 / 9 /2009 يطلب منى السفر فى نفس اليوم فضحكت ثم قال لى يبقى الخميس طبعا قلتله مش حسافر غير بعد العيد لأن المملكة طبيعى فى أجازة يبقى حضورى زى قلته دلوقتى فقالى بس على فكرة ال
    • 2
      السلام عليكم ياريت اى حد من الاخوة يفيدنى انا اخدت اجازة من الشركة فى السعودية مهنة محاسب فى شهر 6\2013 والاجازة انتهت فى شهر 8\2013 وده كان نفس تاريخ انتهاء الاقامة رقم2312813773 اناعملت بحث على موقع وزارة العمل لقيت الرسالة دى متغيب عن العمل هل يحق لى العودة وهل ممكن كفيلى يقدم شكوى لترحيلى لانه بيدور كل فترة فى مكتب العمل على الا كان شغال عنده ورجع لو عرف انى موجود ممكن يعملى ترحيل هل فعلا لى الحق فى العودة بعد سنتين منعا للمشاكل والا ايه الحل بالله عليكم فيدونى انا فى حيرة
    • 4
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أرجو من الاخوة الكرام في قطر أن يفيدوني بالرد حيث أنني: مدرس أحياء مصري معروض علي السفر لقطر للعمل في مدرسة خاصة مقابل مرتب 5000 ريـال قطري والسكن والاقامة على المدرسة مقابل ذلك سيأخذ مكتب السفريات المصري مني عمولة 10000 ريـال(20000 ألف جنيه مصري تقريبا) مع العلم أن التعاقد سنة واحدة بها أجازة 3 شهور منها شهر مدفوع الأجر وشهرين بدون أجر. مع علمي بغلاء المعيشة في قطر فهل أستطيع خلال هذه الأشهر القليلة توفير المبلغ الذي دفعته للمكتب ومبلغ اخر معقول بعد مصاريفي الشخ
  • أضف...