اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      من يتابع الأعمال الغنائية بشكل جيد فى السنوات الأخيرة سيجد أن هناك انتشارا ملحوظا للمواضيع المتعلقة بأمور ا عرض المقال كاملاً
    • 0
      لكى الله يا مصر "أنا ضد الثورة وعندى إقامة شرعية فى مصر كمستثمر أجنبى.. ولو الحكومة مش عايزانى هرجع بلدى"، بهذه الجملة رد جمعة الياسين، المستثمر الكويتى فى مصر وصاحب مدارس جيل 2000 الخاصة لغات بالسادس من أكتوبر، على مطالب المعلمين العاملين لديه بصرف مكافأة امتحانات النقل لهم عن العام الدراسى المنتهى 2010/2011. جمعة الياسين، الذى بدأ الاستثمار فى مجال التعليم بمصر منذ 11 سنة، رفض إقرار مكافأة الامتحانات للمعلمين بمدارسه، وقال "أنا صرفتهالكم فى العام قبل الماضى باعتبارها إكرامية أو صدقة أو مساع
    • 14
      الاساءة الي الشخصية المصرية اذهلنيهذه الثورة العارمة من قبل الاخوات المغربيات عشان مسلسل العار ومسلسل ابونبيل وابو قتادة الكويتي لكن ما استجب منه ان هذه الاساءة ايضا وجهت لنا كمصريين انا لا استغرب هذا ف الكويتيي خصوصا لهم حاله خاصة فهم يعتبرون انهم شعب الله المختار حتي مع السعوديين بيتعاملوا معهم باسعلاء شديد وانا لاحظت ده فترة عيشتي ف الكويت لكن ما اريد ان اعرفه هل ليس هناك اي وسيلة لاثارة الضحك الا ان نستهزأ ع شعوب الاخرين يعني هل لايوجد بديل الا بالاساءة بالنسبة للمغرب تقدم اعتذار لها وب
    • 3
      ده موضوع قرأته وقلت انقله لكم علشان الرجاله الغلابه يفهموا الستات صح لا تعني نعم ونعم تعني لا -انا آسفه تعني هتندم -نحن نحتاج الى ـــــــــ انا عايزه -الامر يرجع لك ـــــــــــ ده قراري -تعبانه جدا النهارده ـــــــــــــ ما تطلبش مني حاجه -اعمل اللي انت عايزه ــــــــــــــ هتدفع التمن -عايزين نتكلم ــــــــــــــ عندي شكاوي -المطبخ عايز دهان ـــــــــــــ استعد لدهان البيت كله -عايزه مفارش جديده ــــــــــــــ عايزه اغير فرش البيت -انت بتحبني ــــــــــــــــــــ هاطلب حاجه غاليه -بت
    • 2
      عن نفسى بأحب اتعرف جدا على الكلمات المستحدثة بالرغم من انى دايما بكون جاهل لكن نعمل ايه ؟ لقيت على النت القاموس الحديث للغة المصرية ...على فكرة اللغة المصرية احد اللغات الحديثة المعترف بها عى الويكى بيديا ( ويكيبديا مصر :blink: ارجو تسمتعوا بالقاموس (أ) (1) أستمورننج لفظ يقال في الصباح بغرض تناول الطعام أو التدخين ، أو شرب الشاى حتى يفيق الشاب من نعاسه ، مثل " هاروح اعمل أستمورننج علي القهوة وجاى " (2) الأبلتين لدع في دهاليز الحياة عبارة تدل علي الخواء أو الفوضى في الحياة ، وغالبا
  • أضف...