اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

هل هناك إفادة من خاصية ال chat فى محاورات المصريين

Advisor

15 اصوات

1. 1. هل توافق على إلغاء خاصية ال chat ؟

• لا أوافق أستخدم الخاصية و لكن ليس بكثافة
      8
    • لا أوافق أستخدم الخاصية بكثافة
      0
    • أوافق الخاصية موجودة فى العديد من البرامج
      3
    • الخاصية ليس لها فائدة
      4

Recommended Posts

أضفنا خاصية جديدة ل محاورات المصريين و هى خاصية ال chat و تجدون علامة لها فى صدر الصفحة و هذه الخاصية لا تسبب حملا زائدا على سيرفر محاورات المصريين.

ما سبق كان إستهلالا لابد منه

السؤال الآن هل هذه الخاصية مفيدة ؟ يوجد فى أسفل الصفحة بيان عدد المشاركين فى دردشة مباشرة و لا أذكر أننى وجدت أى أحد يستخدمها.

هل ترون الإبقاء على هذه الخاصية ؟

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

انا مش عارف استخدم الخاصية أصلا .. دائما بتظهر لى هذه الرسالة

اللهم يــامن أجــاب نوحــــــــــــا حين ناداه

ويامن كشف الضر عن أيوب في بلــــــواه

ويامن سمع يعقوب في شكــــــــــــــــــــواه

ورد إليه يوسف وأخـــــــــــــــــــــــــــــــــاه

وبرحمته أرتد بصيرا وعادت النور عيناه

اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار

رابط هذا التعليق

اعتقد انها غير مفيدة من وجهة نظري فأنا واحد من الناس لم استخدمه على الإطلاق في التحاور مع أي عضو, أنا مع الرأي الذي يطالب بإلغائها, أحييى لكم مجهودكم الدائم في سبيل التطوير بما يرضي جميع الأعضاء.

مع تحياتي:roseop:

تم تعديل بواسطة nightmare

فداك أبي وأمي ونفسي ومالي يا رسول الله

http://www.youtube.com/watch?v=yOblBbK5FqI&feature=related

رابط هذا التعليق

حاولت استخدامها عده مرات لاكن فشلت كثيرا مع العلم انه مفيش حد بيكون موجود

صمـــتي ليس جهلا بما حولي,ولكــن ما حولي لا يستحق الكلام

رابط هذا التعليق

تم تعديل خاصية ال chat الآن لتسمح بالخصوصية ... الآن أى إثنان من الأعضاء يمكنهم الدردشة بسرية كاملة.

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

انا عن نفسى لستفدت منها

واذ لم اكن استخدمها بصفة يومية فلها وقتها

واستفدت من وجود احد الاعضاء معى online فى نفس الوقت وطلبت منه ان يحاورنى فى الشات يدلا من الرسائل والانتظار

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

تم التصويت

وانا شايف انها خاصية جيدة

تم حل المشكلة فى الدخول

تحياتى

رابط هذا التعليق

الآن أى إثنان من الأعضاء يمكنهم الدردشة بسرية كاملة.

تعديل واضافة جيدة

تستحقوا عليها الشكر

﴿ قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان حبيبتان الى الرحمن

رابط هذا التعليق

دايما لما بافتح المحاورات بالاقي رقم واحد مكتوب جنب كلمة شات

لو دوست على الرقم بيحولني للشات و مش بالاقي اي حد موجود

وأنا كمان

تم تعديل خاصية ال chat الآن لتسمح بالخصوصية ... الآن أى إثنان من الأعضاء يمكنهم الدردشة بسرية كاملة.

دى هنطبقها أزاى .. ياريت مزيد من التوضيح

تحياتى

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

مساء الخير

دخلت لصفحة الشات ولم أتمكن من استخدام محادثة بين شخصين فقط للتأكد من الخصوصية ...

فما هى كيفية إستخدام هذه الخاصية؟؟

لا تندم على حب عشته...حتى ولو اصبح ذكرى مؤلمه..... فأذا كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها ..... ولم يبقى فيها غير الاشواك فلا تنسى انها منحتك عطرا جميلا اسعدك

رابط هذا التعليق

• بعد 2 أسابيع...

مساء الخير

دخلت لصفحة الشات ولم أتمكن من استخدام محادثة بين شخصين فقط للتأكد من الخصوصية ...

فما هى كيفية إستخدام هذه الخاصية؟؟

للرفع

ابحث عن إجابة لسؤالى

مع الشكر

لا تندم على حب عشته...حتى ولو اصبح ذكرى مؤلمه..... فأذا كانت الزهور قد جفت وضاع عبيرها ..... ولم يبقى فيها غير الاشواك فلا تنسى انها منحتك عطرا جميلا اسعدك

رابط هذا التعليق

المؤكد أن خاصية الخصوصية موجودة و لكنها تحتاج مزيد من الإختبارات من جانبك و تشرحيها للأعضاء.

ما سبق كان إستهلالا لابد منه

من الممكن أن نطلب من المشرغين الجدد أن يقوموا بعدد من الإختبارات على هذه الخاصية و الأمر يتطلب عدة أشخاص يشاركوا فى هذا الإختبار.

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

من يومين لاحظت وجود رقم 2 تحت كلمه الشات .. دخلت من باب التجربة وفعلا لقيت اثنين من الاعضاء واحد منهم معرفوش وفيه اكثر من سطر هو باعتهم وبيقول انه محتاج مساعده في كيف يضيف تساؤل له بخصوص الهجرة لكندا .. كتبت سطر تجربة وارسلته وظهر في الحال .. بس الشات كان ساكت يعني الاثنين موجودين بس مش شايفه حد بيتكلم الهم الا السطور السابقة على دخولي والي دخلت ولقيتها .. ولما مكانش عندي وقت يومها كان لازم اخرج فملحقتش اتأكد ان كان حد قرأ ماكتبته او ايه المده اللازمه لده والاهم هل الناس دي فعلا كانت على الخط وقتها ولا هم من بدري طلعوا لكن السيرفر بياخذ وقت على مايحدث قائمه الموجودين ..

الخلاصة .. اعتقد ان الخاصية شغاله كويس بس احنا عددنا قليل جدا فاحتمالية تلاقي عدد كافي من الاعضاء في نفس الوقت عشان يعملوا شات يعتد بيه صعبه شويه ..مشكلة عددية مش تقنية ..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

دردشنا اليوم ظهرا ، وكان فيه عدد من الاعضاء ..

والبرنامج شغال حلو .. وخاصية البرايفت ايضا شغالة

شكرا لكل جهودكم وانا من المؤيدين لهذه الخاصية

:clappingrose:

،، مع اجمــل تحيـــاتي

الســــاري

رابط هذا التعليق

انا بعثت رد ولم يظهر

انا مع راي اخينا Nightmare

ولكن الشات لا يشجع اذا كان مرئيا للكل واذا اضيفت له خصوصيه

افضل بكثير اولا تحمي المحادثات

ثانيا تغني عن اضافة اشخاص الى المسنجر في الهوت ميل والياهو الخاص بالعضو

حيث يحتاج العضو لمحادثتهم بعض الأحيان

وتسمح بالحوار المثمر عبر المنتدى بدون اضافتهم لخصوصية المسنجر

مع الخصوصيه خطوه جيده جدا جدا وموفقه

كل عســــير إذا استــــعنت بالله فهو يســـــير

الحــــب والعطـــــر..... لا يختـــبئان

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ايه ده...هو احنا كل ما نكتشف اكشتاف في الاصدار....نقول لزمته ايه.....و بعدين نشيله؟؟؟؟

كده العربية الفيراري هترسي في الاخر علي بسكلتة بسندات

خاصية الشات زي اي خاصية تانية.....اهي موجودة خير و بركة و ممكن تساعد في التواصل بين الافراد بشكل اكبر و خصوصا لو حد عنده مشكلة او استفسار في السريع

بس هي الحقيقة مش انها موجودة و لا نشيلها

هي بستخدمها و لا حاطينها في اوضة المسافرين

كنت اقترحت زمان ان يكون استخدامها لما تعدي علينا مناسبة فيها تجمع لكل اعضاء المحاورات او غالبيتهم....زي مثلا مرور مش عارفة كام سنة علي حفر و بناء و ترميم و دهان و تلميع المنتدي

دي هتكون فرصة كويسة كلنا نكون موجودين و متجمعين

امبارح قولت من نفسي اجربها

الحقيقة.....عجبني انا اوي صوت تزيييييق الباب....و الناس دخلت و طلعت و لا سلمت

نادرا لما استخدمها.....بس بفكر لو لقيت اعضاء في الصالون....ليه لا...(أمانة يا المهندسة...متبقيش ترزعي الباب وراكي و انتي خارجة احسن انا اصنجيت)

و دي وجهة نظري

صبااااحكم رضا

رابط هذا التعليق

ايه ده...هو احنا كل ما نكتشف اكشتاف في الاصدار....نقول لزمته ايه.....و بعدين نشيله؟؟؟؟

كده العربية الفيراري هترسي في الاخر علي بسكلتة بسندات

:P

جامده

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

نادرا لما استخدمها.....بس بفكر لو لقيت اعضاء في الصالون....ليه لا...(أمانة يا المهندسة...متبقيش ترزعي الباب وراكي و انتي خارجة احسن انا اصنجيت)

انا متأسفه جداا جداا يا لماضه والله العظيم انا كنت فاتحه الشات مستنيه الاخت هند على تدخل و قولت انيم ملك عقبال ما هند تيجى و سبته شغال ...وراحت ليلى قفلت المحاوات خالص من باب شقاوه العيال و تجيب الشتيمه كده لامها كانت عاوزه تتفرج على توم وجيرى ومش عارفه طبعا تشغله.

انا متأسفه جدا على الغلطه الغير مقصوده يا لماضه تقبلى اعتذارى الشديد

بس كنتى خدتينى على جنب وقولتيلى يمكن مظلومه بدل ما تسيحيلى قدام الناس كده على العموم تقبلى اعتذار ليلى و انا حسابى معاها بعدين

ومساكى ابواب مفتوحالك على طول و كل سنه وانتى طيبه.

ولنا عوده ان شاء الله فى الشات انا غالبا بدخل انا وهند يوم الخميس بليل يعنى ابقى دورى علينا احنا ما دخلناش غير مره واحده

وانهارده دخلت استنيتها و دردشت مع كذه حد لوقت وجيز علشان العيال الشياطين المش بعرف اعمل حاجه منهم"عقبال ما ربنا يرزقك بشياطين زيهم يقفلوا باب الشات عليا علشان نبقى خالصين يا ستى"

وتقبلى اعتذارى

تم تعديل بواسطة المهندسه

سألني

احدهم ما أكبر دولة في العالم.. قلت له وبكل فخر (مصر).. قالي انت ملكش في

الجغرافيا.. قولتله انت اللي ملكش في التاريخ

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      نجحت المبادرة الرئاسية سكن لكل المصريين فى الاقتراب من حاجز الـ2 مليون وحدة سكنية وهو الحلم الذى سعت له العرض الصفحة
    • 1
      مجرد تكلفة تجديد ترخيص البرمجيات يتطلب اكثر من عشرة آلاف جنيه مصري وتكلفة استضافة الموقع تتطلب مائة دولار سنويا موقع الذكاء الاصطناعي gemeni.google.com  كر لي اكثر من مرة ان الموقع مغلق لوفاة مؤسسه عادل ابوزيد لا مفر من توقف موقع محاورات او ربما التوصل الى برمجيات اخرى غير الinvision board  في انتظار تعقيبكم على هذه الرسالة
    • 1
      يمكن مشاركة الموضوع عن طريق الواتسآب بالإضافة ل ال تويتر و الفيسبوك و غيرها
    • 8
      أرجو تصفح موضوعات دعم النزاهة و مانيفستو محاربة الفساد و الموضوعات الشبيهة فى محاورات المصريين. بإختصار شديد لقد توحش الفساد فى مصر و تحول إلى أسطورة و كالعادة - على مر التاريخ - يتجنب الجميع مواجهة الأساطير. أرى أن نقتحم أسطورة الفساد و لا نجلس كالفلاح اللى غرق دراه (للبهوات الفلاح اللى غرق دراه هو الفلاح الذى أغرق الفيضان محصول الأذرة الخاص به) ننعى سوء الطالع و ننعى العجز أمام توحش الفساد . على مر التاريخ بدأت المعارك بدراسة العدو أولا .. مواجهة الأوبئة تبدأ دائما بدراسة المرض ن
    • 2
      شركة الإستضافة التي تستضيف موقعنا  رفعت سعر الإستضافة و تطلبه بالدولار  و لتجديد الإستضافة أنا مطالب بدفع ما يقرب من 10000 جنيه   و هذا ليس في إمكانيات و لا هو مقبول  دفع هذا المبلغ من أجل الحفاظ على موقع لا يهدف للربح جار دراسة البدائل الممكنة لإستمرارية محاورات المصريين  لا أفهم كيف يتم إصدار فواتير بالدولار على خدمة تقدم في مصر دعواتكم
  • أضف...