اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أرجو النصيحة : عقد فى شركة إكسترا بالسعودية

Recommended Posts

• الردود 45
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

ألف شكر ل tito و بمجرد إنهاء الإجراءات و الأوراق سأتصل بك إن شاء الله

تحت امرك فى اى وقت

السلام عليكم

كيفك يا تيتو

اخبارك ايه

متشكرين يا كبير على الردود الفاصله ده

بقولك ممكن بس اعرف منك

الفترة الاولى اللى هتبقى بعد الوصول ايه النظام هناك

شمعت انهم بيوفرو السكن و والمواصلات اول شهر بعد كده بيدفعولك بدل السكن وانت مع نفسك

ارجو النصيحه يا كبير

اخيك فى الله

رابط هذا التعليق

ألف شكر ل tito و بمجرد إنهاء الإجراءات و الأوراق سأتصل بك إن شاء الله

تحت امرك فى اى وقت

السلام عليكم

كيفك يا تيتو

اخبارك ايه

متشكرين يا كبير على الردود الفاصله ده

بقولك ممكن بس اعرف منك

الفترة الاولى اللى هتبقى بعد الوصول ايه النظام هناك

شمعت انهم بيوفرو السكن و والمواصلات اول شهر بعد كده بيدفعولك بدل السكن وانت مع نفسك

ارجو النصيحه يا كبير

اخيك فى الله

فعلا هما الفتره الاولى بيوفرو السكن لكن المواصلات على حسب الفرع لان مش كل الفروع ليها باصات بس متقلقش لان هما المره الاخيره خدوا ناس كتير من مصر يعنى اكيد مش هتبقى لوحدك فى الفرع اللى انت رايحه يعنى ممكن 3 او 4 تمشوا مع بعض وتظبطو الجدول بتاعكو على كده علشان تقسمو التاكسى رايح جاى عليكو متقلقش مش هايرموك فى النار ويقوللك تعامل وبدل السكن اللى انت هاتخدو مع 3 تانى من زمايلك يخليك تسكن جنب الفرع فى شقه غرفتين وصاله وتوفر المواصلات واتوكل على الله وبأذن الله خير.

رابط هذا التعليق

• بعد 3 أسابيع...

الاخ العزيز تامر

اخبارك ايه وعامل ايه فى الدنيا

على فكره انا لسه انهارده تاشيرتى ظهرت على النت موقع انجاز رغم انى مخلص كشف طبى من 30/8 فى احتمال ان شاء الرحمن اتوكل على الله واسافر على اول اكتوبر

بقولك يا تامر ليه سؤال غريب شويه بس هادف والله هو طبيعه الزى هناك فى الشركه ايه

كاجول ولا جلباب ولا بدل وكلاسيك ولا ايه عشان اعمل حسابى

كمان طالب منك نصيحة اخد معايا كام مصاريفى لحد اول ما اقبض

وكذاك الله كل خير وانت وجميع المشاركين من من يقدمو النصيحه لوجه الله

على فكره لو اتاجت اى مساعدة فى مصر من ناحية سوق العمل وسمعه الشركات اسال على طول الحمد لله ليا فى مصر كتييييييييييير بس الرزق بينادى صاحبة

اخيك فى الله ابو عمر

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز تامر

اخبارك ايه وعامل ايه فى الدنيا

الحمد لله شكرا لسؤالك

على فكره انا لسه انهارده تاشيرتى ظهرت على النت موقع انجاز رغم انى مخلص كشف طبى من 30/8 فى احتمال ان شاء الرحمن اتوكل على الله واسافر على اول اكتوبر

توصل بالسلامه ان شاء الله ومبروك عليك الشغل

بقولك يا تامر ليه سؤال غريب شويه بس هادف والله هو طبيعه الزى هناك فى الشركه ايه

كاجول ولا جلباب ولا بدل وكلاسيك ولا ايه عشان اعمل حسابى

هههههههههه اللى انت عايزه يا باشا انت فى الادارة بس بالنسبة للبدلة ف المدير العام مش بيلبس بدلة عيش والبس اال انت عايزه

كمان طالب منك نصيحة اخد معايا كام مصاريفى لحد اول ما اقبض

بص اول شهر علشان مش هاتبقى عارف البلد كويس ف هتصرف كتير شوية وانت هاتبقى جديد ف صعب انك تاخد من حد فلوس انا اخدت معايا 1000 ريال بس منفعوش بس انا كنت عامل حساب ف الاهلى سوستيه جنرال والكارت بتاعه كان معايا ف سحبت من هناك بعموله 40 جنيه على السحبه يعنى كلام فارغ وسحبت حوالى 1000 ريال برضه زى ما قولتلك ف الاول بتصرف كتير لغاية ماتعرف الدنيا ماشيه ازاى ال 2000 دول شاملين اكل ومياه و ليموزين و اتصالات والادمان بتاعى بيبسىىىىىى

وكذاك الله كل خير وانت وجميع المشاركين من من يقدمو النصيحه لوجه الله

والله الواحد بيعمل اللى بيقدر عليه بس للاسف فى ناس الواحد بيتوجهلها بالسؤال ف اقسام تانيه من المنتدى ومش بتعبر حد شكلهم مستكبرين انهم يردو على سيلز علشان كلهم دكاتره ومهندسين ومدرسين والله مرضيت اسافر الامارات لما لاقيت نفسى مش مجمع معلومات كويسه عن المكان اللى انا رايحه وخفت اضيع شغلى هنا بس الحمد لله قدر الله وما شاء فعل.

على فكره لو اتاجت اى مساعدة فى مصر من ناحية سوق العمل وسمعه الشركات اسال على طول الحمد لله ليا فى مصر كتييييييييييير بس الرزق بينادى صاحبة

ربنا يخليك انا الحمد لله شغال ف فودافون وبدور على فرصه بره مصر بس تكون فعلا كويسه بمبلغ من الخيالى ده jdw:: علشان ابقى بيزبس مان كبييير :big_boss: ادعيلى ربنا يرزقنى

اخيك فى الله ابو عمر

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

بجد انت اخ والله وجزاك الله كل خير

على العموم الشغل فى فودا ففون مش وحش بس هقولك انا النصيحه المره ده

الامارات جميلة لو هتعيش فيها انسى انك نحوش

عايز تعيش بجد وبصحه كويسه وعلاقه طيبه مع ربنا ابعد عن دبى تمام هناك الدعارة والزنا زى الاكل والشرب

اى إمارة تانية صدقنى هتبقى احسن

روح مكان جديد تبقى المنافسه فيه بسيطه تتعلم وتظبط مكانك وحياتك ومنها تقدر تضرب مكان كبير فى مؤسسه كبيرة تحققلك حلمك

اما بخصوص اناس للى مش بترد على حد ده مش استكبار لان بتلاقى ناس بتسال نفس الاسائله اللى موجوده على اكتر من 100 مشاركه منقبل

واللى بيخش بيكسل يقرا اللى فات

وان شاء الله تجزى كل خير الاهم خلى دائما صلتك بالله لا تنقطع وادعى وقول يارب

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

عايز تعيش بجد وبصحه كويسه وعلاقه طيبه مع ربنا ابعد عن دبى تمام هناك الدعارة والزنا زى الاكل والشرب

روح مكان جديد تبقى المنافسه فيه بسيطه تتعلم وتظبط مكانك وحياتك ومنها تقدر تضرب مكان كبير فى مؤسسه كبيرة تحققلك حلمك

اما بخصوص اناس للى مش بترد على حد ده مش استكبار لان بتلاقى ناس بتسال نفس الاسائله اللى موجوده على اكتر من 100 مشاركه منقبل

ربنا يكرمك على الدعوة الجميلة بس للاسف الشغل كان فى دبى بس خلاص انا اصلا اعتذرت عن السفر وبالنسبة للموضوع ان الناس مش بترد اناقريت ال 86 صفحه اللى فى الموضوع ومكررتش سؤال واحد ربنا يكرمنا جميعا وبالتوفيق.

تم تعديل بواسطة TitoELGabry
رابط هذا التعليق

الاخ العزيز اخمد رامى

جميع الاخوة الاعزاء

بعد التحية

فى تعقيب الى احد من الاخوة قال ان لايوجد احد قام التعاون معة فى افادتة عن بعض الاسئلة اولا انا موجود ومقيم حاليا فى مديتة الخبر بالسعودية

وانا تحت امر اى حد فى اى شىء هو يريدة

الاخ احمد انا ارسلت لك على الخاص رسالة بها رقم هانفى الرجاء حفظة معك

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز اخمد رامى

جميع الاخوة الاعزاء

بعد التحية

فى تعقيب الى احد من الاخوة قال ان لايوجد احد قام التعاون معة فى افادتة عن بعض الاسئلة اولا انا موجود ومقيم حاليا فى مديتة الخبر بالسعودية

الاخ العزيز خالد من غير زعل تامر كان قصده انه بعت طلب النصيحه عن الامارات وطبيعه الحياة هناك اكتر من مره ومحدش رد عليه

مش حاجه خاصة بالخبر خالص

شكرا جزيلا يا كبير على ردك السريع وسجلت الرقم عندى

جزاك الله كل خير

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز اخمد رامى

جميع الاخوة الاعزاء

بعد التحية

لا يا فندم انا كنت بتكلم عن منتدى الامارات انا هنا سألت سؤال واحدللاستاذ سى-السيد ومشكورا رد عليا بسرعة بإجابة وافيه

رابط هذا التعليق

سلام عليكم

الشباب المغتربين الجدد moatazgoal, ahmedramy, mhamed ياتري اخبار الدنيا ايه؟ هل حد وصل

حبيت بس اطمن واشوف هل وجدتم الحقيقة زي الواقع ولا ايه؟؟ ( حلوة الحقيقة زي الواقع دي smk: .. دي من اختراعي)

بجد الأخ تيتو اداكم كل المفيد وماحدش بقى يرجع يعيط

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز انيس

احب اقولك ان شاء الله مفيش عياط لانه مفيش اى حاجه فى الدنيا تستاهل

وان كان الواحد هايتعب من الغربة والوحدة فهى اهون مليون مرة من انك تعيش وتحس بالوحده والغربه واتت وسط اهلك وهى ده اللى ممكن تجنك

الاهم ان كل واحد فينا مايبقاش هدمفه من السفر جمع المال وبس

لازم يعيش حياة كريمه من غير حرمان او بخل

احنا هنعيش مره واحده وطول انت مع ربنا مين عليك

تخلص فى عملك ارضاء الله تيجى الدنيا تحت جزمتك ولو فعلا زى ما تبقول اللى فى خيالنا هيبقى حاجه تانيه غير الواقع انت ليه لسه عندك بطل عياط وارجع

صح ولا

اخوك ابو عمر

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز انيس

احب اقولك ان شاء الله مفيش عياط لانه مفيش اى حاجه فى الدنيا تستاهل

وان كان الواحد هايتعب من الغربة والوحدة فهى اهون مليون مرة من انك تعيش وتحس بالوحده والغربه واتت وسط اهلك وهى ده اللى ممكن تجنك

الاهم ان كل واحد فينا مايبقاش هدمفه من السفر جمع المال وبس

لازم يعيش حياة كريمه من غير حرمان او بخل

احنا هنعيش مره واحده وطول انت مع ربنا مين عليك

تخلص فى عملك ارضاء الله تيجى الدنيا تحت جزمتك ولو فعلا زى ما تبقول اللى فى خيالنا هيبقى حاجه تانيه غير الواقع انت ليه لسه عندك بطل عياط وارجع

صح ولا

اخوك ابو عمر

عمنا ابو عمر اشكرك على الرد الطيب كلامك كله "هكم" على رأي الخالة ماري منيب في مسرحيتها

المهم انا كان قصدي ماحدش يعيط لما مايسمعش النصايح اللي بيقولها الأخوة في المنتدي لنها فعلا خلاصة تجارب وخبرات لا تعوض .

ربنا يكرمنا جميعا ويوفقنا دنيا وآخرة على رأي الحاجة أمي...

وباطمنك مافيش عياط ولا حاجة وانا في نعمة من الله وفضل ... ولا ينقصنا سوى رؤية الأهل والأحباب بابعتلك ولناس الجبلاية الف سلام

رابط هذا التعليق

السلام عليكم

معاك حق ياباشا انا فى دبى بقالى 6 شهور وعلى عكس مالناس متوقعه ان دبى هى الجنه والله العظيم انا كرهتها من اللى بشوفه فيها لدرجه انى اخر الاسبوع الويك اند بنروح العين او عجمان على الاقل ابعد شويه من الجو الزباله اللى انا عايش فيه ده

الاخ المحترم صاحب الموضوع ياريت لو تعرفنى ازاى قدمت على شركه اكسترا هل بيتعاملوا مع مكتب توظيف فى مصر ولا بعتلهم على الايميل لانى دخلت على موقع الفوزان ملقتش ايميلات ليهم لانى عايز اسيب دبى وانقل السعوديه الدنيا هنا بايظه معايا واتفنشت من شغلى فى البنك انا معايا خبره سنتين فى السيلز منهم سنه فى البنوك واشتغلت فى بنك باركليز فى مصر وبنك راس الخيمه فى دبى

ارجو الافاده عن طريق التقديم لاكسترا او مجموعه الفوزان لانى رايلت شركات كتير جدا فى السعوديه ولسه محصلش نصيب

وشكرا مقدما

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز مختار

تحية طيبة

هقولك انا وصلت لاكسترا بكل التفاصييل على الخاص اتفقنا

الف شكر ياباشا على ردك واهتمامك بس انا ملقتش حاجه على الخاص وبصراحه مش بعرف استخدمه لو ممكن نتراسل بالماسينجر يبقى احسن طبعا

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز مختار

تحية طيبة

الف شكر ياباشا على ردك واهتمامك بس انا ملقتش حاجه على الخاص وبصراحه مش بعرف استخدمه لو ممكن نتراسل بالماسينجر يبقى احسن طبعا

اخى / مختار

والله يا كبير بعتلك قصيده بتفصيل الممل بس معرفش ليه ما ظهرتش

على العموم ابعتلى بتبقى موجود امتى وانا تحت امر سيادتك

اخو ابو عمر

رابط هذا التعليق

الاخ العزيز مختار

تحية طيبة

اخى / مختار

والله يا كبير بعتلك قصيده بتفصيل الممل بس معرفش ليه ما ظهرتش

على العموم ابعتلى بتبقى موجود امتى وانا تحت امر سيادتك

اخو ابو عمر

ربنا يخليك يا ابو عمر معلش والله تاعبك معايا بس المشكله انى مش عارف الخاص ده فين اصلا ومش بعرف استخدمه انا اخرى فى المنتدى هنا انى اعمل مشاركه او موضوع جديد فلو يسمح انى اكتبلك الايميل بتاعى هنا يبقى افضل

وجزاك الله كل خير

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 0
      شركة صباغ الكويت تقدم الشركة مجموعة متنوعة من المنتجات، بدءًا من الدهانات الداخلية والخارجية إلى الطلاءات الخاصة بالخشب والمعادن. يتميز كل منتج بجودته وقدرته على التحمل في ظروف متنوعة.   افضل شركة اصباغ الكويت تولي الشركة اهتمامًا كبيرًا للحفاظ على البيئة، حيث تتبنى مبادرات مستدامة وصديقة للبيئة في عملياتها. تسعى أيضًا إلى دعم المجتمع المحلي من خلال مشاركتها في المبادرات الاجتماعية   كيف تختار شركة اصباغ الكويت اختيار ألوان الديكور المثالية يعتمد على عدة عوامل
    • 0
      خدمات شركة عزل الاسطح   97357040 تعتبر خدمات شركة عزل الاسطح أساسية للحفاظ على سلامة ومتانة المباني والمنشآت. فالأسطح تعد أحد العناصر الرئيسية التي يجب حمايتها بشكل جيد لضمان استمرارية الهياكل وتوفير بيئة آمنة ومريحة داخل المباني. في هذه المقالة، سنستعرض مجموعة خدمات شركة عزل الأسطح ودورها الحيوي في الحفاظ على جودة ومتانة المنشآت. عزل الحرارة: تقدم شركة عزل الاسطح خدمات عزل الحرارة باستخدام أحدث التقنيات والمواد العازلة. يتم تطبيق الطلاءات الخاصة والمواد العازلة على الأسطح لتق
    • 1
      تعتبر خدمات شركة [URL='https://muqawi-service-kw.com/%d8%b4%d8%b1%d9%83%d8%a9-%d8%b9%d8%b2%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d8%ad-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%83%d9%88%d9%8a%d8%aa/']عزل الاسطح[/URL] أساسية للحفاظ على سلامة ومتانة المباني والمنشآت. فالأسطح تعد أحد العناصر الرئيسية التي يجب حمايتها بشكل جيد لضمان استمرارية الهياكل وتوفير بيئة آمنة ومريحة داخل المباني. في هذه المقالة، سنستعرض مجموعة خدمات شركة عزل الأسطح ودورها الحيوي في الحفاظ على جودة ومتانة المنشآت. [LIST=1] [*][URL='http
    • 0
      السلام عليكم, حد يعرف نظام العمل فى شركة سدانة لمستحضرات التجميل ومستزلمات الاطفال, هو مقرهم فى الرياض, س للاسف مش عارف معلومات عن نظام الشركة ومنتجاتها وهل هى منتجاتها مطلوبة ولا لا, شكرا جزيلا.
    • 0
      أكد رئيس تحرير مجلة روزاليوسف الكاتب الصحفى أحمد الطاهرى أن استضافة مصر لقمة جوار السودان تستهدف حقن دماء أعرض المقال كاملاً
  • أضف...