اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

سؤال الي ا\ صموئيل عدلي

بم انك مدير مالي اد الدنيا في سؤال كدة علي السريع

عاوز اترجم الجملة المحاسبية دي بالفرنساوى

trade payables ( Ap Aging , payments of withholding tax, reports of sales tax)

:Head:

trade payables

Accounts payables Aging ,

payments of withholding tax,

reports of sales tax

dettes commerciales

Comptes créditeurs vieillissement,

paiements de l'impôt anticipé,

rapports de la taxe de vente

ده لو انا فهمت كويس

لا تفكر بالامر كثيرا و دع الامر لمن بيده الامر

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

كل عام و انتم بخير بمناسبة عيد الاضحى المبارك

اعاده الله عليكم و علينا بخير

لا تفكر بالامر كثيرا و دع الامر لمن بيده الامر

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

مساء الخير لكل اخواتى اللى هنا

انا قبل كدا كنت بعت استفسار بخصوص ابليكيشن الزيارة ومافيش حد رد عليا

كنت عاوز اعرف الابليكيشن دا بيتملى من النت ويتبعت عالنت برضو ولا املاة واطبعة واروح بية اسلمة بالايد؟

انا عاوز ابعت المادم هناك لاخويا علشان هيا حامل وكنت عاوز الطفل ياخد الجنسية يمكن ينفعنى شوية فى الانتر فيو بتاع الهجرة

انا لسة فاتح فايل جديد 21/9/2010

ياريت ياجماعة اللى عندة فكرة يفيدنى

شكرا

وربنا يوفق الجميع

صباح الخير يا هاني ..ردا على سؤالك انا دخلت على الموقع بس مقريتش بالتفصيل لاني في الشغل لكن فهمت انها فورم بتتملى و تطبع و تقدمها هناك في السفارة مع بعض المستندات..من فضلك راجع اللينك دة

الرباط الخاص بي

و انا لما اروح حاحاول اقراء بالتفصيل..سوال بس انت بعت ملفم امتى و جالك الفايل نمبر امتى؟

"هَا أَنَا مَعَكَ، وَأَحْفَظُكَ حَيْثُمَا تَذْهَبُ، وَأَرُدُّكَ إِلَى هذِهِ الأَرْضِ، لأَنِّي لاَ أَتْرُكُكَ حَتَّى أَفْعَلَ مَا كَلَّمْتُكَ بِهِ" (سفر التكوين 28: 15)

رابط هذا التعليق

ana 3andi khabar, msh 3aref kwais wala la2

madam Daniela safrt w fi 7sd haigi makanha bas msh 3arfeen meen

ed3o ykon 7ad kwais

7aga tania mohma awi

el ta2minat mohma 3and m. paul awi awi

w kaman el shehada el kartoon

يا جماعة صحيح مدام دانيلا سافرت ؟؟؟

اللى دخلوا امبارح وانهاردة ياريت يطمنونا

شكرا وربنا معاكو وتنجحوا كلكو

علشان فعلا تبقى اللستة الذهبية

رابط هذا التعليق

اضحي مبارك و سعيد علي كل الاخوة ..ربنا يعيدوة بكل الخير علي كل الناس :hearts:

و يبقي الحال علي ما هو علية و لا جديد عن دودو :mellow:

ربنا يستر

رجاء الي الاخ جوجو....يا ريت تحاول تغير الويندوز او لو كانت مش مشكلة ويندوز يبقي تجيب الاستيكرز العربي...دة لو مايضايقكش يعني يا ابو جوجو :rolleyes:

او لو مايضايقش الكمبيوتر بتاعك lmo:

:)

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

اولا كل سنه والاخوة المسلمين بخير

ثانيا ياجماعة احنا الى علينا الدورررررررررررررر

عايزين صلوات كتير وشموع اجهزوا عشان فاضل يومين

:cheer::cheer::cheer::cheer:

رابط هذا التعليق

ثانيا ياجماعة احنا الى علينا الدورررررررررررررر

عايزين صلوات كتير وشموع اجهزوا عشان فاضل يومين

ربنا معاك يا عمانوئيل بس بليز اخبار تكون علطول و بالنجاح انشاء الله

وكان الرب مع يوسف فكان رجلا ناجحا

رابط هذا التعليق

سؤال الي ا\ صموئيل عدلي

بم انك مدير مالي اد الدنيا في سؤال كدة علي السريع

عاوز اترجم الجملة المحاسبية دي بالفرنساوى

trade payables ( Ap Aging , payments of withholding tax, reports of sales tax)

:Head:

trade payables

Accounts payables Aging ,

payments of withholding tax,

reports of sales tax

tres Merci monsieur Samul

dettes commerciales

Comptes créditeurs vieillissement,

paiements de l'impôt anticipé,

rapports de la taxe de vente

ده لو انا فهمت كويس

وكان الرب مع يوسف فكان رجلا ناجحا

رابط هذا التعليق

عايز اسأل الناس اللي دخلت المقابلة

ازاي كان بيتم مناقشة عروض العمل...يعني هل كنتم بتتسألوا عن اية متطلبات العرض دة.. يعني تعليم ثانوي ,,كليات في ضوء عروض العمل اللي من ايمبلوا كيبك؟؟؟....هل كنتم بتتسألو عن المكان و هل هيبقي جنب سكنك ؟؟؟ و هل اساسا هينفع تتقدم للعرض دة في ضوء شهادتنا اللي من مصر....

يا ريت لو سمحتم تفاصيل عن مناقشة عروض العمل

تشكرات

Until the day when God shall deign to reveal the future to man, all human wisdom is summed up in these two words 'Wait and hope'

- = Alexandre Dumas=-

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je dis Oh! si j'avais les ailes de la colombe, Je m'envolerais, et je trouverais le repos -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطباء بلا حقوق

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

كم ذا بمصر من المضحكات ..و لكنه ضحك كالبكا...المتنبي

رابط هذا التعليق

ألف مبروووووووووووووك لكل الى نجحوا وعقبال الباقين كلهم انشاء اللة

أنا بوجهة كل الشكر د/ صموئيل على هذا المجهود الى بيبذلة من وقتة بدون مقابل وربنا يعوضة

عندى سؤال ياريت الى يعرف أجابة السؤال دة يرد فى اقصى سرعة ممكنة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لو حد لية قريب فى كندا فى القسم الأنجلش وبعتلة فيزا سياحة واترفض من السفارة

وقدم على كيبيك وذكر فى اللأبلكيشن انة قدم على فيزا واترفض ياترى اية السبب القوى الى هيقنع بية السفارة فى المقابلة انة مش بعد مهيروح كيبيك هيروح القسم الأنجلش مع انة فعلا ناوى يكمل فى كيبيك

ياريت الى يعرف اجابة مقنعة يدينى رأية وهل فية اقرار بيتمضى بخصوص هذا الموضوع

الة السماء يعطينا النجاح ونحن عبيدة نقوم ونبنى

تم تعديل بواسطة كيبيك
رابط هذا التعليق

كل عام و انتم بخير بمناسبة عيد الاضحى المبارك

اعاده الله عليكم و علينا بخير

اضحي مبارك و سعيد علي كل الاخوة ..ربنا يعيدوة بكل الخير علي كل الناس :hearts:

lmo:

الف شكر لكل الاخوة

و كل عام وانتم بخير وجميع المسلمين بخير

بمناسبة عيد الاضحى المبارك

ويعيد علينا الايام بالخير دايما

وربنا يوفقنا جميعا فالمقابلات وبالنجاح

وربنا يتممها بالخير ونتقابل كلنا فى ارض كندا :)

دعواتكم

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

سبحان الله وبحمده... سبحان الله العظيم

لا إلـہ إلاَّ اللـَّـہ مُـכـمَّــدْ رَسُــولُ اللـَّـہ

أستغفر الله الذي لا اله الا هو الحي القيوم وأتوب اليه

قول ( اللهم اغفر للمؤمنين و المؤمنات الأحياء منهم و الأموات)

عن عبادة رضي الله عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم

(( من استغفر للمؤمنين و المؤمنات ، كتب الله له بكل مؤمن و مؤمنة حسنة))؟

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

رابط هذا التعليق

أود ان اشكر جميع المشتركين في هذا المنتدي علي المحبة و الروح الرائعه السائدة بين جميع الاعضاء و الف مبروك للناجحين في المقابلات و عقبال جميع اللستة الذهبية ان شاء الله

انا عضو جديد و اود الانضمام الي هذا المنتدي الرائع و قد قمت بتقديم الفايل باسم زوجتي في 1/04/2010 و الفايل نمبر بتاريخ 11/05/2010 و بانتظار جواب المقابلة ان شاء الله

لكل شيء تحت السماء وقت

رابط هذا التعليق

the insurance isn't important ( i passed without it) put i had a document with the Egyptian stamp assuring my work

and "el shehada el karton " for the pharmacists

مساء الخير يا جماعة و عيد سعيد غلى الناس كلها طبغا أنا أستفدت كتير من المنتدى ده فى كتابة

الأبليكشن و عشان الواحد يحاول يرد الجميل لناس كتير هنا و أنا لأحظت أن ناس كتير عندها مشكلة فى موضوغ التأمينات

لو عاوز مثلا تغرف المدد التأمينية بتاغتك و كل البيانات بتاغتك و أنت قاغد مكانك من غير ما تروح أى حتة أدخل غلى الموقع

ده و سجل بياناتك و أدخل شوف كل بياناتك التأمينية أنا عملت كدة ليا و لمراتى بدل ماأروح الألفى و أوجع دماغى

و أتمنى الكل يستفاد منه و يدعى لى

http://nosi.gov.eg/Arabic/Pages/default.aspx

there's hope at the end of the black tunnel

رابط هذا التعليق

لو سمحتم ياجماعة لو فيه اى زميل يقدر يفيدنا بالخطوات اللازمة لمعادلة الكيميائيين وياريت تكون مختصرة وربنا يعوض تعب محبتكم

رابط هذا التعليق

اولا كل سنه و انتم طيبين

فعلا مدام دانيلا مشيت و الي بيعمل الانترفيو بول لوحده في حد دخل قالي بس مش عارفين في بنت كانت قاعده معاهم بيقول ممكن تكون بتدرب مش متاكد دا توقع و ربنا يستر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[اناهو ربكم" رب حياتكم " مدبر كل ايامكم" حاضركم و مستقبلكم

رابط هذا التعليق

اولا كل سنه و انتم طيبين

فعلا مدام دانيلا مشيت و الي بيعمل الانترفيو بول لوحده في حد دخل قالي بس مش عارفين في بنت كانت قاعده معاهم بيقول ممكن تكون بتدرب مش متاكد دا توقع و ربنا يستر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا متاكd اها مشيت والبنت هى المترحمه

بيقولوا فى واحdه تانيه مكانها

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...