اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

السلام للجميع

اتمنى للجميع التوفيق فى المذاكرة و التحصيل و أتمنى ان ميعادى فى أول يوم يكون وشه حلوعلى كل الميشن ذى ما كان وشه حلو الميشن اللى فات

انا كان لى استفساران

1- ما هى صيغة رد تأكيد الأنترفيو

2- ازاى اعد الملف بتاعى و المواقع اللى ممكن ادخلعا و اجيب منها معلومات تساعدنى فى تجهيز الملف

سلامى للجميع

اولا / مفيش صيغة انت فقط بتوقع على الورق وبتبعته فاكس مرة تانية

او انك بترفق معاه جواب او ايميل تطلب تاجيل المقابلة لو مش مستعد للمقابلة

او مش متمكن من للغة بتطلب تاجيل شهرين او تلاتة بس بتعرفهم فى جواب مرفق

ثانيا \ نفس التوبيك داه فى خبرات من سبقونا انا كنت قريت فيه مرة ولاقيت انه فيه كتير معلومات لاعداد الملف او اكتب فى جوجل سيرش اعداد الملف لمقابلة كيبك

واكيد حيظهرلك مواقع بتتكلم عن اعداد الملف

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

Lista septemper 2011

1-petoshishi 13/9/2011 alex

2-maklol 22/9/2011 alex

3-fizo 28/9/2011 alex

4-dr\batot 2/10/2011 alex

5-dr\batot sister 4/10/2011 alex

6-aboleno 5/10/2011 alex

7-kerop 13/10/2011 alex

8-shila 13/10/2011 alex

تم تعديل بواسطة dr gege
رابط هذا التعليق

Lista septemper 2011

2-maklol 22/9/2011 alex

3-dr\batot 2/10/2011 alex

4-dr\batot sister 4/10/2011 alex

5-aboleno 5/10/2011 alex

6-kerop 13/10/2011 alex

يا دكتورة جى جى انا مقابلتى 28-9

Mille Félicitations

رابط هذا التعليق

سلام محبة لكل الاصدقاء الحلوين

اليوم لى صديق مقدم فيدرال يوم 8-12-2010 جالة الميديكال امس 30-7-2011

الاستاذ المدير المتنبئ توقعات حضرتك اية

الموضوع سريع ولا اية

انشااللة رمضان الى جاى نكون كلنا هناك مع بعض

ووعد منى ((سجل يا مدير)) فانوس رمضان هدية منى لكل واحد من المجموعة بتعتنا هيكون وصل باذن اللة

طبعا فى واحد هيقول هو فى فانوس رمضان هناك ايوة فى فانوس رمضان هناك وانا عند وعدى

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

الف مبروك لكل اللى جالهم ميعاد المقابلة و ربنا يكمل على خير و ترجعولنا بال CSQ

وكل سنة وكل الاخوة المسلمين طيبين وتعيشوا وتصوموا رمضان دايما وانتوا باحسن صحة وحال ومصر بخير وامان

سلامى لكم جميعا

رابط هذا التعليق

مساء الخير يا جماعة مجهود رائع منكم الجروب دة ربنا مع الكل بجد صلولي مقابلتي11/10/2011

ربنا يوفقك يا مينا وتنجح فى مقابلتك بس ممكن تقول ملفك وصل سوريا يوم كام والفايل نمبر كان يوم كام

رابط هذا التعليق

:waving: []

كل رمضان وانتم بخير والسنة الجاية تصوموة بكيبك

والف مبروك لكل اللى جالة ميعاد الانترفيو

وسؤال لاهل الخبرة امتتى حيجى ميعاد الانترفيو للناس المقدمة شهر 8؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و هل من الممكن يجى الميعاد قبله ب 15 يوم بس؟؟؟؟؟؟؟

وسؤال انا اخذت دبلومه الحمد للة كم تضيف من درجات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وهل ابعت الشهادة ولا مفيش داعى؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

يااهل الخبرة عايز نصيحة الله يكرمكم

دلوقتي انا باعت ملفي ووصل سوريا من 20 ال 25 يوليو 2010

وهم دلوقتي بيبعتوا للناس اللي في شهر 7

و nadvett قبل كدة قال انه عنده ناس في اخر سبعة ووصلهم معاد المقابلة

وعلي حسب مانا عارف انهم بيمشوا بالتواريخ يعني ماينفعش انهم يبعتوا مثلا لكل الايام في شهر 7 ماعدا كام يوم يختاروهم من الشهر

قمت انا بعت ميل علي نفس العنوان اللي بعت عليه Youssef Fawzy اللي هو carl.teixeira@micc.gouv.qc.ca وردوا عيه

بس انا الرد كان عندي اوتوماتكي ان صاحب الميل في اجازة هايرجع 31 اغسطس ومديني ميل حد ابعتله

قمت بعت ميل للحد التاني اللي مديني ميله

جالي رد عام مالهوش اي دعوة بي ان كل الورق حاليا بيتاخر

جربت اتصل بالرقم دة 15148735760 + في كل اوقات اليوم 4 و 5و 7 و 8 مساء ودايما بيرد الكمبيوتر ومهما استني محدش بيرد

جربت اتصل ب 0015148649191 برضوا نفس القصة

دلوقتي انا مش عارف داخل المشن دة ولا لأ ومش عارف اكلمهم علشان اعرف حاجة زي كدة سواء بالميل او بالتليفون

انا المفروض اعمل ايه علشان اعرف راسي من رجلي علشان القعدة كدة من غير ماعرف اني داخل المشن ولا لأ حاجة بتوتر جدا وبصراحة انا في غني عن اي توتر حاليا

وياريت ياهاني يعقوب تكتبلي الميل اللي بعت علية وردوا عليك

وانت برضوا يامحمد كبيك الفروض ظروفك زي ظروفي ياريت نتابع مع بعض ايه اللي ممكن نعمله

ياريت رائيكم اكون شاكر جدا

رابط هذا التعليق

يااهل الخبرة عايز نصيحة الله يكرمكم

دلوقتي انا باعت ملفي ووصل سوريا من 20 ال 25 يوليو 2010

وهم دلوقتي بيبعتوا للناس اللي في شهر 7

و nadvett قبل كدة قال انه عنده ناس في اخر سبعة ووصلهم معاد المقابلة

وعلي حسب مانا عارف انهم بيمشوا بالتواريخ يعني ماينفعش انهم يبعتوا مثلا لكل الايام في شهر 7 ماعدا كام يوم يختاروهم من الشهر

قمت انا بعت ميل علي نفس العنوان اللي بعت عليه Youssef Fawzy اللي هو carl.teixeira@micc.gouv.qc.ca وردوا عيه

بس انا الرد كان عندي اوتوماتكي ان صاحب الميل في اجازة هايرجع 31 اغسطس ومديني ميل حد ابعتله

قمت بعت ميل للحد التاني اللي مديني ميله

جالي رد عام مالهوش اي دعوة بي ان كل الورق حاليا بيتاخر

جربت اتصل بالرقم دة 15148735760 + في كل اوقات اليوم 4 و 5و 7 و 8 مساء ودايما بيرد الكمبيوتر ومهما استني محدش بيرد

جربت اتصل ب 0015148649191 برضوا نفس القصة

دلوقتي انا مش عارف داخل المشن دة ولا لأ ومش عارف اكلمهم علشان اعرف حاجة زي كدة سواء بالميل او بالتليفون

انا المفروض اعمل ايه علشان اعرف راسي من رجلي علشان القعدة كدة من غير ماعرف اني داخل المشن ولا لأ حاجة بتوتر جدا وبصراحة انا في غني عن اي توتر حاليا

وياريت ياهاني يعقوب تكتبلي الميل اللي بعت علية وردوا عليك

وانت برضوا يامحمد كبيك الفروض ظروفك زي ظروفي ياريت نتابع مع بعض ايه اللي ممكن نعمله

ياريت رائيكم اكون شاكر جدا

مساء الخير ياكيروب

بص ياحبيبى انا لما بعت الميل بعتة على سوريا والكلام دا كان فى شهر 5 اللى فات

وحاليا هما قافلين

بص ياجميل انا هاقولك تعمل اية علشان تمسك العصايا من النص

اول حاجة تحط دايما فى دماغك ان المقابلة بكرة

يعنى شد وزاكر وركز جدا واشتغل على انك فى الميشن دا

هما مش شرط ياخدو باليوم لان الملفات بتتوزع على مكاتب وكل موظف وسرعتة فى دراسة الورق والرد علية

انت تشتغل على انك فى الميشن اللى جاى وان شاء اللة قريب هايوصلك الميل بتاع الانتر فيو

تانى حاجة ياقمر

حاول تبعتلهم على الميل بتاع كيبيك

خد الميل دا .مش بيطلع غير للغاليين بس

accuse.reception@micc.gouv.qu.ca

راسلهم واقرف اهلهم وقولهم لازم يردوا عليك علشان تشوف هاتعمل اية وترتب حالك

وهما اكيد هايردوا عليك لانهم محترمين جدا هناك

وابقى طمنى ياجميل

ومن البى بقولك ربنا ان شاء اللة هايوفقك وقريب اوى هاقولك مبروك

بس ماتنساش 30 كيلو بسبوسة بعد السى اس كيو

هانى

كملها على خير يارب

رابط هذا التعليق

بالنسبة لى يا mr beko انا ملفى وصل سوريا يوم 5 يوليو 2010 والفايل نمبر 4 اغسطس وبصراحة انا قلقان جدا من تاخر ارسال ميعاد المقابلة يمكن يكون فى غلطة فى كتابة الايميل بس انا اللى مخلين مبعتش حاجة ولا اتصلت انى يمكن اتصل فيحطونى فى اول الميشن وانا عايز ابقى فى اخر الميشن علشان يبقى عندى فرصة للاعداد فدة اللى مسكتنى وعلى العموم اذا حاجة جدت هبقى اقولكم بالتوفبق باذن اللة لكل اللى فى ليستة دجيجى

رابط هذا التعليق

Lista septemper 2011

2-maklol 22/9/2011 alex

3-fizo 28/9/2011 alex

4-dr\batot 2/10/2011 alex

5-dr\batot sister 4/10/2011 alex

6-aboleno 5/10/2011 alex

7-mina 11/10/2011 alex

8-kerob 13/10/2011 alex

9-shila 13/10/2011 alex

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...