اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

je prie pour vous IBRAHIM SIDHOM BOLOS

DIEU sera avec vous

nous somme tous tres tres desole pour vous

vous etes notre chere frere

mreci a MOHAMMED QUEBEC notre ami respectable

Kerob

sayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy mabrokkkkkkkkkkkkk for me i got csq :smart: :trumpet: :trumpet: hypr: h: tct:: bnd5:: ::- gra:-

الف مليون مبروك ليك يا استاذ ابراهيم ..وحقك علينا بس صدقنى صلينا لحضرتك انا وجوزى .. وربنا يكملك المشوار على خير

انا جوزها ...

ما تقولش يا رب .. انا عندى هم كبير ..

قول يا هم ... انا عندى رب كبير ...

حبيتك يا بلدى حبيتك يا مصر

حبيت نيلك و ناسك الطيبين حبيت اهلى و اصحابى

عشقت بردك و حرك داانا حتى حبيت ترابك

... لكن

بقى ليكى فى حبك قسوة خلتنى يا بلدى عاوز

احبك و انا بعيد ...

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

من فضلكم يا جماعة كنت عايز أسأل

هل كل المنتظرين المقابلات فى الميشن اللى جاى جالهم جواب الويتنج

ولا الموضوع ده إتلغى

يعنى بقى يجى جواب المقابلة على طول

أرجو الإفادة وشكراً

اللي اعرفة ان جواب الويتنج مش شرط

يعني ممكن يجي وممكن مايجيش

انت ماتشغلش نفسك بيه

عد مايقرب من 11 الي 13 شهر من تاريخ ارسال ملفك هتلاقي الانترفيو بتاعك

دة لو انت مش في المهن المطلوبة

دة اللي اعرفه

تحياتي

تم تعديل بواسطة mr beko
رابط هذا التعليق

Congratulations IbrahimSaidhomBolis..

Wish you the best of luck in the upcoming steps.

Ne crains pas, crois seulement.

J'ai mis devant toi une porte ouverte, que personne ne peut fermer.

L'Eternel des armées est avec nous, Le Dieu de Jacob est pour nous une haute retraite.

رابط هذا التعليق

je prie pour vous IBRAHIM SIDHOM BOLOS

DIEU sera avec vous

nous somme tous tres tres desole pour vous

vous etes notre chere frere

mreci a MOHAMMED QUEBEC notre ami respectable

Kerob

sayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy mabrokkkkkkkkkkkkk for me i got csq :smart: :trumpet: :trumpet: hypr: h: tct:: bnd5:: ::- gra:-

الف مليون مبروك ليك يا استاذ ابراهيم ..وحقك علينا بس صدقنى صلينا لحضرتك انا وجوزى .. وربنا يكملك المشوار على خير

انا جوزها ...

لكن دة طبعا ما يمنعش ان اقدم تهنئة شخصية للاخ ابراهيم .. ربنا يوفقك فى باقى مشوارك و عقبال ما نبارك لجون كمان ... فعلا كان ميشن جميل و لستة سحرية و احنا فعلا استفدنا جدا من وجودنا فى المنتدى .. بخلاف الافادة بالمعلومات و الخبرات كمان العلاقات الشخصية مع ناس رائعين زيكم .. اللى باتمنى انها تستمر و تزيد .. و احنا فى انتظار الميشن القادم و نتمنى للجميع كل التوفيق ..

محاسب مهاجر و صوفيا ..

ما تقولش يا رب .. انا عندى هم كبير ..

قول يا هم ... انا عندى رب كبير ...

حبيتك يا بلدى حبيتك يا مصر

حبيت نيلك و ناسك الطيبين حبيت اهلى و اصحابى

عشقت بردك و حرك داانا حتى حبيت ترابك

... لكن

بقى ليكى فى حبك قسوة خلتنى يا بلدى عاوز

احبك و انا بعيد ...

رابط هذا التعليق

ياجماعة سؤال مهم

معقول ممكن المدة من تاريخ ارسال الملف 26 اغسطس الى المقابلة ممكن توصل ل 16 شهر ؟

كثير بيقولوا انى ممكن ماأكونش فى مقابلات سبتمبر - اكتوبر وانى هاكون فى ميشن ديسمبر

ونحن نعلم أن كل الأشياء تعمل معاً للخير للذين يحبون الله

رابط هذا التعليق

ياجماعة سؤال مهم

معقول ممكن المدة من تاريخ ارسال الملف 26 اغسطس الى المقابلة ممكن توصل ل 16 شهر ؟

كثير بيقولوا انى ممكن ماأكونش فى مقابلات سبتمبر - اكتوبر وانى هاكون فى ميشن ديسمبر

It depends on the date of opening the file.

But, based on what do "they" tell you so?!!!

Just get ready while waiting.

Ne crains pas, crois seulement.

J'ai mis devant toi une porte ouverte, que personne ne peut fermer.

L'Eternel des armées est avec nous, Le Dieu de Jacob est pour nous une haute retraite.

رابط هذا التعليق

كدة محدش فاضل غير june بكرة

يالا ياباشا شد حيلك وارجع بالغالية

انا شاكر علي دعواتك الطيبة والله كله خير سواء كدا او كدا احنا عملنا اللي عالينا والباقي علي ربنا وما توفيقي الا بالله

رابط هذا التعليق

الف مبروك للاستاذ ابراهيم بس فين تفاصيل المقابلات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هو ينفع كدة ياريت نسمع تفاصيل اكتر

بالنسبة لرأيي في موضوع الاعداد انا موافق علي كل كلمة قلها سانت لوران

انت اكتر انسان عارف ملفك وتفاصيلة وتقدر تعبر عن نفسك بس هو الاعداد مهم لما تكون الغة ضعيفة وقتها تحتاج انك تكتب كل تفاصيل ملفك و الاسئلة المتوقعة والمعد يترجمهالك وصدقونى لو الغة قويه و تقدر بيها تعبر عن نفسك مش حتحتاج لمعد فياريت الكل يهتم بالغة وبالمناسبة بشكر مستر بيكو علي البرنامج اللى حملتة فى 36 ساعة بس حقيقي برنامج يستاهل هذا الكفاح واحب اقول لكيروب انى كتير بقول نفس الكلمة هل مصر ولا كندا طبعا مصر مفيش جو ملوث زي جوها ومفيش مية شرب ملوثة اكثر منها ومفيش واسطة وكوسة في بلد اكتر منها ومفيش اسواء من التعليم وكفاية ان بعد كل التعب في الدراسة مفيش بلد تعترف باى شهادة تاخدها منها ............وعجبى انا طبعا بحب مصر وكنت اتمنى تبقى احسن مكان واتمنى يجى اليوم ان االجانب نعملهم احنا الانترفيو وننقي منهم الافضل علشان يحظوا بشرف الجنسية المصرية ولكن دة اكيد مش حيحصل طول ما مصر طاردة للافضل ودول اخري تحتضنهم وتقدم لهم حياة افضل ...........انا المره دى اللى طولت يا مسيو هانى

غلي العموم المطلوب من كل الطموحين في هذا المنتدى التركيز والعمل لتحقيق حياه افضل في وطن جديد كندا

http://www.youtube.com/watch?v=ZUuk2sduMGs

تم تعديل بواسطة dodos
رابط هذا التعليق

الف مبروك للاستاذ ابراهيم بس فين تفاصيل المقابلات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هو ينفع كدة ياريت نسمع تفاصيل اكتر

بالنسبة لرأيي في موضوع الاعداد انا موافق علي كل كلمة قلها سانت لوران

انت اكتر انسان عارف ملفك وتفاصيلة وتقدر تعبر عن نفسك بس هو الاعداد مهم لما تكون الغة ضعيفة وقتها تحتاج انك تكتب كل تفاصيل ملفك و الاسئلة المتوقعة والمعد يترجمهالك وصدقونى لو الغة قويه و تقدر بيها تعبر عن نفسك مش حتحتاج لمعد فياريت الكل يهتم بالغة وبالمناسبة بشكر مستر بيكو علي البرنامج اللى حملتة فى 36 ساعة بس حقيقي برنامج يستاهل هذا الكفاح واحب اقول لكيروب انى كتير بقول نفس الكلمة هل مصر ولا كندا طبعا مصر مفيش جو ملوث زي جوها ومفيش مية شرب ملوثة اكثر منها ومفيش واسطة وكوسة في بلد اكتر منها ومفيش اسواء من التعليم وكفاية ان بعد كل التعب في الدراسة مفيش بلد تعترف باى شهادة تاخدها منها ............وعجبى انا طبعا بحب مصر وكنت اتمنى تبقى احسن مكان واتمنى يجى اليوم ان االجانب نعملهم احنا الانترفيو وننقي منهم الافضل علشان يحظوا بشرف الجنسية المصرية ولكن دة اكيد مش حيحصل طول ما مصر طاردة للافضل ودول اخري تحتضنهم وتقدم لهم حياة افضل ...........انا المره دى اللى طولت يا مسيو هانى

غلي العموم المطلوب من كل الطموحين في هذا المنتدى التركيز والعمل لتحقيق حياه افضل في وطن جديد كندا

http://www.youtube.com/watch?v=ZUuk2sduMGs

بحب اضيف حاجة صغيرة على الكلام اللى فات

يا مصر لو نيلك ده صلصة ، مش هيكفى الكوسة اللى فيكى

أبولينو

رابط هذا التعليق

أنا لو فشلت فى المقابله مش هزعل

يبقى ربنا عايزنى أموت أنا وولادى فى مصر

كيروب

انت انسان كويس بس مش اكتر من انك تستجيب لروح النجاح فقط مش لروح الفشل هتلاقى الحياة كلها شكلها اتغير.

رابط هذا التعليق

كنت عايز اسال ابراهيم سيدهم بولس و june انتو قدمتم ملفاتكم امتى

أ محمدكيبيك انا كنت مقدم الملف 05/2010 مقابلة 06/2011 والحمد لله نجحت وما النصر الا من عند الله ونصيحة لكل الناس اللي مقدمة اولا التوكل علي الله ثم المذاكرة الممتازة للغة الفرنسية ولازم تبقي عارف انت رايح ليه علشان تعرف تعبر كويس ( ان تنصروا الله ينصركم )

رابط هذا التعليق

كنت عايز اسال ابراهيم سيدهم بولس و june انتو قدمتم ملفاتكم امتى

أ محمدكيبيك انا كنت مقدم الملف 05/2010 مقابلة 06/2011 والحمد لله نجحت وما النصر الا من عند الله ونصيحة لكل الناس اللي مقدمة اولا التوكل علي الله ثم المذاكرة الممتازة للغة الفرنسية ولازم تبقي عارف انت رايح ليه علشان تعرف تعبر كويس ( ان تنصروا الله ينصركم )

:clappingrose::cheer: :hearts: bnd5:: :waf:

رابط هذا التعليق

:cheer: :waf:

أنا لو فشلت فى المقابله مش هزعل

يبقى ربنا عايزنى أموت أنا وولادى فى مصر

كيروب

انت انسان كويس بس مش اكتر من انك تستجيب لروح النجاح فقط مش لروح الفشل هتلاقى الحياة كلها شكلها اتغير.

الحمد الله رب العالمين :clappingrose:

رابط هذا التعليق

june

اخيرا النجاح

الف مليون مبروك ليك

:cheer: :cheer: :cheer:

متهيئلي كدة اقدر اقول وختامه مسك

نهاية سعيدة للسته كلها ناجحة

حاجة تفرح بجد

عقبالنا كلنا كدة

ماتنساش بقي التفاصيل علشان دي اخر تفاصيل هانسمعها لغلية المشن الجاية

مبروك ليك

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...