اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

لستة 2011

1-مسيو هاني(24/5)اسكندرية

2-هاني فري (26/5)اسكندرية

3- سانت لورينت(26/5)اسكندرية

4- ميكي مانو(29/5) اسكندرية

5-جميلة(30/5) اسكندرية

6--مورينو(31/5) اسكندرية

7- مينا عدلي(1/6) اسكندرية

8-مينا جورج (9/6) اسكندرية

9-شيربو (12/6) اسكندرية

10-فيلومينا(12/6) اسكندرية

11-مايا(13/6) اسكندرية

12-ماريان(19/6) اسكندرية

13-انفوايير(20/6) اسكندرية

يا تري الناس عاملة اية كلها يلا شيدو حيلكو وفرحونا فاضل 12 يوم وتبدي الميشن

خلاص بكرة هيبدا ميشن الاسكندرية يا ريت اخوانا الاسكندرانية زى ميكى مانو يروحوا السنتر ويسالوا على اخبار المقابلات ويا ريت باذن اللة بعد ما تنجوا كلكم وتحكوا على مقابلاتكم كل واحد يقول مدة تاميناتة اد اية لانى عايز اطمن الحد الادنى للتامينات اد اية يعنى سنة تكفى او سنة ونص ولا لازم اكتر وكمان اذا فى حد اتحسبتلة مدة الجيش على انها فترة خبرة عملية او سمع عن حد اتحسبتلة فترة الجيش على انها فترة خبرة عملية يا ريت يقول لان الموضوع دة يهمنى والف مبروك مقدما للجميع

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

:clappingrose::clappingrose::clappingrose:

هوذا الرب راكبآ على سحابة سريعه و قادم إلى مصر فترتجف أصنام مصر أمام وجه الرب و يذوب قلب مصر داخلها(أشعياء 19-1)

الرب قادم يا إخوتى لا تخافوا

كيروب

مساء الخير عالجميع

انا بشتغل مدرسة موسيقى للفئات الخاصة وعملت انترفيو من سنتين وماحصلش نصيب وقدمت تانى والفايل اتقبل وجانى رقم الفايل وبعدين جانى ميل مطلوب شهادة الديلف اوtefاوtcf,ودة قبل المقابلة طبعا فانا عاوزة اعرف مدى صعوبة الشهادات التانية دى غير الديلف وهل عدم وجودها يعنى الغاء المقابلةارجو الافادة ولكم جزيل الشكر

ربنا معاكم كلكم يا رب

اهلا وسهلا بيكى فى المحاورات ممكن تقولى ميعاد مقابلتك امتى علشان نحطك فى الليستة

رابط هذا التعليق

هاني يعقوب

شكرا لاتصالك بالسفارة وتوضيح الموقف بطريقة افضل بكتيير :give_rose:

وأعتزر للناس اللي ممكن يكون الخبر اثر عليهم سلبا في اي حاجة

وبالنسبة لملفي فأنا في 21 يوليو ودة تقريبا قريب اقوي من مواعيدك وأنا منتظر معادالمقابلة

في المشن اللي جاية

بالتوفيق للجميع

رابط هذا التعليق

http://hebdo.ahram.org.eg/arab/ahram/2011/5/18/doss0.htm

cette page est tres utile pour decrire la situation en Egypte maintenant ,la situation de securite et la etat de chaos

bonne chance pour tous >

there's hope at the end of the black tunnel

رابط هذا التعليق

مساء الخير........ ربنا يكون معانا كلنا ويكون ميشن وشة جميل على الناس كلها ولازم طبعا نطمن على اخبار بعض..... ربنا معانا

تم تعديل بواسطة Mina Adly
رابط هذا التعليق

مساء الخير علي كل الناس و يارب يوفقنا كلنا انشاء الله و انشاء الله يا جماعة لو فيه أي جديد سمعته عن المقابلات هاقول لكم علي طول

" المشكلة اني علشان اخد اجازة من شغلي من الجمعه الي الاحد اللي هو ميعاد المقابلة نزلت الشغل لغاية أخر الاسبوع " بس انشاء الله خير و انا متفائل خير للجميع و منتظر دعواتكم و اهو كله سلف و دين و هانيالك الخير يا فاعل الثواب

لكل شيء تحت السماء وقت

رابط هذا التعليق

هو انا لو عايز اعمل ابديت للفايل بتاعي بأني اتجوزت ابعت علي فيين سوريا و لا منتريال و لا استني للأنترفيو و لا اعمل ايه بالضبط .شيروني يا اهل الخبره, انتوا ايه رايكم

سلام يا بلد الكلام

رابط هذا التعليق

لستة 2011

1-مسيو هاني(24/5)اسكندرية

2-هاني فري (26/5)اسكندرية

3- سانت لورينت(26/5)اسكندرية

4- ميكي مانو(29/5) اسكندرية

5-جميلة(30/5) اسكندرية

6--مورينو(31/5) اسكندرية

7- مينا عدلي(1/6) اسكندرية

8-مينا جورج (9/6) اسكندرية

9-شيربو (12/6) اسكندرية

10-فيلومينا(12/6) اسكندرية

11-مايا(13/6) اسكندرية

12-ماريان(19/6) اسكندرية

13-انفوايير(20/6) اسكندرية

يا تري الناس عاملة اية كلها يلا شيدو حيلكو وفرحونا فاضل 12 يوم وتبدي الميشن

ربنا معاكم كلكم ...

هوذا عين الرب على خائفية الراجين رحمتة

انفسنا انتظرت الرب . معونتنا و ترسنا هو . لانه به تفرح قلوبنا . لاننا على اسمه القدوس اتكلنا . لتكن يا رب رحمتك علينا حسبما انتظرناك .

رابط هذا التعليق

طب ممكن بكل بساطة اعرف اية هو مصدر المعلومة بتاع حضرتك؟يعني حضرتك جايب المعلومة دي منين؟لو انت اثبتها انا عن نفسي هقتنع.تانيا الناس دي عارفة المشاكل اللي في مصر اكتر منك.ولو انت اتكلمت عنها هما مش هيندهشوا ويقولوا انك متطرف

رابط هذا التعليق

العنصريه هى التميز السلبى على اساس الدين او اللون اوالجنس او العرق وشوفنا فى مقابلات كتير ناس اتكلمت فى الموضوع دا يعنى المراه الى مش بتقدر تسوق عربيه فى الدول الخليجيه قالت ان داعنصريه ضد المراه حتى مستشاره الهجره استعجبت جداانه لسه فى دول بتفكر كده كمان الاخ الملتحى الى ذكر فى مقابلته انه كان بيتعرض للمضايقات فى بلده مصر ايام النظام القديم لانه ملتحى الناس دى ماخافتش تتكلم عن العنصريه وكلهم اتقبلوا انا مش بقول ان فى حد ممكن يتقبل شفقه لان مستشارين الهجره بيختاروا ناس كفء ومميزين يفيدوا مجتمعاتهم الجديده مش يكونوا عاله عليها كل الى بقصده انه مش حقيقى ما يتردد عن انه مش من مصلحتك تقول انك بتعانى من التميز ضدك فى بلدك انت بتقرر واقع وبتوصف وضع معروف وموثق وان كنت اعتقد ان كلمه التميز دى مش فى محلها دلوقتى وان الوضع حاليا اكبر بكتير جدا من مجرد التميز وطبعا دى حريه شخصيه ان الواحد يقول او لا دى حاجه ترجعله لكن ما ينفعش انه يكون فيه معلومات مش صحيحه بتتقال ومانوضحش

هوذا عين الرب على خائفية الراجين رحمتة

انفسنا انتظرت الرب . معونتنا و ترسنا هو . لانه به تفرح قلوبنا . لاننا على اسمه القدوس اتكلنا . لتكن يا رب رحمتك علينا حسبما انتظرناك .

رابط هذا التعليق

يالا يا جماعه استعدوا الميشن ابتدى من كام ساعه ربنا معاكم

انشاء الله كله ناجح

عايزينكم تيجوا تفرحونا تحياتى ليكم

اعط اليوم النجاح لعبدك وامنحه رحمه

على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء

باحبها وهي مالكه الأرض شرق وغرب وباحبها وهي مرميه جريحة حرب

باحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء

واسيبها واطفش في درب وتبقى هي ف درب

رابط هذا التعليق

ربنا يدبر الخير للجميع

استاذ امير حضرتك فين انا بدور عليك من فتره لأني مصري مقيم في جده و كنت حابب اتواصل معاك أنا هنا مش لاقي حد خالص يشاركني حت الكلام. اتمني اني مكنش بضايك و شكرا

سلام يا بلد الكلام

رابط هذا التعليق

ربنا يدبر الخير للجميع

استاذ امير حضرتك فين انا بدور عليك من فتره لأني مصري مقيم في جده و كنت حابب اتواصل معاك أنا هنا مش لاقي حد خالص يشاركني حت الكلام. اتمني اني مكنش بضايك و شكرا

موجود يا باشا

بس فعلا بقالي كتير مش بافتح

جدة منورة ب وجودك فيها يا باشا

ايميلي و تليفوني بعتهوملك ع الخاص

تحياتي,

أمير,,,

لا تُفَكِر فِي الأمر كَثيِراً ,,, بلْ دَعِ الأمر لِمَن بِيَدِه الأمر.

رابط هذا التعليق

مساء الخير على كل الموجودين

وكل ميشن وانتو طيبين

وان شاء اللة الميشن اللى جاى يكون دورنا فية ونتصور جنب الغالية بنت الغالى

ياجماعة فين المشرفين اللى ماسكين التوبيك هنا

ماحدش شايفهم الميشن دا

ولا التوبيك لية دور كدا

هو فية اية

الناس دى محتاجة تشجيع ومؤازة

ياريت التوبيك يسخن اكتر من كدا عاوزين نصقف ايدينا جالها جفاف من الوقفة

ربنا يوفق الكل ويكلل تعبهم بالخير يارب

بس ماتنسوش تبقو تحكولنا هنا تفاصيل المقابلة

وان شاء اللة خير

هانى

كملها على خير يارب

رابط هذا التعليق

ربنا يدبر الخير للجميع

موجود يا باشا

بس فعلا بقالي كتير مش بافتح

جدة منورة ب وجودك فيها يا باشا

ايميلي و تليفوني بعتهوملك ع الخاص

تحياتي,

أمير,,,

أنا بشكرك جدا يا استاذ امير و ان شاء الله هتواصل معاك في اقرب فرصه ممكنهو بشكرك مره تانيه

معتز

سلام يا بلد الكلام

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...