اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

لستة ميشن مصر 2011

1-فريند (الخميس 17/3/2011)

2-جرجس رفعت(17/3/2011 )

3-كيبك كندا(13/3/2011 )

4- د/مينا(اخو ايمي)( 13/3/2011)

5-(اخت جوز ايمي

نداء الي كيبك كندا و د. مينا ,,, القاطنين بجمهورية مصر العربية,,, والي كل من يعرفهم معرفة خاصة, عايزيين نتطمن عليكواااااا, في إنتظار معلومات عنكم ب فارغ الصبر.

تحياتي,

:hi:

و أشد الدعوات لكل من فريند و جرجس و أخت جوز إيمي,

وتمنايتنا بالنجاح ان شاء الله.

تحياتي,

أمير,,,

الحمدلله مينا اتقبل بس رخموا اوى على الورق وتقريبا ساعه الا ربع بيتكلموا على الورق فكل واحد داخل يظبط ورقه كويس

ويوم 20-3 مينا & مرمر ربنا معاهم يارب ومع كل الميشن ده

مبروك ل مينا يا ايمى :cheer::cheer: و عقبال الفيزا و عقبال الباقيين يارب

منتظرين اى تفاصيل عن المقابله حتى لو كانت بشكل عام

مبروووووووووووووووك

مبروووووووووووك

مبروووووك

و عقبال الباقي يا رب.

تحياتي,

أمير,,,

لا تُفَكِر فِي الأمر كَثيِراً ,,, بلْ دَعِ الأمر لِمَن بِيَدِه الأمر.

رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

الف الف مبروك ليك يا استاذ مينا

ربنا يكلك على خير

وربنا يوفق الباقى ويكملة على خير يارب

ياريت يا ايمى تعرفينا رخمو على الورق ازاى ؟

يعنى ورق اية بالظبط اللى دققو علية

علشان احنا كمان ناخد بالنا

وهل مينا سينجل ولا فاميلى؟

مرة تانية الف مبروك ليك يا مينا وربنا معاك

هانى

كملها على خير يارب

رابط هذا التعليق

الف مبروك لمينا يا ايمي..يللا يا جماعة الموضوع حيرجع يشتغل تاني اهو..حد يرص الكراسى عشان زباين قهوة المحاورات :coffeenews:

"هَا أَنَا مَعَكَ، وَأَحْفَظُكَ حَيْثُمَا تَذْهَبُ، وَأَرُدُّكَ إِلَى هذِهِ الأَرْضِ، لأَنِّي لاَ أَتْرُكُكَ حَتَّى أَفْعَلَ مَا كَلَّمْتُكَ بِهِ" (سفر التكوين 28: 15)

رابط هذا التعليق

Emy,

Congratulations for Mina.

Wish you all all the best.

Ne crains pas, crois seulement.

J'ai mis devant toi une porte ouverte, que personne ne peut fermer.

L'Eternel des armées est avec nous, Le Dieu de Jacob est pour nous une haute retraite.

رابط هذا التعليق

نشكر ربنا يا مينا يا حبيبى

ربنا طمنا عليك عقبال كل إخواتك

كيروب

بالنسبه للتوقيع يا كيروب دوس كليك شمال على اسمك الموجود فى اعلى الصفحه يمين

ودوس على ملفى الشخصى

وبعد كده اختاراضافه / تغيير توقيع

على اسم مصر التاريخ يقدر يقول ما شاء أنا مصر عندي أحب وأجمل الأشياء

باحبها وهي مالكه الأرض شرق وغرب وباحبها وهي مرميه جريحة حرب

باحبها بعنف وبرقة وعلى استحياء واكرهها وألعن أبوها بعشق زي الداء

واسيبها واطفش في درب وتبقى هي ف درب

رابط هذا التعليق

الف مبروك لمينا يا ايمي و هو بشرة خير ان شاء الله لكل اللي داخلين الميشن ده و المنتظربن الميشن القادم اللي انا واحد منهم

و ياريت يا جماعة لو حد عنده أخبار يا ريت يقول

أنا مقدم 1/04/2010 و الفايل نمبر 11/05/2010 و الويتينج 5/07/2010 و منتظر معاد المقابلة ان شاء الله

لكل شيء تحت السماء وقت

رابط هذا التعليق

سؤال لو سمحتوا للناس الخبرة انا جالى الفايل نمبر 12/10 /2010 ولفاية دلوقتى مجاليش جواب الواتينج هل ده طبيعى ؟ وهل يا ترى ممكن حد ميجيلوش خطاب الوايتيج عادى ويجيلو ميعاد المقابلى على الايميل بعد كدا عادى ؟ من فضلكم جاوبونى لانى قلان .

ايوان

رابط هذا التعليق

ألف مبروك للناس اللى نجحت و يبقوا وش الخير علينا لأن الميشن ده أما يعدى

على خير فى مصر يبقى المواضيع ترجع لطبيعتها تانى و يبقى الأمل كبير ان المقابلات تبقى فى مصر

لأن موضوع سوريا بيسود الدنيا فى وشى و مبروك مقدما للباقيين

there's hope at the end of the black tunnel

رابط هذا التعليق

مبروك تاني و تالت و رابع و خامس ل د. مينا,

و مش شايفين يعني عمو كيبك كندا, ماحدش يعرف هو عمل ايه؟

و الدور ياللا يا جماعا ف الدعوات الحلوة ل جرجس و فريند يوم الخميس,

ربنا معاكوا, وتبشرونا بأحلي تألق و نجاح.

تحياتي,

و في انتظار تفاصيل مقابلة د. مينا.

و في إنتظار أخبار عن كيبك كندا.

أمير,,,

تم تعديل بواسطة amirmorkos

لا تُفَكِر فِي الأمر كَثيِراً ,,, بلْ دَعِ الأمر لِمَن بِيَدِه الأمر.

رابط هذا التعليق

ال الف مبروووووووووووووووووووك لمينا :clappingrose:

بجد فرحت قوى :waving:

مع انى مافرحتش من زمان

و عقبال الباقى يا رب

bv:-

لا تفكر بالامر كثيرا و دع الامر لمن بيده الامر

يستجيب لك الرب فى يوم شدتك ينصرك اسم إله يعقوب

رابط هذا التعليق

مساء الفل على أحلى ناس و أحلى منتدى فى الدنيا.

ألف ألف مبروك لـ مينا و عقبال كل الناس اللى داخلة قريب!

عقبالى.

يا رب عديها على خير و خرجنا من هنا على رجلينا!

الله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه

رابط هذا التعليق

هو ايه يا جماعه اخبار الميشن دى محدش حكلنا حاجه ليه ؟

انت فين يا مينا؟ ايمى ؟ :sad:

عموما ربنا يوفق اللى لسه داخلين واللى لسه مستنين :sad:

رابط هذا التعليق

انا بجد بعتذر على التاخير النت كان مش مظبط بس خلاص النت دلوقتى كويس انا بوعدكم انى هاحكى المقابله بالتفصيل النهارده بعد شويه لانى نازله دلوقتى وانا بشكر كل الناس اللى باركتلى بجد حسيت بالمحبه الكبيره جوه المنتدى ده

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

انا بجد بعتذر على التاخير النت كان مش مظبط بس خلاص النت دلوقتى كويس انا بوعدكم انى هاحكى المقابله بالتفصيل النهارده بعد شويه لانى نازله دلوقتى وانا بشكر كل الناس اللى باركتلى بجد حسيت بالمحبه الكبيره جوه المنتدى ده

ألف مبروك يا إيمى!

أنا بجد ببقى سعيد قوى لما بعرف إن فى حد أخيرا ربنا كرمة و حققلة اللى يتمناة!

الله في عون العبد ما كان العبد في عون أخيه

رابط هذا التعليق

مساء الخير يا جماعه....ده انا مينا اللى كانت مقابلته اول يوم و الحمد لله ربنا سهل و الأمور عدت على خير..و باشكر كل الناس اللى باركتلى و عقبال يا رب الناس كلها لما نباركلهم...المقابله كانت صعبه شويه بس علشان تكونوا معايا على الخط من الأول هأقولكم على بياناتى انا صيدلى متزوج من صيدلانيه ..سنين الخبره 8 سنوات..عندى طفلين..القنصل اللى بيعمل المقلبلات هو راجل سنه كبير و مدقق جداً فى الورق و خصوصاً المقدم الرئيسى..اهم حاجه عنده ان شهادة الخبره تكون زى شهادة التأمينات زى الكلام اللى مكتوب فى الأبليكشن اللى انتم باعتينها...انا كان عندى مشكله انا فى الأبليكشن طبعاً كاتب اسماء الصيدليات اللى انا مدير فيها من ساعة ما اتخرجت بس شهادة الخبره اللى جايبها من وزارة الصحه مكتوب فيها الفتره من كذا لكذا من غير تفاصيل فأزاى و أزاى مش مكتوب فيها التفاصيل و ليه مش جايب شهادات من الصيدليات نفسها و بعدين انا شغال كمان كمندوب دعايه فالتأمينات مكتوب فيها مندوب دعايه طب ليه مش كاتب المهنة دى فى الابليكشن و ليه مش جايب شهادة خبره من الشركه قلتله ان كنت فاكر مطلوب اكتب الوظيفه الأساسيه و بعدين انا شغال part-time بس و مالحقتش اجيب شهادة الخبره علشان لخبطة الشغل بسبب الأحداث الأخيره قاللى بما معناه انت هتغنى عليا...قعت حوالى ساعه إلا ربع اقنعه ان انا كل الورق بتاعى موثوق فيه و معتمد اكتر من اى شهادة خبره من اى مكان غير رسمى ..انا جايب شهادة خبره من وزارة الصحه اعلى جهة طبيه هنا فى مصر بتثبت انى صيدلى و شهادة تأمينات مختومه بتأكد انى مندوب دعايه و اللى انقذ الموقف شويه انى كانت معايا صوره من شهادة خبره من مديرية الشئون الصحيه مكتوب فيها تفاصيل اسماء الصيدليات و كنت باعتهلهم قبل كده و طلعتله كارت الشركه اللى باشتغل فيها و خده دبسه فى شهاده التأمينات..وسأل طبعاً على شهادات الكليه الأصليه و عقد الجواز و سأل هتعمل ايه هناك و هتعمل المعادله ازاى و ايه اللى ضمنك انك هتلاقى شغل وسال مراتى شهادتك فى ايه بالضبط و عندك اخوات ولا لأ و بعدين سألنى اخر سؤال ايه اللى يخلينى اقبلكم....المهم كله هو المقدم الرئيسى و الورق بتاعه اما الشريك فهما كلمتين و سأل على شهادة الكليه و شهادة الخبره بس...وبعدين قالنا مستواكم فى الفرنساوى مش كويس و محتاجين تركزوا جامد و لولا ولادكم ماكنتوش هتعدوا...فيه معاه مترجمه و فى فاصل زجاج بينكم وبينهم و فتحه صغيره علشان الورق و الصوت ربنا معاكم كلكم و انشاءالله نطمئن عليكم واحد واحد اهم حاجه اهم حاجه تبقوا واثقين من نفسكم وانت بتتكلموا و الورق تكونوا حافظينه كويس جداً و متطابق مع الابليكشن اللى انتم باعتينها و سيبوا الباقى على ربنا و هو يختار الصالح "توكل على الرب بكل قلبك و على فهمك لا تعتمد" أم3:5

(( مبارك شعب مصر ))

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...