اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المنتظريين مقابلات كيبيك 9-2010

Recommended Posts

:cheer:ربنا يكون معاكى يا اغابى..... صدقينى ربنا هيفرحيك و مش هيسيبيك زى ما انتى كنتى سبب فرحة الناس كلها بدعواتيك...... احنا هنشترى كل البلالين من عم نجاتى علشانيك يا اغابى... ربنا يكون معاكى :cheer::cheer::cheer::cheer:
رابط هذا التعليق

• الردود 6.1k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

:mf_t: :mf_t:

رجاء خاص يا جماعة - علشان انا ولايه مكسورة الجوانيح

cr((: cr((: cr((:

انا ادعتلكم كلكم - كل اللى فى الليستة وما نستش

اى حد فيكم - نياااافر نياااافر وكنت بانادى على نجاتى ينفخ البلالييييين

الله يخليكم ادعولى انا كمان - انتم عارفين انى مقدمة فيدرال نظام قديم - وماشية شوط طويل فى مشوار فيدرال

- وعندنا امتحان ايلس يوم 15 يناير الجاى - وداه بيوازى فى كيبك المقابلة بالظبط

من ناحية الخطورة وانه بيترتب عليه نفس المراحل اللى بتترتب على المقابلة لكيبك والنجاح فيها

:Head:

ولازم نجيب الدرجات المطلوبة ودى اخر فرصة لينا - وبكدا تبقى خلصت مهلة ال120 يوم المسموح بيهم لتقديم نتيجة الامتحان

يعنى لازم فى الامتحان داه - نعدي منه بالدرجات المطلوبة

cr((:

ما تنسوش الله يخليكم تدعولنا كتير كتير كتيررررررررر- يوم 15 يناير

:h!!!h:

علشان ابقى ازوركم فى كيبك

cld: :rain:

يارب

يا اغابي انتي انسانه جميله جدا وقلبك اجمل وذكيه وانا متاكده انك هتعدي انشاء الله ولا تنسي ان كل الاشياء تعمل معا للخير.., :give_ro

رابط هذا التعليق

:mf_t: :mf_t:

رجاء خاص يا جماعة - علشان انا ولايه مكسورة الجوانيح

cr((: cr((: cr((:

انا ادعتلكم كلكم - كل اللى فى الليستة وما نستش

اى حد فيكم - نياااافر نياااافر وكنت بانادى على نجاتى ينفخ البلالييييين

الله يخليكم ادعولى انا كمان - انتم عارفين انى مقدمة فيدرال نظام قديم - وماشية شوط طويل فى مشوار فيدرال

- وعندنا امتحان ايلس يوم 15 يناير الجاى - وداه بيوازى فى كيبك المقابلة بالظبط

من ناحية الخطورة وانه بيترتب عليه نفس المراحل اللى بتترتب على المقابلة لكيبك والنجاح فيها

:Head:

ولازم نجيب الدرجات المطلوبة ودى اخر فرصة لينا - وبكدا تبقى خلصت مهلة ال120 يوم المسموح بيهم لتقديم نتيجة الامتحان

يعنى لازم فى الامتحان داه - نعدي منه بالدرجات المطلوبة

cr((:

ما تنسوش الله يخليكم تدعولنا كتير كتير كتيررررررررر- يوم 15 يناير

:h!!!h:

ربنا معاكي يا اغابي باذن المسيح نجحة هما يلاقو زيك فين

و انشاء الله تنجحي بجدارة

quand le pays ne se change pas il faut changer le pays

رابط هذا التعليق

مساء التلج على كل الناس اللى عايزة تهاجر لكيبك احنا تلجنا وتعبنا من شوية سقعة عندنا 13 10 9 عرفين درجة السقعة كام في مونتريال 0 /-3 /-4 /-7 يعني احنا باانسبالهم الجو سقعة نار

انا ابتديت اندم على قرار الهجرة

رابط هذا التعليق

:give_rose: مبروك مقدما يا كريم على ال CSQ ربنا معاك انشاء الله

طبعا اغابى لازم تعرفى ان بجد احنا بندعيلك و ثقى فى ربنا اللى هيدبر لك الخير فى كل حياتك ويارب تنجى خالص جدا قوى ونتجمع كلنا فى كيبيك انشاء الله

صحيح هو الامتحان ده نتيجتوا امتى ؟؟؟؟؟؟؟؟ bv:- bv:- bv:-

رابط هذا التعليق

ايه يا جماعة مفيش حد عنده أخبار حلوة عن الميشن الجديد تسخن الواحد شوية لاحسن الجو في اسكندرية عندنا جميييييييييييييييييييييل قوي

و مفيهوش أي أعاصير ولا أي سيول بالمناسبة اعمل حسابك ياكريم ان الجو جميييييييييييييييييييييل قوي ( علي فكرة أنا باهذر) درجة الحرارة صفر تقريبا و السيول مبطلتش من امبارح

لكل شيء تحت السماء وقت

رابط هذا التعليق

تفتكروا ياجماعة لو ربنا أراد والواحد أخد الcsq هايقدر يستحمل الجو ده هناك لمدة كام شهر (داحنا متبهدلين خالص من يومين شتا )أمال هانعمل ايه في التلج اللي هناك

لكل شيء تحت السماء وقت

رابط هذا التعليق

شكرا يا جماعة على المحبة دى انا ما استهلهاش ابدا

بشكركم كلكم وكل واحد باسمه - يارب يخليكم مع ان لسة بدرى فينا وفين 15 يناير

عموما انتم اديتونى امل فى ان اكيد نجاتى حينفخ البلاليين بجد

:cheer:

ومن بكره انا حاركز مع كريم عبدو علشان هو اولى واهم دلوقتى بدعاواتنا ليه

خلينا نفرح بيه ويتمم ليستتنا على خير

ربنا معاك يا كريم يا عبدوووووووووووووووووو

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

مساء الخير لكل السقعانين اللي ع المنتدي

كان عندي طلب لو سمحتوا انا محتاجه كتابtcf +السي دي دورت كتير ع النت كل اللينكات مش شغاله لو حد يعرف لينك شغال انزله منه اكون شاكرة جدا

رابط هذا التعليق

متشكر جدا لكل الناس اللى بركتلى الله يبارك فيكم و عقبال كل المنتظرين الCSQ انشاء الله ينجحوا

بس يا جماعة انا ليا سؤال مهم جدا لاهل الخبرة :- انا دلواتي بحضر نفسي عشان ملف الفيدرالى انا اعزب و اخت الCSQ على اساس ان انا اعزب طيب لو انا عايز اتجوز اعمل ايه و موقف اللى اتجوزها ايه و هما هيعملو ايه معايا يعني اعمل ايه لو حبيت اتجوز ؟؟؟؟

ارجو اللى عندو اي معلومة او تجربة اكيدة يرد عليا

و و ربتا يوفق الجميع

الف الف مبروك يا بيترو طبعا اول نصيحه اقدمهالك انك ما تتجوزيشى ثانيا لو خالص مافيش امل هتعمل كل الاوراق اللى قدمتها لكيبيك فى الفيل للمدام بالظبط + طبعا عقد الزواج + الcsq بتاعتك و هتبعاتهم ويستحسن تبعت ميل الى ال MICC وتشرحلهم حالتك و تسالهم ايه المطلوب وترفق ميل الرد مع فيل المدام وطبعا هى مش هتعمل مقابلة بس عشان يضيفوها عليك و ربنا يوفقك

شكرا يا استاذ هاني على ردك و تعبك بس يا اهل الخبرة انا عايز اعرف اكتر يعني هما مش ممكن يعطلو الورق او يسقطو الملف عشان انا غيرت الموقف العائلي من عازب إلى متزوج هو انا مش مستعجل ولا حاجة بس لمجرد افهم يحصل ايه لو فعلا اتجوزت وهي ببساطه ولا هتعملى مشاكل

رابط هذا التعليق

كان عندي طلب لو سمحتوا انا محتاجه كتابtcf +السي دي دورت كتير ع النت كل اللينكات مش شغاله لو حد يعرف لينك شغال انزله منه اكون شاكرة جدا

http://tcf.didierfle.com/index.php

رابط هذا التعليق

http://tcf.didierfle.com/index.php

ممكن اعرف امتحان الtcf بيبقى شكلة ازاى يعنى بامتحن فى اية و اية فايدتة فى مقابلات كيبيك انا اعرف مخصص للمقدمين على هجرة الى كيبيك

رابط هذا التعليق

ترقبو نزول اللستة ونزول جدول الميشن قريبا علي منتدي المنتظرين فقط وحصريا انتظرونا

تم تعديل بواسطة dr gege
رابط هذا التعليق

Ya Aghapy akid mesh hanensaki..we hansalilek we ned3ilek ketir...

we zay ma 2al Karim..teftekri ehna momken nensa a person like you?!!

Definitely not.

Bas ehna 3ayzinek ma3ana fi Quebec..3alashan tob2a el gang kollaha over there.

Don't worry ya bent el malek. :)

Ne crains pas, crois seulement.

J'ai mis devant toi une porte ouverte, que personne ne peut fermer.

L'Eternel des armées est avec nous, Le Dieu de Jacob est pour nous une haute retraite.

رابط هذا التعليق

مساء التلج على كل الناس اللى عايزة تهاجر لكيبك احنا تلجنا وتعبنا من شوية سقعة عندنا 13 10 9 عرفين درجة السقعة كام في مونتريال 0 /-3 /-4 /-7 يعني احنا باانسبالهم الجو سقعة نار

انا ابتديت اندم على قرار الهجرة

Hahahaha..I've been there at -26C..it was amazing..fantastic..just to realize you're still alive in that weather :D

Ne crains pas, crois seulement.

J'ai mis devant toi une porte ouverte, que personne ne peut fermer.

L'Eternel des armées est avec nous, Le Dieu de Jacob est pour nous une haute retraite.

رابط هذا التعليق

ربنا معاك يا كريم انت اخر واحد فى اللسته الحلوة دى

:clappingrose:

شدى حيلك يا اغابى ربنا معاكى انسا الله تجيبوا الاسكور اللى محتاجينة

كلنا هندعيلك زى ما كنتى بتصلينا كلنا

(ليستجيب لك الرب فى يوم الضيق ليرفعك اسم اله يعقوب)

مزمور 1:20

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• الموضوعات المشابهه

• 9
      عايزين نعدى عقبة الفرنساوى بسهولة دلوقتى انا محتاج delf b2 علشان ملفى يتقبل اساسا ف كيبيك لان نقاطى قليلة قعدت ادور فى النت على كتب تساعدنى وعلى اليوتيوب اولا : اليوتيوب هتلاقى عليه سلسلة تعليمية اسمها imagier >>وليهم موقع اسمه imagier.net دا هتلاقى عليه دروس متتابعة 17 units وكمان دروس متفرقة فى vocabulary دا خطوة مبدئية كويسة جدا لتعريفك باللغة وانك تاخد على النطق وتحفظ كلمات جديدة وتفهم القواعد بعدين عندك الكتب المهمة الى هتعتمد عليها فى انك تعدى الامتحان ان شاء الله Connexi
    • 1
      السلام علكم انا عضو جديد اخواني جزاكم الله اجرا كثيرا قدمتم مجهود كبيرالله اجزيكم اريد ان اسالكم سوءال ان كان ممكن تقدم لي نصح الله اجزيكم خير لاني ذاهب الى كيبيك انا وزوجتي من اجل الاستقراروالعمل هناك وليس الدراسة انا لا اجيد اللغة الفرنسية قليلا والانجلزية لا اعرفها بثاتا زوجتي تعمل هنا في المغرب ممرضة في الدولة مع وزارة الصحة وتجيد اللغة الفرنسية والانجلزية قليلا و انا اعمل سائق شاحنة كبيرة مع العلم انني غير متوفر على اي دبلوم او شهادة ولا اتقن اي عمل معاذا السياقة احنا فوتنا كل شيء وبعثو ل
    • 0
      كم تاخد الزوجة التي تعمل في كيبيك اجازة عند الولادة و هل الاجرة تبقا لها ام يقطعون عنها الجرة
    • 40
      كل وسنة واحنا كلنا طيبين سنة سعيدة علينا جميعا باذن اللة السنة دى ناخد السى اس كيو والسنة اللى جاية نكون فى كيبيك عايزين نقرا عن مقابلات ناجحة وتجارب سابقة وسؤال واجابة صحيحة
    • 0
      تم تعديل قوانين كيبيك للاسف للاسؤ طبعا و بكده يكونوا بداوا في اتباع طريقة الفيدرالي في تقليل الاعداد لحد كبير جدااااااااااا لينك الخبر من الموقع الرسمي http://www.immigration-quebec.gouv.q...ge-skills.html التعديل باختصار شديد الزام بشهادة لغة فرنسية للمقدم الرئيسي و التابع و الزام المقدم الرئيسي بشهادة ايلتس للغة الانجليزية في حالة عدم ارسال اي من شهادات اللغة سوف يحصل المقدم او التابع علي صفر في اللغة التي لم يرسل لها شهادة معترف بيها تم تحديث القوانين اليوم و لكن بدا العمل بها من امس
  • أضف...