اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المتقدمين للهجرة بعد 25 يونيو 2010

Recommended Posts

الزملاء الأفاضل ... حبيت ابلغكم أنني قد تلقيت رسالة الـ AOR منذ نصف ساعه تقريبا ... تمنياتي لكم جميعا بالتوفيق.

أحمد

إن فشلنا في الوصول للحكم ولتغيير البلد .. لا تقلقوا .. نحن فكرة .. الفكرة لا تموت ... تستمر لا تتوقف

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

• الردود 1.4k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

الف مليون مبروك :cheer::cheer:

ربنا يتمملك على خير

انا فرحانه قوى قوى وحضرتك فرحتنى بخبرك الحلو اكتر

عايز تعرف فرحانه ليه؟

المشاركه الجايه تحت :blush2:

الله أكبر

الفلوس اتسحبت من ساعتين

انا قعدت فترة على ما ابتديت اصدق لانى كنت قلاقان من اللى بسمعه من ضياع الملفات او ردها على اسباب هايفة لكن ربنا كريم والحمد لله.

ارسال الملف 21/11

استلام الملف 25/11

سحب الفلوس 29/11

NOC 2121

يلا ضيفونى بقى

شكرا يا أم سيف :clappingrose:

شكرا يا أكرم :clappingrose:

شكرا يا عمرو :clappingrose:

شكرا يا قناوى :clappingrose:

شكرا يا اليكس :clappingrose:

وعذرا ان نسيت أحدا

أنا بدءت المشوار ده وأنا ميح ابيض ولولا ردودكم على ومشاركتكم مكنتش كملت

جزاكم الله خيرا وربنا يبعتلنا رقم الملف ونشوف بعض هناااااااااااااااااااااااااااااااااااك قريبا ان شاء الله

تحياتى

د.محمد

رابط هذا التعليق

فرحانه عشان اخونا المحترم اللى ربنا يكرمه يا رب

احمد سيف وصله ال aor

الف مليون مبروك كنت قلقانه على حضرتك

وادى احلى زغروته لولولييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي :cheer::cheer::cheer::cheer:

الزملاء الأفاضل ... حبيت ابلغكم أنني قد تلقيت رسالة الـ AOR منذ نصف ساعه تقريبا ... تمنياتي لكم جميعا بالتوفيق.

أحمد

رابط هذا التعليق

فرحانه عشان اخونا المحترم اللى ربنا يكرمه يا رب

احمد سيف وصله ال aor

الف مليون مبروك كنت قلقانه على حضرتك

وادى احلى زغروته لولولييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي :cheer::cheer::cheer::cheer:

أحمد

أختي الفاضلة أم سيف

ربنا يبارك في حضرتك ويكرمك ... أنا فعلا عاجز عن شكرك على الاهتمام والمشاعر الأخوية الصادقة

ويارب نفرح قريبا بأخبار حلوة من طرفك ويتحقق كل ما تتمنينه وجميع الأصدقاء والزملاء في هذا المنتدى المحترم

إن فشلنا في الوصول للحكم ولتغيير البلد .. لا تقلقوا .. نحن فكرة .. الفكرة لا تموت ... تستمر لا تتوقف

البرادعي 15/10/2011

رابط هذا التعليق

أحمد

الف مبروك يا أخى وربنا يتملك بالخير

رابط هذا التعليق

أنا داخله مخصوص أهنئ الناس الجميله و يا رب يجعل كل

الاخبار حلوة و جميله

الف الف مليون مبروك للاخوه الافاضل

اليكس و احمد سيف

و الاخت سما

و ربنا يوفق الجميع و يكملهم باقي الاجرات على خير و يسر

"اللهم اياك نعبد واياك نستعين"

رابط هذا التعليق

أنا داخله مخصوص أهنئ الناس الجميله و يا رب يجعل كل

الاخبار حلوة و جميله

الف الف مليون مبروك للاخوه الافاضل

اليكس و احمد سيف

و الاخت سما

و ربنا يوفق الجميع و يكملهم باقي الاجرات على خير و يسر

thanks alooooooooooooooooooooooot

:give_rose:

رابط هذا التعليق

الف مبروك ياسماء

الف مبروك يا Clinical chemist

الف مبروك يا اخ احمد على الايه او ار

يارب يسعدكم جميعا ويتمملكم على خير واشوف معاكم الفيز

وتاخدوا الجنسيه كمان وربنا يكتبلكم الخير

تم تعديل بواسطة akramgroup

الأشجار لاتموت إلا وهي واقفة.....

...

رابط هذا التعليق

الحمدلله اخيرا عرفت فين الفايل بتاعى

الفايل تقريبا ضايع فى المحيط الهندى او اى حته فيها ميه

اخيرا ردوا عليا وقالوا ان الفايل رجعلى بعد 5 ايام من استلامه

يعنى بتاريخ 14/9/2010 وميعرفوش بقى البريد عمل فيه ايه

يعنى ولا ورق ولا اى حاجه عموما انا معايا وصل كهرباء ممكن ينفع؟؟

وراح الايلتس و ولاد التيت مش بيطلعوا غيرة

اكرم عاوز نصيحيتى

سنك وخبرتك مدينلك نقاط كيبك قدم كيبك

وهما يدوب 4 مستويات فرنساوي ولان معاك شهادة ايلس مدياك نقاط برضوه اللغة الانجليزية وحتخفف الحمل من الفرنساوي

وتخلص من الموضوع داه غير ان الناس اللى فى الخليج بيحبوهم اوى

ومش بيحبو يكسفونا واول ما تروح هناك بتتفاجأ ان كيبك

مفتوحة على فيدرال وكلهم بلد واحدة زى كدا الميكروباص اللى بين المنصورة ومصر واسكندرية

البلد على بعض انا اعرف واحد هناك دراسته فى كيبك وشغله فى فيدرال وهو طالع على كيبك مش فيدرال

والدنيا بمبى زى ما قالت سعاد حسنى

خلص يا اكرم فيدرال قلبت دماغ - كيبك ارحم وانا اتورطت فى فيدرال اساسا

اختى وصلت لمرحلة التاشيرة لكيبك وانا لسة فى الفايل نمبر يدوب برغم اننا باعتين ملفاتنا فى

وقت واحد بس انا رجعولى الفايل اول مرة قال فى غلطة فى الابليكيشن

والفلم الماساوى اللى انت تعرفوا داه عن ملفى لفيدرال لكن كيبك مفهاش تعقيد زى فيدرال وفى النهاية كل الطرق تؤدى الى روما

خد شم شمة

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

فرسـان العالـم الحقيقيـون . . هــم شعــوب الارض

رابط هذا التعليق

الحمدلله اخيرا عرفت فين الفايل بتاعى

الفايل تقريبا ضايع فى المحيط الهندى او اى حته فيها ميه

اخيرا ردوا عليا وقالوا ان الفايل رجعلى بعد 5 ايام من استلامه

يعنى بتاريخ 14/9/2010 وميعرفوش بقى البريد عمل فيه ايه

يعنى ولا ورق ولا اى حاجه عموما انا معايا وصل كهرباء ممكن ينفع؟؟

وراح الايلتس و ولاد التيت مش بيطلعوا غيرة

اكرم عاوز نصيحيتى

سنك وخبرتك مدينلك نقاط كيبك قدم كيبك

وهما يدوب 4 مستويات فرنساوي ولان معاك شهادة ايلس مدياك نقاط برضوه اللغة الانجليزية وحتخفف الحمل من الفرنساوي

وتخلص من الموضوع داه غير ان الناس اللى فى الخليج بيحبوهم اوى

ومش بيحبو يكسفونا واول ما تروح هناك بتتفاجأ ان كيبك

مفتوحة على فيدرال وكلهم بلد واحدة زى كدا الميكروباص اللى بين المنصورة ومصر واسكندرية

البلد على بعض انا اعرف واحد هناك دراسته فى كيبك وشغله فى فيدرال وهو طالع على كيبك مش فيدرال

والدنيا بمبى زى ما قالت سعاد حسنى

خلص يا اكرم فيدرال قلبت دماغ - كيبك ارحم وانا اتورطت فى فيدرال اساسا

اختى وصلت لمرحلة التاشيرة لكيبك وانا لسة فى الفايل نمبر يدوب برغم اننا باعتين ملفاتنا فى

وقت واحد بس انا رجعولى الفايل اول مرة قال فى غلطة فى الابليكيشن

والفلم الماساوى اللى انت تعرفوا داه عن ملفى لفيدرال لكن كيبك مفهاش تعقيد زى فيدرال وفى النهاية كل الطرق تؤدى الى روما

خد شم شمة

صباحك فل يا اغابى

تصدقى شكلك هتشجعينى على كيبك قوليلى هى مدتها اد ايهيعنى سنة و لا اتنين و لا ايه و ال 4 مستوى دول يتاخدم فين و مدتهم اد

ايه ساعدينى يا جميل

رابط هذا التعليق

ايه الاخبار الناااااااااااااااار دي امال انافين واخدة منووووم ولا ايه يا جدعااان

bnd5:: bnd5:: bnd5:: bnd5:: bnd5:: bnd5:: bnd5::

اولا الف مبرووووك يا د/ احمد سيف - حضرتك صبرت كتير

عقبال دكتور قناوى

الف مبرووووك ل Clinical chemist

الف مبرووووووووك يا اليكس يا مستر اليكس

الف الف الف الف الف مبروووووووووووك يا سماءروف - انا فرحتلك من جوة قلبي

يارب يفرح الكل وخلوا بالكم اى حد بيزعل من خبر وحش تاكدو تماما اننا كلنا بنتألم علشانه لاننا حاسين اوى ببعض وعارفين ان مشوار الهجرة داه بالنسبالنا الامل اللى بنتمناه

كمان ياريت يا اكرم تريح قلبنا ونطمن عليك انا موضوعك مزعلنى اوى

اعتقد ان التوبيك داه وشه حلو زى توبيك كيبك

وادينا مستمرين مع بعض

تم تعديل بواسطة اغابي

نـحن البلـــــدان الحقيقـيــة فى هــذا العـــالم . . . وليـــــس مــا يرســــم فـــوق الخرائــط

نـحن الرمـــوز الحقيقيــــة فى هــــذا العــالم . . . وليــــــس اسمـــــاء القـــــادة العظمــاء . . . لاننـا نحـن من صنعـناهـم

رابط هذا التعليق

صباحك فل يا اغابى

تصدقى شكلك هتشجعينى على كيبك قوليلى هى مدتها

اد ايهيعنى سنة و لا اتنين و لا ايه و ال 4 مستوى دول يتاخدم فين و مدتهم اد

ايه ساعدينى يا جميل

شوفى يا داليا

انا اتعذبت فى فيدرال بصراحة

اللى حصل انا واختى بعتنا ملفاتنا فى نفس الوقت

بس هى كيبيك وانا فيدرال - بعد 3 شهور رجعلى ملفى بالرفض قال ايه قال -

فى غلطة فى الابليكيشن - انت عارفة فيدرال نظام معقد جدا وتلكيك

صلحنا الغلطة وبعتناه من تانى اخد وقت طويل لدرجة ان الشيك مدته كانت حتنتهى وفلم هندى بقى

فين عبال ما جانى الفايل نمبر منهم وانا من غيظى بقى روحت مقدمة فايلى لكيبك يعنى انا مقدمة هنا وهنا

فى الوقت داه كانت اختى وصلت لمراحل متقدمة جدا فى خطوات الهجرة لكيبك يعنى الفايل نمبر وتحديد ميعاد المقابلة كمان

المهم امتحان الايليس لازم نجيب فى درجات معينة وحجزنا وحجزنا مرة تانية

واختى عملت المقابلة وحصلت على

السي اس كيو او دخولها لكيبك

واحنا لسة فى امتحان الايلس

احنا عندنا امتحان ايلس يوم 15-يناير الجاى لو ما جبناش فيه الدرجات المطلوبة - 6.5 - 6.5 - 7 - 7 - ودى اخر فرصة لينا لان مهلة ال4 شهور خلصت انا حاكمل فى كيبك ما هو انا كد كدا من شهرين بعت ملفى لكيبك

علشان لو خسرت فى فيدرال علطول اذاكر فرنساوى

واستمر فى كيبك بس ما ابقاش تحت رحمة فيدرال والعذاب داه والعك

عموما لو عاوزة اى معلومات انا تحت امرك

وربنا يسهل

تم تعديل بواسطة اغابي

رابط هذا التعليق

صباحك فل يا اغابى

تصدقى شكلك هتشجعينى على كيبك قوليلى هى مدتها

اد ايهيعنى سنة و لا اتنين و لا ايه و ال 4 مستوى دول يتاخدم فين و مدتهم اد

ايه ساعدينى يا جميل

شوفى يا داليا

انا اتعذبت فى فيدرال بصراحة

اللى حصل انا واختى بعتنا ملفاتنا فى نفس الوقت

بس هى كيبيك وانا فيدرال - بعد 3 شهور رجعلى ملفى بالرفض قال ايه قال -

فى غلطة فى الابليكيشن - انت عارفة فيدرال نظام معقد جدا وتلكيك

صلحنا الغلطة وبعتناه من تانى اخد وقت طويل لدرجة ان الشيك مدته كانت حتنتهى وفلم هندى بقى

فين عبال ما جانى الفايل نمبر منهم وانا من غيظى بقى روحت مقدمة فايلى لكيبك يعنى انا مقدمة هنا وهنا

فى الوقت داه كانت اختى وصلت لمراحل متقدمة جدا فى خطوات الهجرة لكيبك يعنى الفايل نمبر وتحديد ميعاد المقابلة كمان

المهم امتحان الايليس لازم نجيب فى درجات معينة وحجزنا وحجزنا مرة تانية

واختى عملت المقابلة وحصلت على

السي اس كيو او دخولها لكيبك

واحنا لسة فى امتحان الايلس

احنا عندنا امتحان ايلس يوم 15-يناير الجاى لو ما جبناش فيه الدرجات المطلوبة - 6.5 - 6.5 - 7 - 7 - ودى اخر فرصة لينا لان مهلة ال4 شهور خلصت انا حاكمل فى كيبك ما هو انا كد كدا من شهرين بعت ملفى لكيبك

علشان لو خسرت فى فيدرال علطول اذاكر فرنساوى

واستمر فى كيبك بس ما ابقاش تحت رحمة فيدرال والعذاب داه والعك

وربنا يسهل

ربنا يسهلك يا اغابى و تمشى معاكى شكلك متعذبة

يعنى المدة تقريبا الاخدنها اختك اد ايه اكتر من سنة

و بعدين انا الايلتس بتاعى البعت فيه 6 الكلى

واللهى انا دخت بجدو بعدين هو الشيك ليه مدة فى التحصيل و اقدر بعد كده ارجعه لحسابى و انا معيش الاصل و لا ايه انا دخت بجد

رابط هذا التعليق

واللهى انا دخت بجدو بعدين هو الشيك ليه مدة فى التحصيل و اقدر بعد كده ارجعه لحسابى و انا معيش الاصل و لا ايه انا دخت بجد

لا يا بنتى اقل من سنة قولى مثلا عشر شهور

علشان توصل لمرحلة المقابلة والسي اس كيو او حاجة كدا تاشيرة الدخول لكيبك

بعدها اكيد فى مرحلة ميديكال وكمان الشغلات الباقية اللى احنا بنمر بيها فى فيدرال نفس الاجراءات

وانا 10 شهور ولسة فى مرحلة الفايل نمبر والاستعداد للايلس ومشاكل - ومرة يقولوا فى تنافس بين كيبك وفيدرال ايهما بيسرع الاجراءات اسرع واسهل انا شايفة ان كيبك اسهل على الاقل فى ايميل كانت بتراسلهم عليه اختى تسال عن تاخير الفايل نمبر وهما محترمين يردوا علطول تانى يوم مثلا وفى فاكس وفى تلفونات يردو عليهم فيها

لكن انا اتبهدلت وما كنتش عارفة ملفى لما اتاخر اوى كدا جرا ايه زى ما حصل مع اكرم

ومفيش بينا وبين بتوع فيدرال اى اتصالات

وتعبت معايا ا/ سلامة و د/احمد سيف وقلقت اكرم وعمر والبكس

صدقيني انا بحس انهم منظمين كيبك فى خطوات الهجرة عن فيدرال

احنا عوقدبجد ما بعدها عقد

روحى توبيك كيبك وشوفى هما مهيصين ازاى فى المقابلات كلهم نجحو

http://www.egyptiantalks.org/invb/index.php?showtopic=106432&pid=663882&st=2535entry663882

فى وقت احنا لسة فى فيدرال فى مشاكل الفايل نمبر وسحب الفلوس

وتقريبا نفس الوقت او اقل بحبة شهور بسيطة

رابط هذا التعليق

بعدها اكيد فى مرحلة ميديكال وكمان الشغلات الباقية اللى احنا بنمر بيها فى فيدرال نفس الاجراءات

وانا 10 شهور ولسة فى مرحلة الفايل نمبر والاستعداد للايلس ومشاكل - ومرة يقولوا فى تنافس بين كيبك وفيدرال ايهما بيسرع الاجراءات اسرع واسهل انا شايفة ان كيبك اسهل على الاقل فى ايميل كانت بتراسلهم عليه اختى تسال عن تاخير الفايل نمبر وهما محترمين يردوا علطول تانى يوم مثلا وفى فاكس وفى تلفونات يردو عليهم فيها

http://www.egyptiantalks.org/invb/index.php?showtopic=106432&pid=663882&st=2535entry663882

طيب هو الشيك ليه مدة فى التحصيل و اقدر بعد كده ارجعه لحسابى و انا معيش الاصل و لا ايه معلش تعباكى

رابط هذا التعليق

طيب هو الشيك ليه مدة فى التحصيل و اقدر بعد كده ارجعه لحسابى و انا معيش الاصل و لا ايه معلش تعباكى

طيب كمان ممكن تدينى اللينك الفيه الحاجات المطلوبة لكيبك و كمان هو ممكن اعيش فى حتة فى كندا و لا لازم كيبك

رابط هذا التعليق

شوفى يا داليا الشيك بتاعى كان بمدة 6 شهور مكتوب على الشيك كدا

فلما رجع الملف وبعتناه تانى اخد وقت كبير لدرجة انهم صرفو الشيك قبل ما ينتهى ب 15 يوم وانا كنت على اعصابي لانهم بعد كل التاخير داه ويفتحوا ملفى فى فيدرال يلاقوا الشيك منتهى حيرجعولى الملف انا حاتشل وقتها

انت طبعا عاوزة ترجعيه لحسابك بتروحى تعملى ايقاف شيك

يجو يصرفوه هناك يلاقوه موقوف من صاحب الشيك نفسه

لكن انا رايي اعملى زيي مغامرة يعنى - ارمى شيك فى فيدرال وشيك فى كيبك وملف فى فيدرال وملف فى كيبك

واستمرى فى الاتنين اللى تظبط معاكى اوى وتبقى مضمونة لو لحقتى تلغى الشيك التانى خلاص الغيه لو ما لحقتيش وكان الشيك اتصرف وجالك فى الطريق الفايل نمبر يبقى راح عليكي الشيك وما تندميش

فهمتى انا عاوزة اقولك انك فيكي تعملى ايقاف شيك لو من بنك بتديهم بياناتك ويساعدوكى

فى ايقافه انا رايي بلاش استمرى واعملى ملف تانى

:give_rose: :give_rose:

تم تعديل بواسطة اغابي

رابط هذا التعليق

شوفى يا داليا الشيك بتاعى كان بمدة 6 شهور مكتوب على الشيك كدا

فلما رجع الملف وبعتناه تانى اخد وقت كبير لدرجة انهم صرفو الشيك قبل ما ينتهى ب 15 يوم وانا كنت على اعصابي لانهم بعد كل التاخير داه ويفتحوا ملفى فى فيدرال يلاقوا الشيك منتهى حيرجعولى الملف انا حاتشل وقتها

انت طبعا عاوزة ترجعيه لحسابك بتروحى تعملى ايقاف شيك

يجو يصرفوه هناك يلاقوه موقوف من صاحب الشيك نفسه

لكن انا رايي اعملى زيي مغامرة يعنى - ارمى شيك فى فيدرال وشيك فى كيبك وملف فى فيدرال وملف فى كيبك

واستمرى فى الاتنين اللى تظبط معاكى اوى وتبقى مضمونة لو لحقتى تلغى الشيك التانى خلاص الغيه لو ما لحقتيش وكان الشيك اتصرف وجالك فى الطريق الفايل نمبر يبقى راح عليكي الشيك وما تندميش

فهمتى انا عاوزة اقولك انك فيكي تعملى ايقاف شيك لو من بنك بتديهم بياناتك ويساعدوكى

فى ايقافه انا رايي بلاش استمرى واعملى ملف تانى

:give_rose: :give_rose:

انا فهماكى بس الشيك انا عملته من HSBC و هما عملوه باسمهم MONEY DRAFT و ده قالولى علشان تلغيه لازم يكون معاكى الاصل او يتلغى بعد 6 شهور صح كده

الملف نفس ملف الفيدرال ولازم اخد الفرنساوى قبل ماابعت و لا ايه معلش انا جنيتك معايا

رابط هذا التعليق

انا فهماكى بس الشيك انا عملته من HSBC و هما عملوه باسمهم MONEY DRAFT و ده قالولى علشان تلغيه لازم يكون معاكى الاصل او يتلغى بعد 6 شهور صح كده

الملف نفس ملف الفيدرال ولازم اخد الفرنساوى قبل ماابعت و لا ايه معلش انا جنيتك معايا

لالالالالا - انت واضح ما عندكيش معلومات عن كيبك خالص

ايه يا بنتى فى اختلافات كتير بين كيبك وفيدرال

شوفى كيبك ما تذاكريش فرنساوي ولا تقولى يا مذاكرة الا لما يوصلك منهم الفايل نمبر

والمدة ما بين الفايل نمبر للمقابلة اللى بيسالك فيها مستشار كيبك بالفرنساوي - دى مدة كافية انك تذاكرى لغة

المكان اللى تذاكرى منه لغة فرنسية لو انت فى فى السعودية ومصر المركز الفرنسي

لو عاية فى الكويت مفيش اى مصدر للغه الا الاعتماد الذاتي على مصادر من النت للغة الفرنسية

بعد استلام الفايل نمبر من كيبك انت بتبدأ تذاكرى وبعدها بست شهورا بتعملى مقابلة بتتحدد بانهم بيبعتولك ايميل يقولولك عندك مقابلة يوم كذا - ولو حابة تاجليها بتطلبي التاجيل للمقابلة لك الحق طبعا لو حاسة انك ما ذاكرتيش كويس فرنسي

والله يا بنتى اختى كانت المستوى الرابع ومش مذاكرة وكانت حتاجل وبعدين راحت وخلاص ونجحت هما كام سؤال كدا شفوى زى انترفيو او كانك عاملة مقابلة شغل بالظبط بس بالفرنساوي يعنى مفيش امتحان تحريرى زى الايلس

وفى المقابلة المستشارة بتسالك كام سؤال وادخلى على اللينك اللى انا حطتهولك فى المشاركة اللى فاتت

كلنا عاملين شغل جامد فيه لكيبك

خلوا بالكم

انا عميلة مزدوجة احترسو منى هنا

هههههه smk: smk: smk:

تم تعديل بواسطة اغابي

رابط هذا التعليق

لالالالالا - انت واضح ما عندكيش معلومات عن كيبك خالص

ايه يا بنتى فى اختلافات كتير بين كيبك وفيدرال

شوفى كيبك ما تذاكريش فرنساوي ولا تقولى يا مذاكرة الا لما يوصلك منهم الفايل نمبر

والمدة ما بين الفايل نمبر للمقابلة اللى بيسالك فيها مستشار كيبك بالفرنساوي - دى مدة كافية انك تذاكرى لغة

المكان اللى تذاكرى منه لغة فرنسية لو انت فى فى السعودية ومصر المركز الفرنسي

لو عاية فى الكويت مفيش اى مصدر للغه الا الاعتماد الذاتي على مصادر من النت للغة الفرنسية

بعد استلام الفايل نمبر من كيبك انت بتبدأ تذاكرى وبعدها بست شهورا بتعملى مقابلة بتتحدد بانهم بيبعتولك ايميل يقولولك عندك مقابلة يوم كذا - ولو حابة تاجليها بتطلبي التاجيل للمقابلة لك الحق طبعا لو حاسة انك ما ذاكرتيش كويس فرنسي

والله يا بنتى اختى كانت المستوى الرابع ومش مذاكرة وكانت حتاجل وبعدين راحت وخلاص ونجحت هما كام سؤال كدا شفوى زى انترفيو او كانك عاملة مقابلة شغل بالظبط بس بالفرنساوي يعنى مفيش امتحان تحريرى زى الايلس

وفى المقابلة المستشارة بتسالك كام سؤال وادخلى على اللينك اللى انا حطتهولك فى المشاركة اللى فاتت

كلنا عاملين شغل جامد فيه لكيبك

خلوا بالكم

انا عميلة مزدوجة احترسو منى هنا

هههههه smk: smk: smk:

اغابى انتى عميلة جامدة و شكلك طالع عينك من زمان احيكى على هذا اجهاد الفظيع انا قاعدة فى مصر حضرتك و انتى فين؟

طيب بما انك خبيرة ممكن تقوليلى اللينك النا بعتاهولك ده هو المطلوب اعمله علشان اقدم فى كيبك

http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/en/biq/damascus/dcs-workers/list-documents.html

و قوليلى لو عشت براها فى مكان تانى ايه البيحصل يعنى ضرايب بتزي ولا ايه النظام و ممكن اطلع منها قبل اول 3 شهور و لا ايه

ادينى معلومات ادينى ده انا و انت شكلنا هنتسجن فى الاخر

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...