اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

المتقدمين للهجرة بعد 25 يونيو 2010

Recommended Posts

ايوه كده يا جماعه

احنا لازم نكون ايد واحده هنا وهناك :egyflag:

ربنا ما يفرقنا ابدا bsh:)

ونفضل نحب بعض اوى كده bsh:) bsh:)

بعد التفكير والمراجعه قررنا نحن حلاوة العنتبلى جروب

اعادة توظيف عمرو افندى كعب الغزال وسوف يتم تسليمه المهام الجديده حيث ان عهد النوم انتهى

(( والبضاعه وصلت))وطبعا انت فاهم ياعمرو الجمله دى يعنى ايه بالظبط :P :P

ومن هنا من موقعى خلف الكى بورد الواير ليس بتاعتى بقولك ياعمرو عدى على السكرتيرة هاتسلمك المفتاح بتاع مكتبك تانى وشد حيلك بقى عاوزين اخبار حلوة تانى من التويتر بتاعك ولا حتى من تويتى او ميكى ماوس

المهم الاقيك عامل شغل

---- يصرف مكافأه لعمرو تمناشر جنيه تشجيعية

رابط هذا التعليق

• الردود 1.4k
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

الصور المنشورة

خلاص يا عمرو يا اخويا عديها المره دى :Head:

اكرم ابن اصول ورجعك مكتبك وصرفلك مكافاه محترمه تبتدى بيها حياه كريمه سواء هنا او بكندا :Head: :wub:

خلينا ندى بعضينا فرصه تانيه :closedeyes:

وما نشمتش المنتديات التانيه فينا :cheer: bv:-

لا لا لا يا جماعه صلوا على النبي كده وروقوا

ايه ده معقول نبيع بعض بالسهوله والسرعه دى

انا لا ممكن اشارك فى هذه الفشكله

حتى لو كل واحد بعتلى على الخاص العرض بتاعه

وحتى لو كان عرض مغرى اوى وانا رديت عليه

لا ممكن ابدا ابدا

هى الدنيا جرى فيها ايه

هى القطه كلت عيالها والا ايه bsh:)

اقعدوا مع بعض بالجونينه دى وشموا الورد وروقوا كده

ام سيف لا لا لا لا

إحنا اتفقنا خلاص ده شغل جامد قوي بس سيبك انتي مش عاملين شو جامد وعاملين حس للمنتدي وبعدين الورد ده ظروفه إيه أنا بقيت بخاف من الورود دي هههههههه

ربنا يعلم ان انتوا كلكم عيلتي هنا ورومني نتقابل كلنا في كندا و نساعد بعض ان شاء الله

بس فكري في العرض أنا همسكك فرع الامارات و ان شاء الله و هتروق وتحلي ههههه

عمرو

رابط هذا التعليق

مفيش اي حاجه من السفاره الكنديه

ترجمت بمكتب جمب مستشفى النور يمكن اسمه جوسب

وفى فى نفس الشارع اكتر من مكتب

اى مكتب مكتب ترجمه قانونيه ينفع

بعدين انا وثقتهم من السفاره المصريه بعدين من الخارجيه الاماراتيه

بعدين اكتشفت ان ناس كتير ما بتوثقش وعادى جدا بتتقبل بس الترجمه القانونيه اهم حاجه

الحساب البنكى بمصر عادى مش مشكله خالص

تقريبا الورقه ب 30 درهم يمكن اكتر شوىه او اقل مش فاكره

1- مستشفى النور دي في شارع خليفه صح كده حضرتك ولا انا غلطان.

2-بالنسبه للشهادات انا معايا بس شهادة الميلاد هي اللي بالعربي + شهادة درجات الجامعة (يبقى كده هما دول اللي محتاجين يترجموا)

3-(شهادة التخرج + شهادة الثانويه + عقد العمل+ خطاب جهة العمل) ده كله انجليزي ومش محتاج اي ثوثيق؟ صح كده

4-انا معايا دورات من مصانع وشركات في مصر ايام ماكنت بدرس في الكليه ( اللي هو التدريب الصيفي )هل ينفع اترجمهم واحطهم برده مع الورق ؟

5-شهادة عضوية النقابة هل دي برده ينفع اترجمها واحطها مع الورق؟

اخر سؤال وده مش لاقي ليه اجابه خالص لقدر الله الناس اللي بيرجعوا وراقهم وورقهم ضاع بيطلعوا نسخه تانيه من الايلتس؟ ازاي ؟

وجزاكم الله كل خير

رابط هذا التعليق

ايوه يا سيدى خلى الباب الرئيسى لمستشفى النور فى ضهرك

هتلاقى بوشك شارع فيه مكاتب ترجمه وطباعه

اه الشهادات دى عايزه ترجمه

المترجمين خلاص جاهزين

الايلس تعمل ايه فى ناس مثلا بياخدوا نسخه لهم وبيجيبوا جواب من جامعه او يطلبوا ان الشهادة تتبعت على جامعه

تكون مربط مع واحد صاحبك باداره الجامعه يستلمها ويديهالك

الدورات ملهاش فايده للهجره

ممكن تترجم الكارنيه مش ضرر

انصحك تحسب درجاتك كويس عشان تعرف ناقصك

كام وتذاكر كويس

وربنا يصلح حالك ويوفقك قادر يا كريم انتى واخواتى

وكل الناس يا رب ما تحرم حد وتسعد كل البشر

مفيش اي حاجه من السفاره الكنديه

ترجمت بمكتب جمب مستشفى النور يمكن اسمه جوسب

وفى فى نفس الشارع اكتر من مكتب

اى مكتب مكتب ترجمه قانونيه ينفع

بعدين انا وثقتهم من السفاره المصريه بعدين من الخارجيه الاماراتيه

بعدين اكتشفت ان ناس كتير ما بتوثقش وعادى جدا بتتقبل بس الترجمه القانونيه اهم حاجه

الحساب البنكى بمصر عادى مش مشكله خالص

تقريبا الورقه ب 30 درهم يمكن اكتر شوىه او اقل مش فاكره

1- مستشفى النور دي في شارع خليفه صح كده حضرتك ولا انا غلطان.

2-بالنسبه للشهادات انا معايا بس شهادة الميلاد هي اللي بالعربي + شهادة درجات الجامعة (يبقى كده هما دول اللي محتاجين يترجموا)

3-(شهادة التخرج + شهادة الثانويه + عقد العمل+ خطاب جهة العمل) ده كله انجليزي ومش محتاج اي ثوثيق؟ صح كده

4-انا معايا دورات من مصانع وشركات في مصر ايام ماكنت بدرس في الكليه ( اللي هو التدريب الصيفي )هل ينفع اترجمهم واحطهم برده مع الورق ؟

5-شهادة عضوية النقابة هل دي برده ينفع اترجمها واحطها مع الورق؟

اخر سؤال وده مش لاقي ليه اجابه خالص لقدر الله الناس اللي بيرجعوا وراقهم وورقهم ضاع بيطلعوا نسخه تانيه من الايلتس؟ ازاي ؟

وجزاكم الله كل خير

رابط هذا التعليق

جزاكي الله كل خير يا ام سيف

وربنا يباركلك في سيف وتشوفيه ان شاء الله مهندس او طيار في كندا

تحياتي ليكي ولكل الاعضاء الطيبين في المنتدى

رابط هذا التعليق

اللهم امين

بارك الله فيك

جزاكي الله كل خير يا ام سيف

وربنا يباركلك في سيف وتشوفيه ان شاء الله مهندس او طيار في كندا

تحياتي ليكي ولكل الاعضاء الطيبين في المنتدى

رابط هذا التعليق

بعد التفكير والمراجعه قررنا نحن حلاوة العنتبلى جروب

اعادة توظيف عمرو افندى كعب الغزال وسوف يتم تسليمه المهام الجديده حيث ان عهد النوم انتهى

(( والبضاعه وصلت))وطبعا انت فاهم ياعمرو الجمله دى يعنى ايه بالظبط :P :P

ومن هنا من موقعى خلف الكى بورد الواير ليس بتاعتى بقولك ياعمرو عدى على السكرتيرة هاتسلمك المفتاح بتاع مكتبك تانى وشد حيلك بقى عاوزين اخبار حلوة تانى من التويتر بتاعك ولا حتى من تويتى او ميكى ماوس

المهم الاقيك عامل شغل

---- يصرف مكافأه لعمرو تمناشر جنيه تشجيعية

والله بعد تفكير طويل جدا دام اكتر من 2 دقيقه و عشان خاطر العنتبلي باشا اللي مقدرش ارفضله طلب قررنا نحن عمرو (( جروب)) هههههه الموافقه على العرض على الرغم ان كان في جروبات تانيه عارضه عليا 20 جنيه بس انا برضه موافق

على فكرة التمنتاشر جنيه دول هينفعوني قوي الفترة اللي جايه انتوا عارفين الهجرة محتاجه فلوس كتير ههههههههههه

عمرو

Have you ever wondered which hurts the most: saying something and wishing you had not, or saying nothing, and wishing you had?

رابط هذا التعليق

ايوه كده يا جماعه

والله كله عشان خاطركم يا جماعه انا شمعه تحترق من اجل الشعب الموجود طبعا

وبعدين انت عارفه يا ام سيف الغربه محتاجه ترابط فربنا يوفقنا نفضل كده علي طول مش مجرد ما الموضوع يخلص ((( افوجأ )) بالناس كلها مختفيه بكرة نقعد جنب الحيط يا اختي وان شاء الله نسمع الزيط

عمرو

Have you ever wondered which hurts the most: saying something and wishing you had not, or saying nothing, and wishing you had?

رابط هذا التعليق

سؤال بقي مهم

دلوقتى لو اختى سافرت مثلا للخليج

وجالها الايه او ار ان شاء الله

ايه موقفها

هل تراسلهم والا تراسل الفيزا اوفس

عشان تحول ملفها لندن

والا تسكت وخلاص على اساس ان تحويل ملفها ممكن ياخد وقت

ايه رايكم يا خبراء

ايوه كده يا جماعه

وبعدين انت عارفه يا ام سيف الغربه محتاجه ترابط فربنا يوفقنا نفضل كده علي طول مش مجرد ما الموضوع يخلص ((( افوجأ )) بالناس كلها مختفيه بكرة نقعد جنب الحيط يا اختي وان شاء الله نسمع الزيط

عمرو

رابط هذا التعليق

سؤال بقي مهم

ايه موقفها

عشان تحول ملفها لندن

ايه رايكم يا خبراء

ايوه كده يا جماعه

عمرو

مفيهاش مشكله ياأم سيف ..أنا مقيم فالسعودية ومكتب الفيزا بتاعى مصر...ماهو أنا مصرى وأبويا مصرى

:waving:

ممكن تستمر طبعا مع مكتب القاهرة ومفيش مشكله...مكتب الفيزا بيتحدد على أساس جنسية المتقدم أو بلد الاقامة...وليكى حرية الاختيار...بالتوفيق ان شاء الله

International Tracker Google Spreadsheet For Federal Post 26-June Applicants

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AiJy8Qu8lcQbdGxiSnNhME5sVi1uRlZtUWNhOEFwemc&hl=ar&authkey=CLDXsFA#gid=0

رابط هذا التعليق

حمد الله على السلامه يا باشا :clappingrose:

وينك يا زلمه مختفي؟ :protest:

ايه رايك فى الحته الشامى دى

دنتا فاتك نص عمرك

انا والله بهدى النفوس :cheer:

مش اكرم وعمرو قطعوا بعض bsh:)

وعمرو اترفد او اكرم ..الله اعلم

المهم واحد من الاتنين رفد التانى

وصوتهم كان جايب لاخر المحاورات

وانا وقفت ورا الباب ما كانش قصدى اتصنت

صوتهم كان واصلي جوه والواد سيف ماسك فى ديل الجلابيه

وعمال يقولى ماما عايز تفاحه ماما ماما ماما

روحت زغداه وقايلاله استنى لما نشوف عمك اكرم وعمك عمرو هيعملوا ايه bsh:)

ولسه الامور هتولع

قام واحد ابن حلال الله يسامحه قصدى الله يوفقه دخل وصالحهم :malta:

يللا يستاهلوا كل خير bsh:)

والله كانت ناقصاك

المهم يا اخويا

عايزه اعرف بس اراسل متى لو عايزه احول الملف

بعدين انا سمعت ان مكتب القاهره بطىء جدا

ولندن اسرع بكتير

بعدين انت قابلت نانسي فين :cheer: bnd5::

مفيهاش مشكله ياأم سيف ..أنا مقيم فالسعودية ومكتب الفيزا بتاعى مصر...ماهو أنا مصرى وأبويا مصرى

ممكن تستمر طبعا مع مكتب القاهرة ومفيش مشكله...مكتب الفيزا بيتحدد على أساس جنسية المتقدم أو بلد الاقامة...وليكى حرية الاختيار...بالتوفيق ان شاء الله

رابط هذا التعليق

ام سيف

انا نفسي ارد جزء من مساعدتك ليه ولكل الاعضاء في المنتدى

بالنسبه لحاله اختك لو هتقيم في الخليج يبقى كده العنوان وطريقه الاتصال بيها اتغيرت.

وده الرد من موقع وزاره الهجرة الكنديه بالنسبه للحاله دي

Change my address

If you are outside Canada, contact the international visa office where you submitted your application.

If you are in Canada, you can notify CIC electronically by using CIC’s online service in many cases. (You can contact the CIC Call Centre toll-free at 1-888-242-2100 if you have problems.)

Note: If you applied for permanent resident status at a visa office outside Canada, please inform that office directly of your address change. If you applied in Canada, please choose “Change of address (in Canada only)” below to change it online.

If you do not inform the visa office of your change of address, important documents could be delayed or lost. This could cause your application to be refused

وهتلاقي ان في السطر الاخير بيقولك انك لو مش عرفتيهم بعنوانك الجديد ممكن معلومات تطلب او ورق مهم يطلب وانته متعرفيش وبالتالي الطلب لاقدر الله يترفض

يفضل انها تعرفهم بمكانها الجديد وعنوانها وصندوق بريدها لو هتقيم في الخليج فتره طويله وكمان تديهم صوره من الاقامه+ عقد العمل لو كان رايحه شغل

وتكون عامله في حسابه انها هتحتاج تعمل فيش من البلد المقيم فيها لو عدت ال 6 شهور

اتمنى اكون فدتك واعذريني لاني معلوماتي برده على قدها

سؤال بقي مهم

ايه موقفها

عشان تحول ملفها لندن

ايه رايكم يا خبراء

ايوه كده يا جماعه

عمرو

رابط هذا التعليق

ربنا ما يحرمنا منك

شكرا جزيلا وربنا يكتبلك التوفيق :clappingrose:

ام سيف

انا نفسي ارد جزء من مساعدتك ليه ولكل الاعضاء في المنتدى

بالنسبه لحاله اختك لو هتقيم في الخليج يبقى كده العنوان وطريقه الاتصال بيها اتغيرت.

وده الرد من موقع وزاره الهجرة الكنديه بالنسبه للحاله دي

Change my address

If you are outside Canada, contact the international visa office where you submitted your application.

If you are in Canada, you can notify CIC electronically by using CIC’s online service in many cases. (You can contact the CIC Call Centre toll-free at 1-888-242-2100 if you have problems.)

Note: If you applied for permanent resident status at a visa office outside Canada, please inform that office directly of your address change. If you applied in Canada, please choose “Change of address (in Canada only)” below to change it online.

If you do not inform the visa office of your change of address, important documents could be delayed or lost. This could cause your application to be refused

وهتلاقي ان في السطر الاخير بيقولك انك لو مش عرفتيهم بعنوانك الجديد ممكن معلومات تطلب او ورق مهم يطلب وانته متعرفيش وبالتالي الطلب لاقدر الله يترفض

يفضل انها تعرفهم بمكانها الجديد وعنوانها وصندوق بريدها لو هتقيم في الخليج فتره طويله وكمان تديهم صوره من الاقامه+ عقد العمل لو كان رايحه شغل

وتكون عامله في حسابه انها هتحتاج تعمل فيش من البلد المقيم فيها لو عدت ال 6 شهور

اتمنى اكون فدتك واعذريني لاني معلوماتي برده على قدها

سؤال بقي مهم

ايه موقفها

عشان تحول ملفها لندن

ايه رايكم يا خبراء

ايوه كده يا جماعه

عمرو

رابط هذا التعليق

سؤال يا جماعه وياريت حد يفيدني فيه

الرساله اللي ادهالي الشغل ( رساله العمل ) اللي مكتوب فيها انا شغال من امته والراتب

مكتوب من فوق انها موجه للسفاره الكنديه في ابوظبي

هل ده عادي يا جماعه ولا لازم تكون موجه لوزارة الهجرة الكنديه

لانهم قالوا ليه مينفعش نديك ( لمن يهمه الامر ) لازم تحدد لمين الشهادة

رابط هذا التعليق

احنا عملنا للسفاره الكنديه

وعادى اتقبل الورق

بس اظن ما قلناش ابو ظبي

والله مش متذكره

سؤال يا جماعه وياريت حد يفيدني فيه

الرساله اللي ادهالي الشغل ( رساله العمل ) اللي مكتوب فيها انا شغال من امته والراتب

مكتوب من فوق انها موجه للسفاره الكنديه في ابوظبي

هل ده عادي يا جماعه ولا لازم تكون موجه لوزارة الهجرة الكنديه

لانهم قالوا ليه مينفعش نديك ( لمن يهمه الامر ) لازم تحدد لمين الشهادة

رابط هذا التعليق

جزاكي الله كل خير يا ام سيف طمنتي قلبي

طيب بالنسبه للاثبات بتاع الحاله الماديه

غير الشهادة بتاعت البنك اترجم برده عقد الشقه بتاعتي + ملكية السيارة

ولا شهادة البنك هي اللي مهمه والباقي ملهوش لازمه انا محتار بصراحه احطهم مع الورق ولا لاء.

بالنسبه للظرف اللي هيتحط فيه الورق هما محددين مواصفاته. حضرتك جبتيه منين ؟

الهنود مش فاهمين حاجه مني فياريت تقوليلي جبتيه من انهو مكان وانا ابقى اجيبه من نفس المكان

وعادى اتقبل الورق

بس اظن ما قلناش ابو ظبي

والله مش متذكره

رابط هذا التعليق

اذا كانت شهادة البنك ولازم تكون

بالمبلغ المطلوب للفرد

اللى هو فوق ال11 الف دولار مكتوب بالجايد المبلغ بالضبط

يبقي كفايه ومش ضرورى اى حاجه تانيه

بالنسبه للظرف والله اختى اشترته هى من مصر

وهنا المكتب اللى اشتراه

اكيد فى الشركه اللى انت فيها فى اظرف بيضه بالمقاسات المطلوبه شيك عندهم وخد ظرف واشترى زيه من اى مكتبه

الاظرف مهمه

وكمان جمع الورق بكلبسات

يعنى نظمنا الورق الدراسه لوحدها وهكذا

اطبع عنوانك وعنوان هناك على استيكر

عشان يكون كل شيء واضح وتمام

جزاكي الله كل خير يا ام سيف طمنتي قلبي

طيب بالنسبه للاثبات بتاع الحاله الماديه

غير الشهادة بتاعت البنك اترجم برده عقد الشقه بتاعتي + ملكية السيارة

ولا شهادة البنك هي اللي مهمه والباقي ملهوش لازمه انا محتار بصراحه احطهم مع الورق ولا لاء.

بالنسبه للظرف اللي هيتحط فيه الورق هما محددين مواصفاته. حضرتك جبتيه منين ؟

الهنود مش فاهمين حاجه مني فياريت تقوليلي جبتيه من انهو مكان وانا ابقى اجيبه من نفس المكان

وعادى اتقبل الورق

بس اظن ما قلناش ابو ظبي

والله مش متذكره

تم تعديل بواسطة om saif
رابط هذا التعليق

بارك الله فيكي يا ام سيف هجرب اللي حضرتك قولتي عليه.

ولو في حاجه مش عرفتها هبقى اسئل حضرتك

جزاكم الله كل خير وربنا يجعله في ميزان حسناتكم

رابط هذا التعليق

الاخ اكرم ماهر بياناتك كانت موجوده بس إحنا كنا لنحاول نفلتر الشيت ممكن حضرتك وتكتبلي البيانات تاني وانا أضيفك المهم شيك علي الميل والسبام كمان لانه ممكن يكون وصل

مستني البيانات بتاعتك وياريت تكون استلمت معاها ال AOR

Amro

عمرو باشا, شكرا لاضافتى فى اسبريد شيت , بس فى ملحوظة صغيرة جداً.... تصور .... مسحوا اسمى تانى !!!!!! :Head: ... حطوه كام يوم وبعدين اتمسح تانى ... هو فى ايه ؟؟؟ ده حد مستأصدنى انا بالذات ...

سوري يا اكرم و الله انا ضفتك بس واضح انهم بيعملوا كلير لكل الناس اللي مجلهاش اي رسبونس ممكن تتأكد ان PER او AOR وصلك و لا لأ و انا هضيفك تاني لو لأ ممكن تبعتلهم ايميل او تتصل عشان تتأكد من موقف الملف بتاعك ممكن يكونوا بعتولك ايميل و جه فى السبام

الايميل بتاعهم اهو : FSW-Sydney-Search-Enquiry @ cic.gc.ca و شيل المسافات و ان شاء الله تطمنا

عمرو

الحمد لله ,جالى اخيرا رقم الملف,,,,, شكرا يا عمرو على الايميل اللى انت كتبته لى , ردوا على بعد 8 ايام بس انا توقعت يا ما يردوش او يردوا بعد 28 يوم عمل بس طلعوا ناس جناتل والله .... قالوا لى ملفك رقمه كذا و هو لايزال تحت التقييم و سنرسل لك تنبيه فى الوقت المناسب,..... بس لو مكنتش راسلتهم كان هم كده ح يطنشوا ؟؟؟ ياريت اعرف لو كان الايميل اللى وصل للاخوة مكتوب فيه نفس الكلام ولا لأ؟

بص بقى يا عمرو ,, حاول ترجعنى للاسبريد شيت تانى , رقم الملف وصلنى النهاردة 29 ديسمبر 2010

و عقبااااااااااااااال الجميع يا رب v],

رابط هذا التعليق

الاخ اكرم ماهر بياناتك كانت موجوده بس إحنا كنا لنحاول نفلتر الشيت ممكن حضرتك وتكتبلي البيانات تاني وانا أضيفك المهم شيك علي الميل والسبام كمان لانه ممكن يكون وصل

مستني البيانات بتاعتك وياريت تكون استلمت معاها ال AOR

Amro

عمرو باشا, شكرا لاضافتى فى اسبريد شيت , بس فى ملحوظة صغيرة جداً.... تصور .... مسحوا اسمى تانى !!!!!! :Head: ... حطوه كام يوم وبعدين اتمسح تانى ... هو فى ايه ؟؟؟ ده حد مستأصدنى انا بالذات ...

سوري يا اكرم و الله انا ضفتك بس واضح انهم بيعملوا كلير لكل الناس اللي مجلهاش اي رسبونس ممكن تتأكد ان PER او AOR وصلك و لا لأ و انا هضيفك تاني لو لأ ممكن تبعتلهم ايميل او تتصل عشان تتأكد من موقف الملف بتاعك ممكن يكونوا بعتولك ايميل و جه فى السبام

الايميل بتاعهم اهو : FSW-Sydney-Search-Enquiry @ cic.gc.ca و شيل المسافات و ان شاء الله تطمنا

عمرو

الحمد لله ,جالى اخيرا رقم الملف,,,,, شكرا يا عمرو على الايميل اللى انت كتبته لى , ردوا على بعد 8 ايام بس انا توقعت يا ما يردوش او يردوا بعد 28 يوم عمل بس طلعوا ناس جناتل والله .... قالوا لى ملفك رقمه كذا و هو لايزال تحت التقييم و سنرسل لك تنبيه فى الوقت المناسب,..... بس لو مكنتش راسلتهم كان هم كده ح يطنشوا ؟؟؟ ياريت اعرف لو كان الايميل اللى وصل للاخوة مكتوب فيه نفس الكلام ولا لأ؟

بص بقى يا عمرو ,, حاول ترجعنى للاسبريد شيت تانى , رقم الملف وصلنى النهاردة 29 ديسمبر 2010

و عقبااااااااااااااال الجميع يا رب v],

ياه يا راجل فرحتني و الله الحمد لله انه جالك و بعدين انا كنت حاسس ان ورقك محتاج شويه وقت بس و الحمد لله افرح بقي و قضي راس سنه سعيدة انا ضفت في الشيت يا باشا

عمرو

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...