اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

تقديم بلاغ

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      هل الغش له فوائد سؤال فرض نفسه علينا فى مصر عقب ظهور نتائج امتحانات بعض الطلاب فى جامعاتنا المصرية رغم ما هوعرض المقال كاملاً
    • 1
      مما قرأت أن فكرة الامتحانات بدأت في الصين  لإختيار موظفين للقصر الامبراطوري  و يبدو أن العمل في القصر الامبراطوري  شرف كبير … و كان الإعدام  أكرر الإعدام  هو عقوبة الغش في الامتحان.  من سنوات سمعنا عن ما يسمى الغش الجماعي  حيث يتفق الأهالي و ربما اهل القرية كلهم على السماح أو  حتى اذاعة اجابة الامتحان بالميكروفون … و أكيد الغش الجماعي لم يبدأ  فجأة   و وصل الأمر أن بعض اللجان عرف عنها الغش الجماعي الذي تعجز جهات الأمن عن مقاومته. الجديد و مع تطور التكنولوجيا تفاقم الامر  و سمعنا عن موا
    • 8
      كان الله في عون كل من يترأس لجنة امتحان ثانوية أو يعمل بها في هذه الأيام العصيبة عمري ما كنت أصدق إن  القلم والنظارة والساعة والتوكة  والكروت والتليفون والبلوتوث من وسائل الغش رعب والغلطة بفورة في الامتحانات لوجود تكنولجيا مضادة عند المسئولين اللهم نسألك النجاة   
    • 15
      يعني مافيش قضية من أساسة .. ومافيش عذرية .. ومافيش حنفي البنت من سذاجتها طلبت الشهود يبقوا السجانات الستات الميري اللي سوري كانوا بيكتفوهم عشان الظابط يكشف عليهم في حد عاقل يعمل كده ؟ طبعاغيروا أقوالهم ... واللي كان يشك في كده واحد في المليون يبقى مجنون والقضية طلعت فشنك ويحيا القضاء العسكري على فكرة ... العيال اللي قتلوا 27 مصري امام ماسبيرو دهساً بالعربيات المدرعة .. هاياخدوا براءة برضوا نرجع موضوعنا لموضوع العذرية وحد يفهمني عشان أنا خلاص .. مخ مافي أنا ساعتها سمعت بوداني دي لوا
    • 22
      هذه هي القضية الأولى ومرفوعة أمام القضاء الإداري - لإن الكشف الطبى على المساجين قرار إدارى ولكن تعداه للهدف منه وصولاً إلى انتهاك حرمة الجسد سميرة من ضمن فتيات اعتصام 9 مارس تم القبض عليهم وترحيلهم للسجن الحربي وفي طرقات السجن قام اطباء مجندين بعمل كشف للعذرية عليهم امام كل الجنود انا طبعاً مش حاتكلم عن القضية من زاوية ان ده انتهاك للجسد لإن الجميع بيتكلموا عنها انا فقط سوف اسأل سؤال محدد متعلق بالثورة الم يكن من الأولى للمجلس العسكري لو كان حقا يؤمن بالثورة وهو حاميها .... ان يعامل من قامو
  • أضف...