اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

شكر وتقدير للاخت بدرية مكاوى

doda

Recommended Posts

انا عايزه اشكر Badria Mekkawy لان منغيرها ماكونتش هقدر اشارك في هذا الموقع

بشكرك جامد جامد جامد

معندكيش فكرة عن كم المساعدة القدمتيهالي

مرة تانية بشكرك :roseop::roseop::roseop:

رابط هذا التعليق

يابختك ياست بدرية ربنا يديلك على قد خدمتك ويارب اشوفك كدة فى الكوشة

على فكرة انا بحي الأنسان اللى بيساعد انسان وبحترمة لأنةكدة علامةانة انسان

ياريت اكون عرفت اعبر ياثريا اقصد بدرية

لا تقلق من تدابير البشر، فأقصى ما يستطيعون فعله معك هو تنفيذ إرادة الله .

رابط هذا التعليق

انا عايزه اشكر Badria Mekkawy لان منغيرها ماكونتش هقدر اشارك في هذا الموقع

بشكرك جامد جامد جامد

معندكيش فكرة عن كم المساعدة القدمتيهالي

مرة تانية بشكرك :roseop::roseop::roseop:

أنا شوفت اسمى قولت خير اللهم جعله خير .

عيد ميلادي لاء مش عيد ميلادي

حد بينادي على . قولت اروح اشوف ايه .

لاقيت الموضوع دا والله بجد يا اخت دودا احرجتينى انا معلمتش غير الواجب .

كل عضو منا له مسؤلية تجاه كل الاخوة الباقين والمفروض يساعد على قد ما يقدر وهو دا اللى انا عملته .

معملتش شيء جديد .

ولكن تسلمي يا ستى وربنا يخليكيى ويبارك فيكيى

واتمنى ان تبدائى بقي تشاركينا بمواضيعك وارائك .

تكرمى حبيبة ألبي .

:lol: صباح الورد

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

يابختك ياست بدرية ربنا يديلك على قد خدمتك ويارب اشوفك كدة فى الكوشة

على فكرة انا بحي الأنسان اللى بيساعد انسان وبحترمة لأنةكدة علامةانة انسان

ياريت اكون عرفت اعبر ياثريا اقصد بدرية

انا بقي اللى المفروض ااقر عليك ولا احسدك :roseop:

حضرتك من الآناس الافاضل هنا وتُحظى بحب واحترام وتقدير من الجميع .

بارك الله فيك واكثر من امثالك .

اختك انصاف قصدى بدرية :roseop:

A liberal is a man or a woman or a child who looks forward to a better day, a more tranquil night,and a bright, infinite future

.

رابط هذا التعليق

كم هو شعور جميل ان يعترف أى منا بالجميل الذى قدم له من أى زميل ... استوقفتنى هذه الحالة الجميع يشكر الأخت بدرية على اهتمامها بتلبية ومساعدة الزملاء واذا كان هذا يحدث فى محيط اسرة محاورات المصريين ( بيتنا الصغير ) فماذا يحدث لو عم وإنتشر هذا الحب فى بيتنا الكبير ( مصر ) .

تحية خاصة منى للأخت بدرية لأنها أول واحدة ردت على موضوعى الأول ( العصب الحائر ) وكم كان ردها وشرحها للموضوع مستفيضا وعلميا وآمل من الأخت الفاضلة قبول اعتذارى على عدم شكرها فى حينة على مساعدتى وتنويرى بخصوص هذا الموضوع ... بارك الله فيك وجعلك عونا لإخوانك فى بيتنا الكبير .. وهى دى مصر وأولادها الطيبين

الله يا الله الله يا الله الله يا الله الله يا الله

ياخالق الأكوان يارباه ياواحد لانرتجى إلا هو

يامن تريح القلب إن ناداك

أنت العظيم المستعان العالى

وأنا الفقير إليك من أعمالى

فإغفر ذنوبا تعتلينى

يامن لايعفو عن تلك الذنوب سواه

أعطيتنى والحمد يامعطيها

نعما بشكرك لا ولن أحصيها

فأمنن على بنعمة الإيمان

وألهم فؤادى كى يزيد تقواه

الله يا الله الله يا الله الله يا الله

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله ....

يافتاح يا عليم يا رزاق يا كريم .....يعنى لسه بأفتح المحل وأخرج الكراسى وأعلق على المشاريب ..أقوم أتكعبل فى مظاهرة حب لبدرية ؟؟ :roseop: ..وأمشى بقى أجمّع فى المواضيع (وش قاسم السماوى ) :roseop:

بدرية الجميلة..أنت تستاهلى أكتر من كده...لانك بتمتازى بروح جميلة وتسامح ويتوج هذا روح التعاون وحب الغير المتأصلة فيك..وهذا مالمسناه منذ انضمامك الينا...بعيدا عن المشاغبات الاولى :roseop:...لكن دائما كانت تطل علينا روحك الطيبة التى سرعان ماتحتوى اى التباس وخلاف....

ربنا يجازيك كل الخير ...وكما قال الشاعر اللى انا مش عارفة اسمه " الناس لبعضيها "..(وش فصيحة هانم فى فيلم ما اعرفوش)

نشتغل بقى....

.

.

.

.

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله ..

تم دمج موضوع "مين مايحبش بدرية "..للفاضل محمد فايق - من منتدى موضوعات شخصية

وموضوع " بدرية مكاوى " للفاضلة دودا ..فى هذا الموضوع مع تغيير العنوان كما هو موضح

لاحتوائهما على نفس المضمون ..

الادارة

{ لَّقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَـٰذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَآءَكَ فَبَصَرُكَ ٱلْيَوْمَ حَدِيدٌ }

رابط هذا التعليق

ليس هذا أول موضوع خصص للمديح في الأخت الغالية جدا علينا جميعا بدرية مكاوي

وهذا يؤكد على عدة أشياء هامة للغاية

أولا أن الناس في المحاورات يجيدزن تقدير من حولهم جيدا

ثانبا أن بدرية بالفعل تنتقل من تألق إلى تألق ومن حسن إلى أحسن

ثالثا أن العضو الذي يتفاعل ويقدم ما لديه دون أن يبخل بمجهود أو معلومة لابد وأن يلقى من الناس احتراما على هذا

فبدرية تظهر دائما كعضو فاعل في المواضيع التي تعنى بصحة الانسان

وتظهر دائما في مواضيع التهنئة

كما تبدو مالكة تماما لموهبة التأليف القصصي

أتمنى أن تظل بدرية كما هي وأنا وانا واثق من قدرتها على المواصلة بنفس الحماس والقوة

أحمد

ألام على هواك وليس عدلا ................ إذا أحببت مثلك أن ألاما

رابط هذا التعليق

بدرية يا بدردر انا مش عارفة ازود اقول ايه بعد كل الي اتقال

لو في جايزة العضو المثالي كنت اديتهالك

وانت معروف عنك حبك للغير ودايما موجودة للمساعدة

تقبلي تحيات اختك

مرمر

عندما نتكلم بصدق.....

ونستمع بهدوء....

وننقد بإخلاص......

نحصل على حوار هادف.....

لست مجبرة أن يفهم الآخرين من أنا؟ فمن يمتلك القلب والروح أنا له كتاب مفتوح

اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

رابط هذا التعليق

الزملاء الافاضل اسعد الله صباحكم

العزيز محمد فايق

كلامك صح

وده اول حاجة فى محاورات المصريين بتميزها عن باقى المحاورات

مع الاحترام

من يهن سهل الهوان عليه .....

رابط هذا التعليق

مظاهرة حب ..... عجيبة مع أن المظاهرات ممنوعة ... وبكده حيتجمع حولنا الأمن لتفريق المظاهرة :lol:

لكن تقدير وحب الأخت بدرية هانم مكاوي يملأ قلوب المحاورين والمحاورات بسبب واضح جدا وهو أنها

لها قلب جميل يحب ويجامل الآخرين حتى ولو أختلفوا معها في الآراء شئ جميل حب الناس هذا أكبر

دليل على المعدن الأصيل الذي يظهر لمعانه ويزداد عندما يهتم بالآخرين .... كفاية كده يا بدرية ...؟؟؟

بعدين حا أعيط :rolleyes: :rolleyes: فعلا تستحقين كل حب وتقدير من جميع الأعضاء ..اللهم أحفظ علينا نعمة الحب

مع خالص تحياتي القلبية للأخت بدرية

:roseop::roseop::roseop:

أبو أحمد الأسكندراني

رابط هذا التعليق

حبيبتى وصديقتى بدريه

انت فعلا تستهلى كل الاطراء الذى وصفوكى بيه الاخوة و الاخوات الافاضل وأكتر كمان 0 أنا فعلا والله بحس انك بنت

مصريه جدعه قو ى صاحبه مبدأ وشعلة نشاط فى كل الانشطة اللهم لا حسد محبه لا تتأخرى عن تقديم أى مساعدة

لاى احد تتمتعين بذكاء وحب جميع من يعرفونك وانا اولهم يا رب تدوم المحبه بينا وبين جميع الاخوة من محاورين ومتحاورات

امين يا رب العالمين0

امانى

الصداقة كنز لا يفنى لازم نحافظ عليه

رابط هذا التعليق

ده مش بعيد على بدرية أو نجفه المحاورات بنت البلد الجدعه

ربنا يكرمها

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

رابط هذا التعليق

إيه دا كله دا يا نهاركم ابيض والله مش عرفه اقولكم ايه ربنا يخليكم يا رب ويجعلنى دائما عند حسن ظنكم .

حدود المدح

مدح أحد العظماء فى جمع من الناس ,وتم التركيز على إظهار محاسنه .

وصفاته الحميدة وتضخيم فضائلة وإبراز شمائلة بصورة مبالغ فيها .

قاطع الممدوح مادحية قائلا لهم ."على رسلكم ... كفى يا أصدقائي...إنكم تعرفون فضائلى ومحاسنى لأنكم قادرون على رؤيتها بيسر وسهوله

فهى جليلة للعيان ولكنكم لا ترون ولا تعرفون مثالبي ومساوئي وعيوبي الباطنية المخفية والتى أنا مطلع عليها وأعلم تفاصيلها ودقائقها ولهذا فإنننى

أشعر بالحياء من خالقي وأحنى رأسي لربي الذي يعرفنى أعظم معرفة فهو سبحانه يعلم السر وأخفى ,ويعلم خائنة الأعين وما تخفى الصدور " .

(( اللهم لا تفتني بما يقولون وأغفر لي مالايعلمون وأجعلني خيرآ مما يظنون )) قول ابو بكر رضي الله عنه

وبصراحة من كلامكم الكويس اللى يا رب استحق حتى ربعه مش قادرة اكتب وحسه انى مستحيه مرررررررررره

شكرا لكم جميعا :unsure:

الشهيدة نجفة mfb:

.

رابط هذا التعليق

لفت انتباهى اليوم أن بعض الأخوة والأخوات يشكرون الأخت بدرية على ما تقدمة من رعاية وخدمات جليلة فى بيتنا الصغير ( محاورات المصريين ) فكم شعرت بالفرحة من حالة الحب والإمتنان التى انتشرت فى بيتنا الصغير وكم اتمنى ان يسود هذا الحب وروح التعاون بيننا فى بيتنا الكبير ( مصر ) .

وأود من هنا أن اشكر الأخت الفاضلة بدرية على ماقدمته لى انا شخصيا من معلومات علمية مستفيضة على موضوع كنت قد كتبته عن ( العصب الحائر )

بارك الله فيك ياأختنا الفاضلة وجعلك الله عونا للجميع .... أعتقد ان هى دى مصر وأولادها الطيبين ... وعلشان كده من منا لا يحب بدرية

يامن تريح القلب إن ناداك

فإغفر ذنوبا تعتلينى

أعطيتنى والحمد يامعطيها

نعما بشكرك لا ولن أحصيها

فأمنن على بنعمة الإيمان

رابط هذا التعليق

اختى بدردر (نجوفه) نجفة المحاورات

بصراحة انا لقيت شكر وتقدير لبدردر قولت ياخونا بدردر مفيش كلمة شكر تكفيها مهما قولنا لم نعطيكي حقك

افتخر كل افتخار بيكي اخت عزيزه ورمز لبنت بلادى فى بلاد الغربه رافعه رؤوسنا شامخه ونتشرف ويكون لينا كل شرف لما ننتكلم ونقول بدريه او نجفه

فعلا انتى نجفه منوره المحاورات ونوركم كمان غطى الكهربه :unsure: هذه حقيقه

خفيفة الظل عقل متفتح شخصيه قويه مرهفة الاحساس غير كدى جدعه فيكي خير لاهلك واصحابك واحبابك

ويارب نفرح بيكي قريب العاجل بس عوزين نتعزم طبعا وانا منتظر كارت الدعوه من سيادتكم ولا العريس يستخسرها فينا wst::

كلمة شكر وتقدير ليكي وتقبلى منى هذه الورده mfb: كأقل تعبير عن امتنانى واحترامى لكى وفخرى لمعرفتك

ربنا يحميكي ويهون عليكي غربتك وترجعى لاهلك بالسلام فى حفظ الله

اه صحيح يا بدردر ربنا وحده هو اعلم ومطلع بما تخفى النفوس وكل منا له محاسن وله عيوب لا يوجد احد كامل فالكمال لله وحده اجد فيكي التواضع وهذا يزيد من قدرك

من تواضع لله رفعه وربنا يرفع مكانتك كمان وكمان

اخوكى عمرو حورس

تم تعديل بواسطة amrhoras

الدنيا يومان

يوم لك ويوم علبك

فافعل ماشئت

لكن تذكر

كما تدين تدان

رابط هذا التعليق

احترت كثيرا قبل ان اكتب مشاركتــي ..

مين بيحب بدريــه ..

وبعد دمج الموضوعين . احسست انني في مظاهره حب . وقلما نجدها . في عالمنا. فلا عصي ولا عسكر . ولا :P ..

ولا :lol: ولا :unsure: انها wst:: للحب . وفرصه للتعبيــر :lol:. ويلا ارمي ورد ولكن هي المظاهره تفرض نفسها مره اخـرى ..

يلا نرمي الورد

mfb::roseop::flr1:

الانســه بدريـــه مكاوي الاخت . والصديقــه وهي شعله المنتــدي . ووجودها اعطي للمنتــدي الروح الاخــويه . واللمســه الفنيـه البعيده عن الرسميات . فحين تقرأ لها تعقيب ما تجدها . تجمع بين الروح المرحـه تاره والموضوعيـيه في الطرح تاره اخـري فتمتزج صوره من التعليق على الموضوع لها نكهتها الخاصــه هي نكهــه بدريــــه مكاوي

اهني المنتـدي بوجود الانســه بدريــه مكاوي ضمن اعضائه .

تستغرق مناقشة المسائل التافهة وقتاً طويلاً لأن بعضنا يعرف عنها أكثر مما يعرف عن المسائل الهامة

رابط هذا التعليق

الأخ الفاضل / قديم

لقد جانبك الصواب فيما كنت أصبو اليه فهذه الحالة حركت داخلى أشياء كثيرة وأردت برسالتى هذه أن أحرك مافى داخل إخوانى وأخواتى من حب تجاه الآخرين وأن بنتقل هذا الحب الى بيتنا الكبير ( مصر ) ومن ثم الى الوطن العربى والذى ننتمى اليه جميعا .. فالأخت بدرية هى حالة وليست فريدة فى المجتمع ولكن توجد بدارى كثر فلماذا لا نصبح كلنا مثل بدرية ... تخيل سعادتك ماذا سيصبح حالنا كمجتمع عربى .

أرجو ان اكون قد بينت الفكرة من وراء ماكتبته ( مين مابيحبش بدرية

يامن تريح القلب إن ناداك

فإغفر ذنوبا تعتلينى

أعطيتنى والحمد يامعطيها

نعما بشكرك لا ولن أحصيها

فأمنن على بنعمة الإيمان

رابط هذا التعليق

ميرسي يا جماعة ربنا يخليكوا يا رب , ويديم علينا نعمة المودة والحب بيننا .

انا عاجزة والله عن الشكر لانكم فجأتونى بما لا استحقه فانتم وفتونى قدرى وزيادة 100 مرة

انا عملت كدا مش عشانكم كله دا عشان مصر :lol:

نجفة الهجان :lol:

وختاما ميرسي كتير ليكم وسلام عليكم ورحمة الله وبركاته .

تم تعديل بواسطة Badria Mekkawy

.

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله ..

تم دمج موضوع "مين مايحبش بدرية "..للفاضل محمد فايق - من منتدى موضوعات شخصية

وموضوع " بدرية مكاوى " للفاضلة دودا ..فى هذا الموضوع مع تغيير العنوان كما هو موضح

لاحتوائهما على نفس المضمون ..

الادارة

يامن تريح القلب إن ناداك

فإغفر ذنوبا تعتلينى

أعطيتنى والحمد يامعطيها

نعما بشكرك لا ولن أحصيها

فأمنن على بنعمة الإيمان

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 0
      عرض المقال كاملاً
    • 21
      تهنئة زفاف بسم الله الرحمن الرحيم "وَمِن آياتِهِ أَن خَلَقَ لَكُم مِن أَنفُسِكُم أَزوَجَاً لِتَسكُنوا إِلَيَهاوُجَعَلَ بَينَكُم مَوَدةً وَرَحمَةً,إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَاتً لِقَومً يَتَفَكَرون" صدق الله العظيم أمس الثلاثاء الموافق أول مايو 2012 م ألف مبروك يا دكتور : أحمد وألف مليون مبروك يا دكتورة وربنا يتمم بخير وربنا يجعل أيامك كلها بستان محبة وسعادة وربنا يجمع بينهما في كل خير ويكرمهما بالذرية الصالحة
    • 53
      ادعوا الاخوة الفاضل في المنتدى .. ان نشترك جميعا في الدعاء للاخت الفاضلة ذهبية في جوف الليل يوميا حتى يأذن الله لها بالشفاء . فمن يتيسر له رفع التوبيك في جوف الليل للتذكير به مع دعوة صادقة لها يكن له الأجر والثواب إن شاء الله .. أسأل الله العظيم, رب العرش العظيم ان يشفيها ....
    • 14
      شكر من المجلس الاعلى للقوات المسلحة للشباب اللى ساعد فى فتح ميدان التحرير اليوم
    • 1
      أحب أسجل علي صفحات المنتدي كما سجلت الشكوي من أشرف وشركاه شكري وتقديري وعرفاني بالجميل للأستاذة الدكتورة : إيمان العزيزي وكيل كلية الهندسة جامعة عين شمس لشئون التعليم والطلاب وذلك لما بذلته اليوم من جهود في اعادة الحق لأصحابه وقيامها بالمتابعة بنفسها برغم انشغالها بأكثر من اجتماع للموضوع خاصتي ايه رأيكم يا جماعة ابعتلها شهادة شكر وتقدير في برواز ولا ايه ؟؟؟
  • أضف...