اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

إجتماع فى تورونتو

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

هل يمكن ان نستغل قرصة المؤتمر الاسلامى فى تورونتو والمنعقد من 23 الى 26 ديسمبر ليجتمع اعضاء المنتدى فى كندا وامريكا ؟

http://www.revivingtheislamicspirit.com/

لا يمكن أن يحيا المجتمع المسلم إلا بالنصيحة والتواصي، المؤمنون يأمرون بالمعروف وينهون عن المنكر ويؤمنون بالله، هذه رابطة المؤمنين ، نعمل فيما اتفقنا عليه، ولينصح بعضنا بعضاً فيما اختلفنا عليه، ولا نقر بدعة ولكننا ننصح إخواننا في أخطائهم وينصحوننا في أخطائنا حتى نكون مجتمعاً رائداً يحبه الله.

انضم الى مجموعة

وتواصوا بالحق وتواصوا بالصبر

رابط هذا التعليق

فكرة جميلة..أنا كنت ناوي أروح تورنتو على أول السنة... نبدرها أسبوع وتبقى فرصة جميلة لتعرف على الاخوة الاعضاء...

فكأننا والماء من حولنا... قوم جلوس وحولهم ماء...

رابط هذا التعليق

السلام عليكم سعيد جدا بمعرفتك اخ الصاوى انا مشترك جديد معكم فى المنتدى وانشاء الله تقدمت بطلب هجره للسفاره الكنديه بالقاهره على مقاطعه كيبيك فلو لديك معلومات تفيدنى بها عن طبيعه المقابله الشخصيه والاسئله سيكون لك جزيل الشكر

رابط هذا التعليق

هو إيه الحكاية؟... محدش عايز يشوف حد ولا إيه؟...

مش عارف ، مع ان كندا كلها حاتبقى اجازه

لا يمكن أن يحيا المجتمع المسلم إلا بالنصيحة والتواصي، المؤمنون يأمرون بالمعروف وينهون عن المنكر ويؤمنون بالله، هذه رابطة المؤمنين ، نعمل فيما اتفقنا عليه، ولينصح بعضنا بعضاً فيما اختلفنا عليه، ولا نقر بدعة ولكننا ننصح إخواننا في أخطائهم وينصحوننا في أخطائنا حتى نكون مجتمعاً رائداً يحبه الله.

انضم الى مجموعة

وتواصوا بالحق وتواصوا بالصبر

رابط هذا التعليق

إيه يا جدعان... هو الموضوع طلع صعب أوي كدة....

طيب بلاش تقولوا أه...قولوا لأة....بس قولوا أي حاجة... :wub:

رابط هذا التعليق

انا بجد لو ظروفي تسمح كنت جيت ... لكن بحضر للسفر و كمان الفيزا خلصانة :wub:

كل لحظة إبطاء في نيل المعتدين جزاءهم ... خطوة نحو كفر المجتمع بالعدالة، ودرجة على سلم إيمانه بشريعة الغاب

رابط هذا التعليق

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الأخ الفاضل ...الصاوي

دعوه كريمه ولك جزيل الشكر عليها و لكن انت عارف جو كندا و خصوصا الشتاء و انا عايش هنا في الجنوب ....و طبعا فرق كبير ....طيب ايه رأيك انك تشرفني انت و الأستاذ فري فري (اذا كنت ما زلت تراه) في العيد الكبير....و الدعوه عائليه ....و كل سنه و انت طيب مقدما....اما اذا قررت ان يعقد اجتماع للأخوه في تورنتو ....فأتمني ان يكون في الصيف خصوصا يوليو ....فسوف يكون لي الشرف بملاقاتكم جميعا و لكم جزيل الشكر

Egypt is my home , USA is my life.

رابط هذا التعليق

طب الأخوة في أمريكا معذورين وظروفهم مفهمومة....

طب الأخوة إلى في تورونتو سخصياً إيه ظروفهم...

مافيش starbucks نقعد فيه نشرب فنجان قهوة مع بعض...

مافيش وقت؟

مافيش نفس؟...

طب مافيش إيه؟؟ :blush: :excl:

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 4
      بعد أن قمنا برفع المسألة إلى مجلس الأمن  الخبر اليوم في الجرائد  أن مجلس الأمن سيناقش القضية في إجتماع مغلق
    • 2
      عيب ... الكبير كبير وخبرة برضوا أصل كذا مرة أتبهدل قبل كده وأرجع انام في المكتب لحد بالليل لأني مش باعرف أروح بيتي الموجود بالقرب من القاعدة الجوية ... اليوم تم إرسال تنبيه من إدارة المرور يُفيد بإغلاق بعض الطرق الرئيسية بالرياض اليوم الأثنين وذلك بسبب وصول قادة ووفود دول التعاون الخليجي لإجتماع اليوم .. ومنها طريق خُريص الممتد من قاعدة الرياض الجوية حتى قاعة المؤتمرات اللي في طريق مكه .. وزي ما قولت لكم إمبارح .. يعني النهاردة ماحدش يهوب ناحية حي السفارات ويقول رايح أنتخب ... لأنه مش هايقدر
    • 915
      سلام عليكم ياريت لو حد قدامه اي شغلانة في تورونتو يدلني عليها اشتغلت شغلانتين من اول ما وصلت بس كاجوال مش ثابتين يومين ثلاثة وارجع ادور تاني :) احلى حاجة النهاردة رحت لشركة طالبين حراس امن ايه المطلوب ولا حاجة بس لازم تاخد كورس يوم واحد تمنه 250 دولار وبعدها تستلم شغل في المطار صباح النصب ========================== ونصيحة لاي واحد عايز يجي كندا عليك وعلى الدراسة اول ماتوصل خصوصا لو مهنتك ريجولاتد تحياتي من دنداس ستريت ـ تورونتو قبلي
    • 53
      محطة مصر تنفرد بتفاصيل إجتماع مرشد الإخوان مع مبارك وبماذا وعده؟ وماهو منصب المرشد في الدولة؟ والعهدة على الراوي ، إجتماع المرشد مع مبارك بناءا على طلبه http://www.youtube.com/watch?v=k67mbB-geko
    • 134
      الاخوة اعضاء منتدانا المحترم والمهتمين بالهجرة الى كندا طبعا زى ما انتم عارفين انى كنت مقدم هجرة الى كندا فيدرال وحصلنا على الفيزا فى مارس 2010 , وترددت فى فتح موضوع جديد لأن الاخوة السابقين لى فى الاندنج قتلوا الموضوع كتابة وغطوا جميع الاجزاء , ولكن حبيت اتكلم عن بعض النواحى والانطباعات التى ربما لم تغطى او أأكد انطباعات السابقين لنا فى بعض النواحى مع بعض الصور التى التقتها اثناء الرحلة . نبدأ باسم الله ,, هنقسم الموضوع الى ثلاث اجزاء الاول تفاصيل الرحلة الثانى الانطباعات الثالث ال
  • أضف...