اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

محتاج انقاذ سريع

Recommended Posts

أتعاطي حبوب تحتوي على مادة البروموزيبام منذ حوالي سنتين

و ما ادراكم ماهو البروموزيبام

اليكم نبذه مختصرة عنه

البروموزيبام هو عنصر كيمائي يدخل في تركيب أدوية معينة هي

calmepam

lexotanil

bropam

neo-opt

التأثير على الجسم :-

الشعور بالهدوء النفسي و الصفاء الذهني و قله حدة التفكير و القدرة على التعامل مع الامور بصورة هادئة و رائعة في نفس الوقت

و هوة دة اللي حببني فيه

مكنتش عارف ان فترة الحب هتطول كدة منغير خطوبة :blush:

ليا نفس أضحك مش كدة ؟؟؟ :rolleyes:

المهم :-

تعبت

دمي اتعود على المادة و مش قادر ابطله أدمنته أدمان بدني و نفسي و النفسي مقدور عليه انما الادمان البدني دة اللي مش مقدور عليه

أنا عارف ان الاستمرار في التعاطي هيسببلي مشاكل قريب اوي

عشان كدة فكرت استغيث هنا عشان اي حد عنده خبرة في الموضوع دة ياريت يقدر يفيدني

أزاي اقدر ابطله مع العلم اني مقدرش آخد اجازة من الشغل طويلة و في نفس الوقت طبيعة عملي محتاجه هدوء اعصاب لأنها تتعلق بالاحتكاك بالناس

و ماأدراكم بالاحتكاك بالناس برض

ياريت يا ريت ياريت اللي يقدر يحل المعادلة الصعبة دي يرد عليا

و شكرا

رابط هذا التعليق

ياااااااااااااه :wub:

شاب مصري بيغرق و تمانية و خمسين واحد عدوا عليه منغير ما حد يرميله ولو حته خشبة يتعلق فيها

فين الجدعنة

فين الشهامة

فين ولاد البلد بتوع زمان ؟؟؟ :wub:

رابط هذا التعليق

الموضوع أكثر أهمية من أن تطلب المعونة من على صفحات النت هنا فى محاورات المصريين بدأنا حملة لمكافحة الإدمان و هناك عدة موضوعات فى هذا الشأن.

أنصح و أنصح بشدة بطلب النصيحة الطبية من طبيب متخصص.

و قد يكون من المفيد أن تكتب للفاضل disappointed و هو طبيب نابه و له مساهمات عديدة فى موضوع محاربة الإدمان

و يمكنك تصفح موضوع الإدمان و الكشف عنه و علاجه

تم تعديل بواسطة عادل أبوزيد

مواطنين لا متفرجين

رابط هذا التعليق

الأخ الفاضل

حسب معلوماتى الضئيلة مجموعة الادوية التى ذكرتها تدخل فى قائمة مضادات الاكتئاب او المهدئات القوية ولها تاثير قوى على من يعانون من حالات الارق ولكن استمرار تعاطيها بدون استشارة الطبيب قد يسبب ما تطلق عليه ادمانا فقط انبهك ان الكمية وعدد مرات التعاطى هو مايحدد حجم المشكله الحقيقى وربما لو لجأت كما نصحك الاستاذ عادل لطبيب نفسى لساعدك على التغلب على مسببات المشكله من بدايتها وحينذاك لن تحتاج ديازيبام او اشباهه من المركبات التى تؤثر سلبا فى كيمياء المخ

وافترض ان من يطلب المساعدة يعى دائما حجم مشكلته وابعادها والوعى بالمشكله نصف الحل وارادتك وسعيك للعلاج النصف الآخر فلا تهمل ولا تقصر فى حق نفسك وسارع باستشارة الطبيب

وفقك الله للخير

البنت المصريه

عندما تشرق عيناك بإبتسامة سعادة

يسكننى الفرح

فمنك صباحاتى

يا ارق اطلالة لفجرى الجديد

MADAMAMA

يكفينى من حبك انه......يملأ دنياى ....ويكفينى

يا لحظا من عمرى الآنى.....والآت بعمرك يطوينى

يكفينى .....انك........................تكفينى

رابط هذا التعليق

ياااااااااااااه :D

شاب مصري بيغرق و تمانية و خمسين واحد عدوا عليه منغير ما حد يرميله ولو حته خشبة يتعلق فيها

فين الجدعنة

فين الشهامة

فين ولاد البلد بتوع زمان ؟؟؟ :wub:

الرجل عايز دكتور طبيب ، واللي عدوا عليه تخصصات تانيه ، ولا هي المسأله فتوى وخلاص. :wub: ;) ;) :wub: :wub:

سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

عفوا اخ سقراط لو اعتبرت ان نصحنا للاخ الكريم بالتوجه الى طبيب ليس اكثر من فتوى

وارجو الاخ السائل ان يسارع باستشارة الاخصائى ونتمنى له كل الخير

البنت المصريه

عندما تشرق عيناك بإبتسامة سعادة

يسكننى الفرح

فمنك صباحاتى

يا ارق اطلالة لفجرى الجديد

MADAMAMA

يكفينى من حبك انه......يملأ دنياى ....ويكفينى

يا لحظا من عمرى الآنى.....والآت بعمرك يطوينى

يكفينى .....انك........................تكفينى

رابط هذا التعليق

عفوا اخ سقراط لو اعتبرت ان نصحنا للاخ الكريم بالتوجه الى طبيب ليس اكثر من فتوى

وارجو الاخ السائل ان يسارع باستشارة الاخصائى ونتمنى له كل الخير

البنت المصريه

الاخت والزميله الفاضله بنت مصريه

اعتقد ان المعنى اللي اقصده اتعكس معناه عندك بالكامل

(اي وصلك معكوس)

انا اقصد اقول ان اللي قرأوا المداخله ولم يدلوا بأي تعقيب لهم عذرهم- وانا واحد منهم-.

لأن الحاله اللى ذكرها الزميل وهي الادمان ل" البروموزيبام" محتاجه اللي يرد عليه يكون:

طبيب (دكتور بشري)- صيدلي- طبيب نفسيه وعصبيه خريج كلية الطب- او شخص له خبره بمثل هذه النوعيه من المشكلات "الادمان" .

اما لو الذي قرأ المداخله واحد مثلا خريج خدمه اجتماعيه او مدرس جغرافيا ....... فأكيد قرأ المداخله ولم يعقب لأنه لايريد ان يفتي (واقصد بكلمه فتوى ان يقول كلام غير علمي قد يؤدي الى مضاعفات مستقبليه).

واخيرا : انا رديت بذلك نظرا ان العضو اللي انا رديت عليه مستغرب ان مافيش حد عقب ومخدش باله من النقطه اللي انا وضحتها .

شكرا

سقراط

<span style='font-family: Arial'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color: blue'><strong class='bbc'><br />زوجتي الحبيبه ، امي الغاليه ، حماتي الطيبه<br /><br />برجاء تجهيز مايلي يوم وصولي لأرض المحروسه :<br /><br />باميه باللحم الضاني ، محشي ورق عنب ، كباب حله ، قلقاس باللحمه ،نص دستة زغاليل محشيه ، بطه راقده على صينية بطاطس ، وزه متشوحه كفتح شهيه ، صينيه رقاق ، موزه مشويه على الفحم ، سلطة طحينه بالليمون ، مية "دقه" ، ملوخيه بالارانب ، شربة فرخه بلدي بالحبهان والمستكه، برميل تمرهندي............... وكفايه كده عشان انام خفيف.<br /><br />سقراط المصري<br /></strong></span></span></span>

رابط هذا التعليق

شكرا للأستاذ عادل أبو زيد و شكرا للبنت المصرية نصائحكم الغالية و تفهمكم العميق للمشكلة .

و يا سيد سقراط متتخانقش و متزعلش من حاجه أنا فاهم قصدق ايه بس الغرقان بيتعلق و لو في قشاية

حتى لو كان مدرس جغرافيا :lol:

رابط هذا التعليق

أخ " الجانب المظلم من القمر "

أولا أسمك هايل ، معبر

ثانيا :-

أنصحك بشراء عدد 2 شريط نيوريل 5 مجم و تناول كل يوم واحدة فقط لمدة عشرون يوما مع تخفيف جرعة الكالميبام تدريجيا و سوف تجد نفسك لا تحتاج الى أي مواد كيميائية أطلاقا .

و لكن برضه أسأل عشان أخلى مسؤليتي .

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...