اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

عرض عمل محاسب بتأشيرة عامل .. رأيكم ؟

Recommended Posts

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أخوكم عبدالمنعم الحسينى

أخوانى الكرام انا دلوقتى فى بداية تجهيز أوراقى واجراءت استلام التأشيرة والسفر

الفيزا عامل عادى العمل محاسب+ 1900 ريال راتب

السكن متوفر+ الانتقالات متوفره المكان مدينة الرياض

شهر اجازه مدفوع الاجر كل سنتين

أفيدونى بالله عليكم بأرائكم المفيده واعلموا ان الظروف فى مصر انتو طبعاً عارفينها مش كويسه

ليت الدنيا مثل أمــــــــــــــــــــــــــى ......... أزعلها تراضينى

رابط هذا التعليق

لو لسه عازب وما عندكش خبرة كفاية في المحاسبة .. يبقى راتب كويس

ولو عازب ومحاسب شاطر .. أو لو كنت متزوج .. لا تقبل بدون تردد لإنه راتب هزيل ... وأي محاسب هندي لا مؤخذه جربان بنعينه وهو أصلاً عمره ما عدى من جنب كلية التجارة وكبيره دبلوم أو دورة في إدخال البيانات المحاسبية .. بياخد لا يقل عن 2500 ريال ...

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

• بعد 1 سنة...

طيب يا سى السيد لو سمحت عايز رايك

عقد محاسب فى السعوديه بمهنه محاسب والمرتب 1800 ريال..فى مكه

او عقد محاسب للسعوديه بردوا بس بمهنه عامل والمرتب 2300 ريال..فى الرياض

السكن والمواصلات والذى منه فى الاتنين زى بعض

..................................

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

طيب يا سى السيد لو سمحت عايز رايك

عقد محاسب فى السعوديه بمهنه محاسب والمرتب 1800 ريال..فى مكه

او عقد محاسب للسعوديه بردوا بس بمهنه عامل والمرتب 2300 ريال..فى الرياض

السكن والمواصلات والذى منه فى الاتنين زى بعض

..................................

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لو تسمح لي ياسيدي الفاضل العقد الخاص بمكه انساه نهائيا ..

انك تيجي على فيزا محاسب ميزتها الوحيده انك تقدر تستقدم زوجتك .. طيب لو راتبك الف وثمانمائة هتصرف عليها منين ؟؟؟

يبقى انسى موضوع مكه ده خالص ولو انت عازب يبقى في امل في عقد الرياض اما لو متزوج ففكر شويه لان مهنة عامل لن تسمح لك بالاستقدام وهتقضي فترة العقد كلها بعيد عن اسرتك لانك في الغالب مش هتعرف تغير المهنة ..

وطبعا الاستخاره هي الاساس عشان تاخذ قرارك وانت مطمئن

ربنا معاك ..

..إذا دعتك قدرتك على ظلم الناس فتذكر قدرة الله عليك ..

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • الموضوعات المشابهه

• 26
      السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوكم محمد من دمياط اللي هو انا يعني ، جايلي تأشيره من واحد سعودي معرفة الراجل ده بيفتح محل كمبيوتر صيانة ومبيعات وحاجات زي كده في الرياض وكان محتاج واحد يمسكله المحل طلع تأشيره (( عامل )) على اساس انه يبعتهالي وبالفعل بعتها وهتوصل الاوراق بالبريد على يوم السبت الجاي ان شاء الله بس المشكلة دلوقتي ان جواز السفر بتاعي والبطاقة مكتوب فيهم حاصل على بكالوريوس نظم المعلومات الإدارية .... ؟؟!! عندي بقا شوية اسأله بسيطه : 1. أغير البطاقة والجواز ازاي ؟؟ والإجراءات دي
    • 0
      استمرارا لانعقاد الجلسات المتخصصة لصياغة المقترحات والتوصيات عقدت لجنة المحليات جلسة مغلقة بمقر الأكاديميعرض الصفحة
    • 54
      ربما يُهم هذا الموضوع قطاعا عريضا .. وربما لا يُهم إلا من كان شابا زى حالاتى تحت السبعين الموضوع هو ما يحتاجه كبار السن من رعاية فى مرحلة "تقفيل المشروع" .... إذا نظرنا إلى حياة الإنسان كمشروع .. فالنظرة السليمة له هى النظرة إلى المشروع ككل وليس إلى مرحلة البداية التى تتسم بكثرة الأعباء أو مرحلة التشغيل أو مرحلة بدء تحصيل المردود Pay Out فقط بل يجب النظر إلى دورته الكاملة Life Cycle .. يعنى من المهد إلى اللحد ولكى لا نغرق فى العموميات .. سأتخذ من نفسى مثالا لشرح فكرة الموضوع .. فقط لشرح
    • 10
      معلوماتي عن نظام التعليم الجديد توقفت على التقديم الرسمي من قبل السيد وزير التربية و التعليم .... و هو كله كلام جيد ما سبق كان إستهلالا لابد منه ليس عندي أطفال يتعلمون بالنظام الجديد و ليس عند أقاربي أبناء يتعلمون بالنظام الجديد وبذا أجد نفسي جاهلا جدا بهذه المسألة ، و لذا أقدم لكم إلتماسي هذا  يا من لديكم  خبرة  نورونا لإني  خايف  أو قلقان  إن بعد شوية نطلع إشترينا الترماي زمان كتبت موضوع  تسائلت فيه  ما مفهوم  فعل المذاكرة أو الإستذكار في النظام الجديد .... و ما زال تسائلي قائما
    • 0
      دبي، الإمارات العربية المتحدة (CNN) -- أعلنت رئيسة وزراء نيوزلندا، جاسيندا أرديرن، الثلاثاء، أن أحد العاملين في مطار أوكلاند الدولي، والذي حصل على التطعيم ضد "كوفيد-19"، تبينت نتيجة فحصه إيجابية لفيروس كورونا يوم الاثنين، بالتزامن مع افتتاح نيوزيلندا فقاعة سفر مع أستراليا. وأوضحت أرديرن أن مهمة ذلك الشخص كانت تنظيف الطائرات القادمة من دول "المنطقة الحمراء". وقالت أرديرن إن "عامل الحدود كان يعمل في بيئة حيث يتلامس فيها مع الطائرات المستخدمة لنقل الأشخاص من المناطق الحمراء،... View the full a
  • أضف...