اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مهنة السيد الرئيس .. والطبع غالب

se_ Elsyed

Recommended Posts

بما إن قصر الرئاسة مفتوح على المشاع دلوقت وأي مواطن مصري محترم ممكن يتقدم يسحب ورقة ترشيح على أساس إننا هنعمل قُرعة علانية لإختيار السيد الرئيس

فبقت العملية سلطة وتقدم لسحب الورقة كل أنواع المهن وأخرها واحد طباخ النهاردة وأمبارح واحد حانوتي

فتعالوا كل واحد يتخيل نفسة في مهنة بيحبها ويكلمنا عن برنامجه الرئاسي

انا هابدأ

-------------

أحب اعرفكم بنفسي الأول :

الإسم : المعلم سين سين الشهير بالمعلم " توكُل "

المهنة : حانوتي .... و أصحابي الاناتيم المجاورين لي من الحانوتية بيسموني " اندر تيكر "

العنوان : المجاورة التانية .. تُرب الغفير

برنامجي الإنتخابي

- أنا مش باحب اتكلم كتير ومؤمن بالمثل اللي بيقول " اقوال لا أفعال " وحدووووووووووووووووووووووووووه .. انا ناوي بعون الله أغسل البلد دي من كل القاذورات اللي فها .. وأشيع كل انواع الفساد .. واكفن أي حد شايف نفسه او يبلطج عالشعب ... وبإذن الله حاسس إن أيامي هاتبقى فاتحة خير عالشعب اللي إتعذب وعمره ما حس إنه مرحوم من حد .... وهايبقى شعاري دايماً البقاء للأفضل .... وبعون الله بعد سنتين هايكون الكل شاهد على إنجازاتي .. اللي هاتحول التراب لدهب .. واحب أقول لمنافسيني على الكرُسي إن ماحدش واخد منها حاجه .... والبدلة الرئاسية زي الكفن مالهاش جيوب واللي خدته القرعة - المخلوع يعني - يبقى ياخده أبو الشعور - حمدين صباحي رمز السشوار ...

وأثناء إلقاء خطابه الرئاسي الحماسي .. تنطلق أصوات الكورس في الخلفية لتُردد " سين سين يا سادة ... هايشربهالكو سادة "

واحب أشكر كل المؤيدين اللي إشتركوا في خرجتي .. قصدي في حملتي وأقول لهم .. لا أراكم الله مكروهاً في رئيس لديكم ....

اخوكم سين سين .. رمز القطنة .. وعلى رأي المثل " القطنة ما بتكدبش "

الأحـــرار يؤمنون بمن معه الحق ..

و العبيــد يؤمنون بمن معه القوة ..

فلا تعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً ..

و دفاع العبيد عن الجلاد دائماً

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...