اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

مذكرات واحدة متغربة

Recommended Posts

أو يحاول يجيب أوفر يفاوض بيه على زياده فى المرتب

سوسو يا حبيبتشى يا اختشى الموضوع ده بالذات ماينفعش مع نظام الكفيل لان الكفيل بيبقى متعنف جداااااااا لو جابله سيرة انه جايله عرض تانى احسن

اول ماجه هنا من حوالى عشر سنين كان كفيله بيديله مرتب صغير ولما قاله انا جايلى شغل بمرتب احسن يا تدينى مرتب اكبر يا تسمحلى بنقل كفالة

تعرفى قاله ايه؟؟؟؟؟؟

قاله لو مش هتبقى عندى يبقى مش هخليك عند غيرى

وفعلا اتربصله لغايت ما حمايا مات وجه ينزل عمل كل الاجراءات وفوجأ بيه عمله تأشيرة خروج نهائى وقاله مع السلامة

اسكتى يا بنتى انتى ماتعرفيش حاجة......ده احنا ياااااما شوفنا

رابط هذا التعليق

• الردود 128
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

مش معقولة اتنقط لوحددددى.......على راى ضحى

جاتلى رسالة عالخاص بتقولى.........هى المناقيش الزعتر واللبنة اللى كان بياكلها المدير بيجيبها منين؟؟؟؟؟ اصل انا لسه جديد فى الرياض وعاوزة اعرف

والله بعتله العنوان :unsure:

طب اقول ايه انا بقى :ninja: :lol: بعنى كل اللى همك المناقيش؟؟؟؟؟

رجعالكم عشان احكيلكم على المرتبات اللى تعقدددددددددد

رابط هذا التعليق

ياجماعه لبناني لازم يبقى كده ياجماعه والله السعومدي بيقولك اشغل لبناني كبريستيج لازم ياخد مرتب يعقد اولهم ناس نظيفه وشيك ونزيييييييييييييييييييييييهة

البناني بيشتري من الهرم البناني بيجري ورا العروض يبقى خلاص الراجل له اسلوب معيشه غير الناس التانيه

البناني مسيطر فالخليج والشرق الاوسط كمدراء اقليميين ياجماعه ناس بتفهم لغه كل مكان وبتتكلمها صح اللبناني هو الشخص المناسب ف الخليج

وبجد برافو عليه مليون مره وعقبالنااااااااااااااااااااااااااااااا

لما نبقى شيك ونعرف نتنك ع اللي ادامنا ياريت نتعلم اللعبه ومهما ماهتقولي مرتبات فهم شاطرين لانهم بيتفقوا صح

شوفوهم راكبين عربيات ايه ف سعودي اوجيه ولا ف شركات الكهرباء الاجنبية ده انا كنت بروح شركة فرنسية اصلا "اريفا"areva والله يخرب بيت الدلع بتاعهم يستاهلوا

وتسلم لي الطله البنانية اللي بتلين الحجر انما هاخد ايه من اللي بيقولي باباشا وحضرتك وسيادتك وجاي مش مسرح شعره

رابط هذا التعليق

ياجماعه لبناني لازم يبقى كده ياجماعه والله السعومدي بيقولك اشغل لبناني كبريستيج لازم ياخد مرتب يعقد اولهم ناس نظيفه وشيك ونزيييييييييييييييييييييييهة

البناني بيشتري من الهرم البناني بيجري ورا العروض يبقى خلاص الراجل له اسلوب معيشه غير الناس التانيه

البناني مسيطر فالخليج والشرق الاوسط كمدراء اقليميين ياجماعه ناس بتفهم لغه كل مكان وبتتكلمها صح اللبناني هو الشخص المناسب ف الخليج

وبجد برافو عليه مليون مره وعقبالنااااااااااااااااااااااااااااااا

لما نبقى شيك ونعرف نتنك ع اللي ادامنا ياريت نتعلم اللعبه ومهما ماهتقولي مرتبات فهم شاطرين لانهم بيتفقوا صح

شوفوهم راكبين عربيات ايه ف سعودي اوجيه ولا ف شركات الكهرباء الاجنبية ده انا كنت بروح شركة فرنسية اصلا "اريفا"areva والله يخرب بيت الدلع بتاعهم يستاهلوا

وتسلم لي الطله البنانية اللي بتلين الحجر انما هاخد ايه من اللي بيقولي باباشا وحضرتك وسيادتك وجاي مش مسرح شعره

يا اخ هيرو انا بحترم ارائك دايما واظن انت عارف كده...........بس طلب صغنن لو سمحت........يا ريت ماتعممش عشان مش كل المصريين ......

انا جوزى احسن منهم مظهرا للعلم وبيسرح شعره تلات مرات فى اليوم والله

على الاقل ماشى على قواعد الشركة وبيروح كل يوم فورمال واخر الاسبوع بس كاجوال........لكن معظمهم مش بيعمل كده ويلبسلى بنطلون جينز مقطع ويقول على نفسه كووووووووول

وعلى فكرة مش بيجيب بدله من الهرم خاااااااالص طبعا لكن بيجيبها ماركات.......ممكن نجيب منه حاجات تاني.......لكن اللبس الرجالى والحريمى بصراحة.............صباح الهنود والبنجالا

وحضرتك مين اللى قالك انهم بيحبوا بعض اوى كده يعنى.......بيتهيالك

وبعدين هو لما يركب عربية مش عارف شكلها ايه........طب ماهو بياخد مرتب خيالى يجيب له العربية فى شهر واحد

يعنى احنا برضو معذورين دول بيعيشوا كانهم عايشين فى بلدهم لكن احنا لسه عندنا حلم الرجوع للوطن :P :rolleyes:

ماعلينا

واحد مع جوزى فى الشغل جه لما اشترينا العربية بتاعتنا قاله.........انت معك عيلتك وتجيب سيارة متل هيك....ماتخاف عليهم......يا حبيبى اركب العالى تا تمشى ولا يهمك حدا.........اه والله العظيم

ولبنانى برضوااا للعلم

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

جوزى بقى منقوط من ايه انه من ساعة ماشتغل فى الشركة دى مافيهاش نظام حضور وانصراف

يعنى الاخوة بييجى براحتهم ويمشوا براحتهم لكن طبعا الباقى لا

بيقوللى انه المديرين اللى فوق مخليين واحد(عصفورة) يعنى....... ييجى الساعة 8 ونص ويقوم يقعد يلف عالمكاتب كانه بيصبح.......... وبيبقى ماسك الموبايل فى ايده وعامل نفسه بيتكلم انما.....تخيلوا انه بيسجل النوتس بتاعته على الحضور والانصراف.........طب يا خويا ماتعملوا نظام بدل مانتوا تاعبين الراجل لف فى الشركة

يروح يوصل ابنى الصبح وممكن يرجع يفطر وقبل 8 ونص اقعد ابص فى الساعة واقوله ياللا عشان العصفورة هتلف الله يخليك.......يقعد يضحك

الاخ العصفورة ده جنسيته اردنى.......مش لبنانى المرة دى

اللى مجننى انا وجوزى بقى انه يا عينى دلوقتى لو كان معمول نظام الحضور والانصراف من زمان كان زماننا دلوقتى سيبنا السعودية وقولنا الحمد لله على كده........

من كتر الساعات الاضافية اللى كان بيقعدها والله ممكن تبقى اضعاف مرتبه

وكمان ييجوا على نص الاسبوع ويقوله مديره حبيبى بدنا سفرية عالماشى.........فى الدمام.......الخبر....جدة

ويقولوله هتقعد كام يوم نبص نلاقى الموضوع دخل فى الويك اند.........وبرضوا مافيش اضافى

واللى ينقطططططططط انه ييجى يقول عاوز بيتى كاش فى ايدى عشان اسافر يرد عليه ويقوله............ ادفع من معاك وخد اللى ليك اخر الشهر

ولا فيه اى تنظيم

انما بقى جه الاخ اللبنانى يسافر يشيك عالشغل.......حجزوله طيران وفندق واقسم بالله اخد 20 الف ريال فى ايده.........ال20 الف دول مش مرتبه لان مرتبه اكتر من كده بكتييييير

المبلغ ده عشان تلات ايام بسسسس لاغير ولما بيرجع ماحدش بيحايبه لانه بياخد المودام معاه ويفسحها عشان عندها اكتئاب من خنقة المملكة

هحكيلكوا على المدام دى عملت ايه عشان ماتنقطش لوحدى بس لما ارجع ان شاء الله

رابط هذا التعليق

المبلغ ده عشان تلات ايام بسسسس لاغير ولما بيرجع ماحدش بيحايبه لانه بياخد المودام معاه ويفسحها عشان عندها اكتئاب من خنقة المملكة

حضرتك ده عادي جدا جدا للاسف هم البنانيين نجحوا ف انهم يحسسوا السعوديين عموما ان انت من الشرف العظيم اننا نشتغل ف بلدكم فكتر خير الدنيا والسعودي اقتنع ان توظيفه للبناني شي يدعوا للتفاخر

رابط هذا التعليق

حضرتك ده عادي جدا جدا للاسف هم البنانيين نجحوا ف انهم يحسسوا السعوديين عموما ان انت من الشرف العظيم اننا نشتغل ف بلدكم فكتر خير الدنيا والسعودي اقتنع ان توظيفه للبناني شي يدعوا للتفاخر

والله يا هيرو انت لو قربت منهم هيقل انبهارك ده بيهم جدااا

هما مجرد ناش بيبقوا showing واحنا بس بنتفرج ويعجبنا حركاتهم الشقلباظية وخلاص

وعلى فكرة بقى احب اقولك ان فيه ستات بتشتغل فى الشركة سعوديين منى عينهم انهم.......يطلعوا اللبنانيات دول برا ومش عاوزينهم

وكمان فيه رجاله سعوديين محترمين بصراحة هيطقوا من التصرفات دى وخصوصا انهم ذى مانت بتقول بيعرفوا اذاى يتفقوا من الاول

بمعنى انا هاخد مرتب كذا وليا زيادة سنوية وهكذا فى الطلبات التانية

اللى الزيادة دى ماشفنهاش من ساعة ماشغلنا

لكن هما كشغل معلش احنا نكسب اصل احنا(.........شغل) طبعا فاهمين

رابط هذا التعليق

ربنا يكون فى عون جوز حضرتك , وصدقينى ربنا مبيسيبش لا دنيا ولا آخرة

بس انا مع الأخ عماد فى أنه ميطلعش أسراره برة خالص لأن فعلا انا جربت الحكاية دى ومش برة مصر لا هنا فى مصر , وصدقينى ميعلمش اى حد خالص لأن المتميز فى شغله مالوش مكان فعلا فى العالم العربى خالص

أنا هنا كنت أحيانا أقول لحديث المشهور "خيركم من تعلم العلم وعمله" وكنت لما حد يسألنى أجاوب وأقول وفيها ايه انا مكتمش علمى ابدا والمصيبة ان يطلع فى الآخر انهم هياخدو مكانك طب ازاى بس بجد الإنسان الواثق فى نفسه واللى ربنا دايما واقف معاه مبيهموش وبيطلعو برضه فى الاخر هما الخسرانين , أنا أصلا مسافر السعودية ان شاء الله يوم الجمعة وواخد عهد على نفسى انى ميهمنيش اى حاجة غير انى أعمل شغل بما يرضى الله , ومسلمش لأى حد خالص حتى لو كنت هرجع مصر تانى وفيها ايه الواحد يبدا من جديد ولا يهين كرامته ولا يتزل من أجل مال فانى أبدااااااااااااااااا حتى لو كان وراه التزاامات ربنا مبينساش حد ابداا وبيعوض بسرعة جدا حتى لو بدا غير ذلك او حتى تأزمت الأمور " ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت أظنها لا تفرج " - ولا يسعنى الا انى أقول ربنا معاكم :lol:

رابط هذا التعليق

ربنا يكون فى عون جوز حضرتك , وصدقينى ربنا مبيسيبش لا دنيا ولا آخرة

بس انا مع الأخ عماد فى أنه ميطلعش أسراره برة خالص لأن فعلا انا جربت الحكاية دى ومش برة مصر لا هنا فى مصر , وصدقينى ميعلمش اى حد خالص لأن المتميز فى شغله مالوش مكان فعلا فى العالم العربى خالص

أنا هنا كنت أحيانا أقول لحديث المشهور "خيركم من تعلم العلم وعمله" وكنت لما حد يسألنى أجاوب وأقول وفيها ايه انا مكتمش علمى ابدا والمصيبة ان يطلع فى الآخر انهم هياخدو مكانك طب ازاى بس بجد الإنسان الواثق فى نفسه واللى ربنا دايما واقف معاه مبيهموش وبيطلعو برضه فى الاخر هما الخسرانين , أنا أصلا مسافر السعودية ان شاء الله يوم الجمعة وواخد عهد على نفسى انى ميهمنيش اى حاجة غير انى أعمل شغل بما يرضى الله , ومسلمش لأى حد خالص حتى لو كنت هرجع مصر تانى وفيها ايه الواحد يبدا من جديد ولا يهين كرامته ولا يتزل من أجل مال فانى أبدااااااااااااااااا حتى لو كان وراه التزاامات ربنا مبينساش حد ابداا وبيعوض بسرعة جدا حتى لو بدا غير ذلك او حتى تأزمت الأمور " ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت أظنها لا تفرج " - ولا يسعنى الا انى أقول ربنا معاكم :lol:

اشكرك على شعورك الطيب

بس احب اقول لحضرتك ان المدير الصغنتوتى ده اصلا مش عاوز يتعلم لان جوزى لما بيحاول يفهمه اى حاجة بيقوله..........رووق حبيبى ياللا ناخد بريك........والله العظيم ده عن كلامه وانا عارفة انه مش بيكذب

لانه الاستاذ ده مش عاوز يشتغل اصلا.......وياللا كله قفا ال........

بس كمان الحمد لله ه ماوصلتش للاهانة والكرامة ويارب ماتوصل عشان احنا اول ناس اول مابتيجى عند كرامتنا.......بيبقى لينا وقفة وانا عارفة جوزى كويس

الف شكر ليك

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

فتفوته يا فتافت

حاولى تكونى لبنانيه وتهونى على نفسك

اجرى يا ابن ادم جرى الوحوش ... غير رزقك لن تحوش

مهما حصل فالشغل....رزقك هتاخديه

فمصر او بره مصر

هو ثابت

بس علينا ناخد بالاسباب

خلى جوزك يكون اكس لارج عالاخر

ويحاول يكبر دماغه ويعمل عبيط ومش واخد باله

وفى نفس الوقت ياخد حذره وبس

وانتى كمان عليكى دور اكبر

انه لما يرجعلك مضايق متتنقطيش وتبينى له كده ....خليكى عادية جدا

وتناقشى معاه خليه يفضفض عن همه وخلا ص

انما هتحطى نقطته على نقطتك

وبعدين ...

عندى اقتراح بقى

خليكى بارده زى اللبنانين

:lol: :lol:

رابط هذا التعليق

الجى ام بتاع جوزى كان انجليزى الاصل

راجل شيك كده لا ليه فى ده ولا فى ده

محترم وبيدى كل واحد حقه ودايما كان يقول لجوزى انا عارف انك ماتستاهلش الراتب ده وتستاهل اكتر من كده......زبس انا هعمل ايه؟؟

الراجل ده ماكانش مبلوع خاااااالص من الاخوة السعوديين واللبنانيين(قصدى مش مهضوم على رايهم)

لانه بتاع شغل وبس واخر الاسبوع فى الويك اند يجرى عالبحرين عشان البارات........عشان مش لاقى نفسه هنا فى الموضوع ده بالذات

قعدوا يتلككوله لغايت ما فى يوم وبقوا يركبوه الغلطات كل شوية لغايت ماهو يا عينى من نفسه طفششش وجرى عالبحرين برضو

وبعدها جابوا واحد اردنى بداله ماقولكوش عالعصافير بقت طايرة فى الشركة بطريقة فظيعة :lol: :lol:

زعلان عليه قوى جوزى اليومين دول وعمال كل شوية يقول....فين ايامك يا كريج.......فين ايامك

رابط هذا التعليق

فتفوته يا فتافت

حاولى تكونى لبنانيه وتهونى على نفسك

اجرى يا ابن ادم جرى الوحوش ... غير رزقك لن تحوش

مهما حصل فالشغل....رزقك هتاخديه

فمصر او بره مصر

هو ثابت

بس علينا ناخد بالاسباب

خلى جوزك يكون اكس لارج عالاخر

ويحاول يكبر دماغه ويعمل عبيط ومش واخد باله

وفى نفس الوقت ياخد حذره وبس

وانتى كمان عليكى دور اكبر

انه لما يرجعلك مضايق متتنقطيش وتبينى له كده ....خليكى عادية جدا

وتناقشى معاه خليه يفضفض عن همه وخلا ص

انما هتحطى نقطته على نقطتك

وبعدين ...

عندى اقتراح بقى

خليكى بارده زى اللبنانين

:lol: :lol:

امى نونة

والله انا مش ببين له انى منقوطة ولا حاجة واهو باخدها عادى واقوم اعمل كوبايتين شاى وخلاص :lol:

بس ماقولكيش بقى عالحرقة اللى جوايا..........للاسف عمممرى ماعرف ابقى باردة ذيهم

وبقول خلينى انا اضحك ادامه وخلاص وكفاية اللى هو شايفه......بس باجى بقى افرغ هنا وربنا معاكوا انتوا بتستحملوا كلامى وده فى حد ذاته شئ ممكن ينقطكوا.......بعد الشر عنكوا يعنى

رابط هذا التعليق

انا اسف هو كل التفاصيل دي حضرتك بتعرفيها ازاي

هو حضرتك بتشتغلي معاهم في الشركة

المفروض ان الواحد لما يترك مكان العمل ينساه علشان يقدر يكمل حياته

واعتقد ان ده هو اللي الجماعة اللبنانيين اللي هما محور الحوار هنا

بيعملوه بشكل تمام يعني واخدين حقهم في الشغل تالت ومتلت وبعد الشغل حفلات وخروج ومقضينها على الاخر

وسواء اتفقنا معهم في هذا او لا هم احرار ونحن كذلك

لكن الخطأ الكبير اللي كتير بيقع فيه هو التعمييم يعني ده لبناني او مصري الخ

اللي لازم نثق فيه ان في السماء رزقكم وما توعدون

انا شخصيا حصل معايا مواقف زي دي كتير قبل كده لكن والحمد لله كل مرة كان ربنا بيرزقني افضل منها

اخر مرة لغاية دلوقت انا مش عارف مين اللي كان السبب في المشكلة ولم اجهد نفسي في ذلك

لانه والحمد لله ربنا كرمني بوظيفة مناسبة براتب مناسب

تمنياتي للجميع بالتوفيق

رابط هذا التعليق

اما دخلت موضوع مرتبات المصريين فى الخليج :roseop:

اتحسرت على حال المصريين وانهم بيرضوا باقل المرتبات لو قارننا بالاخوة اللبنانيين او حتى الاردنيين

فيه واحد فلسطينى معاهم بيقول لجوزى انا بستغرب عليك يا اخى شايل الهم ليه.........خلينا قاعدين معاهم وفى كام سنة نعمل كام مليون ونمشى ونشوف اللى بعده

واللى بعديه......واللى بعديه......واللى بعديه

بيفكرنى بعطيات ياللالالالى(وش محمد صبحى فى مسرحية الجوكر)

وحتى الفلسطينى ممكن يعمل كام مليون بمرتبه لكن احنا........الحمد لله على نعمة الستر برضو........(لوفيه ايقونة بتبوس ايدها وش ظهر)

رابط هذا التعليق

انا اسف هو كل التفاصيل دي حضرتك بتعرفيها ازاي

هو حضرتك بتشتغلي معاهم في الشركة

المفروض ان الواحد لما يترك مكان العمل ينساه علشان يقدر يكمل حياته

واعتقد ان ده هو اللي الجماعة اللبنانيين اللي هما محور الحوار هنا

بيعملوه بشكل تمام يعني واخدين حقهم في الشغل تالت ومتلت وبعد الشغل حفلات وخروج ومقضينها على الاخر

وسواء اتفقنا معهم في هذا او لا هم احرار ونحن كذلك

لكن الخطأ الكبير اللي كتير بيقع فيه هو التعمييم يعني ده لبناني او مصري الخ

اللي لازم نثق فيه ان في السماء رزقكم وما توعدون

انا شخصيا حصل معايا مواقف زي دي كتير قبل كده لكن والحمد لله كل مرة كان ربنا بيرزقني افضل منها

اخر مرة لغاية دلوقت انا مش عارف مين اللي كان السبب في المشكلة ولم اجهد نفسي في ذلك

لانه والحمد لله ربنا كرمني بوظيفة مناسبة براتب مناسب

تمنياتي للجميع بالتوفيق

مع تمنياتى ليك بالتوفيق يا اخى الكريم

هقول لحضرتك على حاجة انا مش بشتغل معاهم ولا حاجة بس انا كمان جوزى بحكم مشاغله وحبه الشدييييييييد للاب توب بتاعه

لانه مهندس اتصالات وشبكات فعلطول قاعد عالاب توب وده من زمان وهو بيحب يصاحب جهاز الكمبيوتر ولا انه يصاحب حد

وطبعا ليه صحاب بس مش من النوع اللى بيتكلم مع حد وكتوم جداااااااا

بس انا طبعا اللى بقعد اخفف عنه وبالتالى بيحكى وهو تقريبا دلوقتى ذى ما قولت قبل كده من زهقه ييجى يحكى على اللى هو بيشوفه

وبصراحة هو عنده الضغط لو سيبته ينام باللى هو فيه اخاف عليه

ربنا يبعد عنه وعنك وعن الجميع كل مرض يارب

رابط هذا التعليق

انا اسف لو كان كلامي ضايقك

وربنا يشفي زوج حضرتك ويشفي كل المرضى

انا كان قصدي انه يخفف عن نفسه

والشغل مش هيخلص لو الواحد اخده معاه البيت

كل الموضوع ان هو بس هيتعب

مرة تانية تمنياتي بالتوفيق للجميع

رابط هذا التعليق

انا اسف لو كان كلامي ضايقك

وربنا يشفي زوج حضرتك ويشفي كل المرضى

انا كان قصدي انه يخفف عن نفسه

والشغل مش هيخلص لو الواحد اخده معاه البيت

كل الموضوع ان هو بس هيتعب

مرة تانية تمنياتي بالتوفيق للجميع

فاهمة قصد حضرتك ومتشكرة على الشعور الطيب ده :roseop:

يعنى ذى ماتقول اللى انا بحكيه ده تراكمات من زمان وانا بسمع وساكتة وكاتمة فى قلبى

وانا كمان عندى السكر........يعنى هو عنده الضغط وبيشكيلى انا اللى عندى السكر فلازم انا كمان الاقى حد اشكيله rs:

مش كده ولا ايه؟؟؟

رابط هذا التعليق

فتفوتة أوعي دي تكون الشركة اللي إسمها ب غروب ولا نفالينك rs:

ههههههههههههه فيهم واحد لبناني ريحته قبر ههههههههه من برة شيك أوي يدوب بس تقربي منه :roseop:

بالوضع اللي انتي حكيتيه دا أعملي زي ماما نونا قالت خليه كوووول وفي حالة وملوش دعوه بحد

بس عرفيني بس إسم شركة جوزك في الأتنين اللي قولتلك عليهم دول ولا ولا ... rs:

تم تعديل بواسطة omda2006
رابط هذا التعليق

صباح الخير

وبما ان النهاردة الخميس وفيه شركات كتير بتبقى مانتخة( اجازة يعنى)

الا انى مافتكرش ان فى يوم خميس خلى من الشغل لجوزى ولو جه اعترض يقولوله اصل انت شغلك حساس ولازم تيقى اون كول........حاجة كوووووول بصراحة

ولو ماجاش تليفون يقوله الحق ده فولان كان بيلعب جيمز وعمل غلطة خلى السيرفر وقع الحقنا :sos:

اما بقى الاخوة التانيين فى الويك اند فبيسكروا الموبايل ويطلعوا على دبى او البحرين

على فكرة هما بيطلعوا من غير اسرهم كتير جدااا........لان الجى ام عرض على جوزى يروح معاه البحرين

طبعا جوزى قاله.......لا عشان ماقدرش اسيب الولاد

رد عليه وقاله..........وليه ماعندك اصحاب تتركون عندون :sad:

يا حلاوة يا ولاد نروح عند اصحاب جوزى ونقعد كام يوم ويبقى يا اهلا وسهلا بينا :welcome: .........هى الناس دى عايشة اذاى؟؟؟؟

لكن المدير الصغنتوتى لسه عريس جديد فانه كل ويك اند يسافر ويتعملوا مبلغ محترم هو والمودام عشان يروحوا المكان اللى هى عاوزاه عشان نفسيتها تعبانة جداااااااا عشان بقالها اسبوع فى المملكة ومش عارفة تعيش......يا حبيبة قلبى

هييييييييه بتفكرنى بايامى اول ماجيت هنا كام سنه........ بصراحة والحمد لله كنت بتفسح كل ويك اند ماكانش عندنا لسه عربية وكل يوم خميس نعمل رحلة على الارجل...on foot....... الى شارع المنفوحة العام والسوق اللى جوا عشان نجيب الخضار

ونرجع شايلين الخضار والطلبات فى العربية بتاعة الاطفال بتاعة محمد ابنى(قصدى الهامر بتاعتنا) :rolleyes:

عشان بس الواحد يعرف الفرق بين المصريين اللى بيستحملوا كل حاجة والناس الكووول دى

تم تعديل بواسطة fatfouta
رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...