اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

أسعار علاج الأنسلون لمرضى السكر بالسعودية

Recommended Posts

السلام عليكم اعضاء المنتدى الكرام

عاوز اعرف اسعار العلاج بالأنسولين لمرضى السكر هل هى اسعار معقولة ام مرتفعة وجزاكم الله خيرا

رابط هذا التعليق

انت بتاخد اى نوع من الانسولين؟؟؟

وبتاخد العادى ولا القلم؟؟

اجابة سؤالك تتوقف على النوع اللى بتاخده

مش انا الى با خد يا يا أخت فتفوتة زوجتى هى الى بتاخد انسولين

وبتاخد انسولين قلم هنا فى مصر بس عاوز اعرف سعر القلم وسعر التانى لو سمحت فى السعودية وهل علاج السكر يشمل التأمين ؟؟؟؟؟؟

رابط هذا التعليق

ربنا يشفيها ويشفى كل مريض يارب

بص حضرتك هو موضوع التامين انا مش هقدر افيدك فيه ممكن حد تانى يرد عليك فيه

بس على حد علمى انا انه لو للمدام ليها تأمين صحى فطبعا هيبقى العلاج تحت التأمين لان السكر بيندرج تحت العلاج الباطنى والغدد الصماء ........وبرضو إسأل تانى

لكن بالنسبة للانسولين القلم هو هنا بيبقى عبارة عن علبة فيها خمس اقلام كل قلم بيبقى 300 وحدة والعلبة سعرها حوالى 200 ريال تقريبا والسعر ده لنوعين الانسولين يعنى مش بيختلف من نوع للتانى ......واستمرار العلبة معاها بيعتمد على هى بتاخد كام وحدة فى اليوم وده يختلف من فرد للتانى

فيه حاجة عاوزة اقولها لحضرتك من تجربتى انا مع الانسولين اللى هنا .....انه تقريبا فى مصر بيفضل القلم مع المريض وبيتملى كل مايفضى

لكن هنا القلم لما يخلص لا يعاد استخدامه تانى

وبرضوا ليه مميزات انه الابر رفيعة جداا والمريض مش بيحس بيها (الابر فى كل الحالات بتبقى خارج التامين) يعنى بتشتريها بنفسك

رابط هذا التعليق

• بعد 7 سنة...
  • الزوار
Guest انس محمد

السلام عليكم ما هو سعر الانسولين هيمولين تركيز ٧٠/٣٠هنا فى السعودية العبوات العادية او سعر الخرطوشة اللى بتركب فى القلم 

رابط هذا التعليق

انشئ حساب جديد أو قم بتسجيل دخولك لتتمكن من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

انشئ حساب جديد

سجل حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجل حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلك حساب بالفعل؟ سجل دخولك من هنا.

سجل دخولك الان
  • المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة
  • أضف...