Jump to content
Scorpion

كرسي الأعتراف 2 ( حاليآ الفاضلة Dreamwithme )

Recommended Posts

هاى شيكو دة اول تعارف ليا بيكى وانا كنت بسألهم مين شيكو دى بس محدش جاوبنى وانا عاوز اعمل بالمثل اللى بيقول تكلم كى اعرفك

فياريت انتى اللى تجاوبى على شؤالى

مين شيكو دى؟ على فكرة انا مش بهزر علشان دائما الهزار بيقلب لضحك :sad:

Share this post


Link to post
Share on other sites
صباح الخير على اجما شيكو فى المنتدى كلة

اولا احييك على اجابتك اللى تنم عن شخصية عاقلة مثقفة واعية بجد عجبتنى

هاصبح عليك بكام سؤال سريع كدةةة

انا داخلة ورافعة الراية البيضا ...ومجهزة الحمرا والخضرا والصفرا ...

مين الشخصية اللى لو قعدتى معاة تنسى الساعة والزمن و المكان ؟؟؟

جدتى ......وانتم بجد بنسى معاكم الوقت وجغرافيا المكان وتاريخ الاوطان

امتى تصبح شيكو فى قمة الحيرة..........؟؟؟؟

لما تحصل .. حاجة تكسفنى جدا وماعرفش اتصرف....

المفاهيم دى معناة اية فى حياتك الذكاء...... الغباء........ الحب ........الحرية...... الاستقلال .....الزواج ......الطفولة؟؟؟؟

الذكاء ...ان تكون لينا من غير ضعف وشديدا من غير عنف

الغباء...شظايا الجهل

الحب ...قطرة مياه ...فى ذروة الصيف ..

الحرية ...اللاعنف كلمة مستمدة من الروح..

الاستقلال ..ان تنظم حياتك القوانين التى ترتضيها

الزواج ...سلاح ذرى...شراكة ما بين جزيئات لتتكون الذرة

الطفولة ...عالم ..لماذا؟

مين اللى شيكو اعتذرت لة....... وكانت ندامة بجد انها زعلتة ؟؟؟

:sad: أمـى bv:-

لما شيكو بتتضايق قوى و عايزة تبكىى ............ بتروح لمين ؟؟؟و بتعمل اية ؟؟؟؟؟؟

الحقيقة انا لما باعوز اعيط مابروحش لحد معين انا بدى اوردر العياط والحنفية تشتغل

بتعتبرى الدموع ضعف ولا حساسية ولا تطهير للنفس ولا شىء خارج عن ارادتك

خليط مابين الضعف والحساسية ينتج عنها ...تطهير وغسيل نفسى ...أنه هو اضحك وابكى

لو خطيبك او جوزك لانى معرفش انتى متجوزة ولالا المهم لو جة فى يوم وقالك ابعدى عن اقرب صديقة ليكى انا مش عايزها فى حياتك موقفك هيكون اية هتختارية هو و لا صديقتك ؟؟؟

انا مابحبش الظلم ...ولا تظالموا ..يعنى لو كان ده ظلماً ليها ولية وده انا بخاف منه علشان كدة لو فى حاجة اكيد محددة ممكن التناقش يوصل لقرار سليم ..اكيد مافيش وجه مقارنة ..موش هاينفع تضحى ببيت واسرة وعيلة بس الذكاء هنا انك ماتجرحيش طرف منهم ..

امتى الدنيا هزمت شيكو.....ومين اللى ساعد شيكو........واتعلمتى اية من الهزيمة ؟؟

...الحمد لله ماكنتش هزيمة اوى ..

:roseop: .امى اكتر حد ساعدنى فى حياتى ...اتعلمت انه من يكون علينا والله معنا

اية اهم حاجة فى حياة شيكو الان ؟؟؟

شغلى......

شيكو بتكون انطباع على الى قدامها ازاى هل من لبسة ؟؟؟ هل من شكلة ؟؟؟ هل من ارائة ثقافتة ؟؟هلمن تصرفاتة ؟؟هل من ماضية ؟؟؟

ولان الانطباعات الاولى تدوم وتدوم وتدوم فهرتب على حسب الاهمية الثقافة ...التصرفات ...وده اكيد هاينعكس على الشكل العام .. smk:

شيكو كسبت مليون جنية ؟؟؟؟؟؟؟؟ هتعمل بيهم اية ؟؟؟

هاجيب توك توك ...

:roseop:

...لا بجد..هاعمل دار مسنين...بجوارها حضانة ..معرفش ليه بحس دايماً ان الاتنين بيستمدوا من بعض شحنة رهيبة من الحب والرغبة فى الحياة

الصداقة بين الرجل و المراءة رايك اية فيهم ؟؟؟ سهل جدااا يتحول الصداقة الى حب لكن من رايك هل ممكن الحب يتحول الى صداقة !!!!!!!!!!!

ينفع التوك توك يبقى عربية ؟؟ولا تنفع العربية تبقى موتوسيكل ..؟؟متهيأليش خلطة فوزية ممكن تبقى ماجى .....

:roseop:

bv:-

:roseop: تسلمى على هالاسئلة الجميلة :roseop::roseop:

اشوفكم بالف خير وحب وامانى

Share this post


Link to post
Share on other sites
هاى شيكو دة اول تعارف ليا بيكى وانا كنت بسألهم مين شيكو دى بس محدش جاوبنى وانا عاوز اعمل بالمثل اللى بيقول تكلم كى اعرفك

فياريت انتى اللى تجاوبى على شؤالى

مين شيكو دى؟ على فكرة انا مش بهزر علشان دائما الهزار بيقلب لضحك :lol:

هاى شيكو دة اول تعارف ليا بيكى وانا كنت بسألهم مين شيكو دى بس محدش جاوبنى

هو التعارف فى حد ذاته يزيدنى شرف ...واذا كنت حضرتك متعرفنيش إلا ان حضرتك بحضورك هنا فى المنتدى غنى عن التعريف ...واذا كان محدش جاوب حضرتك فده لانى يمكن اكون شخصية اندسيت وسطكم حديثاً...فعذراً سيدى

وانا عاوز اعمل بالمثل اللى بيقول تكلم كى اعرفك

انى اتحدث تحت الماااااااء....اغرق اغرق اغرق

فياريت انتى اللى تجاوبى على سؤالى

مين شيكو دى؟ على فكرة انا مش بهزر علشان دائما الهزار بيقلب لضحك

انا موش موافقة حضرتك فى الرأى لان الهزار هو اللى بيقلب بتهريج ...

اسماً شيكو ده النصف الاول من اسمى الحركى مابين صديقاتى ..وده علشان التمويه..

وينتمى هذا النوع من الشيكو إلى بنو بشر ...ويختصهم انهم ليسوا من ذوات الاربع ..

ودى كانت نبذة مختصرة عن الشيكو المستخدم هنا فى المنتدى

hypr: hypr: تحياة يملئها عطر ...وورود hypr: :roseop:

Share this post


Link to post
Share on other sites
هاى شيكو دة اول تعارف ليا بيكى وانا كنت بسألهم مين شيكو دى بس محدش جاوبنى وانا عاوز اعمل بالمثل اللى بيقول تكلم كى اعرفك

فياريت انتى اللى تجاوبى على شؤالى

مين شيكو دى؟ على فكرة انا مش بهزر علشان دائما الهزار بيقلب لضحك :lol:

هاى شيكو دة اول تعارف ليا بيكى وانا كنت بسألهم مين شيكو دى بس محدش جاوبنى

هو التعارف فى حد ذاته يزيدنى شرف ...واذا كنت حضرتك متعرفنيش إلا ان حضرتك بحضورك هنا فى المنتدى غنى عن التعريف ...واذا كان محدش جاوب حضرتك فده لانى يمكن اكون شخصية اندسيت وسطكم حديثاً...فعذراً سيدى

وانا عاوز اعمل بالمثل اللى بيقول تكلم كى اعرفك

انى اتحدث تحت الماااااااء....اغرق اغرق اغرق

فياريت انتى اللى تجاوبى على سؤالى

مين شيكو دى؟ على فكرة انا مش بهزر علشان دائما الهزار بيقلب لضحك

انا موش موافقة حضرتك فى الرأى لان الهزار هو اللى بيقلب بتهريج ...

اسماً شيكو ده النصف الاول من اسمى الحركى مابين صديقاتى ..وده علشان التمويه..

وينتمى هذا النوع من الشيكو إلى بنو بشر ...ويختصهم انهم ليسوا من ذوات الاربع ..

ودى كانت نبذة مختصرة عن الشيكو المستخدم هنا فى المنتدى

hypr: hypr: تحياة يملئها عطر ...وورود hypr: :roseop:

4"]بجد بجد منورة ونتمنى انك تستمرى معانا هنا

بس بردو مجوبتيش على سؤالى انا عاوزك تعرفى نفسك يعنى اسمك 00سنك00 حالتك الاجتماعية00 شغلك؟

طبعا انا عارف ان مش من الذكاء راجل يسأل واحدة عن سنها لكن دة من باب التعارف 00 وانا مراتى من كام سنة بتقول ان عندها 25 سنة

ولا بيزيدو ولا بيقلو[/size]

Share this post


Link to post
Share on other sites

شيكو

هيثم اتصل بيا و بيعيط و حالته حالة

ينفع كده برده

hypr: hypr: hypr:

نيجي امتي نقرا الفاتحة؟؟

Share this post


Link to post
Share on other sites
4"]بجد بجد منورة ونتمنى انك تستمرى معانا هنا

بس بردو مجوبتيش على سؤالى انا عاوزك تعرفى نفسك يعنى اسمك 00سنك00 حالتك الاجتماعية00 شغلك؟

طبعا انا عارف ان مش من الذكاء راجل يسأل واحدة عن سنها لكن دة من باب التعارف 00 وانا مراتى من كام سنة بتقول ان عندها 25 سنة

ولا بيزيدو ولا بيقلو[/size]

25 بس

معندهاش حق بصراحة

دول ناقص يقولوا 18 و بابا جوزني غصبا عني

هههههههههههههههههههههههههه

Share this post


Link to post
Share on other sites

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شيكو

حمدالله ع السلامة .............. اهلا اههلاً

ماينفعش كدة بقي قاعدة علي الكرسي من امبارح ومشربتيش حاجة ؟؟؟

لا ماينفعش اتفضلي الاول معايا شوب برتقال فيرش جااااااااامد يحتوي علي فيتامين سي مناعة ضد البرد .... ولا تشربي حاجة دافية ؟؟؟؟ براحتك ياقمر

نبدأ بقي نسخن

شيكو

ليه حاسة بنبره حزن في كلامك ...... حتي الضحك بيبقي بتهكم وسخرية علي اوضاعنا ؟؟؟ ياتري احساسي صادق ولا كاذب ؟

فيه حاجة بتدوري عليها ...... ايوة اهه شيفاها في عينيك ....... ليه مش لاقيها ...... ياتري علشان بقت عملة نادرة في بلدنا ؟؟؟؟؟ ولا انتي اللي مش بتدوري في المكان الصح ؟

ايه اللي بيزعلك علي مصر ياشيكو .......... ( لا كدة السؤال محتاج عشرتاشر كراسة اجابة ....... نقوله بطريقة اسهل ) ........ ايه اللي بتحبيه في مصر ؟

من وجهة نظرك الخاصة جداً .......... ايه الذنب الذي لايغتفر ابداً ؟

امتي بتقولي ........ استوب .. كفاية لحد هنا ......... لشخص ما ؟

بتحلمي ببكرة ازاي ؟

لما بتحسي بلحظة يأس وضيق والدنيا بقت غامقة ......... بتروحي فين ؟وبتعملي ايه ؟

سؤال محير مش عارفة اجابته ؟

امتي بتحسي بالرغبة في الجنون ........ وانك عايزة تعملي حاجة مفرقعة ؟

وبتعملي ايه ساعتها ؟

الامان بالنسبة لشيكو ........... موجود فين ؟

شخصية تاريخية مصرية بتهتمي بيها وبتعتبريها نقطة فاصلة في تاريخ البلد ؟

شيكو حبيبتي ......... عايزة اسأل واسأل ......... بس حرام كدة لازم تاخدي فرصة تشربي البرتقال ....

بس فيه سؤال عام كدة

فين الاخوة الاعزاء ................ جست مي باشا ...... اين انت وفين الفولدر ..... .......

و عنبي باشا .......... فين الأسئلة الجامدة

حظك حلو يا شيكولاتة .... سيادة وكيل النيابة وحضره ظابط المباحث مختفيين في ظروف غامضة ....... تقريباً بيحققوا في قضية جامدة شغلاهم شويتين :lol:

يلا يا قمر هرجع تاني ان شاء الله

تحياتي

Share this post


Link to post
Share on other sites

شيكووووو

عندى سؤالين قبل ماتخلصى

اول سؤال/انتى ليه غيرتى صورتك الرمزية ....الاولانية كانت احلى

التانى/ انتى بتجيبى كلامك الحلو ده منين؟؟

بس كده جاوبى بقى

أهلا فتافيت السكر حبيبتى ...

وانا اللى قاعدة اقول فين فتفوتة ....

علشان ترحمنى منهم ....جيبتك يا عبد المعين ...مشى يا فتفوت....

انا عنيا ليكى يا جميييييييييل

اول سؤال/انتى ليه غيرتى صورتك الرمزية ....الاولانية كانت احلى

ايوة كده اخيراً لقيت حد يقولى على حاجة حلوة ...تصفيق حاااد لفتفوتة..وعلشان خخاطرك انتى بس وبناءاً على الرغبات الفتفوتية

نعيدها إلى سيرتها الاولى...بس الموضوع وما فيه ساعات كده بلاقى فسى جوايا حنين لناس معايا وحواليا ...ببقى عاوزة اعترف لنفسى انى بحبهم .. :D ..وعلشان كده حطيت الصورة دى ...

التانى/ انتى بتجيبى كلامك الحلو ده منين؟؟

اكيد موش من عندى ...اكيد من مشاعركم الجميلة اللى خلت بس الحروف تعيد ترتيب نفسها علشان تبقى حلوة ... :lol:

وان كان كلامى جميل فاكيد اكيد مشاعركم اجمل وارقى

:lol: :lol: ودومتم فى هناء الخير ... :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
هاى شيكو دة اول تعارف ليا بيكى وانا كنت بسألهم مين شيكو دى بس محدش جاوبنى وانا عاوز اعمل بالمثل اللى بيقول تكلم كى اعرفك

فياريت انتى اللى تجاوبى على شؤالى

مين شيكو دى؟ على فكرة انا مش بهزر علشان دائما الهزار بيقلب لضحك :lol:

هاى

4"]بجد بجد منورة ونتمنى انك تستمرى معانا هنا

بس بردو مجوبتيش على سؤالى انا عاوزك تعرفى نفسك يعنى اسمك 00سنك00 حالتك الاجتماعية00 شغلك؟

طبعا انا عارف ان مش من الذكاء راجل يسأل واحدة عن سنها لكن دة من باب التعارف 00 وانا مراتى من كام سنة بتقول ان عندها 25 سنة

ولا بيزيدو ولا بيقلو[/size]

بجد بجد منورة ونتمنى انك تستمرى معانا هنا

ده نور حضرتك ....

بس بردو مجوبتيش على سؤالى انا عاوزك تعرفى نفسك يعنى اسمك 00سنك00 حالتك الاجتماعية00 شغلك؟

الاسم :حدانا فى البلد عيبة البنت تقول اسمها على رؤس الاشهاد

لكن ممكن جداً تعتبرنى اختك shikobunny

السن :تيرارارارارار تقدر تقول بين 9 ل10 سنين مايزيدش ...

الحالة الاجتماعية : نجلة وكريمة الاستاذ /ابى

شغلى :انا بشتغل فى العلاقات الحكومية

اهوه اتهيالى جوبت وجبت تفاصيل التفاصيل

طبعا انا عارف ان مش من الذكاء راجل يسأل واحدة عن سنها لكن دة من باب التعارف 00 وانا مراتى من كام سنة بتقول ان عندها 25 سنة ولا بيزيدو ولا بيقلو

طب انا شايفة ان ذكاء بيخونك ..للمرة الالف ولسة مصمم على نفس السؤال برضه ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
شيكو

هيثم اتصل بيا و بيعيط و حالته حالة

ينفع كده برده

:lol: :lol: :D

نيجي امتي نقرا الفاتحة؟؟

ماكنش العشم يا هندددددسة :lol: :lol:

تيجى منك انت .. :lol: .على العموم بلاش افكرك بالعروسة بتاعة مساكن شيراتون اللى عند النساجون ..والتوصيلة اياها ...

wst:: wst:: wst::

Share this post


Link to post
Share on other sites
شيكو

هيثم اتصل بيا و بيعيط و حالته حالة

ينفع كده برده

:lol: :lol: :D

نيجي امتي نقرا الفاتحة؟؟

ماكنش العشم يا هندددددسة :lol: :lol:

تيجى منك انت .. :lol: .على العموم بلاش افكرك بالعروسة بتاعة مساكن شيراتون اللى عند النساجون ..والتوصيلة اياها ...

wst:: wst:: wst::

يا نهار ابيض احنا هنسيح لبعض

الحأ نفسك يا ياسر

فينك ياريهام[/size

على فكرة انا بهدىالنفوس

Edited by joo

Share this post


Link to post
Share on other sites
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شيكو

حمدالله ع السلامة .............. اهلا اههلاً

ماينفعش كدة بقي قاعدة علي الكرسي من امبارح ومشربتيش حاجة ؟؟؟

لا ماينفعش اتفضلي الاول معايا شوب برتقال فيرش جااااااااامد يحتوي علي فيتامين سي مناعة ضد البرد .... ولا تشربي حاجة دافية ؟؟؟؟ براحتك ياقمر

نبدأ بقي نسخن

شيكو

ليهتحياتي

اهلاً حبيبتى ...اهلا بالغالية ...اهلا يا ريا...قصدى يارضوى...

مزيكا ..التتر ...اشوف فيك يوم ...

ماينفعش كدة بقي قاعدة علي الكرسي من امبارح ومشربتيش حاجة ؟؟؟

والله ولا حد عبرنى ...حتى بفص ليمون ...

لا ماينفعش اتفضلي الاول معايا شوب برتقال فيرش جااااااااامد يحتوي علي فيتامين سي مناعة ضد البرد .... ولا تشربي حاجة دافية ؟؟؟؟ براحتك ياقمر

طب ممكن برتئااان ..يا شابة

نبدأ بقي نسخن

طب ماحنا كنا حلوووين ..

شيكو

ليه حاسة بنبره حزن في كلامك ...... حتي الضحك بيبقي بتهكم وسخرية علي اوضاعنا ؟؟؟ ياتري احساسي صادق ولا كاذب ؟

اولا انا اسفة لانى خليتك تحسى بالنبرة دى ...واحساسك صادق اكيد ...بس حقيقى موش لدرجة الحزن...والتهكم ده يمكن لانى متأسرة بشخصية الريحانى فى تناول القضايا...الضاحك الباكى

فيه حاجة بتدوري عليها ...... ايوة اهه شيفاها في عينيك ....... ليه مش لاقيها ...... ياتري علشان بقت عملة نادرة في بلدنا ؟؟؟؟؟ ولا انتي اللي مش بتدوري في المكان الصح ؟

....بدور ...اكون صح ...موش مه فى اى وطن واى مكان المهم لا يصح الا الصحيح ...

ايه اللي بيزعلك علي مصر ياشيكو .......... ( لا كدة السؤال محتاج عشرتاشر كراسة اجابة ....... نقوله بطريقة اسهل )

مصر فقدت امومتها...

........ ايه اللي بتحبيه في مصر ؟

..مدفن جدتى ....

من وجهة نظرك الخاصة جداً .......... ايه الذنب الذي لايغتفر ابداً ؟...اكيد انتى موش قصدك الشرك والعياذ بالله

الخيانة احياناً وخصوصاً لما تكون من اقرب الناس ليكى ..بس كل حاجة بتدوب مع مرور الوقت بس فى الاول بيتهيالنا ان الامور صعبة شوية...

امتي بتقولي ........ استوب .. كفاية لحد هنا ......... لشخص ما ؟

لما يفكر انه مجرد يفكر انه يهوب ناحية كرامتى ...

بتحلمي ببكرة ازاي ؟

هالة من الضوء الابيض

لما بتحسي بلحظة يأس وضيق والدنيا بقت غامقة ......... بتروحي فين ؟وبتعملي ايه ؟

اكتر حاجة بحب اعملها لو مضايقة انى اقعد الف بالعربية بالليل ومافيش ناس كتير حواليكى ومشغلة محطة القران ...والغريبة داما انى فى الوقت ده بسمع الايات جاية بالظبط على الموقف اللى انا فيه ساعتها بحس اد ايه ربنا معايا ...

سؤال محير مش عارفة اجابته ؟

هو انا...قابلتكوا فين قبل كده ؟؟؟

امتي بتحسي بالرغبة في الجنون ........ وانك عايزة تعملي حاجة مفرقعة ؟ وانا رايحة الشغل الصبح

وبتعملي ايه ساعتها ؟

بروح نازلة من الباص على الطريق الصحراوى واكمل مشى للشغل ..انا وصحابااااتى المطرقعين

او انظم يوم لصحابى فى حتة موش متوقعة ..واعملهم مفاجاءة والحمد لله دايما الاقيهم مبسوطين من ده

الامان بالنسبة لشيكو ........... موجود فين ؟

فى وش امى ...وحضن اخواتى ..ورضا ابويا ..وسجدة اطمئنان ...

شخصية تاريخية مصرية بتهتمي بيها وبتعتبريها نقطة فاصلة في تاريخ البلد ؟

الساااااااااادات ...تجسيد لكل معانى الرجولة والدهاء ...والعظمة والوطنية ...والاكتر انه ده فعلا فتى احلامى

شيكو حبيبتي ......... عايزة اسأل واسأل ......... بس حرام كدة لازم تاخدي فرصة تشربي البرتقال ....

والله ذوق وانا اللى ريقى نشف من الجرى ...طب اش عرفكانى اخترت برتقال ..والله انا مقلقة منكم موش عارفة ليه ..

حظك حلو يا شيكولاتة .... سيادة وكيل النيابة وحضره ظابط المباحث مختفيين في ظروف غامضة ....... تقريباً بيحققوا في قضية جامدة شغلاهم شويتين

...الحمد لله وانا موش هاعترف الا ادام المحامى بتاعى ...انا عاوزة برتئااان ...ميزز...

كـل الود ...مساكى نجوم بتلمع فى سما صافية ..ونسمة هوا دافية :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :D wst:: wst:: wst::

Share this post


Link to post
Share on other sites

مساء الخير يا شيكووو

بعد ما شربتى البرتقال نبدا الجولة التانية

وضعت شيكو فى وضع انها لازم تختار -------بين حبها ----و كرامتها------ هتختارى اية ؟؟

اتقدم ليكى رجلين--------- واحد عنيد---------- وواحد لة علاقات نسائية كتير ---------- تختارى انهو ؟؟؟

-

بين القلب والعقل انا محتارة ياترى تقدرى تنصحينى اختار انهو؟؟؟

اجمل هواية لشيكو ؟؟؟ اجمل مكان لشيكو تحب تقعد فية علطول ؟؟؟؟؟؟اجمل لعبة لشيكو و هى ضغيرة ؟؟؟

لو اتحطتى فى وضع لا تختارى مصلحة اولادك وبيتك لا مصلحة اخواتك تختارى اية ------ بدون الهروب من السؤال عايزة اجابة مباشرة

شيكو غيورة ؟؟؟؟؟؟طيب لما تغير بتعمل اية ؟؟؟؟؟؟؟واية الفرق بين الغيرة و الطموح من وحهة نظرك؟؟؟؟؟

لما شيكو تتجوز ان شاء الله هل هتفتح اميل جوزها و تفتش فية كدة على الماشى ولا مش هتبص فية اصلا متقوليش ثقة و بتاع عايزة رد واقعى والعكس-------- هتوافقى انة يعمل معاكى العكس ؟؟؟

شيكو اخبارها ايةى مع المراية فى البيت--------- ؟؟؟ والانوثة تعنى اية لشيكو ------- ؟؟؟ بالمرة برضة الرجولة هى اية من وجهة نظرك ؟؟

لو اتجوزتى و حسيتى ان جوزك مهتم بواحدة تانية غيرك و بيتكلم عنها كتير ---------- هتغيرى و تلفتى انتباة ؟؟؟ هتطنشى و تكبرى؟؟؟هتعمليها خناقة وتبقى ليلة ؟؟؟

مين اللى تقولى لةالكلام اللى جاى

(((((((( الله يسامحك 0000

وحشتنى جدا ارجع تانى 000

احلى كلام سمعتة النهاردة منك 00

00

من هنا ورايح ملكش دعوة بيا فاهم 00

00

تصدق كنت فاكرك حاجة تانية

0000

ياااااة استنيتك كتير اتاخرت لية 0000

0

عندك حق فى كل كلامك000

بكرة ميعادنا مش هتاخر عليك 00000

يالله مستنية الاجابات يا شيكوووو بعدما تشربى السخن بقى علشان الجو بارد

Share this post


Link to post
Share on other sites
لا شكر على واجب سيدى ...فقد اكون ممتنة لاستضافتكم الكريمة وحواركم الراقى

واطمئنان سيادتكم لهيثم دى شهادة يعتز بها هيثم والباص بحاله ...اما بالنسبة لموضوع ايد امينة فانا لم يحالفنى الحظ للتشرف بيها واقرب فرصة ياريت تنورنا .. bv:- .

وبالنسبة للودن الاضافية فهى للاسف ودن ذاتية النمو ...يعنى تقلعها تطلع تانى

معلهش هو ممكن يكون خايف علية ؟؟من ايه ؟؟ لا ماعتقدش انه تفسير منطقى

سؤال ؟؟انت تعرف هيثم ؟؟منين ؟؟ :blush2:

العزيزة شيكو,

أمينة دي هي فتاة أحلام هيثم من أيام التريسكل, هو لسه ماتقدمش رسمي بس هتسمعي أخبار كويسة عنهم عن قريب.

هو فعلا أنا لاحظت إن الودن الاضافية هي من نوع ذاتية النمو, وليها تلات زرعات في السنة, أفضلهم الزرعة الصيفية. وبتطرح عندها 24 إردب لكل قيراط.

أنا بالنسبة لخوف هيثم عليكي فسببه المغرضين اللي بيغيروا منكم بسبب المعاملة الكويسة اللي بتعاملوا بيها بعض. واظن ده سبب كافي إنه يكون ليه ولاء ويحاول يحميكي من أي محاوله عصيان مدني.

أعرف هيثم منين! :blink:

إنتي ماتعرفيش يا شيكو إن فيه بيني وبينك تخاطُر تواطُر؟ :blink:

مين غيرنا أنا وانتي في المحورات اللي أساسا عُبط من غير ما يعملوا عُبط؟ :closedeyes:

هو ده السبب اللي مخلي كل أخبار هيثم معايا. تخاطُر التواطُر اللي بينّا معرفني عنك حاجات كتير :blush2:

angl::

Share this post


Link to post
Share on other sites

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ينفع اصبح.....بس اصبح و الله

و اقولك....الصورة الرمزية الجديدة.... عجبتني كتير...... لانها تحمل بعضا منكي

صباااااااااااحك.....بمتعة الفرجة علي صور بنقلبها و عارفين ان احنا هنلاقي نفسنا في واحدة منها..... حتي لو بعد حين

بحاول مسالشي.......... :blink:

كمااااااااااااااااااااااااااااان شوية

كوني كما انتي

Share this post


Link to post
Share on other sites
شيكو

هيثم اتصل بيا و بيعيط و حالته حالة

ينفع كده برده

:blush2: :blink: angl::

نيجي امتي نقرا الفاتحة؟؟

ماكنش العشم يا هندددددسة :closedeyes: :blush2:

تيجى منك انت .. :blink: .على العموم بلاش افكرك بالعروسة بتاعة مساكن شيراتون اللى عند النساجون ..والتوصيلة اياها ...

bv:- :sad: wst::

يا نهار ابيض احنا هنسيح لبعض

الحأ نفسك يا ياسر

فينك ياريهام[/size

على فكرة انا بهدىالنفوس

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

جووووووو..... بونجورنو

هو فيه ايه عند مساكن شيراتون... النساجون؟؟؟؟؟ ايه سجاد... طب فيه سجاد إيراني لوسمحت؟؟؟

من يومين كنت بقرا حاجة و عجبتني

"أن تبحر سفينتك.....كثيرا..... كثيرا.....

و تجدها تستكين في مرفأ....

تأخذها إليه رياح قدرية...... علي عكس إرادتك"

بس خلاص

صبااااااااحك... رياح قدرية..... سيب نفسك ليها بس كن علي يقين أن ذلك خير

Share this post


Link to post
Share on other sites
مساء الخير يا شيكووو

بعد ما شربتى البرتقال نبدا الجولة التانية

يالله مستنية الاجابات يا شيكوووو بعدما تشربى السخن بقى علشان الجو بارد

وضعت شيكو فى وضع انها لازم تختار ....بين حبها ........و كرامتها............ هتختارى اية ؟؟

...لا ماتفقناش على كدة ...الفولت كدة عالى اوى .... كرامتى ...

اتقدم ليكى رجلين........ واحد عنيد......... وواحد لة علاقات نسائية كتير ......... تختارى انهو ؟؟؟

العند موش عيب ولا حرام ...لكن علاقات ...اتهيالى كده ممكن ندخل فى دايرة الحرام

بين القلب والعقل انا محتارة ياترى تقدرى تنصحينى اختار انهو؟؟؟

سلامتك من الحيرة ياقمر ...القلب ....

اجمل هواية لشيكو ؟؟؟ اجمل مكان لشيكو تحب تقعد فية علطول ؟؟؟؟؟؟اجمل لعبة لشيكو و هى ضغيرة ؟؟؟

هواية :الامانى ..

اى مكان ...يكون فيه هوا وشمس مصحصحة

لعبة ...لعبة...كنت بحب اى لعبة جماعية فيها تكنيك

لو اتحطتى فى وضع لا تختارى مصلحة اولادك وبيتك لا مصلحة اخواتك تختارى اية ............ بدون الهروب من السؤال عايزة اجابة مباشرة

اخوااااااااتى....نظرية برضوا ...اصل اخواتى لا يمكن يضيعوا بيتى وولادى ..لكن اتهيألى صعب يحصل العكس ..ومع ذلك اجابتى نابعة من انى ماعنديش الا اخواتى فى الوقت الحالى ...وبالتالى اكيد ماعرفش لما الحال هايتغير ايه اللى ممكن احس بيه ..

شيكو غيورة ؟؟؟؟؟؟طيب لما تغير بتعمل اية ؟؟؟؟؟؟؟واية الفرق بين الغيرة و الطموح من وحهة نظرك؟؟؟؟؟

الحقيقة السؤال ده موش فى محله ...لانى موش غيورة بالمرة يمكن يكون ده عيب فى شخصيتى... او بروود اعصاب احتمال

الطموح ...انك تنجح فى مرحلة وتحط عينك على المرحلة اللى بعدها...

انما الغيرة تبقى انت حاطط عينك على حاجة انت متستحقهاش ...ومتخيل انها جت لغيرك بالحظ ومستنى حظك يجيلك انت كمان

لما شيكو تتجوز ان شاء الله هل هتفتح اميل جوزها و تفتش فية كدة على الماشى ولا مش هتبص فية اصلا متقوليش ثقة و بتاع عايزة رد واقعى والعكس..... هتوافقى انة يعمل معاكى العكس ؟؟؟

بصراحة احتمال يقتلنى الفضول وافتحه تلصص ...بس موش هاعمل حملة التفتيش الدورى دى كل مرة ...موش اوى كده ... اه اوافق . bv:- ..

شيكو اخبارها ايةى مع المراية فى البيت........ ؟؟؟ والاوثة تعنى اية لشيكو .... ؟؟؟ بالمرة برضة الرجولة هى اية من وجهة نظرك ؟؟

المراية ؟؟اشمعنى المراية حضرتك انا عندى كومود ودولاب فى الاوضة معندناش الكائن الغريب ده ...احنا مقضينها غايبن... :D

الانوثة ...معناه حاجة واحدة ...وجود رجولة ..التضاد يبرز المعنى ويوضحه ..بمعنى علشان يبقى فيه انوثة لازم حد يقوم بدور الرجولة bv:-

الرجولة انك تلاقى مافيش ولا ست فى السوبر ماركت ...

لو اتجوزتى و حسيتى ان جوزك مهتم بواحدة تانية غيرك و بيتكلم عنها كتير ......... هتغيرى و تلفتى انتباة ؟؟؟ هتطنشى و تكبرى؟؟؟هتعمليها خناقة وتبقى ليلة ؟؟؟

هدب السكينة واخلص عليهم هما التنين ...التنين خلصوا على بعضيهم...

لا الحقيقة انا ..هاحاول افهم ايه سر اعجابه بالموضوع ؟؟وفى الاخر هاطنش

مين اللى تقولى لةالكلام اللى جاى

(((((((( الله يسامحك 0000: امى

وحشتنى جدا ارجع تانى 000: جدتى رحمة الله عليها...اخويا الصغير بالرغم من انه عايش معانا :closedeyes:

احلى كلام سمعتة النهاردة منك: لماضة الحقيقة مسمعتش المرادفات دى قبل كدة

من هنا ورايح ملكش دعوة بيا فاهم : الحلم العربى..

تصدق كنت فاكرك حاجة تانية: كل حد احسنت الظن بيه ..ومطلعش عند ظنى

ياااااة استنيتك كتير اتاخرت لية : الماجستير :rolleyes:

عندك حق فى كل كلامك000: ابى

بكرة ميعادنا مش هتاخر عليك 00: الشغل -_-

يالله مستنية الاجابات يا شيكوووو بعدما تشربى السخن بقى علشان الجو بارد

محدش عبرنى ... :sad:

صباحك ...نهار مشمس يملئه الخير...

Share this post


Link to post
Share on other sites
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ينفع اصبح.....بس اصبح و الله

و اقولك....الصورة الرمزية الجديدة.... عجبتني كتير...... لانها تحمل بعضا منكي

صباااااااااااحك.....بمتعة الفرجة علي صور بنقلبها و عارفين ان احنا هنلاقي نفسنا في واحدة منها..... حتي لو بعد حين

بحاول مسالشي.......... :closedeyes:

كمااااااااااااااااااااااااااااان شوية

كوني كما انتي

انتى فعلا اللى سماكى لماضة ماكذبش ...انتى فعلا لمضة ..قال وانا اللى كنت فاكرة نفسى فى منتدى ...انا هنا يا لماضة فى محطة ارسال اذاعية ...للماضة المحلية...اتارى اللماضة محتوى مهم والمحطات بقت بتتسابق عليه ..وسيبك بقى من برامج التوك شو

هاتقلب لماضة شو ...

صباحك راديون ...شغاااااااااال للصبح :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

شيكوووووووووووووو

لماااااااااذا

هيثم يا شيكو ؟؟

ما هى دراستك ؟ وهل كانت دراستك بناءً على مكتب التنسيق ولا رغبه ؟؟

هل رايك ان المرأه المصريه مظلومه ؟

والسؤال المعتاد زوجك قلك فى يوم انا عاوز اتزوج عليكى هتعملى ايه ؟

ما هو رايك بين الصداقه بين الراجل والمرأه ؟

هل تحلمى ام تتخيلى ؟؟

هل تؤمنى بنظرية الحب من اول نظره ؟؟

هل يوجد كرامه بين الزوج وزوجته ؟؟

لو زوجك فى يوم من الايام تعصب عليكى كان معاه حق يعنى وهباااااااا راح بالقلم على وشك هيكون ايه رد فعلك ؟ هل هتسامحيه ولا ايه ؟؟

ما هو رايك فى الدعاه الجدد ؟؟

تختارى مين يكون رئيس الجمهوريه من الاتى اسماؤهم

جمال مبارك _ احمد زويل _ البرادعى _ عمرو خالد _عمرو موسى

وليه ؟؟

والسؤال التقليدى ايضاً اختارى عضوين من الاعضاء واحد مذكر والتانى مؤنث واوصفى كل واحد فيهم وصفى شكلى يعنى على حسب صورته فى دماغك ؟

وخدى بقى السؤال ده سالته قبل كده ومافيش حد جاوب عليه معرفش ليه مع انه سهل جداً

تعملى ايه ؟؟

لو أنك مرة كنتي جالسة مع أختك وكانت أختك تحمل بين يديها طفل صغير وجميل جدا وقالت لك أختك أنا مشغولة شوية ممكن تحمليه عني شوية

بس، وبالفعل أخذتي الطفل منها وحملتيه بين يديك وأخذتي تلاعبيه وتحادثيه وأثناء ذلك كنتي تقولين للطفل الصغير اديني بوسة يا حبيبي،

وكررتي هذا الطلب ربما تحصلين من الطفل الصغير على بوسة، لكن الطفل لم يستجب لطلبك وظللت تكررين الطلب منه وترفعين صوتك وتقولين بصوت عالي

أديني بوسة حبيبي وأثناء ذلك فتحتي عينيك وإذا أنتي على سريرك وتجمع حولك أمك وأبوك وأخواتك على صراخك وأنتي تقولين أعطني بوسة حبيبي واكتشفتي أنك كنتي تحلمين فسألوكي من مين تطلبين انو يديكي بوسة اية ردك علي سؤالهم قولي لي هتقولي لهم اية .؟؟؟؟؟؟!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

شيكوووووووووووووو

حااااااااضر جااااااى .....

لماااااااااذا

هيثم يا شيكو ؟؟

عمل ومعمولى بعيد عنك ...موش فاهمة

ما هى دراستك ؟ وهل كانت دراستك بناءً على مكتب التنسيق ولا رغبه ؟؟

انا تجارة القاهرة ...لا موش بناء على مكتب التنسيق كانت بناء على خوف من انى لو مدخلتش تجارة بابايا هيصمم يدخلنى تربية .......وانا اموت وبلاش شغل التدريس ...قلت خليها تجارة احسن اوقع التعليم اكتر ماهو واقع ...

هل رايك ان المرأه المصريه مظلومه ؟

جيت على الجرح ...انا لسه كنت بشوف كتاب انين النساء لرمضان خيرى ..

والسؤال المعتاد زوجك قلك فى يوم انا عاوز اتزوج عليكى هتعملى ايه ؟

بص هنا بقى هايسمع منى احلى طرقعة ...على الوش .ههههههه

لا بجد ...هاوافق ...بس بشرط انه يوافق انى اكون مجروحة من جوايا ...

اوافق اتظلم بس اظلم لا اوافق ..

ما هو رايك بين الصداقه بين الراجل والمرأه ؟

موش قد كدة ...حاجة كدة شبه البيكاتا بالشامبنيون بتاعة الكتب

هل تحلمى ام تتخيلى ؟؟

احلم ...

هل تؤمنى بنظرية الحب من اول نظره ؟؟

ممكن ..

هل يوجد كرامه بين الزوج وزوجته ؟؟

لأ....الاتنين كرامتهم من كرامة بعض...

لو زوجك فى يوم من الايام تعصب عليكى كان معاه حق يعنى وهباااااااا راح بالقلم على وشك هيكون ايه رد فعلك ؟ هل هتسامحيه ولا ايه ؟؟

فوووووووووو...رياح تعصف بكل اثاث البيت من كل اتجاه ...

هاسمحه بس هايفضل فية حاجة مكسورة موش هاتتصلح ...

ما هو رايك فى الدعاه الجدد ؟؟

بما انك ماحددتش حد معين ...فاغلبيتهم مناسبين

تختارى مين يكون رئيس الجمهوريه من الاتى اسماؤهم

جمال مبارك _ احمد زويل _ البرادعى _ عمرو خالد _عمرو موسى

وليه ؟؟

عمرو موسى _يتمتع بدهاء وحنكة سياسية

عمرو خالد- عنده افكار للتجديد مع خلفية ثقافية جيدة

والسؤال التقليدى ايضاً اختارى عضوين من الاعضاء واحد مذكر والتانى مؤنث واوصفى كل واحد فيهم وصفى شكلى يعنى على حسب صورته فى دماغك ؟

مؤنث ...:دهبية ...طويلة ..شعرها ذهبى..فاتحة البشرة . عينان.يظللها هدوء نسبى ..

مذكر:جوو...ابتسامة هادئة ..عينان زائغتان معظم الوقت..

وخدى بقى السؤال ده سالته قبل كده ومافيش حد جاوب عليه معرفش ليه مع انه سهل جداً

أولا السيناريو ..ده لو حصل ..يعنى مع العلم ان طبوغرافية المكان ماتسمحش بده ...الا ان الموضوع ده لو حصل ..حضرتك فى تغيير بسيط هايحصل فى الحلقة الاخيرة من المسلسل ..وهاتنزل كلمة النهاية قبل ما فتح عينى لان بابا لو وصلتلوا الاشاعة موش هايبنى اكمل التمثيلية واحتمال كبير يجيب رجلك فى الموضوع

اخيرا...شكراً لاسئلتك المنتقاة بعناية :closedeyes:

Edited by shiko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Topics

    • تأملات في سورة الأنبياء - منقول من الفاضلة نبيلة جميعي

      طول عمري اسمع إن سورة "الأنبياء" معروفة بين المشايخ وأهل العلم بإنها سورة "الاستجابة" بس عمري ما دوّرت عن السبب  السبب هو إنها السورة القرآنية الوحيدة اللي ورد فيها لفظ "فاستجبنا له" أكثر من مرة وفي أكتر من سياق، اللفظ ده لم يرد في أي موضع قرآني خارج سورة "الأنبياء"، طب ورد فيها كم مرة وفي أي سياقات؟ أول مرة :" وَنُوحًا إِذْ نَادَىٰ مِن قَبْلُ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ فَنَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ" آية رقم 76 تاني مرة عن سيدنا أيوب عليه السلام:" فَاسْتَجَبْنَا لَه

      in هدى الإسلام

    • بكم تبيع أخيك - منقول من الفاضلة سهام

      أخ للبيع ؟؟؟؟؟؟                                              بكم تبيع  اخيك؟؟؟  مقالة أعجبتني ،،،،،،، سمعت مرةً أحد كبار السن يروي مثلاً على شكل حوار بين شخصين : قال الأول : بكم بعت  اخيك؟؟؟  فرد عليه الآخر: بعته بتسعين زلة. فقال الأول : ( أرخصته)  !! تأملت هذا المثل كثيرا،،، فذهلت من ذلك الاخ الذي غفر لاخيه تسعة و ثمانين زلة ، ثم بعد زلته التسعين تخلى عن اخوته !! و عجبت أكثر من الشخص الآخر الذي لامه على بيع  اخيه بتسعين زلة و كأنه يقول تحمل أكثر !! فالتسعون زلة ليس ثمنا منا

      in باب الإجتماعيات

    • وفاة من هي في مقام والدتي .. الوالدة الفاضلة أم هاني

      كنت معها في المستشفى مساء أمس  و قبلتها و قبلت يدها  و سمعتها و هي تطلب سماع القرآن  و تطلب نسخة من القرآن بجوارها  و صافحت  كل أخوتي  .... و في صباح اليوم آتاني  خبر إنتقالها للرفيق الأعلي   ما سبق كان إستهلالا لابد منه   عرفتها و عشت معها  سنوات و سنوات  و أشهد  و أشهد الله  أنها كانت نعم زوجة الأب  و لم  أشهد ما يمكنني الشكوى منه  لم تفضل أي من أبنائها على أو على شقيقتي  و إن كان  قد حدث تقصير فهو العادي الذي يحدث بين الأم و أبنائها   أذكرها  سنة 51  و تأخذني بيدها  لإمتحان القبول  في ا

      in باب الإجتماعيات

    • الفاضلة حرم الفاضل محمد. في رحاب الله

      توفيت الى رحمة زوجة الفاضل Mohammad نجم فريق التنسيق و الاشراف بعد ثلاث و ثلاثين سنة من الحياة الزوجية السعيدة رحم الله الفقيدة و اسكنها فسيح جناته و الهم الفاضل محمد و الاسرة الصبر و السلوان

      in باب الإجتماعيات

    • الأخت الفاضلة ايمان الدفراوى - البنت المصرية - فى ذمة الله.

      تحية طيبة اخوتى . كما تعلمون حضراتكم ...اننا فقدنا حوالى أربعة اشهر من عمر المحاورات . ونحاول الآن ولو عن طريق أى نسخة او حتى صفحة محفوظة فى جوجل الحصول على ( بعض مم ضاع ).. وأول شئ كان لمسة وفاء لذكرى اميرة الحرف ...ايمان الدفراوى . هذا موضوع فتحه الاستاذ الفاضل اشرف حسين .. سوف احاول ادراج المداخلات ( كل ما استطيع الحصول عليه )...هنا . كل التحيات .

      in باب الإجتماعيات

×
×
  • Create New...