اذهب إلى المحتوى
محاورات المصريين

كرسي الأعتراف 2 ( حاليآ الفاضلة Dreamwithme )

Scorpion

Recommended Posts

الاسم :حدانا فى البلد عيبة البنت تقول اسمها على رؤس الاشهاد

لكن ممكن جداً تعتبرنى اختك

السن :تيرارارارارار تقدر تقول بين 9 ل10 سنين مايزيدش ...

الحالة الاجتماعية : نجلة وكريمة الاستاذ /ابى

شغلى :انا بشتغل فى العلاقات الحكومية

اهوه اتهيالى جوبت وجبت تفاصيل التفاصي

[size=0]4"]يا سلام يا سلام يا سلام

اية الاضافات العظيمة دى

اية يا بنتى انا حاسس انى كنت بسأل على مصنع لبان ولم يستدل على عل عنوان

بصراحة نورتى المحكمة

تم تعديل بواسطة joo

رابط هذا التعليق

• الردود 959
  • البداية
  • اخر رد

أكثر المشاركين في هذا الموضوع

كفاية كده سلختوا البوناية........البت مش قادرة تاخد نفسها

شايفاها داخلة خارجة.....خارجة داخلة

الرحمة حلوة........قلبى عندك يا شيكو :roseop: :roseop:

رابط هذا التعليق

اللهى من انحرم منك يا فتفت ..

ومايحرمنيش من قلبك الحنين

وكلامك المسكر

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ها البرتقال عجبك ........ اه عملاهولك مزز اوي .........

النهاردة بقي تعالي اتفضلي معايا موز ..........

ايون فاتحة محل فكهاني ....... اسمه فكهاني ريا

كدة ياشيكو كشفتي الاسم الحركي بتاعي ( بجد دة فعلاً الاسم الذي يطلق عليا لما اقعد مع البنت سكينة صحبتي ونقعد نخطط ........ اوبااااااااااااا ......... بيبقي يوم جامد ...... وياحظه الهباب اللي بنتفق عليه ..... طول عمري شرانية :unsure: )

ندخل بقي ع المفيد

عجباني اوي حكاية عمو نجيب الريحاني ........ بجد بتعجبني فلسفته في بعض افلامه

س - ايه رأيك في رائعة لعبة الست ؟ وياتري في حياتك شوفتي حد فعلاً شبه طنط تحية كاريوكا في الفيلم ؟

شيكو عيوبها ايه ؟

مين أصحابك ؟ بتختاريهم ولا هما اللي بيختاروكي ؟

بعد ربنا - عز وجل - والضمير ....... شيكو بتعمل حساب لمين ؟

اتعرفتي علي المحاورات ازاي ؟ وايه اللي عجبك فيها ؟

واحدة صحبتك اوي ....... الانتيم يعني ..... وفي يوم جه حد محل ثقة ...... وقالك خلي بالك صحبتك دي بتخونك ؟ هتصدقي ولا تعملي ايه ؟

شيكو بتصدق احساسها ؟ ولا بيخدعها ساعات ؟

الزحمة والتعب في القاهرة ( وشد الاعصاب ع الدائري ) ياتري أثروا علي شيكو ؟ طب ازاي؟

حكمة صادقة صائبة صادفتك في يوم من الايام ....... ونجحت في موقف ما ............... فما هي ؟

مش غريبة شوية ان أغلب المتحدثين عن قضايا المرأة ومدي وقوعها تحت الظلم في مجتمعنا ......... رجال ؟ للدرجة دي المرأة ضعيفة ؟ ومش قادرة تقول انها مظلومة ؟ ولا فيه وجهة نظر فلسفية تانية ورا الموضوع دة ؟

شيكو تأخذ الاشياء علي علتها ؟؟؟؟؟ ولا بتحبي التدقيق والتمحيص والتفسير ؟

كم مرة قلبك دلك علي الطريق السليم ؟ وكم مرة خدعك علشان مرايته ماكانتش واضحة ؟

تذكرتين لمسرحية جامدة اخر حاجة ......... ( مسرح كوميدي اجتماعي .... فلسفة يعني ) تاخدي مين معاكي ؟

يالا بقي اتفضلي الموز وجاوبي ع الاسئلة يابطلة

اللهم إرزقني بفرحة ... تجعلني أسجد لك باكية .

رابط هذا التعليق

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

"بتعدي في حتة....

انا قلبي بيتكسر ميت حتة...

افضل في مكاني.... ان شاله لستة الصبح..... افكر فيك"

حبايبي الحلوين.... اللي لسه سهرانين... و مع شيكو مستمخين..... عايزاكو دايما ع الكورسي مصحصحين..... اااااااااايون كده

سيبكم بقي من ابلة فضيلة

شيكو ربنا يشاشيكي (هي دي بتتقالي كتير في مصر.....بس لغاية دلوقتي مش عارفة معناها بس حساها حلوة.... :unsure: ..... لاني ببقي بدفع الحساب)

1- شيكو و هي صغيرة (مش عارفة ممكن تبقي اصغر ايه من 9 ل 10....انظر الاجابة اعلاه....) كانت طفلة شكلها ازاي؟؟؟ (مقصدشي الزعارير..... و ايريال الارسال اللي كنا عاملينه قوصة....شخصيتها ايه؟

2- ايه حيوانك المفضل؟ و ليه؟

3- ايه شخصية الكارتون اللي بتحبيها اوي.... و بتحسي ان فيها منك؟؟؟

4- شميت من شوية ريحة بيكاتا بالشامبيون (ايون شكلك اخدتي م اللي تحت الحوض يا لينا..... :lol: )..... ايه الاكلة اللي حيث ذكرت شيكو..... ذكرت؟؟؟

5- لو اعجبتي بفكر ولد....شاب يعني..... بوي..... :aslam: ..... تاخدي الخطوة الاولانية...... تلمحي.....تكتمي في نفسك.... كتمة الفول في الدماسة؟؟؟

6- الليلادي......

فيه ملاك.... نزل ع الارض.....

فرد جناحاته.... نزلت منها نجوم متناهية في الصغر.....

كرات ثلج طرية.....قطرات ندي متناثرة

قالك شيكو......

(قومي اعملي شاي.... :lol: )

قالك اركبي علي جناحاتي و لكي ما تتمني..... هتطلبي ايه؟؟

7- موقف عملتيه و اتهيالك انك اتصرفتي من الكتاب...... مر الزمن..... راجعتي نفسك..... اكتشفتي انك كنتي ساااااااااااااذجة جدا وحدك تحملين كتابا لم يعد يقرأه احد؟

8- ايه اكتر حاجة تضحك في شنطة ايدك؟؟؟؟

9- لو حد زعلك......مكتوب في الكتالوج يصالحك إزاي.....اعتذار.... تربيتة ع الكتف.....صمت... حتي تهدأ العاصفة؟؟؟

10- احلي هدية جاتلك في حياتك........او اللي نفسك انها تجيلك؟؟؟

11- الفالنتين داااااااااااخل...... و الناس ابتدت تلفح الدباديب الحمر من دلوقتي....... هتعملي ايه...... و لا هتحتفلي زي الشعب بعيد الاستقلال؟؟؟؟

12- اوصفي نفسك بكلمات متفرقة

13- معلشي السؤال ده رخم بس حتما و لابد و لازمن من كل بد

الناس اللي سالتك ممكن توصفي كل واحد منهم بكلمة واحدة......(غير بقي متشكرين.....و يدوم العز.... و نجاملكم في الكراسي)

14- ايه السؤال اللي نفسك تتساليه......

اللي خايفة تتساليه......

اللي مش هتجاوبي عليه لو اتسالتيه؟

15- لما الدنيا بتاخدنا لفوق..... و تمرجحنا لتحت حتي القاااااااااع....... يقف ع البعد......وجه يزورنا يسبغ علينا دفء....يعطينا يقين ان هناك نورا في نهاية النفق........مين؟

بس خلاص

ع فكرة انا حاسة اني بقيت شبه قسط مي لما كان بيحدف خمشاشر سؤال...... :lol: بس انا لغاية دلوقتي مش لقيت الفولدر بتاع قسط مي.....شيكو انتي ليكي يد في الموضوع ده

اعترفي

مساااااااااااااكي........ حديث وسادة........طفلتين......بزعراير......رموا هم الدنيا ورا ضهرهم... بكرةمدرسة.... اكيد بكرة احلي

فوتك بعافية

رابط هذا التعليق

ها البرتقال عجبك ........ اه عملاهولك مزز اوي .........

كدة ياشيكو كشفتي الاسم الحركي بتاعي ( بجد دة فعلاً الاسم الذي يطلق عليا لما اقعد مع البنت سكينة صحبتي ونقعد نخطط ........ اوبااااااااااااا ......... بيبقي يوم جامد ...... وياحظه الهباب اللي بنتفق عليه ..... طول عمري شرانية :cry1: )

ندخل بقي ع المفيد

اهلا يا... سوكييننة ...

الموضوع ده من جانب التنويع ومن باب التغيير ...

يسلموا هالايادى ...يا شابة ...

ايدك حونينة اوى يا بنتى ..

:cry1: الف الف الف مبروك والافتتاح امتى ان شاء الله

كدة ياشيكو كشفتي الاسم الحركي بتاعي ( بجد دة فعلاً الاسم الذي يطلق عليا لما اقعد مع البنت سكينة صحبتي ونقعد نخطط ........ اوبااااااااااااا ......... بيبقي يوم جامد ...... وياحظه الهباب اللي بنتفق عليه ..... طول عمري شرانية )

طول عمرك وطبعا نوية تستمرى على مسلسل الشر ده كتير ...

ندخل بقي ع المفيد ...وايه افيد من الموز باللبن.؟؟..موش برضه الفكهانى لازمله دكان البان البرنس جنبه... "طب بس متزوقيش" :cry1:

رأيك في رائعة لعبة الست ؟ وياتري في حياتك شوفتي حد فعلاً شبه طنط تحية كاريوكا في الفيلم ؟

ايون ...شوفت كتير ...موش عارفة ليه كنت متخيلة ان تحية كاريوكا فى الفيلم ده نموذج للست الصح ...كنت شايفاها قدوة يحتذى بيها . حاليا لا الرجالة استنصحوا ..وصعب تشوفى النموذج ده..

شيكو عيوبها ايه ؟

لادغة فى حرف الوة...لو حدئة اعرفى الحوف اللى انا لادغة فيه

مين أصحابك ؟ بتختاريهم ولا هما اللي بيختاروكي ؟

عندى شبكة ضخمة من الاصحاب والمعارف ...على كل شكل ولون تتخيليه

من اول ابو جرجس الغفير لحاااااااااد رئيس الاتحاد الاغريقى طبعا مرورا بهيثم

الحقيقة الموضوع اختيار متبادل ...بس قليل لو حد يختارنى صاحبة كده من قرارة نفسه "بيبقى عبيط غالباًاو من ذوى الاحتياجات "

بعد ربنا - عز وجل - والضمير ....... شيكو بتعمل حساب لمين ؟

كل كائن من كان فى حياتى ...بعمل حساب لطوب الارض ...

اتعرفتي علي المحاورات ازاي ؟ وايه اللي عجبك فيها ؟

صدفة وفضلت فتحة اكونت ...وموش بستخدمه لغاية ما مرة جريتوا رجلى للحوارات "انظر موضوع العنوسة ...قصدى الانوثة"

واحدة صحبتك اوي ....... الانتيم يعني ..... وفي يوم جه حد محل ثقة ...... وقالك خلي بالك صحبتك دي بتخونك ؟ هتصدقي ولا تعملي ايه ؟

موش هاصدق للاسف ....بس دماغى هتودى وتجيب...وغالبا ما هابرر موقفه بانه مريض نفسى..,,,

شيكو بتصدق احساسها ؟ ولا بيخدعها ساعات ؟

بصدقه ...ومابصدقش اى حاجة تانية للاسف ..

كتير احس انه بيخدعنى ...بس فى الاخر بصمم انه كان صح ومكذبش عليه

الزحمة والتعب في القاهرة ( وشد الاعصاب ع الدائري ) ياتري أثروا علي شيكو ؟ طب ازاي؟

اه خلونى عرضة للاكتئاب ...اعتزلت حاجات كتير كنت بعملها فى حياتى شبه قرطاس الطعمية كده بتاع فتفوتة "انظر الاحساس البلاستيك"...انا شخصية بحب الروقان وهدؤ البال ...والدوشة توترنى..

حكمة صادقة صائبة صادفتك في يوم من الايام ....... ونجحت في موقف ما ............... فما هي ؟...

.من يكون علينا والله معنا؟؟

مش غريبة شوية ان أغلب المتحدثين عن قضايا المرأة ومدي وقوعها تحت الظلم في مجتمعنا ......... رجال ؟ للدرجة دي المرأة ضعيفة ؟ ومش قادرة تقول انها مظلومة ؟ ولا فيه وجهة نظر فلسفية تانية ورا الموضوع دة ؟

رجالة ...بيسلوا نفسهم معندهومش غسيل يتحط فى الغسالة ولا اطباق تتكسر

انا نفسى اشوف المراة الضعيفة دى ؟؟ هما بيستصعفونا اه وبيستقوا علينا اه ..لكن الحقيقة انا موش شايفة اى بنت بتستكين وتقعد مستسلمة لظلم ..

شيكو تأخذ الاشياء علي علتها ؟؟؟؟؟ ولا بتحبي التدقيق والتمحيص والتفسير ؟

لا انا بهتم بالتفاصيل ..والخلفيات .بس بتوه فى النص عن الموضوع الاساسى

كم مرة قلبك دلك علي الطريق السليم ؟ وكم مرة خدعك علشان مرايته ماكانتش واضحة ؟

قلب المؤمن هو دليله ...وانا مؤمنة ...

اتهيالى مرة واحدة ....بس كانت جامدة

تذكرتين لمسرحية جامدة اخر حاجة ......... ( مسرح كوميدي اجتماعي .... فلسفة يعني ) تاخدي مين معاكي ؟

كوميدى اجتماعى ...يناسب اوى انى اخد اخويا..يمكن علشان ببقى مبسوطة لما باشوفوه بيضحك من قلبه ...

يالا بقي اتفضلي الموز وجاوبي ع الاسئلة يابطلة

مسكرررررر...بس تفتكرى ايه الشنب الابيض اللى طلعلى فجاءة ؟؟

طب عندك فراولة ...؟؟ لوعندك ادينى قصب

صباحك... بلون الموز وطعم المانجا وبريحة الفراولة

رابط هذا التعليق

"بتعدي في حتة....

حبايبي الحلوين.... اللي لسه سهرانين... و مع شيكو مستمخين..... عايزاكو دايما ع الكورسي مصحصحين..... اااااااااايون كده

سيبكم بقي من ابلة فضيلة

شيكو ربنا يشاشيكي (هي دي بتتقالي كتير في مصر.....بس لغاية دلوقتي مش عارفة معناها بس حساها حلوة.... :cry1: ..... لاني ببقي بدفع الحساب)

فوتك بعافية

"بتعدي في حتة....

سلامة قلبك ...يا بونيتى ...

وبحب الناس الرايقة اللى بتضحك على الطول اما العالم المتضايقة انا لا ماليش فى دول

1- شيكو و هي صغيرة (مش عارفة ممكن تبقي اصغر ايه من 9 ل 10....انظر الاجابة اعلاه....) كانت طفلة شكلها ازاي؟؟؟ (مقصدشي الزعارير..... و ايريال الارسال اللي كنا عاملينه قوصة....شخصيتها ايه؟

لا ...ارفض انه يتقال على القوصة بتاعتى ايريال ارسال...ارفض ان قوصتى تجيب عالم الحيوان ..وسينيما الاطفال ...

لا الحقيقة انا كنت بجد طفلة موش طبيعية ...كنت هادية جدا عمالة ابص وبس ..وكانى عروسة جواها ريكوردر عمال يسجل ومايعرضش ..كان عندى احساس واحد ..ان الريكوردر شغال ...عندى ودان بترجم ذبذبا الصوت لاشارات ...وعيون بتسجل مناظر وتحول لسيلد صور وفيديو مابيروحش من الذكرة...

2- ايه حيوانك المفضل؟ و ليه؟

كان الحيوان المفضل عندى الخروف ...ليه بقى علشان مابيدناش البان نشربها غصب عننا...بجد الحيوان الوحيد اللى مكرهتهوش علشان بابا ماغصبنيش عليه ...يمكن علشان بنكون فى العيد ومابيحبش ينكد عليا

3- ايه شخصية الكارتون اللي بتحبيها اوي.... و بتحسي ان فيها منك؟؟؟

مكانش ليه فى الكرتون وده برضه حازز فى نفسيتى ..ازاى طفلة ومابحبش الكرتون يعنى ..يمكن ظروفى وقتها ماكنتش لاجيبة كرتون ولا بلاستيك .....

4- شميت من شوية ريحة بيكاتا بالشامبيون (ايون شكلك اخدتي م اللي تحت الحوض يا لينا..... )..... ايه الاكلة اللي حيث ذكرت شيكو..... ذكرت؟؟؟

الفراخ ....اول مايقولوا فراخ بط حمام وز ...اى ريش والسلام يتقال اسمى ....مابتحبهوش ...انا مابكلش اى كائن مستضعف ليه جناحات ...واكسر بجناحاته ليه ؟؟لكنى بحب البطاطس بجميع انواعها واشكالها واصنافها ...

5- لو اعجبتي بفكر ولد....شاب يعني..... بوي..... ..... تاخدي الخطوة الاولانية...... تلمحي.....تكتمي في نفسك.... كتمة الفول في الدماسة؟؟؟

فولت عاااااااالى ...رزعنى فى السقف ورجعت عملت بوستر على الكرسى تانى .....بصى هو ده محصليش قبل كده ..بس اكيد لو حصل هيبان علية بشكل عفوى ...بس غالبا هاكتم فى نفسى زى الدماسة فى الفول اه

6- الليلادي...... فيه ملاك.... نزل ع الارض.....فرد جناحاته.... نزلت منها نجوم متناهية في الصغر.....

كرات ثلج طرية.....قطرات ندي متناثرة قالك شيكو......(قومي اعملي شاي.... )

قالك اركبي علي جناحاتي و لكي ما تتمني..... هتطلبي ايه؟؟

اشوفك ...وانتى بتتعزبى ...وكتمة نفسك فى المصباح زى العفريت فى قلب المصباح السرى..

نفسى فى:

بيت صغنن بجنينة كبيرة على البحر

اشوف اللى جوى الناس من جوة الجوة يعنى جوة خالص كده علشان افهم وافك اللغز

اطلع عمرة بعد العيد الكبير على طول ...انا وعيلتى كلها ..نفر نفر

7- موقف عملتيه و اتهيالك انك اتصرفتي من الكتاب...... مر الزمن..... راجعتي نفسك..... اكتشفتي انك كنتي ساااااااااااااذجة جدا وحدك تحملين كتابا لم يعد يقرأه احد؟

ياااااه السؤال ده كبير اوى ...هوالموقف كان مع واحدة صحبتى جدا ... كان موقفى منها انى سكت خالص ..ومتكلمتش بس بعد ما الموقف عدا ...لاقيت الكتاب مكتوب عليه ..شخابيط على جدار االصمت

8- ايه اكتر حاجة تضحك في شنطة ايدك؟؟؟؟

كل حاجة تفطسك على نفسك من الضحك ...زجاجة مياه فارغة واخرة مليانة....شاحن اللاب توب .....جراب النظارة فاضى .... ومحفظة ...والفلوس والكارنيهات بره المحفظة..كل شوية بينتحروا .ويرموا نفسهم من المحفظة ......لبيسة ...بتعتك دى ؟؟

9- لو حد زعلك......مكتوب في الكتالوج يصالحك إزاي.....اعتذار.... تربيتة ع الكتف.....صمت... حتي تهدأ العاصفة؟؟؟

حضن يطبق ....وماعرفش انتو تعرفوا موضوع حضن يطبق ولا ماتعرفهوش بس يعنى هو حضن جامد شوية على اساس انه بيطبق الضلوع وده كان اختراع بابا هو اللى علموهنا واحنا صغنيين ...

وقعدنا نطبق فى بعض لغاية ما بقينا ماشيين مطبقين على الاخر خالص

10- احلي هدية جاتلك في حياتك........او اللي نفسك انها تجيلك؟؟؟

نفسى تجيلى بصراحة لسة ...ماجتليش لغاية دلوقتى ...مورجيحة...

11- الفالنتين داااااااااااخل...... و الناس ابتدت تلفح الدباديب الحمر من دلوقتي....... هتعملي ايه...... و لا هتحتفلي زي الشعب بعيد الاستقلال؟؟؟؟

اليوم ده انا ببقى ماشية مقلقة احتك بحد ..بحاول ماتعملش قدر الامكان ... بيتهيالى ان الناس كلها محصبة...وماشية تعدى بعضها ... واقعد ابص على نفسى الاقينى مابقتش حمرا ..ادعى ربنا يحفظنا

12- اوصفي نفسك بكلمات متفرقة

مسخرة ...عكوسات عمال على بطال ...غريبة طول الوقت ...بدلق على طول بالكلام ومن اول قلم ...رخمة دى دايما بتتقالى ...بحب ربنا ...

13- معلشي السؤال ده رخم بس حتما و لابد و لازمن من كل بد

الناس اللي سالتك ممكن توصفي كل واحد منهم بكلمة واحدة......(غير بقي متشكرين.....و يدوم العز.... و نجاملكم في الكراسي)

هى دى البهاريز ...سيبووووووونى ..محدش يمسكنى ....سيبوووووونى

1. رضوى ...سعاد حسنى فى فيلم صغيرة على الحب

2. محمد عنبى...ولد مجدع وابن بلد

3. جوو....حماس واطمئنان

4. داموو...اغنية روشة طحن ...كلمات ولحن ...تكسر الدنيا

5. لماضة....كلمات ليست كالكلمات "لماجدة الرومى"

6. يوسوف..دايما بعد ماقره مداخلاته الاقى نفسى بسأل صورة مين ده؟؟

7. فتفوتة...فتافيت السكر الابيض الناعم

8. ذهبية....بيس اوف كيك ...حد سهل وسلس اوى

9. المهندس ياسر /هندسة "وده الاسم الحركى"

14- ايه السؤال اللي نفسك تتساليه...... بجد ..مافيش فى نفسى غير انى اقوم من على الكرسى واطوح فيكم كلكم الاسئلة لما اخليكم تخروا اسئلة موش دم

اللي خايفة تتساليه......مرعوبة من سؤالكم عن معجون اسنانى...؟

اللي مش هتجاوبي عليه لو اتسالتيه؟ يااااااااانصااااااااااااحة ...انظر الاجابة فى الخلف...

15- لما الدنيا بتاخدنا لفوق..... و تمرجحنا لتحت حتي القاااااااااع....... يقف ع البعد......وجه يزورنا يسبغ علينا دفء....يعطينا يقين ان هناك نورا في نهاية النفق........مين؟

......امى ...اكيد

بس خلاص ع فكرة انا حاسة اني بقيت شبه قسط مي لما كان بيحدف خمشاشر سؤال...... بس انا لغاية دلوقتي مش لقيت الفولدر بتاع قسط مي.....شيكو انتي ليكي يد في الموضوع ده

هو مين جست مى اصلا؟؟انا وصيت الصيدلية الصبح وقلتله لو جالكم قولوه..."والدليل قولولو" الحقيقة قولولوا...لماضة بتسلم عليك وبتقول هات الفولدر علشان هى مصدعة ومحتاجة حبيتين ...موش دوا برضوا ؟؟

صباحك...مليان ..غيطان مفروشة خضار وسما مليانة نجوم..اف ام...

رابط هذا التعليق

اللة00 اللة00 اللة

الرجالة راحت فين يا وديع

فينك يا عنبو 000 عود يا ياسر000 فين جستمى00 عاوزين منسبش شيكو الا لما تقول 000 جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااى

تم تعديل بواسطة joo

رابط هذا التعليق

شيكو بون 000

من باب الغلاسة

مين اكتر واحدة او واحد بتستغلسية اوى ومتحبيش انك تتعاملى معاة؟

طبعا مش انا 000 اية اية اية بقتولى انا لالالالالا ازعل

هل فى شخص مرة قال لك بحببببببببببببببببببببك يا شيكى فى وشك ؟ وكان رد فعلك اية؟

لو صادفتى رجل فية كل المواصفات اللى بتحلمى بيها فى شريك حياتك 00 ولكن انت مش مرتاحالة00 هتتجوزية؟

رابط هذا التعليق

شيكو بون 000

من باب الغلاسة

لو صادفتى رجل فية كل المواصفات اللى بتحلمى بيها فى شريك حياتك 00 ولكن انت مش مرتاحالة00 هتتجوزية؟

الحلقة المائة بعد الالف ...

يحكى انه فى قديم الزمان ومن زات المرات دخل الامير جوو وحاط اسئلته على المنتدى وقال...

شيكو بون 000

من باب الغلاسة

سيدى جو : ايون ...مين يا شيكو مين يا شيكو مييييييين ميييييييييين ؟؟ايون ..المدعو فى حقه الداكتور "بمد الدال "...بتاع الكورس...موش عارفة ليه تقيل على قلبى ..واسئلته فى منهى البواخة ..بحس انه بيهبدنى الجملة يقلبنى زى الصرصار على ضهرى ..وافضل افلفص من الكلام ..يبخ هو بريسوول ...يامين يخرجنى من تحت ايده ...

....ههههههههه...فعلا ضحكتنى ......ايون ... بس هو مقالش يا شيكو

رد فعلى انحصر فى جملة فضلت اقولها لغاية دلوقتى :عريس يا ماى طوخه بس ماتعوروش يا بوى...بصراحة هو كان الشخص اللى موش مناسب فى الوقت الموش مناسب فى المكان الموش مناسب ...يعنى كل حاجة ماكنتش مناسبة الشىء الوحيد المناسب فى الموضوع هو انى انفجر من العياااااط

ولا اعرفك ...الحقيقة انا جربت وحضرت وصفة منتقاة من اجود الخامات

اكتب معايا المقادير

عدد واحد نصف ليمونة

عدد ليمونة واحدة

غيط ليمون بحاله

اخلطى الخليط السابق ...

مافيش فايد برضة موش مبلوعة ...

طب ايه ناقص يا شيكو طب ايه ناقص يبقى نفك ده عن ده يرتاح ده من ده

وصاح الديك كوكوكوكووووووووو وانقطع نفسه ...وسكتت شيكو عن الكلام المباح

رابط هذا التعليق

شيكو بون 000

من باب الغلاسة

الحلقة المائة بعد الالف ...

يحكى انه فى قديم الزمان ومن زات المرات دخل الامير جوو وحاط اسئلته على المنتدى وقال...

شيكو بون 000

من باب الغلاسة

سيدى جو : ايون ...مين يا شيكو مين يا شيكو مييييييين ميييييييييين ؟؟ايون ..المدعو فى حقه الداكتور "بمد الدال "...بتاع الكورس...موش عارفة ليه تقيل على قلبى ..واسئلته فى منهى البواخة ..بحس انه بيهبدنى الجملة يقلبنى زى الصرصار على ضهرى ..وافضل افلفص من الكلام ..يبخ هو بريسوول ...يامين يخرجنى من تحت ايده ...

....ههههههههه...فعلا ضحكتنى ......ايون ... بس هو مقالش يا شيكو

رد فعلى انحصر فى جملة فضلت اقولها لغاية دلوقتى :عريس يا ماى طوخه بس ماتعوروش يا بوى...بصراحة هو كان الشخص اللى موش مناسب فى الوقت الموش مناسب فى المكان الموش مناسب ...يعنى كل حاجة ماكنتش مناسبة الشىء الوحيد المناسب فى الموضوع هو انى انفجر من العياااااط

ولا اعرفك ...الحقيقة انا جربت وحضرت وصفة منتقاة من اجود الخامات

اكتب معايا المقادير

عدد واحد نصف ليمونة

عدد ليمونة واحدة

غيط ليمون بحاله

اخلطى الخليط السابق ...

مافيش فايد برضة موش مبلوعة ...

طب ايه ناقص يا شيكو طب ايه ناقص يبقى نفك ده عن ده يرتاح ده من ده

وصاح الديك كوكوكوكووووووووو وانقطع نفسه ...وسكتت شيكو عن الكلام المباح

rs: :happy: :)

رابط هذا التعليق

اخواني واخواتي الأعزاء

ايه الافترا دة ؟؟؟؟؟؟؟؟

حرام عليكوا البنت تعبت ........ معلش ياشيكو ياحبي ...... خلاص مش هيعملوا كدة تاني

بالراحة ...... مش كدة ياولاد ...... اللي هيعمل كدة تاني هو حر ( ماسكة خرزانة )

اوعي حد يضرب !

دة المنتدي كله طلع شلة أشرار ..... وأنا اللي كنت فاكرة نفسي زعيمة الأشرار ..........

بجد ياجماعة بالراحة شوية ع البنت احسن تتعب مننا في الطريق ولا حاجة ............ بعد الشر عنك ياشيكو ياحبيبتي ......... خلوا أسئلتكم حونينة ...... فين الطيبة اللي في قلوبكم ......

يالا يا شيكولاتة ياقمر انتي ......... عايزة فراولة ........ طيب ماتخدي كوكتيل احسن ...... مفيد برضه نعملك فروت سلات ....... أفضل

بس بقي لو عايزة قصب مش هتلاقي غير في القهوة....... اروح اقول للواد صميدة يجهزهالك

كدة بقي انافس فرغلي وانا مطمنة

رابط هذا التعليق

كدة بأ يا جماعة فى تعصب باين اوى

اشمعنى انا لما كنت على الكرسى محدش دلعنى الدلع دا كلة 00

ولا حتى حد افتكرنى بزعزوعة قصب

ياسلام يا سلام يا سلام انا مأموص ومش هلعب تانى 00 :happy: rs: مكنش العشم يا ست رضوى

رابط هذا التعليق

كدة بأ يا جماعة فى تعصب باين اوى

اشمعنى انا لما كنت على الكرسى محدش دلعنى الدلع دا كلة 00

ولا حتى حد افتكرنى بزعزوعة قصب

ياسلام يا سلام يا سلام انا مأموص ومش هلعب تانى 00 :lol: mil: مكنش العشم يا ست رضوى

لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا

مافيناش م الزعل ياعم جووووو ياأمير

طيب يعني علشان احنا بنات وغلبانين .......... وضعفا ومساكييييييين ...... ياعيني بنساعد بعضينا ونحاول نخفف عن بعض ........ ايون بنقف جنب بعض ...........

بس حضرتك راااااااااااجل ......... وبطل ......... وجامد ............ ( وبعدين ما احنا كنا سايبينك ياعم تجاوب بالمختصر المفيد وقلتلنا خير الكلام ماقل ودل ....... صح ....... افتكر بس كدة اني كنت طيبة ........ ها افتكرت ؟؟) :P

خلاص بقي ........... خلي قلبك ابيض ........ :happy:

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ازيك ياشيكو عامله ايه واخبار الكرسى معاكى يارب تكونى مبسوطه منه :P

يومك عامل ازاى منذ ان تستيقظى فى الصباح وحتى تعودى الى النوم فى المساء؟

وايه هو الشعور الا بينتابك وانتى بتلجائى للسرير بعد يوم رائع وجميل؟وتحياتى لكى وللجميع mil: :happy: :lol:

ان الانسان يقدر بما يمتلك بل يقدر بما يفعله

وليس بما فعله حتى الان بل مايمكن ان يحققه فى المستقبل

رابط هذا التعليق

أزيك يا شيكو...

على فكرة الناس المرة دى متساهلين قوى فى الأسئلة(يا محظوظة :happy: )...

خدى عندك mil: ...

سؤالى :

أيه هى أكتر حاجة حلمتى أنك تحققيها..لكن لم يحدث؟ ولماذا؟

أيه هو أكتر حلم نفسك أنه يتحقق(غير تحرير فلسطين...حاجة خاصة بيكى يعنى)؟

ما هو مجال دراستك ؟ وما هو مجال عملك ؟

رابط هذا التعليق

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ازيك ياشيكو عامله ايه واخبار الكرسى معاكى يارب تكونى مبسوطه منه :lol:

وايه هو الشعور الا بينتابك وانتى بتلجائى للسرير بعد يوم رائع وجميل؟وتحياتى لكى وللجميع :roseop: :sad: :roseop:

بريلا بريلا ...بريليلة ....عاوزين مين ...؟؟

ده كااااااان زمااان دلوقتى بقيت ...استرجل واشرب بريل ...

Count down

وبدأ العد التنازلى ...

ازيك ياشيكو عامله ايه واخبار الكرسى معاكى يارب تكونى مبسوطه منه

تومام تومام ...القعدة بس مع طول الوقت بتتعب ...بس مع مجموعة العصاير بتاعة رضوى (الهى اشوفها قاعدة ...على الكرسى بس فى الكوشة قولوا ان شا الله ...) بيعدى الموضوع وتحسى انه كورس عصاير ...

1-..فى تمام الخامسة والثلث بصحى اعمل سنوز وانام تانى

2- اصحى ..خمسة ونص

3- ..بعد الوضؤ والصلاة والذى منه ..نبدأ مفاجأة اللبس "يوميا بتبقى مفاجاة غير متوقعة "

4- انزل اعدى على ماما واخد منها اللى فيه النصيب والقسمة "عصير ..سنكوتش ..5جنيه "اى حاجة ..المهم نطلع بدعوة حلوة

5-احط المفتاح فى الباب واوارب الباب سنة واتلفت يمين وشمال قبل ماخرج ..احسن يكون فى حد معرى دماغه كده ولا كده"لاحسن يكون فى كلب ولا قطة مستخبيلى "

6- ائزح متجهة ناحية نضال فى عجالة افتح الباب واصبح عليها بدوسة بنزين زيادة وانطلق ...

فااااااااااصل ونواصل ...الحلقة القادمة انتظرونا داخل الباص وحلقة مثيرة جدا..

اناشايفة انه كفاية لحد كدة لان ال24 ساعة عاوزين كتب يا صوفيا وبينى وبينك هابقى اكملهم بعدين..

وايه هو الشعور الا بينتابك وانتى بتلجائى للسرير بعد يوم رائع وجميل؟وتحياتى لكى وللجميع

شعور المتجه صوب مسامير معدنية متزحلق على الواح من الثلج .....

مشتكرة ...ليكى ولاخواتك ...

صباحك ...مفردات ومعانى بدور على جمل فى وسط سطور متسطرة علشان نشوف فيها ايامنا

رابط هذا التعليق

أزيك يا شيكو...

على فكرة الناس المرة دى متساهلين قوى فى الأسئلة(يا محظوظة :lol: )...

خدى عندك :happy: ...

سؤالى :

على فكرة الناس المرة دى متساهلين قوى فى الأسئلة(يا محظوظة الناس متساهليييييييين ...ده يرجع لكرم اخلاقهم ...

محظوظة ....ده امر مفروغ منه مافيش جدال ...

خدى عندك ...لافينى ...من عندك

موضوع المورجيحة ده مأثر فيه اوى ...نفسى فى مورجيحة من زمان ...وموش عارفة ليه مافيش توفيق فى الموضوع ده ...بس هايحصل قريب ان شاء الله ...دعواتك :lol:

حلمى .بجد ...دار مسنين جنبها حضانة اطفال ..الاتنين مع بعض ..بيستمدوا من بعض شحنة غريبة جدا ... وبالقياس برضه وعلشان مكنش كتمت حاجة فى نفسى ...نفسى يبقى عندى ولد "مذكر " اللهم امين ...يمسك ايد امى ويطوف بيها حوالين الكعبة ...صورة دايما بتمناها...

و يفضل حلمى فى الدراسة ان ادرس سياسة واقتصاد دولى أو اعلام تخصص اذاعة

اتهيالى كلها احلام سهلو ومشروعة بس التوفيق من عند ربنا :lol:

دراستى ..الماضى ..تجارة ..حاليا ...ادارة اعمال وان شاء الله اختم بالتسويق

مجال عملى هو العلاقات الحكومية "ودى تختلف عن العلاقات العامة "

تحياتى لاسئلتكم الكريمة .. :lol: :lol:

تم تعديل بواسطة shiko

رابط هذا التعليق

SHIKO

السؤال الثاني:

شيكو, قبل ما بتروح بالليل للسرير عشان تنام, بتدعك سنانها بمعجون سنان من أهنو ماركة؟

هل .. هو:

1. كرست :roseop:

2. كلوز أب :blink:

3. سيجنال :roseop:

4. سنسوداين :cheer:

5. ماركة مجهولة المصدر :phar:

رابط هذا التعليق

شيكوووووووووووووووووووووووو

انتي نمتي..... لا شكلك روحتي تلبي نداء الطبيعة..... خلاص يا رضوي بلاش عصير خليها سناكس... ممكن بقي حلة محشي كرنب.... :roseop:

1- بما انه و لابد و لازمن من كل بد......حلم المرجيحة بيزورك..... و نفسك تحقيقيه.....انا الاسبوع اللي فات ركبتها فعلا (هي طبعا كانت بتستغيث بس و لا همني... :blink: )

و سرحت كده.... و قولت اما اسال شيكو....

لما مرجيحة الدنيا تاخدك لفوق...... بتحسي بايه...... خوف من الهبوط.....فرحة بمعانقة السماء....حرية انطلاق؟؟؟

و لما نفس المرجيحة تاخدك لتحت...... و لتحت اوي.......بتطلعي تاني لفوق ازاي..... ازاي بتتحدي قانون الجاذبية اللي عمال يشدك لتحت حد النهاية؟

2- إممممممممم التسويق..... تعرفي اني اشتغلت لفترة في حاجة اسمها التسويق الاجتماعي (ايون بتاع معانا فلايات... معانا براغيت الست.... طب هنحل امتي مشكلة تعليم الفتيات)..... لو حبينا نعمل حملة تسويقية عشان الناس

تتفاءل.... يرجع ايمانها بالخير

تشتغل بضمير

تعرف حقوقها

ايه تصورك عن الحملات دي بقي؟؟؟؟

3- تعملي ايه اذا الدنيا حطيت في طريقك شخص من النوع الجداري........يعني قوالب افكار محطوطة فوق بعضها غير قابلة للتغيير.... بس حلها التكسير....مع انك بتؤمني ان الحيطة ممكن ندهنها... ممكن نلونها... ممكن نبنيها.... طب ازاي؟؟؟

4- ايه رايك في الزواج في فضااااء الانترنت.......طب لو حد اتقدملك من المنتدي.... تعملي ايه؟؟؟

5- بتحبي شيكو اد ايه..... بتزعلي منها ليه......بتقرصي عليها في ايه؟؟؟

6- لو انتي سوقتي الاتوبيس بتاع هيثم (و هو عامل ايه دلوقتي..... مش حلو كده و ضارب سوجارة علي ودنه... :roseop: ) يا تري هتبقي شبهه..... يعني هتبقي هيثومة...و فلسفته في الدنيا.... و لا هتبقي برضه شيكو....بمذاق جديد؟؟؟

7- بتفكري في الموت...... (بعد الشر عنك)........لو عندك حالة تصاااااااااااالح شديدة جديدة معاه........نفسك رايحة هناك...... تعملي ايه؟؟؟

8- محاورات المصريين....... حقيقة ...... خيال..... عالم افتراضي....... كلااااااااااااام؟؟؟؟ رايك ايه؟؟؟

9- انا تعبت...... بجد....... تقوليها امتي؟؟؟ لمين....؟؟ و لا مبتقوليهاش؟؟؟

10- هتيجي تزوريني امتي؟؟ (انا ع الناصية.......جنب محل بتاع العصير......هتلاقيني دايما الوحيدة التي لا تقطع الاشارة الا عندما تتوقف كافة العربات عن الصخب)

بس خلاص

مساكي...... إشارات مرور......بالوان تصنعين مفرداتها كما تشاءين... فقط تعرفين انك سائرة حيث عزمتي

رابط هذا التعليق

انضم إلى المناقشة

You are posting as a guest. إذا كان لديك حساب, سجل دخولك الآن لتقوم بالمشاركة من خلال حسابك.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

زائر
أضف رد على هذا الموضوع...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   تمت استعادة المحتوى السابق الخاص بك.   مسح المحرر

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• المتواجدون الآن   0 أعضاء متواجدين الان

• لا يوجد أعضاء مسجلون يتصفحون هذه الصفحة

• أضف...